No jos ostan nua kaikki niin oon rutiköyhä, muttakun tietää jotakin sopivaa kokoa niin tietää ostaa suurinpiirtei oikeanlaisen. Tuolta toisaalta nakattiin myös tälläistä ideaa; Laita joku säätöventtiili sitten ennen suutinta että saat säädettyä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 4.2SC Drifting | Stalker Racing Team
Collapse
X
-
Vieras
Thupun esimerkki yksinkertaisin.
Takaiskulla säiliöön jää paine ja ruuttaa sen tyhjäks mikäli ilmaa on.. Ilman takaiskua toimii kunhan imusarjasta tuleva letku on isoa suoraan ylös ja sitten pienellä imusarjaan ettei roiskuva vesi nouse mukana. Kurnuttaa ilmaa läpi.. hmm..Mutta kun laittaa takaiskun suuttimen letkuun niin joha rokkaa. Esim. Lasinpesurista löytyy sopiva.
Parin litran pötti ja suuttimen voi tehä vaikka jostai 6mm rauta/messinki/kupari putkesta linttaamalla sopivasti.
Oon kokeillut, öljypolttimen suutin alko sumuttaa vettä muistaakseni jollain 4bar paineella. Alle sen tuli vaan suora kusi. Ei hyvä tähän.
Mittaat sitte sillä käytetyllä ahtopaineella että ruuttaa desimittaan jonku 3-5dl/min. Jossei riitä niin lisää. Kai voi mennä liki litraanki jossei muute helpota, tuski tuo tukehtuu :D
Kokeilet kato lattialla ja paat kompuralla sen paineen. Nopsaa teet usean erikokosen suuttimen ku keksit värkkiä. Se sitte ruuttaamaan imuun mahdollisimman sekavasti :)
Kyllä toi cooleri kannattaa jättää, jos vaan saat sen tivistettyä/samalla löydät sinne hitusen isomman kennon. Senkin teho paranee veden myötä.
Mutta ekaks kannattaa miettiä mitä ahtopainetta tuut käyttämään. Jos tiputat alle kiloonki niin varmasti pärjää tuollasella kennosysteemillä kunhan saat isomman siihe.
Toinen vaihtoehto on tietty purkaa turha paino pois ja pelkällä vedellä.
Ja vesi/metanoli ois paras. Eikä kallista kun ite hain metablue -50c nestettä 6.5e 5L
mutta toimintahäiriössä vaikuttaa raakasti seokseen siks käyttäsin vettä.
Edit. Mä en usko että on mitään haittapuolia. Kunhan ajaa minuutinki rauhassa lopuks niin ei jää vettä mihinkää muhimaan. Parantaa ahtimen hyötysuhdetta "Tivistää" hieman että paine voi varmaan jopa nousta vaikka lömmöt laskis reilustikkin. Ite antaisin huohotinhöyrytki tuonne imuun jos ois itellä moinen lämmitin. Jossei kukaa keksis kertoa syytä ettei näin kannattais tehä. Se karstottaa tietty mutta vesi taas poistaa karstaa palotiloista/kanavista.Viimeksi muokannut jesse47; 14.7.2016, 23:24.
Comment
-
-
Vieras
Joo riittää kyllä. Mahdollisimman pieni säiliö toimii parhaiten.
Niin tuo oli se yksinkertaisin.
Kuitenki ehkä ite tekisin paine kytkimellä ja kusipojan pumpulla. Tai ku sulla ois autossa varmaan lasinpesuri/lampunpesurin säiliö ja pumppu valmiina.
Comment
-
Ei se oikea vesiruiskusysteemikään maksa kuin kolmisensataa. Minä laittaisin sellaisen, ainakin toimii halutusti. Esim Dewils Ownin systeemi. www.katuauto.fi myy.
Comment
-
Vieras
Hieman ehkä turha kun vesi ruikataan varmaan joka tapauksessa ahtimen imuun.
Nyt ehtii kirjottaa loppuun..
Yks vaihtoehto on tehä sellasella massaruiskun tai vastaavan suuttimella joka ilmalla sumuttaa veden. Ei ehkä helpoin saada säätöön. Tai vois tietty toimia säätö niin että vaan kuristais veden saantia sopivalla suuttimella.
Tuo on edullinen ja sumuttaa veden oikeasti suht hyvin.
Comment
-
Vieras
Taitaa olla kaikki edellä mainitut yhtä varmoja :D
Kyllä nuo pelaa.
Vag ruskea(?) öljykello on 0.3bar. Sillä voi tehä ohjauksen. Vaatii vaan pari relettä ja hieman hoksoja kytkennässä.
Tai vesiruiskun painekytkin mutta niitä ei ollu oikeen saatavilla kun itelle laitoin tuota.. kysymällä selviää.
Comment
-
Ite kyllä tykkään tuosta ahtopaineella pelaavasta systeemistä, siis ajatuksen tasolla, en oo ite kokeillu sitä. Ei mitään ylimääräistä vikaantuvaa sähkökomponenttia tms., helppo ja edullinen toteuttaa, portaaton syöttö jne. Enkä liioin usko että veden tarvii niin hienojakoisena sumuuntua kun ahtimen nieluun sitä syötetään. Säiliön hitsaa vaikka isosta alumiiniputken pätkästä ja paineen kestävä korkki päähän.
Niin ja sitten tietysti se puoli vielä, et miten tylsää on pultata joku valmis komponentti kiinni, vai omin kätösin tehä jotain ja ehkä todeta sen pelaavan..? Toki vaarana on myös pkk syndrooma => että kolmas kerta vasta toden sanoo. :D
Comment
-
Vieras
Juu. Ite tykkään kaikesta itse tehdystä!
Komppaan tosiaan ettei oo tässä niin merkitystä millanen sumu/ruisku on kun ahtimen läpi menee niin huonompikin hajoaa ja parempikin pisaroituu :D
Comment
-
Vieras
Niin tota nyt pitää ymmärtää että on hiukan eri juttu ruiskuttaa vettä coolerin jälkeen 30-50c ahtoilman sekaan kuin remmiahtimen imupuolelle joka lämmittää sinne 80c ilman. Mää justii hankin itelle tuon aquamistin ja voin kyllä sanoa ettei senkää sumu mikää erikoinen oo vaikka on 50% metanolia.
Imupuolelle kaadettunakin vesi tulee valtavan ilmamäärän ja vispauksen saattelemana varmasti sellasena sotkuna pihalle että. Toiseks ihan turha alkaa imuouolelle ruutraamaan 300-500e vesiruiskulla kun hienokin sumu pisaroituu tuolla ahtimessa. Mutta vaikka loruuttais niin varmasti hajoaa.
Toiseks ahtimen jälkeen ruutraaminen taitaa olla ehkä hieman hankalaa tässä kun ei ole ns. Ahtoputkea joten tasanen sekottuminen ilmaan on epätodennäköistä.
Koitas pyörittää vinkua sen 10000rpm ja kaada vettä terään. Laske sitten ne pisarat kun ei kerran hajoa.
Mä het sanon että vaikka 2L / min liruutetaan vettä täydessä vedossa niin ei ala vieläkää pätkiä.
Mun ekassa turbo vehkeessä oli bensan saanti toteutettu 3 lisäsuuttimella, pesukoneen pinnan korkeusanturilla, öljykellolla, ja vanhalla kierroslukumittarin vaihtovalolla.
Ennakkoja ajettiin vakio sytyllä ja hukkaportin kello käänti jakajaa paineen mukaan.
2litranen. 1bar paineella n.320hp. Myöhemmin suuttimia ohjattiin finboostilla ja tjli 340hp mutta painettakin oli sitten 1.1bar.
Tuo ekaki toimi niin että missään käytännössä ei tullut käyntiin mitää häiriöitä vaikka seos hieman heittelikin sopivan ja rikkaan välillä.
Pari vuotta sittekki tein toho putkiksee ensin melkee samate ohjauksen, kahdella painekellolla, 2 suuttimella ja kertovalla b.paineensäätimellä. ja toiminta oli moitteetonta rata ajossa.
2L 0.7bar 273hp takapyörältä.
Ei kaikki tarvi aina olla sitä parasta.
Comment
-
Laitan sitte joskus kun ehdin tuohon riisseli kutoseen vesi/metanoli ruiskun. Ostin talvella käytetyn devils own pumpun. Aluksi ajattelin kans syöttää imuilmaan mutta kun löysin tuon käytetyn pumpun niin muuttui suunnitelmat. Ruotsista bongasin jonku vastaavan kitin missä olisi ollut säädettävä suutin. Siis imuilmaan ruiskuttava.
Comment
-
Huomenna testailemaan virityksiä. Tuntu toimivan oikein kivasti patentit, katotaa mitä pelkkä vesi hyödyttää ajon aikana imulämpöjen suhteen. Otan myös mukaan jotakin vesi/meta seosta jos ny sattuu huomenna jostaki löytymään. Sumukin oli 1barin paineilla todella hienojakoinen ja baarin paineella sieltä tuli läpi noin 3,5dl minuutis. Oli muutes aika kallis viritys, ei tarttenu raottaa lompakkoa sitte yhtää :D. Harmi kun tänne ei pysty uppia noita mobiilivideoita, olisin voinut näyttää kuinka se toimi ihan käytännös :-)
Comment
-
Vieras
Toi on joku reppuruiskun tsi vastaavan suutin? Asiaa!
Jos vaan pysyy varmasti kiinni niin menee noinki mutta toihan on imupuolella että voi tuolle porata ihan uudenki reiän niin että pelkkä suuttimen pää tulee läpi.
Comment
-
Ryan Tureck:kin kehoittaa korjaamaan kaiken nippusiteillä ;-) Pitäisi sen pysyä sielä, se on vaan kumiputken sisällä noin 10cm matkan, että sai vanhan huohotusreijän tiiviiksi. Laitin siihen sitte vielä koristeeksi nipparin vaikka eise sitä olisi ees tarvinnut.
To87; Katotaa jos vaikka illasta ehtiis ja sattuis jumittaan koneella.
pasi_ & jesse47; Siinä on tosiaan tollainen kannettavan mallin myrkkyruiskupumpun säädettää suutin. Tuossa sille on paras paikka, koska sai suunnattua kohtia lapoja sen suoraa. Turhalta seiniihin roiskimiselta välttyy.
Comment
-
Noniin, nyt on käyty testiajoilla! Perkeles, sehä kiskoo iha tosissansa menemää, aivan älytön tuo alavääntö jeesus :D Vesiruiskuki näytti toimivan koska tässäkin vedossa imulämmöt oli 50 asteen paikkeilla! Kävi nyt vain ikävästi ja ei saatukuin pari kierrosta ja sen jälkeen kampiakaselin asennotunnistin sanoi ittensä irti. Lähti käyntiin, mutta sammui välittömästi. Samat oireet kuin silloin joskus aikasemmin vanhalla m-ohjauksella. Tästä on hyvä jätkaa, auto kuntoo ja takas radalle reenaamaa! Ei ehditty vielä käyttää lasinpesunestettä, tutui vesinkin riittävän hyvin..?
Toki veto nyt ei ollut niin hullukurinen, koska ohjauksen uudet palikat tutui todella oudolta alkuun. Miksei niihinkin totu, kun saa nyt vaan minuuttia alle ratissa! Videollakin otin tuntumaa, siks vähän tommoista sunnuntai pöristelyä :-)
Videolla vähän ääni särkee, kai se vieläki sinne hyttii sopivasti tulee :-) On ainaki fiilistä :D Kypärä kamaera on Diel JS4000. Ekaa kertaa NELONEN TUVAS!!! :D
https://www.facebook.com/StalkerRaci...68775329515169
Emäntä reenas 1.8 turbolla, sitäkin tos autotallis vähän väritin. Nyt sekin toimii taas kivasti! Oli aika eripeli tollasen kasiremmipelin rinnalla :D Mehtälä voi kertoa eron jos ny mitään huomas :-PViimeksi muokannut Tanehau; 17.7.2016, 20:57.
Comment
Comment