T.Hell; Thanks, vaikka ei sielä ny mitään maata mullistavaa tietoa ollu. Se on tärkiää kummiskin, että tekisi muistiinpanoja eri asetuksista ja lähtee tosiaan sieltä pohjalta kehittämään niin tietää mihkä suuntaan on viemäs autoa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 4.2SC Drifting | Stalker Racing Team
Collapse
X
-
Sattumalta bongasin tämmösen B5 drifterin:
http://www.audizine.com/forum/showth...sport-Drift-B5
Tuolla on kerrottu tuossa käytetyt jousivakiotkin (800 /1000lbs), jos jotain lähtökohtaa haluaa...
Comment
-
any1; Jahas, joo sielä ohjaajakoukouksis vierähti aina hyvin se aika mitä ei radalla kulutettu. Kiva jos se näyttää edes hieman näyttävältä ulkopuoliselle :-)
No nyt olin itselle asetellu jo hieman tavotteita kemoran kilpailun jälkeen. No pettymykseksi tipahdin samantien sitten top8 kaaviossa pois pelistä ja pääsi pakkaamaan tavarat ja asettamaan audin nokan kohti kotia. Itse lajitteluissa vedin 4:neksi parhaan tuloksen 7:stä kuljettajasta Pro2 luokssa. Taas oppi uusia asioita; pitää olla rohkiampi mitä ajattelee olevansa ja eikä kokeilla uusia juttuja tärkeissä paikoissa :P. Rata oli tosi kiva, enrty oli huikee hieno ajaa! Tehojen puolesta pärjäsi aika hyvin OuluZonella. Yks kohta oli missä olisi vaatinu omille ajotaidoille semmosen super rykäsyn "turbon" :-) Alustan käytös parantu roimasti, kun laitti umpinaisen A4:sen oman 29mm etuvakaajan paikoilleen.
Harmaita hiuksia rupiaa aiheuttamaan tässä vaiheessa käytetyt renkaat, koska nyt mieli hamusi jo onnistumisia. Enää ei ollu mitään uutta itse lajissa minulle, kaikki oli selvää ja tiesin mitä pitää yrittää. Se on aika inohttavaa, kun joka kerta kun vaihdat renkaat pito on erillainen ja et tiedä siitä pidosta yhtään mitään, kunnes sukellat niillä renkailla sinne ekaan mutkaan. Näytti kyllä siltä, että renkaiden lämmityskin olisi paikallansa ennen suorittamista. Muutamat lämmitti renkaitansa ja voi olla ratkaiseva tekiä pidon muutumisen kannalta kesken suorituksen. Rengaspaineidenkin osalta kokeiltiin korkeempia paineta. Myös on ruvennut näkymään roskisrenkaissa mitkä on oikiasti hyviä renkaita ja mitkä ei. Ne pidän ihan omana tietonani :) Ehdoton suosikki on jo löytynyt ja ehkä niitä rupiaa uutena joku pulju minulle myymään siten, mutta ne on ens kesän juttuja.
OuluZone opetti myös sen, että kuljettajassa on aivan älyttömästi vielä kehitettävää! Haluan reeniä välittömästi lisää!! :DViimeksi muokannut Tanehau; 12.7.2015, 21:15.
Comment
-
Tässä on vielä OuluZonen tulokset.
Lajittelut: http://radalle.com/materiaalit/2015/...kka_3_PRO2.pdf
Kaavio8: http://radalle.com/materiaalit/2015/...set_Kaavio.pdf
Lopputulokset: http://radalle.com/materiaalit/2015/...putulokset.pdf
Pro2 luokan sarjatilanne: http://www.drift.fi/ (Nousin 9 sijalta 7 sijalle 16 kulettajasta)
Vielä olis 2 osakilpailua jäljellä tälle kesää ja päätös on tehty, että ne ajetaan. Tavotteeksi nyt on asetettu sen verran, että yritetään kiriä kiinni peltola ja wiik :-)
Tässä vielä hieman videota minun vedoista. Rupiaa jo hävettämään tua Kaavio8 veto peltolaa vastaan, ku tuli mukamas joku hyvä idea kesken ajon, että pysytäämpä ny vaan tällä kakkos vaihteella. No se ei selvästikkään ollu järkevää.
Comment
-
Tuli käytyä ACF ratapäivällä botniaringillä jurvassa 9.8.2015. Sää oli oikein kiva ja mentiin ekaa kertaa testaamaan ihan tosissaan tota time attack ajoa sitte.
No hauskaahan se oli yrittää, mutta hymy hyyty nopiiaa huomatessa, että jarrut katosi miltei samantien ja eivätkä edes piisanneet yhteen täydelliseen kierrokseen. Siinä se meni sitten sovitellessa jarruja sen mukaan, että vielä 2 viimeisessä jarruja vaativissa mutkissa olisi jotakin jäljellä.
Kemppilukko ja takaveto oli kyllä todella mielenkiintoinen yhdistelmä :D Joka paikas ei tohtinu ihan kaasupohjas ajaa, kun meno tuntui niin epävarmalta. Silti muutama nopia kierros onnistui "virheettömästi" ja päivän nopein kierros oli 2.08.25 johka ny voi olla ihan tyytyväinen katsoen minkälaisilla jarruilla, renkailla ja ylipäätänsä kokoonpanolla ajeli :P
Renkaina toimi roskiksesta poimitut continental viking2 225/55r16 (talvirenkaat) takarenkaina ja etupäässä dunlop 2020E 215/55r16 Sport kesärenkaat jotka kans rengasläjästä haalittu kumenpoltto mielessä.
Youtubessa paremmat speksit mitä autossa on videolla kiinni.
Comment
-
Jeps, huteralta se tuntui hyttiinki :) Kivaa se oli tosissaa silti taistella, että perä pysyis tiessä :-D. Tosta kyllä voi saada aika montakin sekuntia pois, kun vaan sais jarruihin sen 1 kierroksen verran täydellistä toimivuutta ja pitävät renkaat. Katotaan mikä on ens kesänä meininki jos lähtis sitte alittamaan aikaa paremmalla varustuksella.
2 viikkoa takaperin tosiaan minulle saapui tämä BC Racing BR alustasarja 22kg etujousilla ja 12kg takajousilla. Laitin nyt iskunvaimentajat heti löysimälle asetuksella ja rupian siitä sitten kiristämään, kun siltä rupiaa tuntumaan. Todella mukavalta nyt tuntui drifting, kun korikallistelut lakkas kokonaan.
Tulevana v-loppuna mennään kisaamaan taas, mutta nyt isojen poikien sarjaan. Nimittäin NEZ DRIFT CHAMPIONSHIP. Kilpailu ajetaan pesämäellä Honkajoella. Taas pääsee tutustumaan myös uuteen rataan. Linkissä enempi tietoa: https://www.facebook.com/events/1567349393519431/
GTi lehdellä jutut vähis, ku musta pitää sinne kirjotella :P
Comment
-
Ottamatta sen enempää kantaa videolla näkyvään ajeluun ni omasta mielestä sulla on vyöt liian löysällä eikä penkin koko suhteessa kuskin kokoon ole ihan optimaalinen ylös-alas -suunnassa. Ihan vaan mahdollista osumatilannetta varten ajateltuna. Tämä siis pelkästään ton videon perusteella väsyneenä funtsittua, ja ralleissa jokusen ulosajon nähneenä...
EDIT: Njoo ehkä ne penkin läpivientireijät on ihan ok korkeudella kummiskin, nyt ku tarkemmin katsoo. Olkavöitä kiristäisin edelleen itse jonninverran enempi...Viimeksi muokannut Kenda; 13.8.2015, 20:27.
Comment
-
Kyllähän tuosta ajasta pitää saada paljon pois, kun ite pystyin viimekesänä vakio koneisella B6 quattrolla, jossa bc-racing alusta ja lähes vakiot jarrut ja semislicsit alla, muistaaksini johonkin 2.11-2.10 aikoihin. Eli sulle vaan tuo alusta kiinni, kunnon jarrut ja hyvät renkaat niin rupee kellokin tykkäämään. ;)
Comment
-
Alusta on videolla kinni. Voi näyttää löysältä, mutta yritin hakia rengaspaineella pitoa. 1.4 bar oli edes ja takana sitten kun olin ne lämpöiseksi ajanut :) tommonen korkia profiili on hieman taipuisa vähillä paineilla :P Renkaat ja jarrut kuntoo niin eikö tua 8 sekkaa ny pois saada :)
Comment
-
Luulis joo helposti lähtevän aikaa pois paljonkin, kun laittaa vaikka 17" semislicksit alle ja kunnon pysäyttimet. Edullullisemman pään semejä saa muistaakseni johonkin n.500e hintaluokkaan uutena. Ja jarrut itten riippuu ihan siitä minkä laiset meinaa laittaa. Kunnon kisanesteet ja kikkailee jotkut jäähdytysilmaputket niille niin vähentää jo merkittävästi jarrujen häipymistä.
Itse sain meinaan "vakio" jarruillla kisanesteetkin kiehahtaan, kun oli semit alla.
Oli vakiota paremmat palat ja uritetut vakiolevyt. Jarruissa riitti pito, mutta vakiolevyn jäähdytys ei ollut riittävän tehokasta niin rupes lämpiään liikaa painavassa autossa, kun oli renkaassa pitoo paljon normaalia enemmän.
Olis varmaan korjaantunu, kun olis tarjonnu jollain putkella kylmää ilmaa jarrulle.
Comment
-
Mulla on pari videota jossa säkin ajelet ensimmäisistä vedoista pesämäessä, voin pistää johonki pilveen ja linkkiä jos kiinnostaa nii yv:llä.. Ihan ok ajelua btw. ja paljon tuli positiivista kommenttia audista yleisössä kun erottu kivasti noista japanilaisista pokemoneista... vähän lisää tehoa vielä niin avot...
Comment
-
Oorrait, kiva kuulla! Niis harjoitus vedoissa ny ei varmaan mitään ihmeellistä ollut, kun ne oli tosiaankin reeniä, koska rata oli täysin tuntematon minulle. Lajitteluissa nyt rupesi olemaan jonkilaista yritystä, mutta sitte kaaviossa rupesi tuntumaan oikiasti siltä, että klipit rupesi löytymään. Kyllä siinä varikollaki kävi monenlaista "audi" miestä jotakin toimittelemassa ja kivahan tua oli huomata, että katsojistakin moni ymmärsi minkälaisella budjetilla mennään verraten muihin :P. Kerron vähän enempi itse kisasta, ku saa häärittyä ympäriltä dataa ja infoo tarpeeksi.
Kaikinpuolin selvästi paras kisa missä oon ikinä ollu mukana, vaikka se karu totuus tuli ilmi siitä, että mun autos on vielä paljon kehitettävää verraten muihin. Tos hitaudes oli silti positiivistäkin paljon, koska tipautin top 32 kaaviossa Jonas Klementsin pois pelistä! :DViimeksi muokannut Tanehau; 16.8.2015, 09:09.
Comment
-
Käytiin siis pesämäellä ajamas euroopan pohjoismaiden drifting sarjaa NEZ DRIFT CHAMPIONSHIP! Osallistujia oli 37 ja kaavioon niistä ylsi 20 ja minä olin loppusijoutuksessa 10:nes. Rata oli kyllä pirun hauska! Nyt kun pääsi ajamaan isojen poikien kans samaan sarjaan niin rupesi huomaamaan tosissaan kuinka jäljessä autoni kanssa tuun, mutta sen tein mitä oli tehtävissä roskirenkailla. Oli tosi tympeetä kaaviossa vaikka yritin oikoa ajolinjaa yrittämällä edellä ajavaa kiinni oli tehtävä miltei mahdoton. Oli hitaudesta apunsakkin! Jonas Klementsille se oli 4 sylinterisellä nissanilla liikaa ja joutui ajamaan ulos tulessaan liian lähelle mua ja välillä näytti, että ei pihlavan timolla pontiakillakaan (v8 turbo) ollu niin helppoa! :-)
Tässä loppusijoutkset kisasta: http://radalle.com/materiaalit/2015/...lopullinen.pdf
Yks iso kysymys! Tapahtu monta kertaa entryssä, että 3 vaihde hyppää pois silmästä, kun vedän käsijarrusta. Katsokaa incar veto qualify run2 niin näette mitenkä vaihde lähtee pois päältä. Mikä tos on homman nimi?
Viimeksi muokannut Tanehau; 16.8.2015, 20:38.
Comment
-
Kenda; Kyllä ne vyöt aina tykkää siinä vähän lerpulta näyttää, mutta itse en jotenki tykkää jos vyöt puristaa ihan hulluna. Ei ne kummiskaan mua oo mihkään päästäny liikkumaan niin paljoa, että turvaton olo olisi ollut ja penkki, jalat ja kiinnitykset muutes joustaa aika paljon. Ei ihme.. se penkki on halvin melkein mitä kaupasta saa.
Carbin ja ^^BeBe; Joo itse ajattelin kans ihan samaa, että ei siinä oikein muuta vaihtoehtoa oo. Ehkä pitäisi vähän jäykistää sitä koneen etutuennan kiinnitystä, ku se on vieläkin sen näköinen, että ei kehtaa sanoa, että itte tein :D
^^BeBe; tos lujas vauhdis kyllä huomas, että perskules.. käppäriä pitää kiristää :D Katsotaan jos saisi talven aikana hydraulisen käppärin. Nua poljin systeemit kyllä unhdodan vielä tässä vaiheessa.
Seuraava ja mitä luultavammin kauden viimeinen kisa minkä vedän on kokkolassa Venetsia Drifting. Kannattaa tulla katsomaan, aika varmasti suomen suurin drifting tapahtuma tulee olemaan tänä kesänä joka ajetaan siis kokkolassa. Minäkin jo mukana osallistuja listassa. Täältä pääsee luuraamaan ketä ajaa ja tapahtuman muuta infoa; http://www.venetsiadrifting.fi/
Comment
-
Venetsia drifting 2015 osakilpailu takana. Sijotusten puolesta kaikki meni kyllä niin huonosti kun vain pystyy. Jännitti kovasti lajitteluis, mutta se on ihan normaalia. Ekasta vedosta taas pisteet, mutta alkaa jo tympimään nämä 59.2 pisteet. Olisi kiva pomia jo niitä +70 useammin kuin vain kerran tämän kauden aikana. Toka veto taas sitte yliyrittämistä/ripaus rohkeutta ja keilaha sieltä nurin meni joten 0 pistettä.
Klemetsiä vastaan menikin sitten jo hienosti seuratessa. Tuntu mukavalta, kun pysyi jotenkin edes perässä kiinni. Ainut mikä harmitti, kun startissa ei saisi löysäillä yhtään, että pääsisi ihan perseeseen kiinni, muttakun klemets siinä taiteili vaihteittensa kanssa, tai sitten juksasi mua sopivasti "taas" ja pomppas hienosti ainakin 2 auton mitan verran lähdöstä edelle. Yritin kyllä olla niin skarppina ku ikinä, että ei kävisi samaa ku nezzis, mutta jotenki se onnistu siinä :D. No kun näin, että klemets veti todella hyvin läheltä klippejä joten ei jäänyt paljoa sitten valinnanvaraa kuinka pitää leadi veto vetää. Niin kovaa päästettiin kuin vain pysty ja heti eka clipping pointin keilat nurin. No siitähän en toki ollu ihan varma vielä kaatuko ne. Sitten 3 cliping pointin jälkeen lähesty betoniseinä uhkaavasti. Olin jo ihan varma, että nyt mun auto on entinen ja oon syvällä sielä seinäs, mutta raapasulla siitä selvittiin :D (viimeinen kuva). Kun veto oli ohi, katsoin ekoja clippejä ja huomasin, että ne oli nurin ja tiesin heti, että klemets vei voiton vaikka ajoikin 3 klipin jälkeen suoraa mun perässä. Oli sanotaanko tiukka vääntö ensimmäistä kertaa tandemeissa. Tästä ei kyllä perskutarallaa motorsportti parane! tai siis parenee sitä myötä, kun mun osaaminen paranee! :-P
Tosiaan koitettiin jotakin uutta, nimittäin renkaita. 2 paria oli testissä 2 erilevyistä kummia ihan tuoretta ja tämän ansiosta nousinkin tosi positiivinen mieli, että näissä todellakin on eroa niihin roskisrenkaisiin :-) Niiden avulla pääsi samantien ainakin tässä hitaalla radalla muiden peesiihin kiinni, eikä ne päässeet karkaamaan totaallisesti niinkuin aijemmissa kisoissa. Pitoa ja kääntyvyyttä hieman vielä nyt lisää ja mielellään autoa kevyemmäksi niin kovaa tullaha rismas! :D
Tässä vielä video pätkää kokkolasta. Tokan lajitteluvedon jälkeen kaukonen haastettalee lyhyesti.
Tämä kausi on nyt taputeltu. Pro2 luokasta jäi nyt ajamatta 3 osakilpailua radalle.comin kisoista, mutta ihan tarpeeksi mielestäni on ajettu nyt alempaa luokkaa. Ens vuonna kesällä aloitetaan sitten SM sarja ja autoa ruvetaan rakentamaan tässä syksyn mittaan sitä varten. Tehoa tulee tuskin vielä lisää ensi kesäksi, mutta ei sitä silti tiedä, voihan sekin olla mahdollista. Kiirehtimässä en kummiskaan oo sen suhteen, koska tässä on ihan tarpeeksi homman ennen sitä lisätehon saamista. Pari kertaa tulee varmaan vielä käytyä vetämässä loput renkaat varastosta siliäksi reeniä silämällä pitäen.
Comment
-
Löyty videon pätkää ulkokuvakulmastakin klemetsiä vastaan top32 vedosta. https://youtu.be/gf-JtRf0v18?t=22m49s Sielä clipping pointit lenti heti huolella :-) Tosiaan venetsia drifting myös tuli live streaminä suorana; https://www.youtube.com/watch?v=Caod7MeFEac Toivottavasti tämä jatkuu ens vuonna, että saa sm kisoja katsoa ne jotka eivät pääse paikan päälle katsomaan ja muuten haluavat kummiskin driftingiä seurata.
Tapahtumassa tehtiin drifting yleisömäärä ennätys 5500 ihmistä paikan päällä ja streemistä oli katsonut 700 ihmistä kisaa.
Comment
-
Tämä videon pätkä tässä on minun kesän viimeinen vetoni kemorassa. Kyllä siinä jo välillä tuntu, että nytkö on saavutettu kasin tehot, mutta oikeasti se on helppo ajaa keskellä tietä luisussa laidasta laitaan. Sitten, kun laitetaan clipping pointteja pystyyn ja sinua arvioidaan tai sun pitää seurata jotakin alkaa todelliset haasteet ja näidenkin tehojen täysi käyttö on vielä hakusessa.
Sijoitukseni oli Pro2 sarjassa Kahdeksas 23 kuljettajasta. Ja en ajanut kuin 3 kilpailua 6:desta joten, olisi se voinut olla parempikin. Jätin budjetti syistä 2 viimeistä kisaa ajamatta ja siirryin jo noihin isojen poikien leikkeihin mukaan suoraan ajamalla nezin ja ventsia drifting.
Nyt alkaa valmistelut sitten kesän 2016 SM sarjaa varten. Jos autotallissa tarkenee niin autoa rakennellaan ensi talvi.
4.2 V8 ABZ on jo ruvettu purkamaan, mutta ei tule vielä ajoon ensi kaudelle. Vaparilla jatketaan vielä ensi kausi! :-)
Comment
-
Laitan tänne kans jos sais hieman apuja! Putsailin tässä tämän 4.2 32v V8 ABZ:n männänrenkaita ja tämä oli nyt jo 5 mäntä mitä putsailin. No öljyrengas otti ja napsahti pokki. Ei kellään sattuisi olemaan käytettyä myydä?
Mittailin siinä nämä 410tkm ajetut männänrenkaat ja välys on näyttänyt n. 0,55mm päittäisvälykseksi niin ajattelin, että mennään nyt näillä vanhoilla renkailla vielä. Uus männänrengas sarja Speed Autoteileissa 89 euroa per pytty joten ei oikeen houkuttele tässä vaiheessa, kun renkaat ovat vielä hyvät. Löytäisi nyt vaan jostaki käytetyn öljyrenkaan eikä rikkoisi näitä omia enempää.
Comment
Comment