Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 4.2SC Drifting | Stalker Racing Team

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ^^BeBe; kun tua kasi aukee tohon pöydälle niin mä oon yhteydes suhun! :-)

    Tässä vähän videota viime lautantailta kisoista. Sen verran tosiaan unohdin sanoa, että kun se kommunikaatio oli niin epäselvää/heikohkoa kisoissa järjestäjän puolesta niin en tosiaan tajunnut tuota, että jos pääsee entryssä tavoite nopeuteen 75km/h niin saa kertoimen 1,5 keräämilleen pisteille. En varmaan kyllä entryyn niin lujaa olisi päässykkään, mutta en kyllä yrittänytkään ajaa sinne lujaa. 61km/h oli parhaillaan nopeus ja sillä kerroin muuttu 1.00 ---> 1.02 :D, Jos ajo 60 tai alle entryyn niin sai vaan kertoimen 1.00. Jos olisi sen tiennyt niin pisteet olisivat voinu olla paremmat lajittelussa! :) Kaaviossa Ilvoselle ei ollut mitään saumoja oikeestaan ja itselläkin ampu vähän yli se yrittäminen, kun ei enää meinannu kaasusta malttaa päästää irti. Kytkintä vaan perää, hiekka pöllyää ja aivan törkiän kaukaa viimenen clipping pointti. Ei se siinä 3 kilpin kohdallakaa iha puhtaasti menny, jotaki siinä tuli munaaltua. Rengaspaineekkin oli liika alhaiset näin jälkeenpäin tuumittuna :P. Jos ilvosta vastaan olisi päässyt jatkoon niin seuraavaksi olisi tullu top 4 kaavio josta eteenpäin pro street luokassa ajetaan sitten pariajona. Itse päivä oli kyllä tosi hauska vaikka vähän ihmetytti se touhu. Nyt lisää reeniä ja uusia kisoja kohti! :)

    Tossa äskeen kaverin kanssa päätettiin, että suunnataan kohti kemoraa juhannuksena ja mennään vetämään Pro Streetin 3 osakilapulu nyt heti perään :) Katotaan mitenkä kemoras nyt sitten menee, kun tietää vähän enempi asioita!

    https://youtu.be/b5FeFQZqRPw

    Comment


      Kyllähän tässä hienoa tekemisen meininkiä on matkalla ollut eli peukku nousee täältäkin suunnalta.
      Hienoa juontoa videolla. :D
      "Hienosti mies ainakin taistelee."
      "Hyvä ettei Audin peilit ota maahan, sen verran löysä alusta on."

      Comment


        Hyvältä näyttää jo! Paljonhan tuossa tosin hommaa näyttäisi olevan kun noihin muihin autoihin vertaa. Annetaanko noissa pisteitä renkaiden savuamisesta? Tehoa ja alustaa hiomaan niin aletaan puhumaan harjottelulla jo palkinto sijoistakin. ;)

        Comment


          Näyttävyyttä tulee reilust enemmän ku löytää savuavia renkaita. Vaikka hyvältähän se meno nyt jo näyttää. :)

          Comment


          • 54mmy; Sielä jaetaan show pisteitä 0 - 10pst. Ite napsiin 4 pistettä show pisteinä lajitteluvedoissa ja niinku videosta näkee niin ei paljoa savuttanu renkaat. Show pisteihin vaikuttaa ennenkaikkea ajon näyttävyys.

            Comment


            • Juhannuksena käytiin vetämäs toinen osakilpailu kemorassa jonka järjesti radalle.com. Oppi taas paljon kaikkia uutta autosta ja itse lajista mitä se vaati, että saadaan parempia suorituksia. Harjoituksissa rupesi löytymään puolenvälin jälkeen rohkeutta, että tohti ruveta suoralla nakkelemaan autoa. Tässä viimeistään tajusi alustan tärkeyden :D Kun 3 paria käytettyjä kummia oli survottu pikeen oli harjotukset ohi ja ihan hyvillä mielin lähdettiin kohti lajittelua.

              Noh, lajittelu vetoon lähdin sitten vetämään käytetyt kummit taas alla. Mielenkiintoista, kun rupesi huomaamaan nyt kemorassa, että kuinka se pito rupiaa vaihtelemaan niitten roskisrenkaiden välillä :D. Ensimmäiseen vetoon ja vastaheitot osu aika nappiin ja entry nopeus näytti 140km/h vastaheittojen jälkeen. Itse suoritusalue meni kohtalaisesti, mutta kuvittelin siinä vaiheessa saavani 0 pistettä vedosta, koska teilasin lopussa suoritusalueen kartiokeilan maaliviivalla. No sitä en tiennyt, että se ei haittaa ja olivat antaneet 82,5 pistettä. Tässä vaiheessa olisi ollut hyvä se radiopuhelin, että joku olis kertonut että sain pisteet. No kun en tienny sitä niin otin 2 viimeistä vetoa tosi varovaisesti keräten vaan +50 pistettä. Lajittelu veto oli 2 paras 13 kuskista. Tuli kyllä todella yllätyksenä.

              Itse kaaviossa etenin suoraan top 16:sta top 8:siin. Roskisrenkaat alla, pari tippaa tuulilasis startis. Kun lähdin vetämään liidi vetoa ajattelin, että ei se rata oo vielä ehtiny kastua. Otin riskin ja päästiin samallalailla mitä videossa näette entryyn ja sulkesin todella syvälle hietikolle ja se oli sillä selvä. Tässä vaiheessakin olisi ollu hyvä radiopuhelin, että olisi voinut pyytää teamistä jonkun alentamaan rengaspaineita rutkasti seuraavaan vetoon minkä seurasin, mutta eihän se ollu mahdollista ja siinä sitä onnettomana seurattiin liukastellen perästä. Seuraamisesta ei tullu yhtään mitään ja sain mennä samantien pakkaamaan kamat ja lähtiä kotia.

              Loppusijoitus kummiskin kisoissa pisteissä 4. http://radalle.com/materiaalit/2015/...set_kemora.pdf

              Attached Files

              Comment


                Kova sijoitus jos vähän koheltamalla tuli nelospaikka. Potentiaalia siis on. :)

                Comment


                  Onko tuossa peruskeppi? Katoin vaan kun keppi tekee vaihtaessa aikamoisen liikkeen. Tuo 6v on vakiovivustoltaan aikamoinen hämmennin. Pitäisi olla jo tehtaalta semmoinen kuin jhm short shifterillä.

                  Comment


                  • M.Crossfire; No tosiaanki koheltamalla vaa. Mutta enempi tietoinen kummiski asioista verraten viime kisaan. Nyt vielä viisaampi seuraavaa koitosta varten. Vaikkakin olihan tua entry sellainen, että; "EN TIEDÄ YHTÄÄ MIHKÄ TÄÄ MENEE, MUTTA TÄÄLTÄ TULLAAN" Ja sitte, ku vauhti hiipu sopivasti niin rupes taas aivot lukemaan rataa paremmin :D Varikollakin koitin selittää kaverille, että kaikein muun muistan reeneistä paitsi aina sen, ku tuun entrystä sisään :D

                    MikaSS; Iha peruskeppi. Vaihdevalitsin tuettu heti runkoon ja otettu se vaihdelaatikkoon menevä tuki keppi pois. Epähuomiossahan videolla heti entryn jälkeen tönäsen kakkoselta rajoottajaa vasten 1:selle :D, en oo vaa varma menikö vaihde tupaan asti. Kolmonen onneksi löytyy sitten sukkelaan vierestä. Joo, se jhm short shifteri voisi olla tosi asiallinen, koska onhan nua vaihteenvaihto välit aika pitkät.

                    Comment


                      Niin meneekö tuohon perus b5 kepakko. Ta-technix tekee short shiftereitä. Muistaakseni aika edullinen alumiinikeppi, löytyy muistaakseni performanse osien joukosta.

                      Edit http://www.tatechnix.de/tatechnix/gx...passat-3b.html
                      Viimeksi muokannut ^^BeBe; 25.6.2015, 00:03. Perustelu: Koneella lisätty linkki

                      Comment


                      • ^^BeBe; Thanks, tua ei ny niin paljon irvistytä hinnan puolesta :[=]

                        Jostaki syystä taas vähän takkus tua radalle.comin tiedon jakaminen kuskeille asti, mutta tässä vielä kemoran pro2 luokan lajittelun tulokset; http://radalle.com/materiaalit/2015/...set_kemora.pdf Mukava seurailla, että vaikka autoni on aikalailla "vakio" niin pystyy sillä kampoihin laittamaan joka osa-alueella.

                        Jotka haluaa tätä projektia seurata tarkemmin ja tukea minun toimintaani niin paremmin onnistut siinä seuraamalla minua www.facebook.com/StalkerRacingTeam. Nykyään päivitän sivua aina kun tapahtuu jotakin mikä viee eteenpäin projektia. Engalnniksi tosin, mutta paljon on jo ulkomaisia seuraajiakin ja on tosi kiva harjotella ralli englannin kirjottamista joten why not :)

                        Tosiaan A8:si on jo purettu ja viety paaliin. Osia saa kysellä jos tarvetta A8 D2 osille. 4.2 V8 32v ABZ moottoriakin on aloitettu jo ihmettelemään.
                        Attached Files

                        Comment


                          On kokemusta myös tuollaisesta ta technix tyylisestä shifteristä. Onhan se aivan onneton lelu kun vertaa siihen jhm laakeroituun shifteriin. Mutta jostainhan se hinta tulee. :)

                          Comment


                            Kohtuu helppo ite värkätä tommonen shifteri järeällä uniballilla.

                            Comment


                              Itsellä sellainen on tekeillä, viimeistelyä vaille niin näkisi miten toimii :)

                              Comment


                              • Joksa_; Jos se sun tekeles toimii niin teeksä mullekki!? Laitan sun tai sun firmas nimes jonnekki koppaan sponssiksi, ku meen vetämään ensi kesänä kokonaisen driftingin sm sarjan läpi ;-) Tuleeko paljon hintaa nippeleille, kun tekee itse?

                                Comment


                                • Yritin olla ovela ja modasin S8 D2 tehdasmadallus alustasta drifteriin alustan. Aattelin, kun siinä on kummiski paksummat jousetkin kuin drifterin hr:n jousissa, että automaattisesti alusta jäykistyisi, kun tarkoitettu raskaammalle kuormallekkin tämä setuppi. S8 D2 etutolpista piti ottaa 50mm pois, että sai ne samanpituiseksi a4:sen tolppa + iskari kompon kans. No eihän se ny menny niinku elokuvis, keinuu entistä enemmän ja nousiki allroad mittoihin. Kiva sillä oli ny soralla tykittää, mutta siihen se jääki sitte. Ehkä jäälle kiva jos sinnekkää...

                                  Seuraava investointi mitä teen on alustasarja. Nyt heittäkää mielipiteenne mikä mun kannattaa sinne ostaa. Kovasti oli jo liipaisimella BC RACING br sarjan alusta katu ja ratakäyttöön. http://www.bcracing.fi/tuotteet.html#BR Hinta 889,-. Kummiski laitin vielä jäitä hattuun ja en tee hätäisiä päätkösiä nyt. Kerralla hyvä, minkä nyt varmasti saa tarpeeksi jäykäksi.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                    Eikös noihin iskaripatruunoihin joku kyläseppä sorvais kierreholkit ja kynäjousille sopivat lautaset? Tekee vaan sen verran väljät et mahtuu myöhemmin parempaa iskaria jne. Jouset ja välilautaset sit esim. Lautamäeltä.

                                    Comment


                                      Ainakaan t89:n en onnistunut laskemaan sellaista yhtälöä, että kahteen suuntaan säädettävää alustasarjaa olis kannattanu lähteä itse rakentamaan. Vaikka ei siis laskenu omille töille hintaa. Iskaripatruunat maksaa sen verran ja kaikista kilkkeistä tulee yllättävästi lisähintaa.

                                      Noi bc:t lienee samaa tavaraa kun esim. d2, eli jotain kiina-taiwan-akselilla tuotettua. Suattaapi toimia tai olla toimimattannii, sanos savolainen. Eikös niissä luisutouhuissa paljo ole japsipulkkia, käyttääkö ne niissä noita?

                                      Comment


                                      • Thuppu; Jotenki tuntuu niin vaivalloiselta. Kävi taas sellanen suritusnappi idea mieles, että mitä jos esikiristäis iskunvaimenninta ja jousta yläjousilautasesta alajousilautaseen. Vaikka joku kierretanko läpi ylä ja alajousilautasesta ja alajousilautasesta sitte vaan kiristää tiukemmaksi :D ?

                                        Mr.Crossfire; Pitääpä koittaa niiltä iha kysellä mitä käyttävät. Eli BC BR on vissiin sun mielestä vielä semmonen "halppis alusta" ?

                                        Comment


                                          Meillä oli joskus back-in-the-day endurancekilpurissa käytössä tuollainen ketjuviritelmä iskaritolpassa. Ajatuksena vetää jousipakettia tietyn määrää läjään niin että sisäänjousto kuitenkin toimii. Aika nopeasti siinä huomasi että ei ne palikat toimi jos niitä ite koittaa parannella.

                                          Tuo taitaa olla vähän pioneerityön paikka, harvoin on nelivetoisen auton alustan tekijällä tarkoitus saada eteen pitoa mutta takapää helposti irtoavaksi. Selviää ehkä kokeilemalla, jos nyt olisin itse tuossa tilanteessa niin ostaisin korkeus- ja jäykkyyssäädettävän niin saa pelattua sitten eri akseleille eri säädöt.

                                          Comment


                                            No tuossa mulla oli ideana et voi yksinkertaisesti päivittää alustaa, mielenkiinnon ja kukkaron mukaan hakea toimivampaa setuppia pikkuhiljaa kun oppii mikä vaikuttaa mihinkäkin. Eli kynäjousia saa miljoonalla eri speksillä ja saa apujousia erilaisia. Aluksi budjettisyistä vois mennä nykyisillä iskareilla ja sit myöhemmin päivittää jytympää ja säädettävää iskaria alle.

                                            Edit. Ja kyllä sitä ulosjoustoakin pitää olla, muuten pito katoaa kokonaan jossain nyppylässä kun pyörä irtoaa maasta.
                                            Viimeksi muokannut Thuppu; 4.7.2015, 10:23.

                                            Comment


                                            • Ok, no muttakun ei minulla ole taitoa tollaisia toteuttaa :/ Enkä tiedä kuka tässä ny osaisi auttaa ja kannattaako se loppupeleissä sitten, kun vertaa siihen valmiiseen alustasarjaan.

                                              Hopsis: Driftingissä idea on saada takapää pitämään kuin kiihdysautossa. Tietysti aina mennään sen pidon mukaan paljonko sielä autos on voimaa punnata se pyörä irti ja kuinka hallittava se auto on viedä sen maximi pidon kanssa. Etupäähän sitä myötä sitten tarvittava määrä pitoa ja kääntyvyyttä. Luuraa tosta vähä lisää ja innostu asiasta enempi :) https://www.youtube.com/watch?v=5kRmTAYiR1w
                                              Viimeksi muokannut Tanehau; 4.7.2015, 10:39.

                                              Comment


                                                Juu, eihän se välttämättä kannata. Ja toki BC alustoihinkin saa eri spekseillä olevia jousia. Mamasanilla on kätevä sivu verkkokaupassa jossa voi valkata noita BC irtojousia. Joku ehkä osaa sanoa miten noi jousijäykkyydet vaikuttavat B5:ssa, mutta ainakaan C4:ssa ei nämä mun jousispeksit oo yhtään liian jäykät, 750/500lbs. Ei toki oo kokemusta driftaamisesta miten jäykkä alustan tulis olla..?

                                                Comment


                                                • Niin, kun en tiedä minäkään kuinka jäykkä se saa olla ja mitä säätöjä siinä olisi hyvä olla millä pystyisi ruveta pelaamaan pidon ja ajettavuuden kanssa. Tuntuu ainakin tolla löysällä alustalla, että siinä on selvästi "tuntuma" joissakin tilanteissa, mutta varmaan totean sen aivan hirveäksi kun saan kokeilla jotakin jäykempää/erillaista.

                                                  Comment


                                                  • Thuppu; Jotenki tuntuu niin vaivalloiselta. Kävi taas sellanen suritusnappi idea mieles, että mitä jos esikiristäis iskunvaimenninta ja jousta yläjousilautasesta alajousilautaseen. Vaikka joku kierretanko läpi ylä ja alajousilautasesta ja alajousilautasesta sitte vaan kiristää tiukemmaksi :D ?
                                                    Unohda... Sulta loppuu ulosjousto täysin jos jotenkin kirraat jousta piukemmaksi, alusta ei sen jälkeen toimi laisinkaan.

                                                    Comment


                                                      Eipä noi drifterit kovin näytä kallistelevan tai niiailevan, et luultavasti mennään todellä jäykillä alustoilla. Kaveri laitto jotku 800/600lbs jouset typ85:seen ja kehu ettei mikään kivireki oo tuokaan yhdistelmä. Ite en oo vielä tuota päässy todentamaan. Oma malmikasa on kuitenki sen 300-400kg painavampi ja hivenen pehmeämmillä jousilla.

                                                      Comment


                                                      • Kyllä ne suurinosa on tosi jämäköitä. Pitää koittaa kysellä saako siihe valmiiseen BC BR alustasarjaan valita ne jouset. Olisko thupulla ideaa millä kannattaisi lähtiä kokeilemaan? se 800/600lbs ?

                                                        Tuola kemoras huomas, että se alusta altistuu aika hurjille g-voimille, kun tullaan 150 - 160 ja nakataan auto luisuun. Haluaasin, että tiedän mitä teen sielä hytissä :D Se oli kemoras vähä semmoesta mutu tuntumaa nakata se auto poikkipäi ja nyppiä laidasta laitaa kovas vauhdis. Ei oo siis käytännös mitää tietoa mihkä se menee. Toki en ollu ikään ennemmin niin lujaa ajanut, että sekin oli niin shokeeraavaa.

                                                        Justiin kysyin tossa uudelta sponsori ehdokkaaltani, että onnistuuko sen BC racing BR alustan tilaamaan haluamillaan jousilla ja sanoi että muistaakseni se on onnistunut ja lupasi ottaa selvää.

                                                        Siinä on vähän kuvia joista ny voi jotakin tolkkua ottaa mitenkä vakioiskarit + HR 40mm madallusjouset toimii. Edes ei oo tosiaan sitä kallistuksenvakaajaa ja takana on sitte 20mm itse väänneetty s8 vakaajaasta. Multa löytyy varastosta nyt S8 ja A8 etuvakaajat ja toki A4:sen oma etuvakaaja. Voisko näistä lähtiä nikkaroimaan jotakin kivaa? Tuohimaa vinkkasi, että nakkaa sen A4:sen etuvakaajan taakse. Olisko se kova sana nakata se S8 tai A8 etuvakaaja sitte etee? Syy miksi oon ottanut pois a4:sen etuvakaajan on, että se painaa niin paljon ja toiseksi halusin ottaa tuntumaa miltä tuntuu ilman sitä.
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                          Totaalisena amatöörinä en uskalla mitään suositella. Eri autot eivät välttämättä edes ole vertailukepoisetkaan jousivakioiden suhteen, riippuen miten jousitus on toteutettu, tukivarsien/tolpankiinnityksien vipuvarsisuhteista jne. Harva on driftereitä näistä tehny, mut muutamia rata B5:sia varmaankin on, voisko sieltä jotain tietotynkää saada? Tai sit laitat Norjaan Almin veljeksille kyselyä millanen alusta heidän B5:ssa oli. Saat lyödä sit etuvetaritkin paikoilleen kun on kone ahdettuna. :)

                                                          Comment


                                                          • Almi veljekset ny vetää vaan huviajelua.. varmaankin kun ei ole mitään 4wd drifting luokkaa. Kyselyjä on muutenki tehty sinne suuntaa, mutta eipä sieltä oo herunu vastauksia... Nopiaa varmasti sellainen 4wd drifting luokka järjestyisi radalle.comin toimesta, mutta sielä taitaisi olla tasan yksi osanottaja.

                                                            Oulus olis seuraavat kisat OuluZonella 11.7.2015 lauantaina. Oon ollu vähä kahden vaiheilla ajanko enää yhtään radalle.comin kisaa niitten järjestely tapojen vuoksi, että katsotaan mennäänkö kisaamaan ouluun. Siinä mieles olis kiva ajaa ny loputkin kauden kisat, että nousisi sarjapisteissä paremmalle sijoitukselle. http://www.drift.fi/ näkyy Pro2 luokan tulokset jossa olen sijalla yhdeksän 15 kuljettajasta.

                                                            Comment


                                                            • Melkein veikkaisin, että mikä tahansa korkeus- ja jäykkyyssäädettävä voisi toimia paremmin kuin noi perusiskarit+jouset.
                                                              Googlasin tommosen: http://forum.vastaheitto.com/index.p...e;topic=2246.0
                                                              Noilla neuvoilla voisi ainakin alustan suhteen (ainakin jousista) päästä alkuun, mistä sitten pääsee omaan makuun sopivaa komboa hakemaan.

                                                              E: ko. linkki olikin jo vuodelta 2008, eli ehkä vähän "vanha". Mutta lienee silti ihan hyödyllistä perustietoa...
                                                              Viimeksi muokannut T.Hell; 5.7.2015, 18:24.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X