Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 4.2SC Drifting | Stalker Racing Team

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Sisään takaikkunasta ja ulos paksin pohjasta. Kenno klenaan sinne pohjalle. On edes vähän suojassa peräkosketuksissa.. :)

    Saattaa se olla viisain vetää ne putket kabiinin lattialta. Eristää ja tukee ne vaan huolella. Voi tulla kuuma sisällä muuten.

    Comment


      Ilmoittele jos joskus pääset honkajoelle pesämäkeen driftaamaan niin pääsee katsomaan millainen peli tästä on oikein tullut livenä..

      Comment


        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=69719
        Tuon linkin takaa saattaisi löytyä vinkkiä taakse sioitettavan jäähdyttimen asennuksesta. Ei muistu nyt mieleen minkä kokoista putkea tölkki portterissa on, mutta siinä pumpataan omalla pumpulla. Sähkö pumpulla ilmeisesti sitten lämppärin kennolle.
        Veikkaisin että kannattaa laittaa joku sähköinen pumppu. Saapi ajon jälkeenkin vähän kierrättää.
        Itse ottaisin ilman takaovista ja takaovien ikkunoista. rallicrossimeiningillä

        Jos sen tulipellin/vesikourun yläosan poistit, niin kannattaa varmistaa ohjaamon raittiin ilman saanti suoraan ulkoa. Häkä on huono kaveri

        Noitten jarrujen muuttaminen kaksipiiriseksi kannattais varmaan tehdä?
        Käsijarru ja paineen rajoitin kapiiniin. Käkkäri 100e ja ruuvattava säädin joku 60e. Uutta putkee pari metriä ja parit T-haarat. Saa jarrut balansiin, kun ei enää absi ohjaa.
        Viimeksi muokannut ^^BeBe; 19.2.2015, 01:06.

        Comment


        • Kannattaa miettiä se, että poikittain ajaessa saat ilmaa vain toiselta puolelta jos laitat ilmaputket sivuilta. Almin a4:ssa oli neliskanttinen reikä katossa jonka päällä kaappariskooppi.
          tuollainen ratkasu mun autossa.
          http://www.garaget.org/?car=286559&image=3102773
          http://www.garaget.org/?car=286559&image=3049830
          http://www.garaget.org/?car=286559&image=3020686

          Comment


          • ^^BeBe; Käsittääkseni ne on vielä kaksipiiriset. Ainakin "UUSI" absohjainyksikkö on vielä reititetty silleen, että etu ja takapää on erikseen niinkuin alunperinkin. ABS ei oo ohjannu reiluun kolmeen vuoteen mun auton jarruja, kun sulake on ollu irti koko ajan näissä leikeissä. Tuo modaus vaan siksi, että piti saada sitä painoa pois ja johan möltti keveni ku sille näytti hieman rälläkkää :-P Toivottavasti nyt vaan toimivat.

            -03 tq; Saitko jo selville minkäkokoista putkea ootte käyttänyt siinä sun kilpurissa? Tota alumiiniputkea ei kovin nopeaa löydy 32mm joten 40mm täytyy mennä sitte. Mielummin ehkä laittaisin sitä 32mm niin säästäis varmaan litran tai pari vesimäärässä. Seuraava oli 25mm, mutta se oli jo niin pienen näköistä, että ei mahda riittää. Voi tettää vaan turhaa painetta ja varmaan rasittaa sitä kautta myös vesipumppua. Vaikka ottaisinkin ilman pikkusista takasivuikkunoista niin kyllähän ne flektit molemmin puolin imee ilmaa jäähdyttäjän läpi. Kaippa se hieman tehostuu sillä puolella mihkä suuntaan oon menossa luisussa.

            Dementia; Seuraile facebookista, sinne tulee infot hyvin mun menemisistä ja tekemisistä. Ihan varmasti honkajoelle menen tutustumaan rataan ensi kesänä, kun nyt saisi vaan tämän auton nippuun! reilu 2kk ja olis jo ensimmäinen prostreet kisa. Tuntuu, että tulee tosi kiire :/ www.facebook.com/StalkerRacingTeam

            Tossa äsken vaivaiduin katsomaan noita sääntöjä niin sielä tuumattiin seuraavasti:

            6.9 Moottorin jäähdytys


            Moottorin jäähdytys on vapaa. Jäähdytysjärjestelmä on vapaa, jäähdyttimen paikka on vapaa. Jos jäähdytin siirretään auton taakse, on auton ohjaamon läpi kulkevat jäähdytysjärjestelmän putket suojattava eikä ohjaamon sisällä saa olla liitäntöjä. Jäähdytinjärjestelmässä ei saa olla vuotoja. Jäähdytysjärjestelmässä on oltava vähintään yksi yhden litran suuruinen paisuntasäiliö. Glykolin käyttö on kielletty.

            Comment


            • Tälle päivää konepelli ja etupuskuri sai maistaa rälläkkää.

              Puskurista lähti kaikki sisuskalut/tuennat ja puskurin kiinnityspalkin jämät. Taitin vain tosta valojen ja jäähdyttimen etukehikosta alupellin palasen joka pultein pitelee puskuria edestä ja sivuilta se on sitten nippusiteillä lokareissa kiinni. Keveneni taas huomattavasti rakenne.

              Konepellille jäi painoa vielä sen 12.7kg. Hieman voisi vielä tosta maskin kohdalta keventää, mutta siitä tuli jo nyt aika veltto. Toki pysyy vielä silti hyvin nipussa, kun vaan ei mee ihan toisesta reunasta sitä roikottamaan. Mitäköhän alkuperäinen konepelli painaa kaikkineen peitteineen?
              Attached Files

              Comment


                17.7kg orggis konepelTi. Kuitunen peitto ilman maskia ja lukkoa oli karvan yli 10kg.
                Viimeksi muokannut MikaSS; 20.2.2015, 22:06.

                Comment


                  Onko jollain kokemuksia tuolla tavalla kevennetystä konepellistä? Kuinkahan lepattaa kovemmissa vauhdeissa?

                  Comment


                    Kuituosien tekoa vaan opetteleen ja puskurit yms. pikakiinnityksellä kiinni niin on helppo vaihdella vaikka kesken kisan kun tulee silppua kuitenkin ;)

                    Comment


                    • zorza05; Ei muutaku rälläkkää kätee ja peltiä veke, ainakin omaan katukilpuriini modaisin ehdottomasti. Varsinki jos pidät konepellin oman lukituksen niin et voi vetää ihan noin syvältä kuten minä ja pysyy runko jäykempänä vielä.

                      Hauno; Johnaki vaihees kyllä on pakko ruveta opettelemaan lasikuidun kans leikkiminen. Tämä drifting on pariajossa yllätyksiä täynnä ja miksei lajittelussakin voi tulla virhearviointia etäisyyksistä ja lappulattias viime metreillä ei oo enää varma, että "meneeköhän se nyt tosta vai pitääkö täs ruveta nostelemaa". :-)

                      Comment


                      • Miettiny jotaki tosi yksinkertaista ratkaisua sille jäähdyttimelle takakonttiin. Mitä mietteitä teillä herättää tälläinen ratkaisu? Klikakkaa isommaksi kuvat niin näette hienot piirrokseni kolmessa ensimmäisessä kuvassa. Eli punaisilla merkattuihin alueisiin tulisi reijät. Tossa ei oo mitään valmista, ideaa vaan yrittäny itselleni luoda mitenkä ruveta toteuttamaan.

                        Kävi sekin mieles, että ottaisi ihan samalla tyylillä, mutta pohjan kautta ja päästäisi peräluukun läpi. Sitten, kun tarkemmin mietti niin se keräisi hirvesti kaikkea likaa/kummia jäähdyttimen täyteen (talvella lunta) ja toiseksi jos pihalla +30 astetta lämmintä ja aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta niin hohkaa se asfaltti kyllä aika paljon sitä lämpöä ylöspäin. Ei kauhian hyvä ajatus mielestäni.

                        Jäähdytysletkuja/putkiakin oon jo hieman vedellyt. Oikiasta paikasta, kun vaan äkkäs kysellä niin löyty sittenkin sopivaan rahaan 30mm alumiiniputkia. Niiden päälle tulisi sitten tollanen sadevesi "ränni" suojaputki varmistukseksi.
                        Attached Files

                        Comment


                          Ei kannata tuosta takakontin päältä edes yrittää... se on alipainealue samoin kuin peräkin, lisäksi ilma todennäköisesti pyörteilee turhan paljon tuossa kohtaa. Parhaan tuloksen saat kun pohdit mistä saat kaapattua laminaarisesta ilmavirrasta ilmaa sisään.

                          Poikittain ajaessa voi olla haastavaa löytää sellainen paikka korista.

                          Comment


                            Kylkien pikkuikkunoista sisään tai katon takareunaan naca-duct. Toki flektit auttaa ilman sisään repimisessä, mutta en laskis niiden varaan täysin jos käykin niin että kesken vedon sanoo flekti sopimuksen irti.

                            Comment


                              Eikö mahtuis samaan aikaan otot kylkiin sekä katolle? Sillon ei ainakaan tulis tilannetta ettei ilmaa pääsis jäähyttimelle.

                              Comment


                                Itse pyörittelin kanssa ajatusta siitä että mistä ilman ottaa sisään ja mielessä kävi takaoven ikkuna jonka hylkäsin sen takia etten olisi osannut tehdä siitä riittävän siistiä. Maailmallahan on valmiita plexipalikoita jonka saa niitattua suoraan sivuikkunaan kiinni mutta niiden ongelma on se että ovat tarkoitettu jarrujen jäähdytykseen jolloin lähdöt ovat korkeintaan jotain 100mm luokkaa. Sama ongelma olisi tullut pienestä sivuikkunasta, liian pieni sekin. Takaoven pellistä olisi saanut helposti mutta mulla tulee turvakaaret pahasti tielle.

                                Päädyin sitten siihen että katon kautta saa helpoiten. Alkuperäisestä katosta muotti ja sen mukaan koko kattopala lasikuidusta johon sisältyy saumattomasti nacaduct ja siitä kahdella 250mm letkulla takaluukkuun.


                                Syyläriä varten tein pohjaan aukon jota kiertää 20x20 neliöputki. Siihen on helppo kiinnittää alumiinikotelo jossa jäähdytin on kiinni flekteineen. Jos joskus tulee tarve vaihtaa syyläri eri malliseen tai kokoseen niin ei tarvii autoa enää ruveta hitsaileen vaan tekee vaan uuden alumiinikotelon. Senverran iso tuli tuosta aukosta että polttoainetankki ei enää mahdu paikalleen, hyvä syy laittaa turvatankki.

                                Koneesta jätin termarin ja vesipumpun pois ja tilalle sähköinen vesipumppu. Tuossa pumpussa on ohjausyksikkö joka ohjaa pumppua ja flektejä niin ettei termaria tarvita. Toimii myöskin niin että vedon jälkeen varikolle tultaessa auton voi sammuttaa ja pumppu jää kierrättämään nesteitä niin kauan kuin tarvii.
                                Attached Files

                                Comment


                                • Kiitoksia vinkeistä! Tuli tuo naca-duct tarkisteltua ja kyllähän se tehokkaalta näyttää. Ei varmasti yhtään hullumpi idea ottaa pikkusista takasivuikkunoista katon lisäksi sitä ilmaa.

                                  Nyt äsken selatessani googlen kuvia tuli yllätyksenä vastaan toi Kenneth Almin A4 motorsgreek.com sivustolta. En tiennytkää, että siitä löyty jonkinlainen rakentelu topic. No jokatapauksessa sieltä löyty seuraavat kuvat. Alkuaikana Kenneth on siis ottanu ilman pohjasta ja päästänyt takaluukun takaosasta läpi. Tämä näytti todella yksikertaiselta ja ennekaikkea minun tapaiselta :). Onkohan toi toiminut kuinka, voisiko se toimia myös minun käytössä?
                                  Attached Files

                                  Comment


                                    Naca-kanava taitaa olla enemmän bling bling kuin tehokas ilmanotto auton jäähdyttimelle. Se toimii hyvin tietyissä tarkoituksissa kuten lentokoneen rungossa suihkumoottorin ilmanottona, mutta jäähdyttimien ilmanottoon siitä ei taida olla, siihen tarvitaan erilaiset virtausominaisuudet. Perinteinen pellistä ulostuleva scooppi tms ulkoneva ilmanohjain kanavaan toimii paremmin.

                                    Comment


                                      Skuupillahan nacan ilmanottoa voi helposti tehostaa. Itse järkeilin koko homman niin että kotimaisilla moottoriradoilla kun pääsääntöisesti ajetaan 50-150kmh ei ilmanotolla niin hirveän suurta merkitystä ole. Vaikka auton ulkopinnalla ilma liikkuukin melko ripeästi on se kuitenkin jo hidastunut mitättömäksi henkäisyksi pitkän ruttuisen ja mutkikkaan letkun päässä. Näinollen syylärin läpi menevä ilmavirta tehdään suurimmaltiosin flekteillä.


                                      Almin ratkaisu takaluukussa on ainakin virtauksen irvikuva, se että riittääkö se jäähdyttämään tarpeeksi riippuu niin monesta eri tekijästä että on vaikea heittää arvioita.

                                      Comment


                                        Kyllä tuota naca-ductia nimenomaan jäähdytyksen ilmanottoon on minun käsittääkseni käytetty, esim fefe f40, lambo countach jne. Pointti lienee se, että aiheuttaa vähemmän virtausvastusta kuin ulostyöntyvä skooppi, joskaan ei ole yhtä tehokas. Kenties tällaisessa autossa ei olisi niin nuukaa vaikka ihan perinteisen skoopin tekisikin.

                                        Comment


                                          Ehkä siitä Almistakin kannattais ottaa mallia ilmanoton viimeisimmästä revisiosta. Jos tuo auton alta ilmaa imevä viritys on tehty ~6v sitten niin luulisi että tässä on jotain kehitystä tapahtunut viimeisimpään versioon.

                                          http://www.speedhunters.com/wp-conte...Desktop-10.jpg

                                          Comment


                                          • Jonkin aikaa jo on ollut visio mielessä Stalker Racing Team logosta ja nyt vime päivinä sille löytyi tekijä joka osasi lukia mun pääkopan sisältöä. Jotakin ahdistavaa piti saada pihalle ja aika hyvin se onnistui mielestäni! Silmä tarkkailee ja joku made in japan "romu" sielä näyttäis kiiluvan kohteena. Ehkäpä jonain päivänä löytää tiensä vielä drifterin kylkeen.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • V8 4.2 32v S6 plus AHK kierrosrajoitin asetettu @7250rpm/min ja mulla taas AHC @7000rpm/min. Kysymys kuuluu, kuka osaa muuttaa mun kierrosrajoitinta korkeammalle? Porkkis nosti kädet ylös eikä teinnyt ketään joka osaa tehdä Motronic 5:selle jotakin.

                                              Voisko myös se olla vaihtoehto, että etsisi jostaki S6 PLUS AHK ecun. Haluaisin silti koittaa nostaa kierrosrajoittimen ainakin siihen 7500rpm/min. Ja syy miksi nostaa kierrosrajotinta = Fiilistä/leviempää hymyä kapiiniin ja kansalle.

                                              Siihe nyt vielä vierähtää jonkin verran aikaa ennenkä rupean suunnittelemaan uutta moottorinohjausta joten vielä mennään näillä truth in engineering komponenteilla. Help me if you can! :)

                                              Comment


                                                Pelkkä ecun vaihto ei vaikuta hyvältä ajatukselta, sen verran paljon eroa raudassa AHK ja AHC välillä. Oletko ottanut huomioon että AHK:ssa on esim. kovat nostajat pakopuolella, ei hydrauliset kuten AHC:ssa. Voisin kuvitella jälkimmäisten olevan hiukan ihmeissään jos papatetaan 7500rpm rajoitinta vasten.

                                                Comment


                                                • Hopsis; Kerroppas lisää mitä eroja AHC:ssä ja AHK:ssa on. Saaksä jotaki virallisia tietoja AHC moottorista mitä se pitää sisällänsä.

                                                  Itsellä ei ainakaa mitään hajua paljonko tollasta vakio v8:sia on mahdollista kierrättää, mutta eihän nua nyt niin hirveästi enää maksa joten eikö noita ny oo varaa viedäkkin vähä äärirajoille. Ja kun näitä nyt on niin vähän trimmailtu tai tuotu tietoa virityksistä isolle kansalle niin olisi se kiva kokeilla jos vaan löytyy sopivat niksit eikä tuu kalliiksi.

                                                  Kummiskin tota Audi V8 3.6 DTM versiota on venytelty tähän tapaan; 380 Nm at 7000rpm Output 470 bhp at 9500 rpm. http://www.eurospecsport.com/race-ca...-dtm/index.htm

                                                  Comment


                                                    Ei muutakun nokat hiottavaks ja kovia nostimia viilailemaan ;) Siitä se "loputossuo" alkaakin :D Vaparin virittäminen on vähän edulliseman tuntuista, paaaaitsi jos sylintereitä onkin X2.

                                                    Comment


                                                      Noihin 32V koneisiin saa kyllä kansiin ihan kunnollisia venttiilinjousia ja nostimia jotka kestää kierrättää, eri asia sitten mikä siellä seuraavaksi alkaa ahdistamaan eli onko kierrosten nostosta sitten lopulta yhtään mitään hyötyä.

                                                      Jos softapuolta miettii ja jotain kierrosrajoitinten säätöjä yms. niin jossain vaiheessa kannattaa ehkä siirtyä seuraavan sukupolven 40V koneisiin joihin saa sitten enemmän tai vähemmän kaikki muutokset softaan tehtyä paljon helpommin. Moottoreitakin alkaa olemaan tarjolla ihan kohtuullisesti ja kierroksia 5V kone kerää hiukan kevyemmin.

                                                      Comment


                                                      • Hopsis; Mä vaihdoin työpaikkaa 11kk:tta sitten ja sielä sattu tulemaan vastaan semmoinen työnjohtaja jolle vaparista 100hp/L on mahdollista. Tehny useita fiatin ja alfa romeon moottoreita. Jos sais vähän speksejä tuosta mun kasista näyttää sille niin se osaisi jo sanoa mitä siitä on mahdollista saada irti silleen, että ei tartte satasia kummosempia menettää. Kuulemma puristuspainekkin kertoisi sille jo jotakin, paljonko on potentiaalia jäljellä. Pelkkä kansien käyttäminen irti tuli kustantamaan jotaki 300,- euroa ja ensimmäiseen pro street kisaan on näköjään enää 1,5kk:tta ja testiäki pitääs vetää vähän sitä ennen niin ens talven aikana on vasta mahdollista avata kone ja ruveta ihmettelemään.

                                                        Ennemmin ostan Tatech moottorinohjauksen kuin sijoitan 3:nen sukupolven 40 venaiseen v8:siin. Uskon kovasti, että nämä ovat niitä "moottoreita" verraten uudempiin sukupolviin :-) Ehdottomasti pitäsin vaparina koko loppu elämän tämän vehkeen jos se vaan piisaa tehoiltansa minun käyttöön ja vaatimumustasoon! Vielä ainakin 340hp/410nm riittää hyvinkin, mutta jo tulevana kesänä tulee näkemään aika hyvin mihkä se AHC riittää kilpatilanteessa. Toivon kovasti, että kuskissa olisi vielä paljon "kehitettävää/viritettävää" :-)

                                                        Autonkin valmistuu pukkien päällä kovaa kyytiä, syyläri on jo takakontissa ja vesikin on kiertänyt. Eileen meni paikallensa orggis lämppärinkotelo aika radikaaleilla muutoksilla ja tietkoneen 0.90A (noin 10w) tuulettimella. Vielä on paljon juttuja tekemättä, että kelpaa lähtöviivalle. Laitan tossa myöhemmin kuvia sitten. Huomaa kun oikiasti tekee jotaki niin ei siinä paljoa päivitellä ehdi internettii mitää :D Nyt takasin taliin ------>

                                                        Comment


                                                          Joo saahan sitä litratehoa, eri asia miten se käytännössä tulee ulos ja onko siitä vastaavaa käytännön hyötyä juuri tässä sovelluksessa. Se nyt joka tapauksessa on aivan varmaa että 300€ ei tee kansiin yhtään mitään, tiivistesarjan ja kansipultit voi saada :)

                                                          Henkilökohtaisesti pidän itsekin vanhemman 32V kasin luonteesta enemmän kuin uudemman 40V konstruktion. AHK/AKH antaa käytännössä uudempaa vastaavan suorituskyvyn heikommin virtaavalla kannella, teho on otettu kovemmasta puristuksesta ja se taas tuo lisää grunttia läpi kierrosalueen. Vaijerikaasukin on omaan käyttöön mukavampi kuin sähkökaasu. Se riittääkö tuon sinun koneen annit sitten kilpatilanteessa, riippunee varmaan ihan täysin siitä kilpavarustelun määrästä. Jos siellä on jotain Skylineja ja Supria koripallon kokoisilla ahtimilla niin voi siellä hiukan tekemistä olla että saa vauhdit pidettyä yhtä kovina. Joka tapauksessa propellihattu pyörii varmasti kovempaa kuin sillä JDM tamagotchilla ajavalla kuskilla siinä vieressä, vähintään moraalinen voitto on ansaittu jos kerrankin pääsee edes yhden lähdön ajamaan :)

                                                          Comment


                                                            Ei tuo 100hp/litra oo vaparista mikään ihme temppu.
                                                            Rallicrossissa on aika hurjia vapari koneita, esim flm tiimin 3,2l v6 390hp.Volvon "merimoottoreista" taitaavat repiä vielä hurjempia lukuja. Saksassa ns pikkubudjetti osilla 2l abf koneita 265hp (sen mitä kansi antaa portattuna) ja meillä itsellä noin 150hp 1,4l kone todella pikkurahalla.

                                                            Comment


                                                            • Ei varmasti ole ihme temppu, mutta varmasti kallis toteuttaa täällä meidän leveysasteilla..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X