Mitäs tuommonen kaaritus kustansi?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 4.2SC Drifting | Stalker Racing Team
Collapse
X
-
Tälle päivää tuli käytyä ostoksilla Lautamäki Motorsport liikkeessä. Sieltä tarttu käteen OMP T-RS kuppipenkki + kiskot ja kiinnikkeet. Sitten vielä tinkailin mukaan sparcon niskatuen. Auto luvattiin haettavaksi ennen uuttavuotta kaarien teosta ja mitään ei ole kuulunut. Saas nähdä soitellaanko huomenna sitten :-)
Comment
-
Tolkkju; Justihi...
Tänään laittelin kiskot paikallensa penkkiin, iha hyvi istu vaikka oli yleismallin kiinnikkeet ja kiskot. Ainut mikä oli pultteja ja prikkoja pitää löytyä omasta takaa muutama ja vähän niin ja näin on tua kiskojen säätötanko. Sitä pitää vähä taitella suuntaan ja toiseen. Ehkä paras vasta muovaalla sopivaksi, kun saa penkin kiskoineen kiinni autoon.
Olin yhteydessä kaarien tekijään ja kertoi, että joulun alla oli kuulemma hieman laiskottanut, mutta kuulemma saan viimeistään syntymäpäivänäni auton takaisin. 4.1.2015 täten sitten.
Mahtava tämän suomen talvi. Hienoa ku vettä tulee uuden vuoden vaihtees tuutin täydeltä. Kummaku ei ukkonen jyrise vielä perää.Viimeksi muokannut Tanehau; 31.12.2014, 15:06.
Comment
-
Kiskot Muistaakseni vaatii pultti lukituksen radalla. Autoon kiinnitys ohjeet löydät fian sääntö kirjasta. AKK sivuilta löytyy. Myös vöiden kiinnitys ohjeet löytyy samasta "opuksesta"
Edit: Ei ainakaan enää tarvita lukitusta, tai sitten muistelin tuota rattiakselin lukitusta. http://www.autourheilu.fi/attachemen...3-34-34175.pdf
Comment
-
Auto tuli haettu kaarituksesta 4.1.2015 ja samantien diudi meni sitten toiselle pajalle jossa lähti kuskinpuolelta orggis penkinkiinnikeet irti ja korvattiin ne seuravilla raudan paloilla.
Kardaanitunnelista kynnykseen käytettiin 50x30x3mm neliö putkea jonka päihin hitsattiin 70x60x4mm latat ympäriinsä jokka hitasttiin vielä ympäriinsä kiinni kardaanitunneliin ja kynnykseen. Kiskojen kiinnityskohtaan porattiin reijät joidenka sisälle hitsattiin holkit, että palkki ei menisi lyttyyn kiristäessä kiskot kiinni palkkiin 8mm pulteilla. Sitten vielä 6-pistevöille hain levyt johka oli hitsattu mutteri kiinni ja niille silmukkapultit. Ne hitsattiin vielä ympäriinsä lattiaan kiinni.Viimeksi muokannut Tanehau; 11.1.2015, 13:38.
Comment
-
Okkim; Joo, jostaki se on lähdettävä. Tässä rojektissa lähdettii kyllä iha pohjalta :D
Thuppu; Joo otan tos myöhemmi sitte, ku saa tota nippuun enemmän. Täytyy sanoa, että kyläseppä väänti todella hyvännäköiset kaaret.
Nuasta vöiden kiinnityspaikoista sen verran, että niitä joutuu ehkä muokata vielä. En tajunnut istua siinä penkkihin kun niitten paikkoja katsottiin ja nyt sitten lantiovöiden kiinnityskohdat saisi olla hieman taaempana, koska jäävät typerästi ruttuun penkin läpiviennistä. Mutta, kattoo nyt mihkä ne asettuu ku löytää sen hyvän ajoasennon.
Pitäis käydä vääntämäs piikkirenkaat vanteille, eiköhän tässä 2 viikon sisällä jäälle ala pääsemään.
Comment
-
^^BeBe; Joo sen pitäisi kiertää ton pehmusteen toiselta puolelta, että ei paina pehmustetta kuljettajaa vasten. Kuva voi hämätä, että vyöt menee siitä suoraan penkin etureunasta lattiaan, mutta oikeasti ne taittuu samantien sen pehmusteen alle, menee läpiviennistä pihalle ja sitte menee kiinikkeisiin. Tää on kato iha uutta juttua mulle niin ei iha hiffaa näitä :-)
Sain putsattua auton roinasta ja nyt olisi kuvia sitte kaarista. Maalasin ne heti kaarituksen jälkeen hopealla, että ei pääse korroosio iskemään.
Pahoittelen kuvien paskaa laatua/huonoa kuvaajaa. Pitäis malttaa ostaa vähän nykyaikaisempi digitaalinen kamera niin saisi paremman näköisiä kuvia.
Comment
-
pykiz; Ei oo hajua, mutta veikkaukseni on että nyt mennään siinä 1300 - 1350kg luokassa.
Silizium; Vaikee sanoo, pyysin määräysten mukaisia kaaria driftingiin. Nyt kun sanoit niin oon sun kans samaa mieltä, mutta eipä tuossa kohdassa kuljettaja ole. Todennäköisesti nämä käy aika moneen muuhunkin lajiin. Näissäkin on extraa vielä noi etuoviaukkojen a-pilarin keskemmältä menevät pystyputket. Rahalla saa sitte lisää putkia sinne sun tänne tai itte tekemällä. En kyllä ikään lähtisi vääntämää tollasta kehikkoa itse, kun tollaisiin hintoihin saa vastaavia kaaria viemällä vaan auton pelipaikalle ja hakemalla pois.
Comment
-
Tänään käytiin Lilkauhas vähä kuovittamas ja iha hienostiha ne micheliinin piikit lenti sinne järven jäälle :D Takapuskuristakin jäi alahelma penkkaan.
Mitä ehdiin suoralla vilasta mittariin niin parhaillani kuovitin suoralla 200km/h :D (Micheliinin piikit tarjosi todella vähän pitoa)
Seuraava suunnitelma on laittaa itte tehdyt pulttipyörät taakse. Ehkä vielä hieman lisään pultteja. Katsotaan kestääkö Hakkapelitta 4 nastarenkaat uusia nastoja :-P
Comment
-
Tokassa kuvassa nappi jota ei iha joka pojalla ookkaa ;-)
maspe; Kyllä ne kaverit jättäytyy taakse jos häiritsee paljon pultti sade :D
Toivottavasti ny pysyisi pultit kiinni, että ei tartte kovin montaa kertaa uusia tehdä. Jos hakkapeliitta ei kestä niin sitte ruuvaan pultit näihin micheliiniin jokka sai kyytiä eileen :P Jääradan sm erikoisliukuesteluokassa kuulemma saa vetää tollaisilla itse tehdyillä pulttipyörillä :)
Akun ja vaahtosammuttimen nyt alkuun sijoitin tohon apukuskin paikalle. Pitää sitten sijoitella ne paremmin, kun pääsee taas kunnon hitsausvehkeitten luokse.
Takapuskuriki sai vähä hittiä tosiaa ja toimi aikamoisena lumisiepparina. Kiersinköhän radan ympäri joku 30 kertaa ja nippusiteet ei enää lopuksi meinanneet oikeen kestää sitä painoa :) Pitäisiköhän puskuria vähän modata ja leikata siihen samanmoinen reikä, kun tohon perän pelliin ja laittaa siihen vaikka joku verkko sitte tai ei yhtään mitään. Nua puskurit on kyllä muutenki tosi painavat.
Tossa on jotaki videopätkää eiliseltä, kun kaveri hetken oli perässä körötellyt: https://www.facebook.com/video.php?v...type=2&theater Alkaa jostaki 1.20 kohdasta.
Comment
-
-03 tq; Ei paljoa jääny puskurille painoa juu :)
Pitääs vissii soitella nokian rengastehtaalle, että mulla on teille uusi tuote idea. Hakkapultti 4.
V-loppuna selviää kuinka monta kierrosta HAKKAPULTTI 4 kestää :P Mitäköhän kannattais käyttää rengaspaineena? Micheliinin piikkipyörissä käytin viime v-loppuna 2.0 bar takana. Oon käyttänyt nyt sitten sisuskumia ja renkaan sisus on vuorattu sellasella muovi lattiamatolla, että pultin kannat ei puhkaise sisuskumia.
Comment
Comment