Kyllähän nuo A4 b5 takavetarit on melkoset hammastikut! :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 4.2SC Drifting | Stalker Racing Team
Collapse
X
-
-03tq: Mehtälä ainakin sanoi, että se on 4.11 ja niin väitti kyllä myyjäkin, oli kuulemma vielä tarkistanut sen jotenkin. Tää kyllä pitää vielä varmistaa, rupes vaivaamaan. Mutta eihän sen haittaa kummiskaan mitään niin kauan kunnes ei kytke vaa vetaria eteen kiinni jos se on 3.89. Näin sitä en suunnitellut, että nyt pitää ottaa varmuus tosta.
Hermomanni, missä kohtaa se peräkoodi lukee sitä perää?
Tässä kaikki tiedot mitä perässä lukee:
1 kuva: CKH 27035
2 kuva: O1H 525 085 A
3 kuva: MWK 2.1Viimeksi muokannut Tanehau; 17.2.2014, 20:43.
Comment
-
Kiitos.
Vitt*.. pitääpä palata myyjän puheille.
Hei, mutta kertoo ny vielä se. Voiko sitä käyttää kummiski ton vaihdelaatikon kans jos pitää sen takavetosena vaan?
Soittelin siinä myyjälle. Sanoi, että oli ite mitennu sen jotenki niin, että oli vissii kardaanin laipasta pyöräyttäny ringin ja kattonu kuinka monta kertaa verarinlaippa pyörähtää. Niinkö sen välityksen voi katsoa?
Joka tapaukses, no se on 3.89 ja sanoi, että takavetosena ei haittaa jos käytän sitä perää, mutta nelivetoisena sitten haittaa. Pitää ny yön yli tos tuumaalla mitä sen kans tekee. Vai onko teillä antaa jotakin muuta tietoa tosta, voiko sitä takavetoisena käyttää?Viimeksi muokannut Tanehau; 17.2.2014, 21:03.
Comment
-
Jep, välitys olisi pitentynyt.
Kauhia päivä tälle päivää, mutta ihan kiva. Opiin laskemaan itse välityksen perästä ja vaihtamaan vielä välityksen. Myyjä halusi välttämättä, että tarkastan välityksen perästä ja se neuvoi miten. Pinion oli 9 hampaanen ja tasurilla oli kehällä 35 hammasta. Ne kun jakaa keskenään saadaan 3.89. No sitte mulle vielä välähti puhelun aikana, että kokeilen sitä s8 tasauspyörästöä sinne tilalle. No se ei sinne sopinut, sivu poski jäi muutaman millin raolleen ja perä meni jumiin. Sitten myyjä ehdotti vielä, että vaihdan S8:sin välityksen A4:sen tasuriin. No ruuvasin S8 tasurin hammaskehän a4:sen omaan kiinni ja sovitin paikoilleen. Hammaskehän sai vaihdettua, mutta kun asensi perään tasurin paikoilleen niin jostakin syystä pinioni ei ottanu kunnolla hammastukseen ja hyppi jotenki yli vaan. Perä lähtee takasin sinne mistä tulikin ja nyt etsitään oikeanlainen perä tilalle.
Rupesin jo itekki vähä miettimään, että olisko tollanen 4.555 kova sana. Löytyy tunnuksella CKK Audi A4 B5 1.8 vapari quattroosta ja siinäkin olisi 100mm vetolaipat.
Vielä semmonen kysymys, että jos myyjä väittää myyvänsä minulle oikean tuotteen ja paljastuu, että tuote väärä ja myyjän moka niin olisiko reilua, että myyjä hoitaa postituskulut edes takaisin? No, tämä kokeilu mulle nyt tuotti 100,- tuskan, koska myyjä ei suostunut siihen, että hän kustantaisi takasi postituksen.
Kuvassa S8 tasuri hammaskehä irti.
Comment
-
Käytiin suurella todennäköisyydellä vipaa kertaa tälle talvia Lilkauhan järven jäällä ajamas. Ei pysyny Volvon peräs sen aikaa mitä pysty täydellä kaasulla vetämään. Pito ero oli kohtalaisen iso audin ja volvon piikkien välillä ja toiseksi molemmis oli 2 vetävää pyörää :-). Lukko takana auttaisi varmaan hurjasti tota etenemis ongelmaa, mutta suurempi ongelma on nua lämmöt jotka laitetaan tulevaa kesää varten kuriin uudella putkistolla ja jos tarttee niin uudella syylärillä. Samalla tehdään diudista takaveto ja hitsataan perä lukkoon.
Pääsin tollasta menoa etupuskuri pois paikoiltaan vajaan kierroksen ja sitte oliki jo lämmöt 100 paikkeilla ja piti ruveta himmaamaan muutaman kierroksen ajakasi. Sisälläkin lämppäri puhalsi täysillä kuumaa ja s8 flekti teki edessä kaikkensa. Pihalla oli +1 astetta.
Volvos rivi nelonen 2.3 8v volvon oma vapari kone joka on turbotettu. Siinä on rapiat 300+hp tehoa ja painaa noin 1200kg. Volvo pääsi noin 2 kierrosta ja rupesi lämmettyään pätkimään aina sitte.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=lQsWRMTtDic&feature=player_detailpage"]http://www.youtube.com/watch?v=lQsWRMTtDic&feature=player_detailpage[/ame]
Comment
-
Sen näkee, kun saa virtaavampaa putkistoa kiinni. Tuntuu jotenki yläkierroksilla ahdistavan. Vaikea sanoa, kun ei tiedä miltä kyseinen moottori pitäisi tuntua, kun se on elementissään. Mutta pakkohan sen on ahdistaa, hullua olisi jos ei ahdistaisi. Downpipet 2x2" + katit ja kattien jälkeen yhdistyy 2" yhdeksi putkeksi ja lopussa v6 vakio vaimennin. En oo mitannu niitä putkia varsinaisesti, mutta ei varmasti kaukana noista mitoista oo.
Comment
-
Tälle päivää tuli tehtyä takaveto modaus kaverin kanssa sen hallilla monttua hyödyntäen (onnistuu ilmanki, mutta suosittelen jos ei halua huutaa V****a ja S****n** koko aikaa, ku meinaa ahdistaa). Ottihan se vähän aikaa kummiskin, että noin 2 - 3h saa varata sille aikaa. Kuvia nyt ei oo itse rojektista, mutta ei se niin ihmeellistä ollut, että jokainen joka haluaa modauksen tehdä onnistuu siinä ihan varmasti. Voin kuvailla muutamalla sanalla.
Modaus siis tehtiin S8 D2 01e 6-speed DGV laatikkoon johka laitettiin S4 B5 01e 6-speed DSY torsen hitsattuna lukkoon.
1. Pakopukti pois, downpipet voi jättää kiinni kyllä.
2. Kardaani irti kokonaan.
3. Tyhjää ainoastaan torsenin päästä öljyt avaamalla takaperän puolimmainen roppu pohjasta.
4. Laatikon päästä sitten kardaanin laipan vierestä kotelon pultit auki.
5. Kammeta talttapäisellä ruuvarilla varovasti koteloa auki samalla pitäen toisella kädellä vastaan kardaanin laipasta. Sisällä jousi ja pari simmilevyä jotka voi helposti lentää lattialle jos ei ole tarkkana.
6. Kun kotelo pois otat torsenin vain ihan sormilla vetämällä pihalle ja laita hitsattu torsen takaisin paikalleen ja ruuvaa palikat takaisin paikoilleen.
7. Kun hitsattu torsen, kardaani ja putki on takaisin kiinni voi siirtyä etuvetarien poistoon.
8.Ota vetarit irti ja ota molemmista vetareista pyörän puoleinen nivel irti. Suojaa nivelen pää jollakin ja pulttaa se vain takaisin kiinni pyörännapaan niinkuin se olikin siinä, että etupyöränlaakeri pysyy paikoillaan.
9.Itse lisäsin vasta lopuksi vaihdelaatikkoon öljyt noin. 1l ennenkun kuskin pyörän kiinni laitin.
Olihan se kaamea shokki, kun pääsin ulos tallista. Se sutii ja sutii... ja sitte se sutii ja no ei se muuta tuntunu tekevänsä. Ei viittiny silti nastoja märkään pikitiehen kuluttaa, mutta noin äkkiseltään perässä ei mitään pitoa ilman lukkoa. Eiköhän tässä joku päivä koiteta mennä vähän polttelemaan noita 15" pellivanteita radalle. Sitä vaihtoperääkin tässä metsästän ja löysinki jo yhden, mutta odotan rahoja vielä takaisin ensimmäisestä väärästä ostoksesta.Viimeksi muokannut Tanehau; 28.2.2014, 17:40.
Comment
-
Olikos sulla ongelmia noiden lämpöjen kanssa normaalissa ajossa, vai radalla vain? Jenkkien swapissa joku oli käyttänyt B6 S4:n syyläriä parilla sähköisellä flektillä ja todennut toimivaksi. Siinä tosin paluu menee väärälle puolelle, joka oli pitänyt letkuilla viedä takaisin oikealle puolelle.
Autopartsmasterin sivuilla on IV golffin R32:een tarkoitettuja, mitkä on pikkusen isompia kuin tuo 1.8:n.
Comment
-
Tuosta hitaasti ajosta / ruuhkassa seisoskelusta tosiaan sanottiin, ettei tuo 1.8:n syyläri riitä. Mikä on täysin ymmärrettävää. Tuota neloskoppasen syyläriä joku käyttää ja kuulemma toimii. Paitsi mainittiin, että olisi joku alumiininen syyläri, minkä valmistajan se sitten onkaan... Joku nelisen senttiä kuitenkin enemmän korkeutta, mikä ainakin vähän luulisi auttavan. Siinä tosin taisi alemman lähdön kanssa olla vähän ahdasta.
Täytyy antaa muiden testata, ja sitten itse vain tekee mikä toimii. JOS edes ikinä pääsen sinne asti... ;)
Comment
-
Tällä viikolla oon ruvennu rakenteleen putkistoa. Pistin nyt sitten S8 downpipet josta jatkoin 2x3" rännillä puoleen väliin ja siitä y-haaralla yhteen 3" putkeen joka mene ilman vaimentimia loppuun asti. Eli nyt on kaikki pois tieltä, suoraa putkistoa alusta loppuun asti.
Aika äänekäs oli, että kaippa tonne perään sitte vois jonkun vaimentimen investoida. Tossa kun koittelin kädellä putkenpäätä niin testailin vain kuinka putki vuotaa muualta. Se ei oo mistään kohtaa vielä hepattu tai kiinnitetty liitos kohdista. Se on vasta sovitettuna paikoilleen bilteman putken paloilla. Laitan kuvia putkistosta sitten, kun saan sen nippuun.
Videossa auto seisonu ilman käynnistystä noin 5 päivää ja nyt käynnistin ekan kerran sen jälkeen tässä videolla. Mietiin vaan tota savutusta, kovasti tupruttaa ainaki heti noin kylmänä, onko tervettä?
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=1QU85_jbfKw&feature=player_detailpage"]http://www.youtube.com/watch?v=1QU85_jbfKw&feature=player_detailpage[/ame]
Comment
Comment