Moro!
Alkukeväästä tuli ensimmäinen Audi hommattua vähän hetken mielijohteesta, kun "halvalla" sai. Tarkoituksena alunperinkin oli laittaa karmea maalipinta ja pellit kuntoon ja ehkä pientä OEM-henkistä ehostusta. Täällä foorumilla hetken aikaa jo juttuja kasikympeistä lukeneena päätin nyt vihdoin rekisteröityä ja jakaa ajatuksia ja kysellä pöhköjä.
Kesä ollut sen verran kiireinen, ettei kummia ole ehtinyt tehdä autolle vielä, maalausaikakin venyi talven puolelle. Sisustaan olen ehtinyt vaihtaa pientä, kuten lattiamattoa ja vaihdekepin pussia kulahtaneiden tilalle ja uudet ovipahvit odottaa asennusta. Äänentoistoon tuli päivitys orkkispaikoille. Rainbowlta saa muuten koaksiaalit, jotka tipahtaa todella helposti tonne kojelaudalle. Penkkien verhoilu/vaihto on myös edessä. Keväällä heräteostoksena hommasin RS2-replica puskurin, joka on tarkotus sovitella maalausvaiheessa keulalle. Nyt olisikin vielä hyvää aikaa suunnitella mahdollisia muutoksia koriin, ehdotuksia?
Tekniikka on vakio, edellisen omistajan asentamaa putkistoa lukuunottamatta. Jaksoihan siitä löysästä kutoskoneesta kuukauden olla innoissaan ja nyt on tehot auttamatta loppuneet kesken. Ankaran intternettitiedon keräämisen jälkeen hylkäsin idean vakiotekniikan piristämisestä ja nyt onkin moottoriswappi edessä. 1.8T AEB menisi tarinoiden mukaan kuin itsestään keulalle, mutta mitä siinä oikeasti tarvii huomioida muuta, kuin DP:n tekeminen/teettäminen ja yhden moottorikorvakkeen(?) modifiointi? Osanumero tjsp kyseiselle kannakkeelle olisi melko herkullinen jo. Saa vääntää rautalangasta, sillä konetta en ole koskaan vaihtanut itse. Kokeneen kaverin olen kyllä jo saanut ylipuhuttua askarteluun mukaan.
Tarkoituksena on siis ehostaa kasikymppi ässä-mallien hengessä, olkoonkin tyylirikos.
Pari fotoa vielä miltei lähtökuopista:
![](http://i1278.photobucket.com/albums/y502/j00peli/13070020_zpsd7b56b9f.jpg)
Ja joo, noille polkimille täytyy tehdä jotain..
Alkukeväästä tuli ensimmäinen Audi hommattua vähän hetken mielijohteesta, kun "halvalla" sai. Tarkoituksena alunperinkin oli laittaa karmea maalipinta ja pellit kuntoon ja ehkä pientä OEM-henkistä ehostusta. Täällä foorumilla hetken aikaa jo juttuja kasikympeistä lukeneena päätin nyt vihdoin rekisteröityä ja jakaa ajatuksia ja kysellä pöhköjä.
Kesä ollut sen verran kiireinen, ettei kummia ole ehtinyt tehdä autolle vielä, maalausaikakin venyi talven puolelle. Sisustaan olen ehtinyt vaihtaa pientä, kuten lattiamattoa ja vaihdekepin pussia kulahtaneiden tilalle ja uudet ovipahvit odottaa asennusta. Äänentoistoon tuli päivitys orkkispaikoille. Rainbowlta saa muuten koaksiaalit, jotka tipahtaa todella helposti tonne kojelaudalle. Penkkien verhoilu/vaihto on myös edessä. Keväällä heräteostoksena hommasin RS2-replica puskurin, joka on tarkotus sovitella maalausvaiheessa keulalle. Nyt olisikin vielä hyvää aikaa suunnitella mahdollisia muutoksia koriin, ehdotuksia?
Tekniikka on vakio, edellisen omistajan asentamaa putkistoa lukuunottamatta. Jaksoihan siitä löysästä kutoskoneesta kuukauden olla innoissaan ja nyt on tehot auttamatta loppuneet kesken. Ankaran intternettitiedon keräämisen jälkeen hylkäsin idean vakiotekniikan piristämisestä ja nyt onkin moottoriswappi edessä. 1.8T AEB menisi tarinoiden mukaan kuin itsestään keulalle, mutta mitä siinä oikeasti tarvii huomioida muuta, kuin DP:n tekeminen/teettäminen ja yhden moottorikorvakkeen(?) modifiointi? Osanumero tjsp kyseiselle kannakkeelle olisi melko herkullinen jo. Saa vääntää rautalangasta, sillä konetta en ole koskaan vaihtanut itse. Kokeneen kaverin olen kyllä jo saanut ylipuhuttua askarteluun mukaan.
Tarkoituksena on siis ehostaa kasikymppi ässä-mallien hengessä, olkoonkin tyylirikos.
Pari fotoa vielä miltei lähtökuopista:
![](http://i1278.photobucket.com/albums/y502/j00peli/13070020_zpsd7b56b9f.jpg)
Ja joo, noille polkimille täytyy tehdä jotain..
![](http://i1278.photobucket.com/albums/y502/j00peli/13070016_zps151fd36b.jpg)
Comment