Tuli hankittua tällainen siisti Audi 100 2.2E typ44 vm. 1989, 5-sylinterisellä ruiskukoneella tuossa pari viikkoa sitten.

Auto on todella hieno, mutta vikoja riittää:
- pakoputkisto ja niiden korinpuoliset kannattimet ruostuneet miltei olemattomiin
- avain toimii vain virta- ja pelkääjän puolen oven lukkoon (ajajan puolen pesä pyörii muttei avaa, takaluukku ei edes pyöri)
- etuovien kumilistojen tuntumassa ruostetta
- nopeusmittari pomppii oikean arvon tietämillä, mutta kun kopsauttaa napakasti kojelautaan, alkaa se pelata kiltisti
- tyhjäkäynti täristää autoa jonkin verran, ja pakoputkesta kuunneltaessa käynti on jokseenkin epätasaista
- ei käynnisty kylmänä kovinkaan hyvin (mitä lämpimämpi ilma, sitä paremmin), ja yleensä ensimmäisellä yrittämällä sammuu
- vaihteisto pitää kiihdytettäessä hankaavaa ääntä (pinjonin silmälaakeri?)
- käsijarru ei pidä lainkaan oikealla puolella
Korjattua:
- oikean etupyörän laakeri jyrisi niin että oksat pois, vaihdettu
- oikea etuiskari oli sökönä, sekin tuli vaihdettua
- vaihdekepin suojapussi oli täysin revennyt, se tuli vaihdettua
- hansikaslokeron kiinnikkeet olivat menneet poikki: korjattu ruuvilla
Nyt olisi siis huomattavasti korjailtavaa, ja leima pitäisi mennä ottamaan 2.9. mennessä. Auto tulisi siis normaaliin ajoon. Itse siirryin juuri Volkkarin miltei elektroniikkavapaasta hevoskärrytekniikasta tällaiseen edistyksellisyyden hirmuun, joten kaipaisin apua vikojen oikeiden lähteiden paikantamiseen foorumin guruilta.
Pakoputkiston vaihto on melko simppeli, maalaisjärjellä hoituva homma, joten kysyisin noista etuoven lukoista, että voiko ne vaihtaa päittäin? Ongelmalukko siis hanttarin puolelle.

Auto on todella hieno, mutta vikoja riittää:
- pakoputkisto ja niiden korinpuoliset kannattimet ruostuneet miltei olemattomiin
- avain toimii vain virta- ja pelkääjän puolen oven lukkoon (ajajan puolen pesä pyörii muttei avaa, takaluukku ei edes pyöri)
- etuovien kumilistojen tuntumassa ruostetta
- nopeusmittari pomppii oikean arvon tietämillä, mutta kun kopsauttaa napakasti kojelautaan, alkaa se pelata kiltisti
- tyhjäkäynti täristää autoa jonkin verran, ja pakoputkesta kuunneltaessa käynti on jokseenkin epätasaista
- ei käynnisty kylmänä kovinkaan hyvin (mitä lämpimämpi ilma, sitä paremmin), ja yleensä ensimmäisellä yrittämällä sammuu
- vaihteisto pitää kiihdytettäessä hankaavaa ääntä (pinjonin silmälaakeri?)
- käsijarru ei pidä lainkaan oikealla puolella
Korjattua:
- oikean etupyörän laakeri jyrisi niin että oksat pois, vaihdettu
- oikea etuiskari oli sökönä, sekin tuli vaihdettua
- vaihdekepin suojapussi oli täysin revennyt, se tuli vaihdettua
- hansikaslokeron kiinnikkeet olivat menneet poikki: korjattu ruuvilla
Nyt olisi siis huomattavasti korjailtavaa, ja leima pitäisi mennä ottamaan 2.9. mennessä. Auto tulisi siis normaaliin ajoon. Itse siirryin juuri Volkkarin miltei elektroniikkavapaasta hevoskärrytekniikasta tällaiseen edistyksellisyyden hirmuun, joten kaipaisin apua vikojen oikeiden lähteiden paikantamiseen foorumin guruilta.
Pakoputkiston vaihto on melko simppeli, maalaisjärjellä hoituva homma, joten kysyisin noista etuoven lukoista, että voiko ne vaihtaa päittäin? Ongelmalukko siis hanttarin puolelle.
Comment