Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi RS4 B5 rojekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Muista että lambdaa ei saa laittaa alaviistoon. Tuolla ohje: http://www.vems.co.uk/VEMSWB/UserGuide/README.html

    Comment


      On mulla muutamia noita lambdanippojakin jos haluat porata reijän ja hitsasta jengat.

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
        Unohat koko asian ja annat kenkää vaan. Siinä on aita matalin :D
        Kylläpä sitä...

        Pitää mennä tutkimaan auton alle ja tsuumailee mihin sen sais hyvin tökättyä. Tuotapa en tiennyt, että anturia ei saa laittaa alaviistoon

        Comment


          Se kerää veden itseensä jos laitat alaviistoon...

          Comment


            Menee kesälle nuo fatsien otot. Ei ole niin paljon pitoa märällä asfaltilla, että saisi rehellistä aikaa, tahtoo sutia. Alla kitkat, kokoa 245,45,18 Nokian Hakkapeliitta RSI:t.
            Viimeksi muokannut Jari74; 27.12.2013, 11:04. Perustelu: Oli väärä rengas (Hakkapeliitta 8), korjattu oikeaksi

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viesti
              Ahtimien koko/vääntökäyrä vaikuttaa paljon ja isommilla ahtimilla vedelläänkin usein huonompia aikoja.
              Tuo ei muuten pidä paikkaansa. Kyllä se FATS on hyvä mittari tehosta ja väännöstä ihan kaikille ahtimille, niin k04:lle, LOBAn tuotteille kuin myöskin TiAl 770-setille sekä isoille single turboille. Esim Audizinellä ehkä yksi tehokkaimmista 770-autoista (nimim. S4M3) ajaa 1,9s FATSia sekä nimim. britishturbon iso single turbo 1,7s FATS. Nämä molemmat siis S4 lootalla. Tehoja molemmissa varmaan kampiakselilla 800-900hp, singlessä ehkä enemmän kuin 770r.

              Täytyy olla ihan täysin epäonnistunut setti jos FATS on huono mutta penkkitehot korkeat.

              Comment


                Joo kyllähän tuo 5000-6500 matka sen ajan tekee ja iso hyrrä herännyt jo tuossa.

                Itse olen kokeillut leikata 4000-5000 vääntöpiikkiä selkeästi, niin aina paras aika tulee tuon 5000-6500 matkan parhaiten vetävällä setillä, oli alkupää mikä tahansa. Vauhti kasvaa ja vastukset myös, siitä isoturbo tehoineen tykkää ja pienet kyykkää :)

                Biturboissa aikaistava nokka-ajoitus tekee heräämisestä moniin muihin vehkeisiin eroa.

                Comment


                • Mulla käynnistyi välillä kans huonosti ja välillä normaalisti.. Syy löytyi vuotavasta Bensansuodattimesta ja Bensapumpusta!

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja kestom
                    Pariin "kiinalaiseen" firmaan tuli laiteltua s.postia. Kyllähän noita kuulereita muualtakin löytyy esim. http://www.ecvv.com/product/3233567.html
                    wagner lyöny tarran kylkee ja hinnat tuplaantui? Kohtahan se selviää :)
                    Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman
                    On siinä muutakin eroa kuin tarra :D
                    Alkuperäinen kirjoittaja okkim
                    Mitä eroa?
                    Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
                    Wagner on suunnitellut ja toteuttanut omat coolerinsa 2007/2008. Ja noita on muutamien firmojen johdosta yritetty kopioda muutaam otteeseen. Kuten kyseinenkin pulju aikoinaan.
                    Nyt he ovat Kiinan maalta löytäneet konepajan joka heille ne valmistaa. Kuitenkin Wahnerillakaan ei ole mitään tietoa millaista laatua kilpailijalla on eikä tietoa virtauksista/jäähdytyskapasiteetista.
                    Kuitenkin esim ilmanohjaimia on Wagner muotoillut ja parannellut tässä vuosien saatossa ja Wagner esim myy ainoastaan hiilikuituisia ohjaimia.

                    B5 markkinat ovat pienetyviä markkinoita joten Wagnerilla ei esim ole enään panostusta tuotekehittelyyn noihin autoihin.

                    Mutta uskon ja toivon että nuo toisetkin ovat paremmat kuin RS4:en orkkikset mitkä ei kuitenkaan ihan huonot ole.
                    En tuosta huomannut että mitä eroa niillä on?
                    Viimeksi muokannut okkim; 13.1.2014, 15:30.

                    Comment


                      Ja olihan interwebin syövereissä myöskin mittaustuloksia noiden ilmanohjainten kanssa ja ilman, eikä nuo ohjaimet tuoneet mitään hyötyä performanssiin siinä vertailussa. Samaa kertoili Sean SRM:ltä.

                      Comment


                        Eli jos lukemisen ymmärtämisessä on jotain ongelmaa niin Wagnerin coolerit eivät tule samalta pajalta kuin nuo toiset.

                        Vai pitääkö kirjoittaa vielä selvemmin?

                        Se että onko jäähdytyskyky sama tai jopa kuin parempi kuin Wagnerin on arvoitus. Ja mittaamaton ainakin vielä.

                        Comment


                          Siis ero on siinä että ne tulevat eri pajalta? Ratkaisevaahan tässä on juuri se että mitä eroa on jäähdytyskyvyssä, ja jos kerran sitä ei ole mitattu, niin ainoaksi eroksi jää tuo eri "paja".

                          Comment


                            Muistaakseni mitat on erit ja nuo ohjaimet ainakin.

                            Loput erot tulevat suorityskykymittauksissa joita Wagnerkaan ei ole tehnyt eli ei ole vertaillut.

                            Tuo kilpaileva paja on aikoinaan noita yrittänyt heiltä kopioida joten tuntevat kyseisen puljun hyvinkin.

                            Ei muutakuin ostamaan molemmat ja mittauttaan. Varmaan kuitenkin saa rahoilleen vastinetta noillakin.

                            Comment


                              Tässä on vielä noita linkkejä noista ohjaimien ja sumuvalojen vaikutuksesta lämpötiloihin ja virtauksiin:
                              http://www.myaudis4.com/intercooler-shrouds/
                              http://www.myaudis4.com/more-shroud-testing/

                              Ei ole hirveästi eroja onko sumuvalot vai ei, eikä siihen että onko ohjaimet vai ei.

                              Comment


                                Ei kyllä hirveesti vakuuta nuo testit.
                                Tuolleen hissukseen ajaessa on melkein sama onko koko välijäähdytintä.
                                Pitäs hiukan enemmän kuormittaa ja kovemmilla kierroksillakin vielä ajaa.
                                Ottaa vetoja ihan kunnolla.

                                Comment


                                • Tuli avattua jääratakausi tältä vuodelta :). Pysyy vielä puskurit ehjänä kun lunta 5cm. Kyllähän tuo mukavaa hommaa on ja sää mitä mainioin -20 pakkasta. Kuviakin tuli otettua, vaikka kuvat pilaa puuttuva pesurin läppä ja liuottimen viemät plasti dipit. :/
                                  Attached Files

                                  Comment


                                    Kiitos hyvistä taustakuvista! :) Paljonko on siellä korkeuksilla jäänpaksuus? Täällä kaakossa pienemmissä järvissä n. 20cm.

                                    Comment


                                      Missä Oulussa on jäärata ja milloin kurvailemaan seuraavan kerran?
                                      Jos vaikka itse innostuis paikalle kutsusta ;)

                                      Comment


                                      • Epävirallinen jäärata on Oulunsalossa vihiluodon edustalla merenjäällä, siellä kyllä pysty ajelemaan missä vaan oli suht tasanen jää. Tämä lainattu toisesta viestiketjusta > "About 35-60cm. vastuuhan on jokaisella itellään :). Eilen oli jo 5 autoa vierekkäin parkissa luulis jo lötkönkin kantavan ku tuossa oli hiluxia ja c4:sta audia yms :)".
                                        Kyllä siellä oli tänään citymaasturista lähtien ajelemassa, joten luulis kestävän mitä vaan. Huomenna meen varmaan pyörähtämään uudemman kerran :).

                                        Comment

                                        Working...
                                        X