Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi RS4 B5 rojekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alko mietityttämään, että oisko vika sittenkin turboissa. Nykäsin uudelleen letkut irti N75, ja kävin ottaa käppyröitä. Tuntuu, että ei vieläkää oo kaikki kaakit tallella, vaikka pirteemmin tuntuu liikkuvan. Kohta lähtee kone pöydälle niin alkaa se vika löytymään.

    Tässä pari nykäsyä.
    Click image for larger version

Name:	vetoja1.JPG
Views:	1
Size:	62,3 Kt
ID:	1616000

    Ja tämä käppyrä on 3 vaihteella 3000-4000 kaasupohjassa paineet nousee vähä yli 1 bar.
    Click image for larger version

Name:	3k-4k veto.JPG
Views:	1
Size:	58,0 Kt
ID:	1615999

    edit.
    Lisää materiaalia, eli N75 näissä toiminnassa.

    3 vaihto 4
    Click image for larger version

Name:	3 vaihto 4.JPG
Views:	1
Size:	62,4 Kt
ID:	1616003

    1 vaihto 2
    Click image for larger version

Name:	1 vaihto 2.JPG
Views:	1
Size:	64,3 Kt
ID:	1616002

    4 vedätys 160km/h asti. Näkyy hyvin kun paineet tulee samanlailla porrastaen perässä, mutta ei nouse samanlai.
    Click image for larger version

Name:	kiihdytys 4.JPG
Views:	1
Size:	49,0 Kt
ID:	1616004


    Kyllä paineet koittaa perässä tulla, mutta ei tavota koskaan pyydettyä.
    Viimeksi muokannut kestom; 16.12.2013, 21:39. Perustelu: Lisäystä.

    Comment


      Mulla muuten nousee ahtopaineet ihan samalla lailla porrastaen osakaasulla. Täydellä kaasulla se menee nousee ilman portaita eli tuosta ilmeisesti näkee kuinka N75 ohjaa paineiden nousua. Tosin mulla ne seuraa aikalailla pyyntiä. Ihmettelin tuota porrastusta aikoinaan =)

      Comment


      • tuossa 4 vedätyksessä oli kaasu pohjassa ja silti menee porrastaen, eikä lähellekkään havittele pyyntiä.

        Comment


          Omassa oli aikaisemmin ongelma nimenomaan heikohko ahtojen nousu ja viaksi ilmeni kiinnikkeistään irronnut hukkaportinkello, ei varmaankaan ole siitä kyse tässä tapauksessa..

          Comment


          • Eipä kellot itsessän liiku kun pukkaa painetta kellojen letkuihin, mutta kellojen varret kyllä liikkuu joten kalvot ehjät?

            Comment


              Siltä kuulostaisi. Katsoitko vielä ettei paineet katoa letkusta, ettei siellä oli pieni vuoto?

              Comment


              • Kyllä varret oli pohjassa niin kauon kun letku oli tukossa ja paine letkussa.

                Comment


                  Noi pykäläthän voi olla ihan samplen hitaudesta kiinni. Pitäs opetella me7loggerin käyttö!

                  Comment


                    Mulla näkyy nuo pykälät vain osakaasulla. Ne näkyy myös PLX mittarissa jos graafia katsoo. Täyskaasulla tuota ei ilmene ja koska näytteenottotaajuus ei kasva verrattuna kaasupolkimen asentoon niin en usko, että kyse on tuosta. Pitäis katsoa tuolla loggerilla (autossa on se modattuna, kiitos Janille), mutta en ole vielä ehtinyt.

                    Comment


                    • Onko kellää ideaa mitä seuraavaksi tutkimaan? :)

                      Comment


                        Tosiaan erittäin hankala saada selkoa logeista. Omia heittoja: N75 rikki/väärinpäin asennettu, ahtovuoto kuitenkin (tsekkaa kaikki painepuolen letkut ja liitokset), akusta napa irti 10min --> kunnon bootti eculle, hukkaportti rikki?

                        Comment


                        • Pitääpäs nykästä miinus irti ja katsoa mitä tapahtuu. Jos N75 olisi vikaa niin miksi ei vedä normaalisti letkut irti N75, vaikka veto kumminkin paranee? Tuntuisi, että vetäisi pirun hyvin kun pääsee yliahtamaan kellon letku irti. Vaihdettu ydinpommia kestävät TT pässit kesällä, pitää tarkistaa onko niissä vikaa. Pystyykö pässejä tarkistamaan muulla kuin alipaineella?

                          Comment


                            Pystyy ne. Ota ne käteen, ja paina mäntä sormella sisään, sitten tuki se pieni nippa ja päästä mäntä alas. Jos se liikkuu, niin kalvo on rikki.

                            Comment


                            • Eipä ollu pässeissä vikaa. Takaiskuventtiilit puhaltelin ja imeskelin läpi, ei tunnu olevan mitään vikaa. Akun napa oli irti pari tuntia, ei vaikutusta. :(

                              Comment


                                Pitääkö vedon aikana mitään ylimääräisiä ääniä? Paljon oli systeemissä painetta kun etsit ahtovuotoja? Nokkien asento jo varmistettu?

                                Comment


                                • Eipä sisälle ainakaan kuulu mitään ylimääräistä ääntä. Testauspaineet on ollu 1bar tietämillä. Nokat ois tarkoitus takistaa uudemmankerran viikonloppuna jos sais lukituspultin lainaan.

                                  Tämmönen logitus tuli otettua, en tiedä onko tuosta mitään hyötyä? Jos ymmärrän oikein niin tuo olisi ahtanut 4760rpm kohdilla 1.86bar?
                                  Click image for larger version

Name:	logilogi.jpg
Views:	1
Size:	678,7 Kt
ID:	1616025
                                  Viimeksi muokannut kestom; 17.12.2013, 23:32. Perustelu: Lisäys

                                  Comment


                                    Eipäs kuin 0,8bar.
                                    Vähennä ympäröivä ilmanpaine.

                                    Comment


                                    • Ainii perskule, enpäs tuota muistanutkaan. Voiko tuosta logista sanoa juuta taikka jaata?

                                      Comment


                                        Logi on ihan suttua. Onko ollut csv tiedostona kun maf ym. luvut on mitä sattuu. Eikä tuosta muutenkaan voi nähdä muuta kuin, ettei ahda.
                                        Ahtovuotoa ei ole jos ei kilon painellakaan suhise. Tiedä sitten voiko nokkien ajoitus olla niin pielessä, että ahtaa suoraan pakosarjaan :) jos hukkaportit/n75 ovat OK?
                                        Puristuksia/ohivuotoa seuraavaksi työlistalle?

                                        Comment


                                          Turbon siipi irti? Minulla oli toisessa turbossa ihan sormineen löysättävissä mutteri painepuolella kun vaihdettiin toiset turbot. Oliko nuo orggisturbot?

                                          Comment


                                            Nyt veikkaan täältäkin että ahtimissa jotain perällään. Kun ei järkeen mene edelleen että yhtäkkinen vika johtuu ohjelmasta. Ellei tietty ecussa ole järvi sisällä.

                                            Comment


                                            • Turbothan on SRM K24 billetit. Kyllähän ne sen 7tkm kestiki :). Pitää yrittää alhaaltapäin tutkia.

                                              Comment


                                              • Rivitykset korjattu.

                                                Tässäpä vähän kuvapläjäystä illan puuhista. Sain viikonlopuksi lainaan jakopäähän liittyviä työkaluja :).
                                                Click image for larger version

Name:	WP_20131221_022.jpg
Views:	1
Size:	378,1 Kt
ID:	1616063

                                                Lukituspultin reikä on kyllä viheliäisessä paikassa kun ahtoputki sopivasti edessä, mutta kyllä se sinne uppos ja kampura toppas. Sitten pääsi tsuumailemaan nokkia. Viturallaanhan se oli, kyllä se läppäri tietää kaikenlaista.
                                                Click image for larger version

Name:	WP_20131221_020.jpg
Views:	1
Size:	325,6 Kt
ID:	1616064

                                                Eipä auttanut kun remmi pois, nokkapyörät irti ja rauta väliin.
                                                Click image for larger version

Name:	Kohdillaan.jpg
Views:	1
Size:	283,9 Kt
ID:	1616065
                                                Kyllä ne nokat lähemmäs nollaa meni.
                                                Click image for larger version

Name:	kohdillaan1.jpg
Views:	1
Size:	104,1 Kt
ID:	1616066
                                                Kyllä vedossa huomas suuren eron, nyt ahtaakin oikein ja ääni vedättäessä on aivan eri?
                                                3h siinä pyörähti kun jako oli kohdillaan ja auto takaisin ajossa. ;)
                                                Viimeksi muokannut okkim; 13.1.2014, 15:28.

                                                Comment


                                                • Hieno homma :) Oulussa vissiin ilosia Qkelejä? :)

                                                  Comment


                                                    Hyvä että sait kuntoon. Hihnaa ei olisi tarvinut irroittaa, pelkkä hihnapyörien löysäys olisi riittänyt. Missä vaiheessa tuo jako oli mennyt pieleen?

                                                    Comment


                                                    • Kyllähän täällä sen verran lunta on, että Q-luisuun pääsee ;). Jako luultavasti mennyt pieleen edellisellä omistajalla jakoremontissa. Tussilla oli merkattu nokkapyöriin ja muoviin merkit, eikä rautaa käytetty ollenkaan. Jakopää tehty 145tkm kohdalla.

                                                      Comment


                                                      • Tuntuu olevan taas vedot tallessa, tuli käytyä nykäsemässä FATS aikaa. Meinasi olla ongelmaa pidon kanssa, mutta yhen vedon sain ilman että lipsu. :) (läm. +1)Click image for larger version

Name:	FATS1.jpg
Views:	1
Size:	88,9 Kt
ID:	1616089

                                                        Käynnistysongelmat jatkuu ja lääkettä en ole vielä löytänyt. Aina lähtee käyntiin, mutta toisinaan sahauttaa pidempään ja joskus lähtee laakista. Voipiko olla suutin vuoto? jostakin ketjusta löysin juttua semmoisesta vaivasta. Vähän pidempää antaa seistä niin joutuu sahaamaan pari sekunttia käyntiin, mutta joskus ulkona pidempääkin seisoskellut lähtee heti ensi pyörähdyksellä.

                                                        Comment


                                                          Mitkä suuttimet sulla olikaan?

                                                          Comment


                                                          • DEKA 630cc.

                                                            Comment


                                                              Paljonko siellä on nyt paineita millä fatsit vedit?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X