Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B8 S4 MRC Stage 2

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B8 S4 MRC Stage 2

    Muutaman Risan jälkeen (joista toinen http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=122238) ajelin pari vuotta 997 Carrera S:llä (mutta ympärivuotiseen käyttöön se oli vaan liian hankala.

    Kävin muutamia vaihtoehtoja koittamassa ja B8 S4 täytti kriteerit parhaiten. Sopiva yksilö oli myynnissä Espoossa joten kaupat syntyi hyvinkin nopsaan.

    - 2010
    - 46 tkm
    - manuaali (Stratmosphere shortshifterillä)
    - MMI 3G+ Navi
    - B&O
    - Drive select (säädettävä ohjaus, kaasu ja perä)
    - Sport differential
    - Musta feinnappa nahkaverhoilu S4 urheiluistuimilla, valkoisella tikkauksella
    - Alu somisteet (saattaa vaihtua hiilikuituun)
    - Musta sisäkatto
    - Kattoluukku
    - Takakamera

    Koska auto on alun perin Kaliforniaan tilattu (vietti 2 ekaa vuotta palmujen alla) jouduin lähettämään navin ja radion Saksaan ohjelmoitavaksi Eurooppaan sopivaksi. Kufatecillä oli uskomattoman nopea palvelu ja paketti tuli takaisin alle viikossa.

    Tilasin heti faceliftatun mallin sähkölasinkytkimet, RS4 ovenkahvat, LED rekisterikilvenvalot ja RS4 maskin Kennyltä ja hain Porvoosta BBS LM 20x8,5 (lopullinen ET vielä hakusessa mutta n. 30).

    Vaikka maalipinta oli hyvä ja auto aina käsin pesty niin pientä naarmua löytyi joten Pro Detailing (http://prodetailing.fi/) myllytti pinnan ja veti pari kerrosta ceramic pro 9H mömmöä pintaan.

    Ajoin autolla kolmisen viikkoa ja sovin samalla MRC:n kanssa pienestä upgradesta ja laivasin auton Finnlinesilla Imminghamiin josta MRC kävi auton hakemassa. Sillä reissulla auto on edelleen:

    - Bilstein PSS9 maltillisella madalluksella
    - Pulley
    - Intake
    - Milltek putkisto
    - MRC Stage 2 ohjelma

    Sain jo dynolaput (orkkiksena) ja odottelen nyt malttamattomana saako MRC siitä taiottua kivat teholukemat. Auto olis tarkotus hakea ensi viikolla joten sen jälkeen voin laittaa vähän lisää kuvia ja kenties dynolaput ;)



    Viimeksi muokannut MacceS4; 14.10.2013, 10:29.

    #2
    Komea ässä! Hyvä että saadaan tällaisestakin esittely tänne foorumille.

    Comment


    • #3
      Hieno on ässä. Alkaa B8-korisiakin näkemään foorumilla pikku hiljaa. Etsitkö tälläistä vain Suomen sisältä vai myös ulkomailta? Hyvä onni kun löysit mieleisen täältä. Asialliset muutokset menossa. Melkoista, että tarvii oikein auto laivata saarivaltioon muutoksia varten :) Tuolla setillä taitaa saada reilun sata hevosta lisää.

      Comment


      • #4
        Kiitos kiitos.
        Hain myös ulkomailta mutta tuli näin halvemmaksi, joskus niinkin =)
        Kuljetusalalla töissä joten rahtaaminen luonnaa helposti ja suomessa ei oikein saa muuta kuin APRää ja stage2 (intaken kanssa) tulisi maksamaan 4000 eur ja MRCllä se on 1800 eur. Molemmissa vaihtoehdoissa + Milltekin hinta

        Hyvällä tuurilla teho alkaa vitosella ja vääntö kutosella ;)

        Comment


          #5
          Tämä täytyy laittaa seurantaan :)

          Hyvältä vaikuttaa...

          Comment


            #6
            Tämmönen aiheuttaa kyllä omistushaluja, varsinkin kun iski auton nykyiset voimavarat Mrc:n fb -sivustolla juuri silmään. Todella maukasta.

            Comment


            • #7
              Oho, siellähän oli tosiaan tuloksia. Hieman ehkä alkaa himoittamaan softa+ahdinpyöräpäivitys itseäkin, kun lukemia katsoo :) Melko vahvoja lukemia näistä mitataan jo vakionakin verrattuna tehtaan ilmoittamaan. 3.0tfsi:ssä on kyllä mukavasti päivityspotentiaalia. B8 S4 on kyllä siinä mielessä B5 S4:n (tai jopa B5 RS4:n) todellinen manttelinperijä. Hyvin MacceS4 veikkasit lukemat, melko tarkalle meni.

              Comment


                #8
                Kiva on auto kyllä! Siellä on hevosvoimia piilossa vielä ihan kohtalaisesti. :)

                Comment


                • #9
                  Komea peli!

                  Kuinka voi maalipinta olla noin aplarimainen kuin tuossa takaovessa näyttäisi olevan, olisiko lievä mylläys paikallaan..

                  Comment


                  • #10
                    Asiallinen laitos ja varsinkin väristä plussaa! Alulistoja jos olet hävittämässä niin täällä voisi olla yksi halukas ostamaan ne pois jaloista.

                    Comment


                    • #11
                      Ville jo tossa aiemmin sanoikin ja komppaan, omistushaluja aiheuttaa. Mahtava laite.

                      Comment


                        #12
                        Paluu oikeaan merkkiin, onneksi olkoon. Hieno tuote ja hyvät lukematkin sieltä saatiin MRC:llä loihdittua. Taitaa olla aika paljon sivistyneempi kuin vanha RiSasi :) Ainakin vaihteisto huomattavasti nopeempi. Ootko jo saanut kulkineen takaisin Suomeen? Ensivaikutelmat vakioon verrattuna?

                        Comment


                          #13
                          Eihän tämä ollut Sunnuntaina klo 19.30 tukholmassa lähdössä tallink siljan kyytiin kohteena turun satama?

                          Comment


                          • #14
                            Aaah! Tässä kyllä silmä lepää... Hieno ässä ja onnittelut. Ehkä mäkin vielä joku päivä ässällä pääsen ajelee, nimenomaa uudehkolla.

                            Comment


                            • #15
                              Huh, viikon autonhakureissu takana. Vettä tuli kutakuinkin jokaisena päivänä joten huiput jäi kokeilematta mutta kivasti toi menee suuremmissakin nopeuksissa. Sisään kantautuvat äänet ovat nyt vähän miehekkäämmät ja ahtimen vinkuminen kuuluu paremmin mutta ei häiritsevästi. Putkiston osalta jään kaipaamaan possusta tuttua spottinappia, joskus haluaa olla lapsellinen ja pöristä vähän. Arkiajossa näin kuitenkin parempi.

                              Tehoveikkaukseni osui aika nappiin mutta eipä tämä ensimmäinen auto vastaavanlaisella setupilla olekaan. Tehoa on tarpeeksi ja pakko myöntää että ajoittain toi on jo vähän pelottava. Harkinnassa on vielä jäähdytysjärjestelmän vaihto mutta MRC:n setti on vielä kehitysvaiheessa joten tämä kesä mennään näillä.

                              Alustaksi tuli PSS10 joka on aivan mahtava. En tiedä millainen orggis säädettävä alusta on mutta ero vakioon, ei säädettävään, on melkoinen. Jo ostetut käyttämättömät Eibachin jouset (25mm) myynnissä halvalla jos joku tarvii ;)

                              näyttäisi olevan, olisiko lievä mylläys paikallaan..
                              kuvassa se näyttää tosiaan melko epätasaiselta. Luonnossa se on ainakin omaan silmään hyvä.

                              Alulistoja jos olet hävittämässä niin täällä voisi olla yksi halukas ostamaan ne pois jaloista
                              Kyllä se mielessä on käynyt mutta vielä en ole päätöksiä tehnyt. Onko sulla mustat antaa vaihdossa?

                              Taitaa olla aika paljon sivistyneempi kuin vanha RiSasi :) Ainakin vaihteisto huomattavasti nopeempi. Ootko jo saanut kulkineen takaisin Suomeen? Ensivaikutelmat vakioon verrattuna?
                              Veto on kyllä melko paljon tasaisempaa ja vaihteisto toimii loistavasti. En tiedä miten paljon short shifteri vaikuttaa asiaan mutta hemmetin hyvältä se tuntuu. Vakiona se oli jotenkin laimea ja tuntui että veto loppuu just kun hauskanpidon pitäisi alkaa mutta nyt vetää iloisesti punarajalle asti. Jos joskus täälläpäin liikut niin olis kiva tavata ja verrata kulkupuolta risaan.

                              Eihän tämä ollut Sunnuntaina klo 19.30 tukholmassa lähdössä tallink siljan kyytiin kohteena turun satama?
                              Kyllä vaan, väsyneenä ja huonolla tuulella. Ruotsin läpi ajaminen kaatosateessa on melko tylsää =/ Olitko kenties keltaisella ässällä liikkeellä?

                              Seuraavana ohjelmassa sisätilojen päivitys (kahvat, kytkimet, polttimot, matot ym). Jos jollain Turun seudulla on VAG com ja haluaa korvausta vastaan vähän koodailla niin käsi ylös =)

                              Tässä muutama kuva:


                              Comment


                              • #16
                                On se vaan kaunis.

                                Comment


                                  #17
                                  Nyt heräs ekaa kertaa meikäläisessä autokateus...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Hieno laite ja isot pointsit varsinkin tuosta virityksestä, auto ulkomaille tehokuurille. :) Oletko tyytyväinen Milltekin soundeihin?

                                    Comment


                                      #19
                                      Olitko kenties keltaisella ässällä liikkeellä?
                                      Kyllä olin, naureskeltiin vähän kavereiden kanssa kun nähtiin kun menit jonossa odottamaan, ja itse hypättiin mukaan lähes viimeisimpinä, ja silti laittoivat ensimmäisten joukossa laivaan.

                                      Joo keli oli tosiaan tukholman alueella suhteellisen hanurista.

                                      Kyllä hyvin erottaa tämän B8 massasta äSsäksi.

                                      Comment


                                        #20
                                        Tämä oli kyllä komia ilmestys/piristys tukholman sateisessa päivässä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Thanks =)

                                          Oli siinä mieli korkealla kun odotti puoltoista tuntia ja viimeisten joukossa sisään ja viimeisten joukossa ulos. Surffasin mahdollisia VAG Com muutoksia joten ei menny aika täysin hukkaan.

                                          Tässä vielä dynokäyrä pyörätehoineen:

                                          Comment


                                            #22
                                            Siellähän on mukavasti vääntöä tarjolla. 500nm aika laajalla alueella :D

                                            Comment


                                              #23
                                              Upea laite. Oikeastaan vain tätä foorumia lukemalla tajuaa, miten harvinaista herkkua nämä B8/B8.5 ässät siellä Pohjolan perukoilla vielä on. Täällä näitä on hävytön määrä, pelkästään miiteissä ei riitä yhden käden sormet laskemaan.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Toinen takarengas oli ottanut vähän damagea joten sain syyn koittaa vanhan risani vanteita.
                                                AEZ Nemesis 8,5x19, ET25
                                                Vaikka renkaat ovat kapeat 235 niin raapii takaata täydellä kuormalla. Ens kaudella pitää jäykentää alustaa jos tämä kokoonpano jää alle. Ajettavuus on parempi kuin 20 tuumaisilla mutta pohjan korkeus maasta jää ysitoistasilla vähän turhan pieneksi.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oliko sulla tässä Milltekin äänekkäämpi putkisto non-resonated vai hiljaisempi resonated? Mitä mieltä olet sisälle kuuluvista äänistä? Onko sopivat, häiritseekö esim. maantiellä jossakin tilanteessa?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tämä on muuten nätti audi ja jerkkuakin tuntuu olevan. :D

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      On kyllä hieno peli ja kivoja lukemia. Plussaa sedanista!

                                                      Aluksi kun aloin lukemaan, olin varma että avantti ässä, mutta yllätyin positiivisesti ;) välillä näitäkin.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kyllä on miehiset lukemat nakuteltu uudella moottoripäivityksellä. Kateeksi käy :) Onko tuo uusi hihnapyörä pienempi, kuin APR:llä vai miten tuohon lukemaan oikein on päästy? Paljonko on ahdot? Jos olisi itsellä pinkka kunnossa, niin ostaisin vastaavan :)

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X