Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Millä tummensit takavalot?
Hitto kun olis talli jolla vois sutkia oman auton. Ei pienet virheet tai roskat haittaisi mitään, mutta ei kyllä maalarille taida enään C4:sta taida viittiä viedä.
Vai kokeilisko vaan vetää pihalla plastidipillä.
Valot tummensin ihan Motipin amis spraylla. Lähtee tarvittaessa (katsastuksessa, sinivuokon käskystä) helposti sinolilla. Meinasin kyllä aluksi sekoittaa mustaa autolakan sekaan, mutta sitten se olis lopullinen tekele.
Se voi olla että olis vähemmän kiinnostusta kattella vanhan restaurointia, nyt kuitenkin tehdään jotain uutta! :)
On kyllä hyvän näköinen. Meinaatko pistää takakontinluukun listan mustaksi vai korin väriin? Mustat/tummat vanteet vois omasta mielestä sopia hyvin, mutta jotenkin toi väri ehkä kaipaa aika reiluhkoa madallusta...
Toistaiseksi kaikki saa jäädä kromin väriin. Jossain vaiheessa ajattelin vetää kaikki listat mustalla tarralla yli.
Alusta on vielä vakio. On sen verran karsean näköinen traktori että seuraava askel oliskin sitten alusta. Auto jää kuitenkin käyttöautoksi niin pitää jäädä sen verran maavaraa että pääsee mökkitien ajamaan ilman vahinkoja.
Saa nähdä kauanko kehtaa ajella 17" vanteilla, vai jääkö ne heti kättelyssä orvon näköisiksi tuollases autos. Viime kesänä oli huonoa onnea volvolla. Vähän väliä oli kumi sökö terävän montun jälkeen jne, eikä nuo 18"/19" mitään halpoja oo ku riittävästi yhdelle kesää saa uusia. Ei huvittais tälle kesää aloittaa samaa rumbaa...
Nyt vois auttaa miestä mäessä. Jarruvalot eivät mitkään toimi, kaikki muut toimii. Polttimot on vaihdettu, ei vaikutusta. Vakionopeudensäädin toimii ja menee pois päältä jarrutettaessa. Onko mahdollista että jarrupolkimen sähkökytkin ei toimi jos vakkari kerran toimii?
Edit: Niin, pitäisi vissiin tietty sulakkeetkin tarkistaa ensin ennen ku alkaa huutelemaan. Toivottavasti vain sulake palanut. Vai onko kaikille takavaloille sama sulake?
Kyllä ihan oikein näit, ei oo vielä aiva kohdillaan :) Ovet ja umpiot vaatii kans vielä vähän hienosäätöjä jotta ovat linjassa. Säädin ovet vasta sen verran että yläreunan tiiviste on kunnolla kiinni jottei tuu vettä tupaan.
Tänään hain käyttöautolta jarrupolkimen kytkimen (35,-), saa nähdä vaikuttaako jarruvalojen toimintaan. Auto meni eilen myös luultavasti vikatilaan pihassa startatessa. Toimi testilenkillä sitä edellispäivänä aivan moitteettomasti. Nyt ei anna kiertää kuin 2000 rpm, savuuttaa vaaleaa savua (polttoaineen rajoituksesta?), ja hehkun valo vilkkuu. Löysin yhden ahtoletkun joka oli heti urpon jälkeen jäänyt kiristämättä, mutta vikatila ei kadonnut.
Täytyy odotella että emännän siskon mies tulee käymään vagcomin kanssa niin katsotaan saako ruveta vaihtamaan MAF:fia vai N75:sta vai meneekö ohi nollauksella...
Noo kattele noita V6 TDI:n threadejä niin voit löytää viitteitä. Ehkä joku tyyppivioista iski nyt sun koneeseen, kuten pumpun ennakosäädin. Ei sen vikamoodissakaan pitäisi savuttella.
Joo tuli niitä eileen aika huolella lueskeltuakin. Savuutus tosiaan ihmetytti, tarkastin pumpun remminkin mutta ei näkynyt siellä mitään poikkeuksellista. Tänään katsotaan tuon kaverin kans mitä näyttää.
Savuuttelun vika löytyi, löytyi myös muutakin "kivaa".
Kaverin VAG comilla tarkistettiin ennakko, oli myöhäisellä. Säädettiin hammaspyörää ja ennakkoa tuli 15,6 (Vagcom suositusarvo 8-16, jos en väärin muista?). Savuutus väheni huomattavasti, mutta auto ei tahtonut kulkea. Löytyi konehuoneesta N75:sta irronnut T-liitos. Luultavasti irronnut ilmanputsarin putken irrotuksen yhteydessä. Näin tästä jo untakin yöllä, samassa paikassa alipainevuoto (ennustajan vikaa?). Jo rupes ahtoja löytymään! Silti auto oli vähän tunnoton. Lisää syötön säätöä ja tultiin 0,0 tulokseen, eli pitäisi olla merkissä. Tästäkin luin olevan vissiin montaa eriävää mielipidettä kannattaako pitää merkissä vai ennakossa, miten on? Autosta rupesi löytymään vielä paremmin tehoja, mutta vielä oli puutumista havaittavissa. MAF ei päässyt kiihdytyksissä yli 800 arvon, uus MAFfi lähti tilaukseen jos vaikka auttais. Huomasin ainakin polttoaineen maistuvan, toki nyt on tullut poljettuakin diudia kaupunkiajossa ihan kiitettävästi :)
Ensiviikolla lisää, koska nyt on PROVINSSI! Rock rock vaan kaikille ja hyvät viikonloput!
Viimeksi muokannut hekaleka; 14.6.2013, 09:17.
Perustelu: Sytytykset ja syötöt sekasin
Provinssi ja juhannus oli ja meni, alkomaholin täyteiset viikonloput kului sitä itseään harrastettaessa.
Audin kanssa on jumpattu oikeen huolella.
Alkuongelmahan oli tuossa yllä mainittu huono käynti tyhjäkäynnillä, jonka jälkeen tehottomuutta. Tämä tuli yllätyksenä, koska edellisenä päivänä auto toimi vielä erinomaisesti!
Tuosta tehottomuudesta täältä löytyikin paljon juttua, niitä noudatten on tapahtunut seuraavaa:
Ongelmat
- Limb mode. Virrat pois ja katoaa, kunnes ekan kiihdytyksen jälkeen tulee taas, eikä kierrokset nouse yli 2500
- Välillä kiertää tyhjäkäynnillä, välillä ei yli 2000-3000
Korjaustoimenpiteet
- MAF uusittu, Boch, sama mikä autossa olikin.
- N75 uusittu
- MAP uusittu (marmorilta, oli hieman erilainen kuin mikä autossa oli)
- Tein ahtotestin tee-se-itse testerillä, testeri hajosi 2 kilossa, ei vuotoja
- STP Diesel injection cleaneria tankkiin
- Teboilin dieseliä pelkästään, lisätty 2T öljyä hieman sekaan
- Turbo purettu ja siivet ym puhdistettu. Eivät olleen juurikaan nokisia.
- Kissasta poistettu kaikki ylimääräinen, vaikka oli puhtaan oloinen.
- Alipaineletkuja käyty läpi useaan otteeseen
- EGR tulpattu
Lopputulos
Nyt auto kiihtyy ja kulkee hyvin, kunnes nopeutta alkaa olla 120, ja vaihdetaan 5 vaihteelle. Mikäli kaasun lyö pohjaan kerrasta, tulee klimppi mode päälle satunnaisesti, mutta joskus lähtee kiihtymään normaalisti. Sama toistuu jos ajaa tasaista nopeutta ja suurella vaihteella, ja kaasu pohjaan. Tämä poistuu, kun kytkin pohjassa painaa kaasun pohjaan, ja odottaa että kierrokset nousevat hetken 3000 kohdalla jurnuttaessaan. Tämän jälkeen lähtee taas kiihtymään isollakin vaihteella. Taajamissa toimii normaalisti. Suurin vaikutus tainnu olla MAFfilla. Muista ei juurikaan ole ollut apua. Ehkä STP diesel cleanerilla, en osaa sanoa varmaksi.
Vikakoodeiksi jäivät:
00550 - injection consement regulation
00523 - intake air temperature sender G42
Nämä tulevat takaisin vaikka autoa ei edes starttaisi.
Pitääkö alkaa varautua pumpun hankintaan? Polttoaine suodatin olisi vielä tarkoitus vaihtaa kun lompakkoon kertyy taas lisää "korjausrahaa"
Autolla ajeltu ja auto on toiminut hyvin, pois lukien ajoittaista puutumista. Limb modea ei siis tule, vaan tehot välillä katoavat, mutta kun kaasu pohjassa vain antaa mennä niin pikkuhiljaa auto lähtee kiihtymään (tyyliin litrainen fiiatti). Tehottomuuteen auttaa myös se, että kytkin pohjassa päästää kierrokset tappiin, niin alkaa taas tehoa löytyä.
Tuntien foorumeilla selailujen jälkeen alkaa olla sellainen fiilis, että tuo uusi MAFFI yksikkö on lämmönmittauspuolelta rikki ollut jo uutena. Vanha kun piti viedä pantiksi, niin taitaa olla korjattu versio tuo uusi? Onkohan nuo marmorilta haetut sitten tuliteriä kun maksavatkin reilusti enemmän? Tuo on motonetistä, mutta aivan sama BOSCH kuin alkuperäinenkin. Tuo G42 anturihan ymmärtääkseni mittaa ilman lämpötilaa, joka vaikuttaa ilman tilavuuteen, jonka perusteella ECU laskee esim. ennakkoa.
Tarkastin johdot mutta kaikki tuntuisi olevan aivan kondiksessa. Kaikkia suojakuoria en toki vielä purkanut.
Löysin netistä vastuksen taulukon. Täytyy mittailla sähkärin kanssa mitä näyttää ja VAG comilta vielä joku päivä tarkistaa mitä kertoo imuilman lämpötilaksi ettei ole esim -180 astetta kuten jollakin oli ollut.
Nonniin, Pohjanmaan Dieselhuoltoon soitettu ja arvioi että pumpun voi saada kuntoon ilman vaihtoa, koska kuitenkin toimii vielä. Auto sinne jossain vaiheessa katsottavaksi.
Sitten kaivattaisiin hyviä ideoita.
Tasavihreä auto alkaa omaan silmään näytämään liian yksinkertaiselta. Ajattelin että josko sumauttaisi kysäruiskulla kylkeen jotkut töherrykset. Jotain vihreään sopivaa.
Oli tarkoitus ainakin takaloosteriin, tai tankin luukkuun maalata väriin sopiva sammakko. Ongelma onkin keksiä joku siisti kuva ilman että autosta tulee amis hurjapäät tuning malli.
Auto tuntuu olevan nyt kunnossa.
Eilen vaihdettu polttoainesuodatin. Samalla vähän pumpun ajoitusta tuli säädettyä. Säädin ensin aikaisemmalle, jolloin meni vain hullummaksi, jonka jälkeen myöhäisemmälle ja hyytyminen kovemmilla kierroksilla katosi. Tiedä sitten kumpi näistä mahtoi auttaa kun molemmat tein samaan aikaan.
Pääasia että nyt toimii! Ihan kivasti tuntuu potkivan. Perse Dynolla mitattuna heppoja tuli ainakin miljoonatuhatta. Tohtii ohittaa rekanki kun ei tarvi peljätä että loppuu vauhti kesken ohituksen. Nyt kun malttaas ajella rauhas ettei pahat sedät vie läpyskää.
Comment