Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 4B 1998 2.5 TDi käyttis / Projekti Lime

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 4B 1998 2.5 TDi käyttis / Projekti Lime

    Nonniin!

    Audi tuli syksyllä taloon pysyvästi, ja ajattelin nyt laittaa tämän köyhän miehen projektin tänne haukuttavaksi :)

    Alkulätinät
    Vuosi aikaa alkoi moottoripyörä pölyyntymään tallissa yhä enemmän joka kesä, ja päätin 2012 keväällä että nyt lähtee VTR maailmalle. Sain sitten vaihtoehdotuksen sedan A6:een ja vaihto tehtiin. Audi jäi emännälle ajoon, koska autotta oli, ja myyntiin kuitenkin laitettiin saman tien. Nopeasti alkoi Audilla ajelu olla paljon mukavempaa kuin tuolla V70 maantietraktorilla. Autosta kuitenkin puuttui ilmastointi, ja tästä syystä auto laittettiin lihoiksi (rahoiksi) kesän lopussa.
    Kuitenkin jäi sen verran kaihertamaan että nettiautossa alkoi aikaa kulua yhä enemmän selaillen olympiamosseja, V6 moottorilla vaikka kauhutarinoita netti pullollaan onkin. Muutamia käytiin emännän kanssa koeajamassakin. Syksyllä Seinäjoelta löytyi halvalla otsikon A6, jolla oli edellisiin koeajoihin verraten todella mukavat kyytit. Auto oli yltäpäätä hiekkapaskan peitossa, ja syynkin jo tiesi sanomattakin. Kaupat kuitenkin tehtiin pitkän tinkimisen jälkeen.

    Lähtökohta: [/URL]

    Auto tuli taloon ns. käyttö/harrasteautoksi. Tarkoitus olisi ottaa auto ajoon kun valmistuu ajokuntoiseksi ja leima lyödään papereihin, mutta kuitenkin harrasteautona on ns. kolmosauto, eli voi surutta ajaa talliin jos ja kun esim mosoori antaa periksi :) Ja harrasteenahan toimii: autonroplaus

    Specsejä
    - "pomminvarma" 2.5 V6 dieseli :)
    - Manuaalivaihteilla (yksi ehto ostettaessa)
    - Mittarissa 400 000 km
    - Saksantuonti alunperin
    - Automaatti-ilmastointi
    - Ajotietokone
    - Audi concert kasettisoitin, aktiivit takana, blaupunkt subbari takana
    - Navigaattori mittariston näytölle
    - Sutimisenesto (ASR jos en väärin muista)
    - Vakionopeudensäädin
    - Huonommat etupenkit yhdellä sähkösäädöllä
    - Komiat kromiset kattokaiteet!

    Edit: Kuva näkyville suoraan
    Viimeksi muokannut hekaleka; 28.5.2013, 09:30.

  • #2
    Ensimmäisenä auto ajettiin autopesuun. Vitutus käyrä nousi yli asteikon kun vettä alkoi juosta kuskin jalkatilaan. 5 minuutin kiroilun jälkeen pois pesurista ja jalkatilamatolla enimmät vetet pois kabiinista. Kun sysimustaa oli, ajeltiin emännän kanssa parempiin valoihin. Alta paljastui mm:

    - Ovien alaosat ruosteessa
    - Kylkilistan alaosat ruosteessa
    - Kylkilistoja kiinni IP ruuveilla
    - Katossa ruostetta listan välissä
    - Toista kylkeä epäammattimaalari paikkaillut mahtavilla sumurajoilla
    - Auton maalipinnalla ollut jokin sopulien kansainvaellus, pelkkää naarmua täynnä

    Lisäksi
    - Kuskin ikkuna ei noussut enää ylös, nousi kahden miehen (miehen ja naisen) voimin ylös kun toinen avitti samalla kun toinen piti katkaisinta ylhäällä
    - Moottorista kuului outo surina. Tästä myyjä kyllä mainitsi että viskon laakeri ujeltaa
    - Kuskin ovitunnistin rikki, jalkatilavalot paloivat yhtä soittoa

    Kotia ajeltiin, ja vesiongelmaa tutkimaan. Suojamuovien alta paljastui kiva yllätys, raitisilmasuodattimessa ei ole kantta laisinkaan, ja suodatinkin oli epäsopiva, mallia "joku yleissuodin" Vitutuskäyrä paukkui jo ties missä. Pommin tunnusmerkit löytyivät lähes mihin tahansa katsoi...

    Yö menikin miettiessä että kuinka nuo pikkuviat fiksataan ja laitetaan auto kiertoon...

    Comment


      #3
      Ikkunannostimen korjaus on helppo temppu, jos vaijeri ei ole poikki. Yleensä sieltä hajoaa ne muoviset liukupalat, osanumero 4B0837463B. Ei se vaijerinkaan vaihto tietty paha ole, mutta aikaa menee pari minuuttia enemmän.
      Alkuperäinen kirjoittaja hekaleka Näytä viesti
      Suojamuovien alta paljastui kiva yllätys, raitisilmasuodattimessa ei ole kantta laisinkaan
      Kuuluuko siinä edes olla kantta, sehän on jo valmiiksi siellä suojamuovien alla?

      Comment


      • #4
        Kun pari päivää oli kulunut auton hausta, oli yöt kuluneet toimintasuunnitelmaa nupissa nikkaroiden, ja päätös oli että viat korjataan, nokat tilataan uudet jos tarve niin vaatii, ja auto ylimaalataan, ja optimisti ottaa optimistin asenteen, oli asiat miten oli.

        "Pienen" tallisiivon jälkeen autokin mahtui sisälle, ja alkoi opettelu auton keulan purkamisesta. Tarkoitus oli vaihtaa viskon laakeri, joka myyjän mukaan ujelsi, tai paremmin kuvaisi sana "rohaji". Myös nokkien kunto oli tarkoitus tarkistaa. Tältä foorumilta löytyi oikein mainioita linkkejä. Tuossa vielä jatkoksi jos joku muu taitamaton pohtii samaa asiaa.

        Yuotube video, tällä pärjää jo oikeastaan: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=kFmhJeDpLJU[/ame]

        Oikean puolen koppa irti ja jännityksellä nokkia tutkimaan: http://i1310.photobucket.com/albums/...g?t=1369650031

        Tuossa kuva nokasta: http://i1310.photobucket.com/albums/...pse4ded61f.jpg
        eli tulin siihen tulokseen että hyvältä näyttää! Joku saa korjata jos olen väärässä. Käsitin että urahan tuohon kulumakohtaan tulee jos olisivat kuluneet. Myyjän kuitti nokkien vaihdosta oli niin epämääräinen käsin takerreltu jäljentävälle paperille että en uskonut nokkien olevan käyttökunnossa.

        Samalla löytyi jotain irtonaista kannen päältä:
        http://i1310.photobucket.com/albums/...ps8c646027.jpg

        Keinu meni kaverin avustuksella paikoilleen pienen ähellyshetken jälkeen, tästä Rannan poijalle isot kiitokset! :) Tästä oli myös juttua tuolla irronneen keinun jutussa jonka aloitin tuon löydyttyä.
        Vielä pitäisi purkaa ja tarkistaa myös kuskin puoli, löytyykö sieltä irto-osia, ja uusia samalla tiivisteet molempiin venakoppiin.

        Keula lähti lopuksi monien ihmettelytuokioiden jälkeen, ilman että ilmastoinnin letkuihin tarvitsi kajota.
        http://i1310.photobucket.com/albums/...g?t=1369650031
        Sähköflektin johdon poikkaisin, koska en löytänyt sille liitintä. Muuten tulikin nätisti sivulle koko roska.

        Seuraava ihmetyksen aihe oli kokonaan puuttuva visko! Tätä oli luultavasti koitettu yläkautta irroitella tuloksetta. Pikku pyörittelyiden jälkeen tulin kuitenkin siihen tulokseen, että krohinaa ei pidäkkään viskon laakeri, vaan apulaiteremmin metallinen rulla. Motonetistä tilasin muovirullan 20,00 € ja metallirullan joutu hakemaan käyttöautolta 70,00 €. Näitäkin olisi saanut saksasta alle puoleen hintaan, mutta vapaapäivä kun oli niin päätin ottaa rullan käyttikseltä niin pääsi jatkamaan kasailua.

        Myyjän mukaan jakoremmi + muut remmit oli hiljan vaihdettu. Kaikki näyttivät olevan erinomaisessa kunnossa ulkoapäin (ei murtumia ym.) joten annoin niiden olla toistaiseksi. Suunnitelmissa talvella 2013 on testata miten remmien vaihto onnistuu tällaiselta automekaanikkotaidottomalta...

        Kun kone oli kasassa, jännityksellä käyntiin ja ihme ja kumma, ei krohaannu enää. Jee! \o/

        Comment


        • #5
          Alpille kiitos, on muuten tänään tarkoitus käydä hakemassa kyseinen osa, saapahan antaa suoraa osanumeron! :) Mietin kannen kanssa samaa asiaa, jokseensakkin näyttäisi siltä että siihen sopisi jonkin näköinen kansi. Mutta jok.tap. suodatin oli sen verta märkä että sieltä veden on täytynyt mennä. Akun alla oli kuivaa, mikä käsittääkseni on ihan tyypillinen paikka tukkeutuvalle poistotulpalle.

          Comment


          • #6
            Imusarjat tuli pudistettua samalla kun irti olivat. Mukavan näköistä sisällä:
            http://i1310.photobucket.com/albums/...g?t=1369650031
            http://i1310.photobucket.com/albums/...g?t=1369650031

            Tuli tehtyä sarjoille seuraava hoito:
            - Manuaali puhdistus erinäisillä työkaluilla
            - Liotus bensiinissä, aika 3 päivää
            - Imusarjaan irtomuttereita, pitkät ravistelut ja huuhtelu bensiinillä
            - Ravistelu kuivaksi, polttopuhdistus = sytkällä tulta putkeen (ei sulanu :))

            Lopputulos: http://i1310.photobucket.com/albums/...g?t=1369650031

            Comment


            • #7
              Värin valinnan vaikeus

              Auton ylimaalauksesta olin päättänyt jo kohta auton komian maalipinnan paljastetuttua. Lisäksi tumman sininen on yksi väri, mitä inhoan yli kaiken. Myyjäkin vakuutteli huonossa valossa paskaisesata autosta että väri on sähkön sininen, jota ei taida olla kuin vasta seuraavassa korimallissa.

              Auton maalan minä itse, tallissa, paskoilla välineillä, joten maalille piti asettaa rajoitukset sitämukaa. Kaikki metallivärit oli poissuljettu. Ja lopulta se tuli vastaan, tälläinen siitä tulee http://tinyurl.com/nb45588.
              Ensimmäinen värin kauhistelija oli emäntä. "Ei kai", "Ompas erikoinen väri" "Mistä sä tuollaisen keksit" jne. Ja tarkoitus oli näin "taiteilijana" tehdä jotain erilaista ja katukuvasta erottuvaa.

              Ensin kuitenkin piti selvittää sävy. Puskuri oli sopivasti irti, ja sitä tuli korjailtua muoviämpärillä, sikaflexillä ja popniiteillä.
              Tämä on nyt sitä köyhän miehen tuninkia! http://i1310.photobucket.com/albums/...g?t=1369650031

              Puskin pohjissa: http://i1310.photobucket.com/albums/...g?t=1369650031
              Puskin pinnoissa:
              http://i1310.photobucket.com/albums/...psf941034e.jpg
              Puskin kasassa, mustat osat maalattuna:
              http://i1310.photobucket.com/albums/...pse2fef5c1.jpg

              Oli muuten hyvää muovimaalia, KENTin muovimaali http://www.kenteurope.com/uk/shop/vi...nid=&type=Auto
              Kallista ku perkele mutta tarttui erinomaisesti pintaan, näytti kestävän 1K maaliksi kulutustakin ihan OK, ja suutin oli loistava purkissa!

              Comment


              • #8
                Tuli opeteltua vähän tuota kuvien linkittämistä. Koitetaas...

                http://i1310.photobucket.com/albums/...g?t=1369650031
                Vanha nuppi oli rauska, joten uutta tilalle. http://i1310.photobucket.com/albums/...g?t=1369650091
                Uusi on valoilla valaistu, halppis keppi. Jotenkin foorumilaisten kesken tilailtu alkuperäisen näköinen 70 euron kepinnuppi tuntui kalliilta. Mutta köyhällehän kaikki on kallista :)

                Foorumilta löytyi vinkki valojen virtajohdon väliin laitettavaan vastukseen. Siskon mies on sopivasti Sakke the sähköengineer, ja sattui olemaan vastuksia hyllyssäkin. Virrat tuhkiksesta, ja toimii! Nuppiin tuli vaihtotarra 6 vaihteisella kaavalla, ja jotenkin valo paistoi liikaa läpitte. Tarran alle sumautin hieman pohjamaalia, ja lopputulos oli "tasalaatuisempi".

                Valot päällä
                http://i1310.photobucket.com/albums/...g?t=1369650092

                Noniin nyt näkee onnistuiko kuvien linkitys vai menikö kerrasta pilalle...

                Edit: No eihän se onnistunut.
                Edit2: Joku vois opastaa tyhmää miten saan linkitettyä siten, että linkki on sanassa. Jos ymmärsit mitä tarkoitan.
                Viimeksi muokannut hekaleka; 27.5.2013, 16:51. Perustelu: kuvien linkittäminen ei ny oikeen onnaa halutusti

                Comment


                • #9
                  Puskurin jälkeen otin lokasuojat irti, joissa oli (yllätys, yllätys) melkoisesti pahoinpitelyn jälkiä herra korroosion toimesta. Uusi loksu 120,00 EUR/kpl = köyhällä ei ole varaa, mutta aikaa on kyllä! Eli rälläkkään kasa laikkoja ja teräsharjalaikka säköporaan. Lokasuojat puhtaaksi, ja ajattelin testimielessä koittaa 2K epoksin vaikutusta, kun sen laittaa alimmaiseksi. Epoksit siis pellin päälle ja lasikuidusta kaaria leipomaan

                  Kuvatus: http://i1310.photobucket.com/albums/...ps9ad334d6.jpg
                  Kuidutusta (kidutusta tekijälle): http://i1310.photobucket.com/albums/...psf8143aa2.jpg
                  Ulkopuolelta pakkelointia: http://i1310.photobucket.com/albums/...pse5af520e.jpg
                  2K epoksit pintaan varmuudeksi jos jostain hioontui pellille: http://i1310.photobucket.com/albums/...ps2ee38bb4.jpg
                  Valmista:http://i1310.photobucket.com/albums/...ps3b6efdb0.jpg

                  Valui niin perkeleesti! Eli tuli UrhoMatti vielä. Seuraavalle kerralle malttia roiskimises, sekä pidemmät haihdutusajat kerrosten välissä.

                  Comment


                  • #10
                    Peukut täältä, siinä on tekemisen meininkiä. Tuohon raitisilmasuodattimen kaukaloon sen verran et ainakin samanikäsissä A4:a on ainakin vielä erillinen kaukalo siinä päällä, samoin VW.

                    Comment


                    • #11
                      Värivalinta on kyllä ihan loistava! Peukut täältäkin siis :D

                      Comment


                        #12
                        Tohon keinuvipujen irtaantumiseen yleisesti ottaen liittyy venttiilin jumittaminen. Ja nokkahan ei kulu siitä kohti, mistä puuttuu vipu. Se voi hyvinkin lähteä seuraavassa startissa jo menee. Muutenha projekti etenee kuten pitääki :)

                        Comment


                        • #13
                          Hieno väri tulee! Kokeile tuolla testit-osiossa linkitystä, itsekkään ei juuri tahdo muistaa miten se tapahtui :)
                          Sieltä ne kuitenkin häviää aikanaan pois ja saapi tästä selkeämmin selattavan.
                          Tätä täytyykin seurata!

                          Comment


                          • #14
                            Noniin, eilen hain käyttikseltä nostimen muovin. Löytyi Alpin antamalla numerolla, kiitos vielä! :) Hintaa vaivaiset 7 €. Nyt nousee, mutta silti vähän tahmea kun vertaa muihin laseihin. Jokapaikan rasvaukset ei auttanu, liekö moottori väsähtänyt.

                            Ikkunankin asensin kahdella eri tavalla jotta olisi saanut mahdollisimman hyvin linjaan kiskojen kanssa, mutta ei vaikuttanut. Katsotaan ja kuulostellaan kauanko kestää.

                            Comment


                            • #15
                              Kuskin ovitunnistin

                              Samalla kun kuskin ovea viime viikolla laitoin kasaan, otin lukkomekanismin irti, jos ovikytkimen saisi korjattua (uusi lukkomekanismi Käyttöautolta 120 EUR = köyhällä ei ole varaa). Sitä edelsi käynti motonetissä ja XZN sarjan hankinta. Joku onneton oli jo kuskin lukkoa koittanut irti luultavasti torksilla, koska sillä meinasin jo itsekkin kokeilla :) Pään sai kuitenkin sopimaan pientä väkivaltaa ja vasaraa apuna käyttäen.

                              Tästä linkistä oli paljon hyötyä. Itse lukkohan oli ehjä, mitä nyt ajan kangistama. Ja vika oli tietty mikrokytkimessä. Kytkin sivuleikkureilla irti ja Pohjoissuomen Sähköön. Sieltä löytyi hyllystä sama kytkin, ilman kosteuseristettä, hintaa 6 €. Kolvi käteen ja johdotukset kiinni. Kiinnitys ei sitten sopinutkaan aivan samoilla kiinnikkeillä. Vanhassa näytti olevan pienet pyöreät tapit, kun uudessa olikin niiden tilalla reiät. Jouduin poralla tekemään lukko-osaan leveämmän reiän, josta ruuvasin ruuvin kytkimen reiän läpi. Toista ruuvia ei saanut enää kytkimen asennosta johtuen kiinni, joten loppukiinnitys tapahtui kuumaliimalla. Peitin kuumaliimalla myös navat jotta kosteus ei pääsisi tekemään oikosulkua.

                              Tässä lähes valmis kötös. Ja toimiihan se! :)

                              Comment


                              • #16
                                Kylkilistojen pakkelointi

                                Ja sitten asiaan josta osa porukka varmaan epäilee lopputulosta, eli kylkilistojen pakkelointi. Epäilyttää kyllä ittiäkin kauanko kestää ilman hitsausta, mutta sitten tehdään uusiksi :)

                                Listojen allahan ei kovin syvää uraa ole, puhutaankohan noin 5 mm syvennyksestä. Peitin kaksi isoa reikää pellin paloilla, muihin pikkureikiin en laittanut mitään. Laitoin alle hiilikuitupakkelia, samalla aikoinaan pakkeloin 35i mallin Passatin kylkilistojen siloitukset, ja ainakin olivat pysyneet viimevuoteen asti kun auto lähti seuraavalle omistajalle.

                                Kuva hiilari pakkelista.
                                Ja perus pakkelilla jatkoa.
                                Kyljen oikeaisut tein tosiaan ovien ollessa autossa kiinni, jotenkin helpompaa kun ovet ovat linjassa ja pysyvät visusti paikoillaan. Tässä olisi pitkä höylä käytännöllinen, itsellähän oli vain noin 15 cm abranet höylä, mutta aika hyvin silläkin tuntui onnistuvan. Lopuksi ovet irti.

                                Pohjatöistä unohtunut ottaa kuvia. Ovien alareunat teettivät melkoisesti töitä. Hyviä työkaluja: Rälläkän hiomalaikka, rälläkän somalilaikka, porakoneen teräsharjalaikka. Paljon vaikeita paikkoja hinkattavana jotta pienimmätkin ruostepaikat sai pois. Alaosat pakkeliin ja sisäosien mattaus.

                                Pohjille tuli 2K epoksi. Vedin yhdellä reissulla sisäosat pintoihin ja ulkopinnat pohjiin (hassu lause). Järjestyksessä Epoksi ulko- ja sisäosiin, reunojen teippaus sisäpuolelta jotta vältytään sumuilta, ulkopintaan 2K hiomapohjaväri, ja sisäosiin pintaväri kun epoksi oli kuivunut niin ettei sormesta jäänyt jälkeä. Eli siis sisäosat tuli "märkää märälle" tekniikalla.

                                Iso kuva ovesta

                                Comment


                                • #17
                                  Ovien sisäosien mattaus oli melko työlästä. Kova homma oli aluksi saada edes pinnat puhtaaksi kaikesta paskasta joka oli jumittanut pintaan ajan saatossa. Tästä viisastuneena apukuskin ovien sisäosat pesin jo surutta painepesurilla, roisui sisälle mitä roiskui. Rajaus oli pulmallista, paljon pieniä välejä, tiivisteet oli tiellä, koska en repinyt niitä koko matkalta auki, etuovien johdoissa ei ollut liittimiä kuten takaovissa jne.

                                  Tämänkin vedin märkää märälle, eli 2K epoksi pohjalle, hetken kuivatus ja pinnat päälle. Tässä tulos

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ikkunoiden tummennus

                                    Ennen ovien kasausta oli lasit helppo kalvottaa irtonaisena.
                                    Eteen tuli 50% kalvo ja taakse 25%, saa nähdä kauanko saa ajella ennen kuin poliisisetä sanoo soo soo. Aika moni kaveri on kuulemma saanu ajella noilla 50 % ilman sanomista, tummemmista tulee kuulemma helpommin sormen heristelyä.

                                    Kivaa kun talossa on koira, joka pyörii jatkuvasti jaloissa. Voi v***u sitä karvan määrää joka takalasiin tuli kalvon ja lasin väliin vaikka lasi oli noin 10 sekuntia puhdistuksen jälkeen odottamassa kalvoa. UrhoMatti jälleen. Seuraavalla kerralla sama suoritus tallissa, kattoimuri päällä, ja 100 % oletukset 100 % onnistumiselle. Kun kalvo oli lasissa, löytyi välistä karvoja. Ei voi ymmärtää... Ei kuitenkaan aivan häiritsevästi, joten lasit paikoilleen.

                                    Tässä lasit vielä irtonaisena odottamassa asennusta.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ovien kasausta. Ikkunoiden kanssa sai tehdä hommia jotta sai säädettyä. Kuskin ikkuna jäi vielä säätämättä hermojen kiristyessä. Alkaa jo näyttämään hyvältä! Voiton puolella ei kuitenkaan vielä olla...

                                      Comment


                                        #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja hekaleka Näytä viesti
                                        Edit2: Joku vois opastaa tyhmää miten saan linkitettyä siten, että linkki on sanassa. Jos ymmärsit mitä tarkoitan.
                                        Kirjoita sana, maalaa se hiirellä ja klikkaa sen jälkeen haluttua nappia (linkki, kuva, email). En nyt muista miten kuvien lisäämisen posteihin onnistuu ilman ACF jäsenyyttä.

                                        Projekti on aika pr0n.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Lamppujen ehostusta

                                          Lampun kuoret oli hiekkapuhaltunu ajan saatossa. Lisäksi kuskinpuolen kuoren sisältä löytyi HANSKA! Ja hanskan tarkoituskin selvisi. Kuskin puolen lampun kuori oli irti, ja hanska oli laitettu painamaan kuorta ulospäin jotta valokeila osoittaisi edes jotenkin oikeaan suuntaan.

                                          Otin molemmista lampuista ulkokuoret irti. Ja nämähän lähti kun pienellä käsikaasutoholla lämmitteli saumapaikat (mustan muovin puolelta tietty) jotta saumassa oleva tervamainen liimatiiviste vähän vetrestyi. Varovainen kangotus tasaisesti joka puolelta, ja kun etureuna alkoi irrota niin hitaasti mutta varmasti väkevä ulosveto ja kuori plompsahti pois paikoiltaan.

                                          Molemmista lampuista heijastinpinnan kiinnike yhdestä kohdasta irti. Toisen lampun säätöruuvi pyöri tyhjää, ja syyksi osoittautui jumittunut kierretanko. Rasvaus ja pyörittely teki työnsä. Puhdistus ja osat paikoilleen.

                                          Lamput ehostui vesissä käsipaperilla P800, P1000 jonka jälkeen epäkeskolla abralonilaikalla P1000, P2000, P3000 ja P4000. P3000 jälkeen pinta oli jo niin sileä että vesi ei enää pysynyt pinnalla :) Päälle karkealla hiomatahnalla kiillotus lampaankarvalaikalla. Itse suosin mielummin vaahtomuovilaikkaa, mutta koira oli laittanut sen aiemmin pieniin paloihin. Koirat on kivoja.

                                          Tässä kollaasi

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kiitos Hopsis neuvosta (ja kehuista, myös muille) :) Nyt alkaa onnistua kuvien pasteaminen, ja tuo oli näköjään vielä helpompi taktiikka.

                                            Ovet kasassa (autossa). Mietin peilin väriä. Päätös oli ristiriitainen. Toinen aivopuoliska halusi korin värisenä, toinen matta mustana. Nyt alkuunsa tuli mattamustaa. Ei tiä, pitää vähä fotosoopata vissiin ennen ku alkaa maalaamaan.

                                            Mitä mieltä?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Viikonloppuna oli saamaton olo (auton suhteen). Ainut mitä sain aikaiseksi oli konepellin maalaus. Tässä ei säästelty hiomaväriä, mutta silti lopputuloksessa näkyy vielä pieniä kiveniskujen koloja. Kyllä se vaan niin on että pakkelilla nekin pitää tasoittaa jos haluaa hyvää. Nooh, maalia vedin niin raakalla kädellä että loppusilaukseen on varaa vähän hioskella ja myllytellä peilipintaa halutessa.

                                              Nyt alkaa auton lopputulos jo hahmottua. Ilta-aurinko vähän vääristä iLuurin kameran värejä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tilasin netistä tällaisen:

                                                Tuon voisi istuttaa johonkin näkyvälle paikalle :D

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kivasti erottuva väri, ja muutenkin mukava lueskella tätä projektiselostusta. :) Varsinkin kun sitä lukemista on nyt tullut hyvään tahtiin. Tsemppiä jatkoon!

                                                  PS. Luuri on kiva ;)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kiitoksia :)
                                                    Nyt on tullu lukemista kun on mitä kirjoittaa puolen vuoden takaa, ja nyt ollaan reaaliajas, että saas nähdä tyssääkö tähän :D No ei, kyllä olis tarkoitus saada auto "valmiiksi" parin viikon sisään, eli ennen juhannusta.
                                                    Mutta... kylmän karkea totuushan on että nämä ei oo ikinä valmiita :D Kohta taas hiomaan ovia ja oven sisäosia -->

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tulleepa kyllä oikeasti erilainen ja hyvä väri pintaan. Mielenkiinnolla odottelen lopputulosta.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Mikä tämän värikoodi on? Joku kawasakin vihreä tms?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kawasakin vihreää käytin referenssinä, ja sitten vaan väriviuhkasta miellyttävä väri. Ekan satsin otin 2K maalina spraypulloon, ja vedin sen puskuriin. Näytti riittävän hyvältä myös oikealla pinnalla. Maalit on glasuritin, en tiä onko glasulla sitten omat värikartat.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Audi Concert korvaaminen mp3 soittimella

                                                            Tuli ostettua tuollainen Pioneerin halppis mp3 soitin DEH-4500. Vanhassa Concert kasettimankassa oli perus EEPROM vika, eli volume oli joko lujalla tai tosi lujalla. Johtosarjan tilasin www.erikoisvaruste.fi, ja sopi heittämällä pienten vaikeuksien jälkeen. Yritin tosiaan huonoilla sähkömiehen taidoilla liittimiä väri väriin. Punaiseen liittimeen sopikin miniISO liitin. Vielä kun tuon johtohelvetin saisi jollain ahdettua soittimen taakse...

                                                            Mukana tuli mikrofoni, koska soittimessa oli bluetooth tuki. Mikin asennus a-pilariin, iLuurin yhdistys soittimeen ja testipuhelu emännälle. "Mä soitan Audista mp3-soittimella", toimii!

                                                            Soitin toimii hyvin, mutta äänien kanssa on jotain häikkää.
                                                            Kappaleen vaihdossa kuuluu subbarilta poksahdus, tästä luinkin jo täältä että maajohtoon 470 micron elco niin loppuu paukkuminen. Pitänee testata.

                                                            MUTTA, ääni kuuluu jotenkin huonosti. Toki nyt oli vasta kuskinpuoleiset ovipahvit kiinni, mutta äänessä havaittavissa särinää. Varsinkin pienellä volumella tietyt äänet kuuluvat säristen. Onko mankka liian tehoton kaiuttimille, vai toisinpäin? Kaiuttimina oli Nokialaiset, tehoja en huomannut katsoa.

                                                            Subbari jylisee myös rätinällä, tästä en ihmettele vaikka olisi luukutettu pilalle ajan myötä. Vai vaikuttaisiko konkan asennus näihinkin oireisiin? Yli- ja alipäästösuotimia säätämällä sai vähän parannettua äänenlaatua.

                                                            Paljon kysymyksiä...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X