Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 4B 1998 2.5 TDi käyttis / Projekti Lime

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Joo samaa mieltä. Ei ne muut merkit mutta rinkulat ainakin :)
    Ja hei thänks!

    Comment


      #62
      Millä tummensit takavalot?
      Hitto kun olis talli jolla vois sutkia oman auton. Ei pienet virheet tai roskat haittaisi mitään, mutta ei kyllä maalarille taida enään C4:sta taida viittiä viedä.
      Vai kokeilisko vaan vetää pihalla plastidipillä.

      Comment


      • #63
        Hieno tekemisen meininki! Laita tummat rinkulat ja vanteet.

        Väitän että jos olisit maalannut alkuperäisen värin, niin foorumilla ei oltaisi paljoa projektia seurailtu.

        Comment


        • #64
          Valot tummensin ihan Motipin amis spraylla. Lähtee tarvittaessa (katsastuksessa, sinivuokon käskystä) helposti sinolilla. Meinasin kyllä aluksi sekoittaa mustaa autolakan sekaan, mutta sitten se olis lopullinen tekele.
          Se voi olla että olis vähemmän kiinnostusta kattella vanhan restaurointia, nyt kuitenkin tehdään jotain uutta! :)

          Comment


          • #65
            On kyllä hyvän näköinen. Meinaatko pistää takakontinluukun listan mustaksi vai korin väriin? Mustat/tummat vanteet vois omasta mielestä sopia hyvin, mutta jotenkin toi väri ehkä kaipaa aika reiluhkoa madallusta...

            Comment


            • #66
              Toistaiseksi kaikki saa jäädä kromin väriin. Jossain vaiheessa ajattelin vetää kaikki listat mustalla tarralla yli.

              Alusta on vielä vakio. On sen verran karsean näköinen traktori että seuraava askel oliskin sitten alusta. Auto jää kuitenkin käyttöautoksi niin pitää jäädä sen verran maavaraa että pääsee mökkitien ajamaan ilman vahinkoja.

              Saa nähdä kauanko kehtaa ajella 17" vanteilla, vai jääkö ne heti kättelyssä orvon näköisiksi tuollases autos. Viime kesänä oli huonoa onnea volvolla. Vähän väliä oli kumi sökö terävän montun jälkeen jne, eikä nuo 18"/19" mitään halpoja oo ku riittävästi yhdelle kesää saa uusia. Ei huvittais tälle kesää aloittaa samaa rumbaa...

              Comment


              • #67
                Mitäs jos jättäisit kattokaiteet kokonaan pois?

                Comment


                • #68
                  Kattokaiteet jäi pois, ja reijät tulpattiin korinväriin maalatuilla tulpilla

                  Comment


                  • #69
                    Auto alkaas olla suurimmila osin kasassa.
                    Tässä kuvatusta. Oli aika rakeinen iLuuri kuva. Pitää kuvailla joku päivä paremmalla kameralla.

                    Comment


                    • #70
                      Nyt vois auttaa miestä mäessä. Jarruvalot eivät mitkään toimi, kaikki muut toimii. Polttimot on vaihdettu, ei vaikutusta. Vakionopeudensäädin toimii ja menee pois päältä jarrutettaessa. Onko mahdollista että jarrupolkimen sähkökytkin ei toimi jos vakkari kerran toimii?

                      Edit: Niin, pitäisi vissiin tietty sulakkeetkin tarkistaa ensin ennen ku alkaa huutelemaan. Toivottavasti vain sulake palanut. Vai onko kaikille takavaloille sama sulake?

                      Comment


                      • #71
                        Johtojen läpivienti luukkuun kantsii myös tsekata, ettei oo rispaantunu johdot. Yllättävän kliiniltä näyttää ilman kaiteita, meikä diggailee.

                        Comment


                        • #72
                          Onko toi konepelti ihan linjas lokarin kanssa vai näänkö vaan väärin?? Oikein maukas väri kyllä autossas :D

                          Comment


                          • #73
                            Kyllä ihan oikein näit, ei oo vielä aiva kohdillaan :) Ovet ja umpiot vaatii kans vielä vähän hienosäätöjä jotta ovat linjassa. Säädin ovet vasta sen verran että yläreunan tiiviste on kunnolla kiinni jottei tuu vettä tupaan.

                            Tänään hain käyttöautolta jarrupolkimen kytkimen (35,-), saa nähdä vaikuttaako jarruvalojen toimintaan. Auto meni eilen myös luultavasti vikatilaan pihassa startatessa. Toimi testilenkillä sitä edellispäivänä aivan moitteettomasti. Nyt ei anna kiertää kuin 2000 rpm, savuuttaa vaaleaa savua (polttoaineen rajoituksesta?), ja hehkun valo vilkkuu. Löysin yhden ahtoletkun joka oli heti urpon jälkeen jäänyt kiristämättä, mutta vikatila ei kadonnut.

                            Täytyy odotella että emännän siskon mies tulee käymään vagcomin kanssa niin katsotaan saako ruveta vaihtamaan MAF:fia vai N75:sta vai meneekö ohi nollauksella...

                            Comment


                              #74
                              Noo kattele noita V6 TDI:n threadejä niin voit löytää viitteitä. Ehkä joku tyyppivioista iski nyt sun koneeseen, kuten pumpun ennakosäädin. Ei sen vikamoodissakaan pitäisi savuttella.

                              Comment


                              • #75
                                Joo tuli niitä eileen aika huolella lueskeltuakin. Savuutus tosiaan ihmetytti, tarkastin pumpun remminkin mutta ei näkynyt siellä mitään poikkeuksellista. Tänään katsotaan tuon kaverin kans mitä näyttää.

                                Comment


                                • #76
                                  Savuuttelun vika löytyi, löytyi myös muutakin "kivaa".
                                  Kaverin VAG comilla tarkistettiin ennakko, oli myöhäisellä. Säädettiin hammaspyörää ja ennakkoa tuli 15,6 (Vagcom suositusarvo 8-16, jos en väärin muista?). Savuutus väheni huomattavasti, mutta auto ei tahtonut kulkea. Löytyi konehuoneesta N75:sta irronnut T-liitos. Luultavasti irronnut ilmanputsarin putken irrotuksen yhteydessä. Näin tästä jo untakin yöllä, samassa paikassa alipainevuoto (ennustajan vikaa?). Jo rupes ahtoja löytymään! Silti auto oli vähän tunnoton. Lisää syötön säätöä ja tultiin 0,0 tulokseen, eli pitäisi olla merkissä. Tästäkin luin olevan vissiin montaa eriävää mielipidettä kannattaako pitää merkissä vai ennakossa, miten on? Autosta rupesi löytymään vielä paremmin tehoja, mutta vielä oli puutumista havaittavissa. MAF ei päässyt kiihdytyksissä yli 800 arvon, uus MAFfi lähti tilaukseen jos vaikka auttais. Huomasin ainakin polttoaineen maistuvan, toki nyt on tullut poljettuakin diudia kaupunkiajossa ihan kiitettävästi :)
                                  Ensiviikolla lisää, koska nyt on PROVINSSI! Rock rock vaan kaikille ja hyvät viikonloput!
                                  Viimeksi muokannut hekaleka; 14.6.2013, 08:17. Perustelu: Sytytykset ja syötöt sekasin

                                  Comment


                                  • #77
                                    Provinssi ja juhannus oli ja meni, alkomaholin täyteiset viikonloput kului sitä itseään harrastettaessa.

                                    Audin kanssa on jumpattu oikeen huolella.
                                    Alkuongelmahan oli tuossa yllä mainittu huono käynti tyhjäkäynnillä, jonka jälkeen tehottomuutta. Tämä tuli yllätyksenä, koska edellisenä päivänä auto toimi vielä erinomaisesti!
                                    Tuosta tehottomuudesta täältä löytyikin paljon juttua, niitä noudatten on tapahtunut seuraavaa:

                                    Ongelmat
                                    - Limb mode. Virrat pois ja katoaa, kunnes ekan kiihdytyksen jälkeen tulee taas, eikä kierrokset nouse yli 2500
                                    - Välillä kiertää tyhjäkäynnillä, välillä ei yli 2000-3000

                                    Korjaustoimenpiteet
                                    - MAF uusittu, Boch, sama mikä autossa olikin.
                                    - N75 uusittu
                                    - MAP uusittu (marmorilta, oli hieman erilainen kuin mikä autossa oli)
                                    - Tein ahtotestin tee-se-itse testerillä, testeri hajosi 2 kilossa, ei vuotoja
                                    - STP Diesel injection cleaneria tankkiin
                                    - Teboilin dieseliä pelkästään, lisätty 2T öljyä hieman sekaan
                                    - Turbo purettu ja siivet ym puhdistettu. Eivät olleen juurikaan nokisia.
                                    - Kissasta poistettu kaikki ylimääräinen, vaikka oli puhtaan oloinen.
                                    - Alipaineletkuja käyty läpi useaan otteeseen
                                    - EGR tulpattu

                                    Lopputulos
                                    Nyt auto kiihtyy ja kulkee hyvin, kunnes nopeutta alkaa olla 120, ja vaihdetaan 5 vaihteelle. Mikäli kaasun lyö pohjaan kerrasta, tulee klimppi mode päälle satunnaisesti, mutta joskus lähtee kiihtymään normaalisti. Sama toistuu jos ajaa tasaista nopeutta ja suurella vaihteella, ja kaasu pohjaan. Tämä poistuu, kun kytkin pohjassa painaa kaasun pohjaan, ja odottaa että kierrokset nousevat hetken 3000 kohdalla jurnuttaessaan. Tämän jälkeen lähtee taas kiihtymään isollakin vaihteella. Taajamissa toimii normaalisti. Suurin vaikutus tainnu olla MAFfilla. Muista ei juurikaan ole ollut apua. Ehkä STP diesel cleanerilla, en osaa sanoa varmaksi.

                                    Vikakoodeiksi jäivät:
                                    00550 - injection consement regulation
                                    00523 - intake air temperature sender G42

                                    Nämä tulevat takaisin vaikka autoa ei edes starttaisi.

                                    Pitääkö alkaa varautua pumpun hankintaan? Polttoaine suodatin olisi vielä tarkoitus vaihtaa kun lompakkoon kertyy taas lisää "korjausrahaa"

                                    Comment


                                    • #78
                                      Taitaa olla pumpun vaihto edessä. Mulla oli samaa vikaa tuon limb moden kanssa. Vaihdettiin siihen toki paljon muutakin.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Autolla ajeltu ja auto on toiminut hyvin, pois lukien ajoittaista puutumista. Limb modea ei siis tule, vaan tehot välillä katoavat, mutta kun kaasu pohjassa vain antaa mennä niin pikkuhiljaa auto lähtee kiihtymään (tyyliin litrainen fiiatti). Tehottomuuteen auttaa myös se, että kytkin pohjassa päästää kierrokset tappiin, niin alkaa taas tehoa löytyä.

                                        Tuntien foorumeilla selailujen jälkeen alkaa olla sellainen fiilis, että tuo uusi MAFFI yksikkö on lämmönmittauspuolelta rikki ollut jo uutena. Vanha kun piti viedä pantiksi, niin taitaa olla korjattu versio tuo uusi? Onkohan nuo marmorilta haetut sitten tuliteriä kun maksavatkin reilusti enemmän? Tuo on motonetistä, mutta aivan sama BOSCH kuin alkuperäinenkin. Tuo G42 anturihan ymmärtääkseni mittaa ilman lämpötilaa, joka vaikuttaa ilman tilavuuteen, jonka perusteella ECU laskee esim. ennakkoa.

                                        Tarkastin johdot mutta kaikki tuntuisi olevan aivan kondiksessa. Kaikkia suojakuoria en toki vielä purkanut.
                                        Löysin netistä vastuksen taulukon. Täytyy mittailla sähkärin kanssa mitä näyttää ja VAG comilta vielä joku päivä tarkistaa mitä kertoo imuilman lämpötilaksi ettei ole esim -180 astetta kuten jollakin oli ollut.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Vastus testattu, ja netistä löydetyn tiedon mukaan näytti oikeaa. Pumpun vaihto kummittelee. Yahoo...

                                          Comment


                                          • #81
                                            Kynäruiskumaalaus

                                            Nonniin, Pohjanmaan Dieselhuoltoon soitettu ja arvioi että pumpun voi saada kuntoon ilman vaihtoa, koska kuitenkin toimii vielä. Auto sinne jossain vaiheessa katsottavaksi.

                                            Sitten kaivattaisiin hyviä ideoita.
                                            Tasavihreä auto alkaa omaan silmään näytämään liian yksinkertaiselta. Ajattelin että josko sumauttaisi kysäruiskulla kylkeen jotkut töherrykset. Jotain vihreään sopivaa.

                                            Oli tarkoitus ainakin takaloosteriin, tai tankin luukkuun maalata väriin sopiva sammakko. Ongelma onkin keksiä joku siisti kuva ilman että autosta tulee amis hurjapäät tuning malli.

                                            Ehdotuksia?

                                            Takaloosteriin joku tällainen...

                                            Comment


                                              #82
                                              No tuo sammakoinen liippaa melko likeltä gekkoteemaa. Takajalat vain kipseihin tai muuten vammaisiksi koska etuvetohan tämä tais olla.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Joo, sammakolle tietty räpylät niin ei oo vajakissa turhia liimanäppiteemoja

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Nonniin

                                                  Auto tuntuu olevan nyt kunnossa.
                                                  Eilen vaihdettu polttoainesuodatin. Samalla vähän pumpun ajoitusta tuli säädettyä. Säädin ensin aikaisemmalle, jolloin meni vain hullummaksi, jonka jälkeen myöhäisemmälle ja hyytyminen kovemmilla kierroksilla katosi. Tiedä sitten kumpi näistä mahtoi auttaa kun molemmat tein samaan aikaan.

                                                  Pääasia että nyt toimii! Ihan kivasti tuntuu potkivan. Perse Dynolla mitattuna heppoja tuli ainakin miljoonatuhatta. Tohtii ohittaa rekanki kun ei tarvi peljätä että loppuu vauhti kesken ohituksen. Nyt kun malttaas ajella rauhas ettei pahat sedät vie läpyskää.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X