Starttaus "ongelmaa", outo vinkuminen
Autossa oli jo starttaus ongelma autoa ostettaessa. Asiasta tuli luettua, jälleen kerran, täältä mahtavalta foorumilta, ja ongelma alkoi selviämään.
Vika on sama kuin tässä kerrottu, eli kylmänä lähtee ihan mukavasti käyntiin (huonohkolla akulla), mutta jos konetta on käytellyt lämpimäksi, niin saa sahata melko kauan (~5 sekuntia). Lämpötila-anturi pois paikoiltaan ja tärähti käyntiin ehkä kolmannella pyörähdyksellä! Anturi löytyi helposti venttiilikoppien välistä, vesiletkun päältä jos joku muu eksyy tätä lukemaan. Tarkoitus olisi kokeilla Hamman modia kun ehtii. Hyviä vinkkejä startin releen löytämiseen?
Nokkien tarkistuksen ja apulaiteremmin rullien vaihtorempan jälkeen koneesta on kuulunut outo surina/vinkuminen. Ääni on ollut outo, koska se ilmestyy vasta yli 2000 rpm jälkeen, eikä välittömästi, vaan pienen viiveen jälkeen. Emännän sisko oli miehensä kanssa kylässä, ja tutkittiin asiaa toisen kaasuttaessa ja toisen paikallistaessa. Ahtovuotoksi ehdotettiin ääntä, ja kappas, imusarjoille tulevasta metallisesta ahtoputkesta puuttui yksi mutteri, HUPS! Kiristys uudella mutterilla. Ääni puolittui, ja yhdestä turbon putkesta puutui klemmari, HUPS! Klemmari löytyi hyllystä, jonne sen muistin nostaneeni kun löysin sen auton alta talvelta. Taas äänet katosivat puolella, mutta olivat silti läsnä. Pitänee hakea uudet tiivisteet ja tutkia asiaa paremmin.
Saa nähdä jatkossa mitä muuta tärkeää puupäältä on unohtunut...
Autossa oli jo starttaus ongelma autoa ostettaessa. Asiasta tuli luettua, jälleen kerran, täältä mahtavalta foorumilta, ja ongelma alkoi selviämään.
Vika on sama kuin tässä kerrottu, eli kylmänä lähtee ihan mukavasti käyntiin (huonohkolla akulla), mutta jos konetta on käytellyt lämpimäksi, niin saa sahata melko kauan (~5 sekuntia). Lämpötila-anturi pois paikoiltaan ja tärähti käyntiin ehkä kolmannella pyörähdyksellä! Anturi löytyi helposti venttiilikoppien välistä, vesiletkun päältä jos joku muu eksyy tätä lukemaan. Tarkoitus olisi kokeilla Hamman modia kun ehtii. Hyviä vinkkejä startin releen löytämiseen?
Nokkien tarkistuksen ja apulaiteremmin rullien vaihtorempan jälkeen koneesta on kuulunut outo surina/vinkuminen. Ääni on ollut outo, koska se ilmestyy vasta yli 2000 rpm jälkeen, eikä välittömästi, vaan pienen viiveen jälkeen. Emännän sisko oli miehensä kanssa kylässä, ja tutkittiin asiaa toisen kaasuttaessa ja toisen paikallistaessa. Ahtovuotoksi ehdotettiin ääntä, ja kappas, imusarjoille tulevasta metallisesta ahtoputkesta puuttui yksi mutteri, HUPS! Kiristys uudella mutterilla. Ääni puolittui, ja yhdestä turbon putkesta puutui klemmari, HUPS! Klemmari löytyi hyllystä, jonne sen muistin nostaneeni kun löysin sen auton alta talvelta. Taas äänet katosivat puolella, mutta olivat silti läsnä. Pitänee hakea uudet tiivisteet ja tutkia asiaa paremmin.
Saa nähdä jatkossa mitä muuta tärkeää puupäältä on unohtunut...
Comment