Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 4B 1998 2.5 TDi käyttis / Projekti Lime

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Starttaus "ongelmaa", outo vinkuminen

    Autossa oli jo starttaus ongelma autoa ostettaessa. Asiasta tuli luettua, jälleen kerran, täältä mahtavalta foorumilta, ja ongelma alkoi selviämään.

    Vika on sama kuin tässä kerrottu, eli kylmänä lähtee ihan mukavasti käyntiin (huonohkolla akulla), mutta jos konetta on käytellyt lämpimäksi, niin saa sahata melko kauan (~5 sekuntia). Lämpötila-anturi pois paikoiltaan ja tärähti käyntiin ehkä kolmannella pyörähdyksellä! Anturi löytyi helposti venttiilikoppien välistä, vesiletkun päältä jos joku muu eksyy tätä lukemaan. Tarkoitus olisi kokeilla Hamman modia kun ehtii. Hyviä vinkkejä startin releen löytämiseen?

    Nokkien tarkistuksen ja apulaiteremmin rullien vaihtorempan jälkeen koneesta on kuulunut outo surina/vinkuminen. Ääni on ollut outo, koska se ilmestyy vasta yli 2000 rpm jälkeen, eikä välittömästi, vaan pienen viiveen jälkeen. Emännän sisko oli miehensä kanssa kylässä, ja tutkittiin asiaa toisen kaasuttaessa ja toisen paikallistaessa. Ahtovuotoksi ehdotettiin ääntä, ja kappas, imusarjoille tulevasta metallisesta ahtoputkesta puuttui yksi mutteri, HUPS! Kiristys uudella mutterilla. Ääni puolittui, ja yhdestä turbon putkesta puutui klemmari, HUPS! Klemmari löytyi hyllystä, jonne sen muistin nostaneeni kun löysin sen auton alta talvelta. Taas äänet katosivat puolella, mutta olivat silti läsnä. Pitänee hakea uudet tiivisteet ja tutkia asiaa paremmin.

    Saa nähdä jatkossa mitä muuta tärkeää puupäältä on unohtunut...

    Comment


    • #32
      Eilen tuli vedettyä apuskuskin ovien sisäosat väriin, ehti sen verran kuivahtaakkin, että ovet sain jo paikoilleen. Kasaaminen jäi kesken, kun pihalle eksyi moskiittoarmeija, ja appelsiinin tuoksuisesta OFFista ei ollut juurikaan apua.

      Apukuskin puoleisiin oviin tuli järjetön määrä moskaa/roskaa/paskaa. Piti oikein ihmetellä kun edelliset osat olivatkin onnistuneet kohtuu roskattomasti. Varovasti samaa lääkettä kuin lamppujen kiillotukseen, ja sain alaosat hiottua ilman puhkomista. Tänään koittaa myllyttää, ja toivoa että pintaa on vielä sen verran että saa kiillon aikaiseksi.

      Ei olisi mattanakaan paha? ;)

      Edit: Kuumuus teettää kirjoitusvirheitä...

      Comment


      • #33
        Tämä olisi mattavihreänä vielä seksikkäämpi! Siitä vaan! Millaset vanteet tähän tulee btw? Entä alusta?

        Comment


        • #34
          Olis joo, taitaa vaan olla että kiiltävänä saa paljon tasalaatuisemman pinnan. Ja hiomalla matattu taitaa kerätä mukavasti sontaa pintaan :)
          Vanteet on 17" Dezentit pienellä huulella. Pitääpä ottaa kuva. 18" en enää laita, viime kesänä oli volvossa kumi sökönä hyvä ettei kerran viikossa. Lompakko yhtä rikki ku renkaatki.

          Hyvää (ja halpaa) madallusta saa suositella. On tuo niin järkyttävä traktori että jotain pitää asialle tehdä. Ehkä joku perus -40 olis hyvä, ja kattoa sitten spacerit vanteille jos tarve vaatii. Vanteet ei oo kertaakaan käyny vielä auton alla.

          Comment


          • #35
            Eilen tuli vedettyä lokarit uusiksi. Tällä kertaa ei tullu valumia, kohtuu pölytöntäkin tuli. Samalla tuli vedettyä apukuskinpuolen ovenkahvat. Olivat unohtuneet, ja en saanu aloitettua ovien kasaamista prkl...

            Synkät sadepilvet lähestyivät uhkaavasti kun auto oli vielä pihalla ilman ikkunoita ovissa, ja lokasuojat oli maalattuna tallissa. Kylmä hiki otsalla lokareiden varovainen siirtely ja auto talliin. Ei aivan mahtunu. Onneksi asuu poliisi naapurissa ja makkari on tallin seinän takana niin tuskin pitkäkyntiset tohtii tuota ruveta tallista repimään (ilman avainta) ;)

            Mikäs se siellä kurkistaa?

            Comment


            • #36
              Arvon foorumilaiset.
              Onko takapuskuri foorumilaisten mukaan oikeaoppisesti maalattu? ;D

              Aina kun kaikki tuosta diffuusorin mustaksi jättämisestä muistavat mainita niin siinä sellainen nyt on.

              Comment


              • #37
                Tuli tuossa puskurin irroituksen aikana perehdyttyä vetokoukkuun paremmin. Siellä oli 13 napainen pistoke. Onko tuo yleisempi nykyään kuin 7 napainen? Vähä olis harmittavaa vaihtaa, mutta kun firman kuomukärryissäkin 7 napainen.

                Saako noihin jotain väliadaptereita?

                Itse itselleni vastaten, KVG = http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/481223/0
                Motonetissä pitikin käydä tänään hakemassa lisää kalvoa.
                Viimeksi muokannut hekaleka; 3.6.2013, 09:54.

                Comment


                • #38
                  Tuossa vielä kuvaa takaloosterin sisäosien maaluusta.

                  Comment


                  • #39
                    Saahan noita adaptereita lähes mistä vaan, ja näyttääpi suunnilleen tuolta. Omassakin nelkussa 13-napainen, ja pysyykin, tarvittaessa sitten käyttää tuota adapteria jos 7-napaista tarvitsee..

                    E: Hidaaas..
                    Viimeksi muokannut Joopakoo; 3.6.2013, 09:57. Perustelu: Hitautta.

                    Comment


                    • #40
                      Kaveri väitti että noilla irrotettavilla koukuilla ei saa vetää kuin max pikku peräkärryä, ei mahda pitää paikkaansa? Koukku on Westfalian piiloon menevä "automaatti koukku". Jos ei sais vetää niin tuskin siinä 13 napaista liitintä olis. Eikö nuo ylimääräiset navat oo juuri sitä varten että jos on karavaanilaite peräs niin antaa esim jääkaapille virtaa ajon aikana?

                      Comment


                        #41
                        Kai ne jääkaapit kaasulla toimii.

                        Comment


                        • #42
                          Alkuperäinen kirjoittaja hekaleka Näytä viesti
                          Kaveri väitti että noilla irrotettavilla koukuilla ei saa vetää kuin max pikku peräkärryä, ei mahda pitää paikkaansa...
                          Jospa opastat kaverisi kuitenkin katsomaan sallittut vetomassat kyseisen koukun tyyppikilvestä ja auton papereista, ei sitten turhaan tarvi mutuilla. Kyllä noita irroitettavia/piilotettavia koukkujakin löytyy isoillekkin vetomassoille.

                          Comment


                          • #43
                            Löytyipäs valmistajan sivuilta tekniset tiedot. Max vetomassa 2000 kg. Sillälailla!

                            Comment


                            • #44
                              Tuli siinä laitettua liittymishakemus+maksu ACF eliittiryhmään :)

                              Comment


                              • #45
                                Eilen tuli takuttua kattokaiteiden kans.
                                Ikävän tiukassa nuo pilarien verhoilut. Aiva teki pahaa rykiä ja kangotella irti, tuli vain kuitenkin ehjänä. Katto tuli samalla pohjiin kun kylkikin. Takaloosteri ja takakylki ja ovien yläosat pinnoissa. Kohta se rupiaas olemahan.

                                Comment


                                  #46
                                  Tää tulee olemaan kyllä mielenkiintoinen. Yleensä noi huomiovärit ei kovin hyvin toimi isossa autossa. Tyyliin pinkki A8 oli käsittämättömän hirveä mutta suurella spennaamisella odotan lopputulosta. Ja pikkuisen kateellisena rohkeudesta, itse perustylsän hopeisen auton omistajana...

                                  Comment


                                  • #47
                                    Kyllä on komea, täytyy itselläkin harmaan auton kuljettajana todeta. Ja ehdottomasti saa jäädä mustaksi tuo diffuusorintapainen. Muutenkin mukava lukea tekemisen meiningillä varustettua lankaa, eikä sitä ikuista bebsit alle ja plastidippiä pintaan -menoa.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Eilinen meni taas iltamyöhäälle takalokarin pohjia tehdessä. Tänään tuli herättyä aamulla klo 7:00 talliin hiomaan hinkkavärit ja vetämään vellit takalokariin. Töihinkin ehti 5 min myöhäs kädet Hulkin vihertävinä. Ehtii kuivaan sen verran että illalla tohtiis teipata/peitellä. Katto onkin jo pohjissa, eli huomenna vois aloittaa kasauksen. Ehkä sunnuntaina saan tänne kuvaa millanen tuli :)

                                      Älkää nyt repikö verkkareitanne, mutta olin vähän tuumaillu jos vetäis vanteet plastidipillä mattamustaksi :D
                                      Vanteet on pulverimaalattu sinertävän hopeiksi, en tiedä kuinka hyvin sopii tuohon kiiltävä vihreä/mattamusta väriteemaan. Kai se vkonloppuna selviää kun kaikki on kasassa. Hirveä traktori ainakin tulee tuolla vakio alustalla...

                                      Comment


                                      • #49
                                        Alkaa muuten tuntua siltä että projektilla on muitakin seuraajia kuin täällä foorumilla. Viikon mittaat muutama vähän laitettu audi rullatellu hissuksiin tuvan ohi kun oon ollu pihalla autoa ählästämässä. Toki voin olla luulosairaskin, vai tunnustaako joku foorumilainen Seinäjoelta? :)

                                        Comment


                                        • #50
                                          Vanteisiin kyllä passais hienosti joku vähemmän huomiota vievä väri. Ehkä jopa mattasävynä, mutta musta aina jotenkin tökkii. Riippuen tietty vanteen mallista.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Mites ois valkoiset kiekot?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Mattavalkoiset laittaisin itse. Ja rinkulat samaan väriin. Ehkä peilinkuoretkin.

                                              Comment


                                                #53
                                                Hieno projekti. Jatka samalla väricombolla kuin takapuskimessa. Eli maski, ikkunalistat, peilit ja vanteet mattamustaksi. Joey modi etuvaloihin.

                                                Tähän tyyliin:
                                                http://www1.garaget.org/archive/20/1...09-2838059.jpg

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Matta harmaa käyny mieles. Valkoista en laita. Ei sovi omaan silmään :)

                                                  Eilen tuli vedettyä katto väreihin pikku vastoinkäymisin.
                                                  Kompura päätti lämpöleikata kun katosta oli vedetty 3/4 osaa. Lähti kuitenki käyntiin 10 minuutin päästä. Isompi kompura pääsi oitis hankintalistalle. Tuli hiukan aliarvioitua maalin menekki. Sopivasti kovetin oli loppumaisillaan, ja niinhän siinä kävi että loppui maali kesken katon ruiskutuksen. Vaihtoehtona oli antaa kuivua ja hioa seuraavana päivänä mataksi ja maalata uudestaan, tai riskillä kokeilla hiomavärin kovetinta. Hiomavärin kovetinpurkissa kuitenkin luki "2K-Acryl" joten riskillä siitä sekoittamaan. Sekoitussuhde yhtä tarkka kuin perjantaina kossun kanssa loppuillasta. Maalin oma kovetin suhteella 2:1, pohjamaalin suhde 5:1. Roskaakin tuli julmetusti, vedin varmuudeksi neljä reissua jotta on sitten hiomavaraa kun kiillottelee. 1 h päästä talliin jännityksellä kattomaan ja TADAA, oli se vain kuivanut! \o/

                                                  Hetkeen ei tarvi ruiskuun koskea. Tuli hyvä annostus tässä muutaman viikon kuluessa.

                                                  Piti eilen yöllä jo vähä mallailla peräosia paikoilleen. Samalla tuli tummennettua takavalot, jarruvalo ja kilven muovi. Takalasin pyyhin on vissiin tarttunu joskus jonkun matkaan, joten otin koko vekottimen irti. Motonetistä olin aikaisemmin ostanu antennin tulppaus lätkiä ja sillä rööri peittoon.

                                                  Tässä fotoa. Tallissa pientä viherrystä havaittavissa.


                                                  Kattokaiteet näytti sopivan tuohon ku sinappi kissan puon silmään. Ajattelin hakea lisää tulppia ja vetää ne korin väriin ja tulpata reiät nyt toistaiseksi.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Kellään hyviä ideoita merkkien kiinnittelyyn? Muistaisin että kurssikeskuksessa oltaisiin käytetty jotain teippiä, mihin sai läntätä merkit ja siitä oli helppo veistellä liiat pois. Tuo koriin tarkoitettu 2-puoliteippi on ainakin liian paksua...

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Jättäisin merkit kokonaan pois. Työnnä nyt jo se ulos auringonvaloon ja ota vähän kauempaa kuvat :)

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Samaa mieltä edellisen kanssa, ei tuo merkkejä kaipaa. Propsit omaperäisen rohkeasta värivalinnasta.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Kyllä se on ihan ajokuntoinen, ei tarvi työnnellä ;)
                                                          Malttia pojat! Kaikki aikanaan :D

                                                          Pitää vähä miettiä tuota merkittömyyttä. Olis se toki siistin fiini noinkin. Ainoat auto jotka mun mielestä vaatii poikkeuksetta merkit on Audi ja Mersu! :)

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Kyl takapaksis pitää olympiamerkit olla. :D Kovasti on hieno väri kyl.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Olympia merkit takapaksiin ja maskiin, mut sit on jo melkein makuasia, että laittaako muita merkkejä. =D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X