Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 -99 Avant (Imola)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S4 B5 -99 Avant (Imola)

    Auto syksyllä 2012:

    Click image for larger version  Name:	image_36668.jpg Views:	548 Size:	353,5 Kt ID:	1655953Click image for larger version  Name:	image_36669.jpg Views:	442 Size:	217,8 Kt ID:	1655954

    Tekniikka tällä hetkellä:

    -K04
    -RS4 kytkin
    -Wagner Tuning välijäähdytys
    -Bosch EV14 957cc suuttimet
    -Pierburg E3L
    -APR Bi-pipe
    -TFSI-puolat + RS2 tulpat
    -RS4 maf + runko, RS4 Airbox
    -3" xs-power dp:t + 3" loppuputkisto
    -E85-ohjelmoitu

    Alusta ja jarrut:

    -KW V3
    -Etujarruina Brembo 17z + 330mm levyt
    -C5 RS6 jarrupääsylinteri
    -HEL Performance teräspunosletkut
    -Tukivarret/alusta uretaanipuslilla
    -034Motorsport takavakaaja + 034Motorsport billet apurungon tuet

    Vanteet: OZ Ultraleggera 18x8 ET35 + Toyo Proxes R888R 225/40

    Nykyinen ulkoasu (syksy 2014):

    Click image for larger version  Name:	image_36670.jpg Views:	507 Size:	117,9 Kt ID:	1655955Click image for larger version  Name:	image_36671.jpg Views:	425 Size:	212,9 Kt ID:	1655956Click image for larger version  Name:	image_36672.jpg Views:	441 Size:	155,7 Kt ID:	1655957Click image for larger version  Name:	image_36673.jpg Views:	364 Size:	158,0 Kt ID:	1655958Click image for larger version  Name:	image_36674.jpg Views:	404 Size:	115,5 Kt ID:	1655959Click image for larger version  Name:	image_36675.jpg Views:	456 Size:	167,5 Kt ID:	1655960

    Talven 2012-2013 aikana moottori kävi ensimmäisen kerran pois keulalta. Aiheena mm. jakopää +vesipumppu, moniura, lambdat, EGT:t, jarruhuolto, ilmastointi käyttökelpoiseksi, 3" downpipet ja loppu putkisto. Turbohuolto Laatu-Diesel Siltasella.
    Viimeksi muokannut AdeR; 24.8.2024, 20:01.

  • #2
    Mitä kustansi ahtimien huolto?

    Comment


      #3
      Itellä olis tuo samanmoinen jumppa kanssa edessä kytkimen vaihdon takia ja ahtimet menee samalla myös huoltoon +muuta peruskauraa paketin irroittamisen yhteydessä. Finturbolta kertoivat 350€/kpl ahtimien huoltohinnaksi niin kiinnostais kyllä myöskin, että mitä muualla tarjotaan? Vaikkakin tiettävästi Finturbo taitaa ollakkin kyseisen alan arvostetuimpia liikkeitä suomessa.

      Tyylikäs kokonaisuus kyllä lukuunottamatta etupuskuria joka allekirjoittaneella vähän hyppää silmään. Se on kyllä raaka tosiasia ettei tuo FMIC tahdo mahtua vakipuskurin alle millään. Mutta kuitenkin, seurantaan menee :)

      Comment


        #4
        Kiitoskiitos. Ei tosiaan istu kovin miellyttävästi tuo etupuskuri.
        Kyselkää http://www.lds-turbo.fi/ tarjouksia.

        Comment


        • #5
          Hyvä idea tuo video, mukava katsella edistymistä ja touhuamista. Siisti pelihän se on tuota etupuskuria lukuunottamatta. Ja takapuskurin alaosa kyllä pitäs olla musta.. ;) Mitäs vielä on suunnitelmissa tälle, kun projektipuolelle tuli?

          Comment


            #6
            Kyllä FMIC mahtuu vakiopuskurin sisään ongelmitta.

            Sumareista ja lampunpesimistä joutuu luopumaan.


            Comment


              #7
              "Ongelmitta"... Aikamoista pilkkomista se kyllä vaatii. Valonpesurit mahtuu kyllä olemaan.

              Comment


                #8
                "Ongelmitta"... Aikamoista pilkkomista se kyllä vaatii. Valonpesurit mahtuu kyllä olemaan.
                Puhe oli puskurista, ei sen takana sijaitsevista osista ;) Niin huomas tuon omastaan että on tavaraa kyllä poistettu ja sahailtu.

                Comment


                  #9
                  Joo o, kaippa tänne tulee kaikennäköstä pientä päiviteltyä matkanvarrella.
                  Viimeksi muokannut AdeR; 2.12.2019, 19:51.

                  Comment


                  • #10
                    Pikkusen offtopikkia, mut sutko mä oon bongannu sielä Akaan seudulla useempaakiin kertaan ässällä liikkumassa?
                    Varmasti kiva ajaa tuonne nahkiksen talliin sisälle tuo auto? ;)

                    Comment


                      #11
                      Todennäköisesti :) joo ei oo ihan hirveen mukava ajaa :D

                      Comment


                        #12
                        Pientä OEM päivitystä tulossa talven aikana autoon.
                        Niconcelta löytyi orkkis jäähyt ja kestom laittoi alkuperäisen ässän puskurin tulemaan, kiitokset kavereille.

                        Click image for larger version

Name:	IMG_4789.JPG
Views:	1
Size:	332,4 Kt
ID:	1615571

                        Nykyinen kuosi keulalta...
                        Click image for larger version

Name:	syysaudi.jpg
Views:	1
Size:	185,8 Kt
ID:	1615572

                        FMIC ja nykyinen tuuning rs-look puskuri tulossa mahdollisesti myyntiin talven aikana.

                        Comment


                          #13
                          Pientä puuhaa

                          Jottei nyt liian helpolla pääsisi nauttimaan talvesta ja pöllyävästä lumesta, niin päätti auto ruikata viikonloppuna jäähdytysnesteet mäelle. Noh, kylmänhikihän siinä otsalle vierähti. Siinä ensin pimeässä vuoto kohtaa etsiessä kävi kaikki mahdolliset katastrofit mielessä (kansi, kansipahvi jne.)...

                          Auto alkuviikosta talliin, uutta nestettä sisään, auto käyntiin ja tutkimaan mahdollista vuotoa. Auton lämmetessä alkoi hiljalleen valua pohjamuovia pitkin jäähdytysneste ulos. Päältäpäin etsiessä ei alkuun meinannut löytyä märkiä kohtia, kunnes imusarjan alla pilkotti kiva lammikko..
                          Foorumia tutkiessa löytyi aiheita jälkijäähdytyspumpun ongelmista ja vuodoista, jolloin aloin olemaan 100% varma, että sama potilas kyseessä.
                          Pitkäsen tarinaa lueskelin: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=101930 [COLOR=Red]#72[COLOR=Black],[/COLOR][/COLOR] eikä kyllä käynyt mielessä alkaa tutkimaan pumppua ilman imusarjan irroitusta, vaikkakin se näköjään mahdollista.

                          Samana iltana vielä nosturille ja keulaa purkuun.
                          Click image for larger version

Name:	IMG_3748.JPG
Views:	1
Size:	482,4 Kt
ID:	1615848

                          Tänään imusarjan irroituksen jälkeen löytyi syypää:
                          Click image for larger version

Name:	IMG_3760.JPG
Views:	1
Size:	504,4 Kt
ID:	1615849Click image for larger version

Name:	IMG_3764.JPG
Views:	1
Size:	554,0 Kt
ID:	1615850
                          Toinen pumpun letkuista antautunut täysin.
                          Kyseessä kummiskin noin 10 euron osa.
                          Click image for larger version

Name:	IMG_3765.JPG
Views:	1
Size:	514,6 Kt
ID:	1615851
                          Pumppu vaikutti ihan hyvältä, mutta en tiedä pitäisikö ohittaa 034motorsportin korvaavalla letkulla.. Kokemuksia?
                          Muistaa vaan jälkikäyttää autoa kovempien kuormituksien jälkeen.

                          Tulipahan imusarjan alta jokatapauksessa poistettua noin kottikärryllinen soraa, öljyä, jäähdytinnestettä, edellisen omistajan hylsyjä ja muuta mukavaa..
                          Click image for larger version

Name:	IMG_3767.JPG
Views:	1
Size:	536,5 Kt
ID:	1615852

                          Puskurin kiinnekkeitä, orginel -jäähyjen osia, ajovalonpesimiä ja muuta perushilpettä vielä odotellessa, pitää puskuria vielä hieman hioa ennen maalausta.
                          Click image for larger version

Name:	IMG_3769.JPG
Views:	1
Size:	378,6 Kt
ID:	1615853
                          Puskuri on nyt neljästä halkeama kohdasta paikkailtu ja koitettu siistiä parhaimman mukaan. Alkuperäiset sumuvalot tuli myös haalittua myyntiosion kautta.

                          Comment


                            #14
                            Jos haluat poistaa pumpun, niin korvaa se vaan ihan suoralla letkulla (riittävän pitäkällä, että se ei osu imuilman-anturiin). Se taipuu sen verran jouheasti, ettei tule mitään ruttuja mutkaan. Erittäin harvoin ainakin omassa se pumppu oli päällä, jos koskaan.

                            Comment


                              #15
                              Antaako tuo jotain vikokoodeja jos pumpun ohittaa letkulla?

                              Comment


                                #16
                                Ei muistaakseni anna, mutta en kyllä mene takuuseen kun en omasta sitä poistanut.

                                Comment


                                  #17
                                  Ei tule vikakoodia pumpun poistosta. Nimimerkillä Eberin vesiletkua tilalla :)

                                  Comment


                                    #18
                                    Noniin, keula alkaa olemaan puskuria vaille läjässä. Puskuri maalarilla, toivottavasti valmiiksi ennen viikonloppua. Käytetyt valeon orkkis ajovalot tilailin, katsotaan minkälaiset tulee kiillottamalla.
                                    Click image for larger version

Name:	keula1.jpg
Views:	1
Size:	256,6 Kt
ID:	1616021 Click image for larger version

Name:	keula2.jpg
Views:	1
Size:	309,9 Kt
ID:	1616022
                                    Ehjä ja hyväkuntoiselta vaikuttava jälijäähdytys pumppu jäi paikoilleen.
                                    Samalla tuli vaihdettua imusarjan tiivisteet, imusarjan lämpötila-anturi, jälkijäähdytyspumpun molemmat letkut, moniurahihnan kiristinrulla ja bank 2 nokka-akselin päädyn "sulkuosa" tiiviste. Vanha tiiviste päästi hyvin öljyä läpi ja tiputti suoraan pakosarjan päälle, hyvät hajut välillä..
                                    Click image for larger version

Name:	tiiviste.JPG
Views:	1
Size:	360,5 Kt
ID:	1616023
                                    Pientä ihmetystä aiheuttaa vielä akun tyhjeneminen. Latausjännite 14.3 V. Akun lataa seinälaturilla täyteen -> pystyy ajelemaan n. 1-2 viikkoa, jonka jälkeen käynnistys alkaa olemaan hieman vailvalloisen oloista. Täytyy kokeilla vielä toisella akulla, nykyinen akkukin vasta vuoden ikäinen..

                                    Comment


                                      #19
                                      Puskuri

                                      Puskuri istui hyvin paikalleen. Ajovalojen pesurit toiminnassa jälleen ja sumuvalotkin paikallaan. Takapuskurin alaosakin sai mustaa väriä. Pari kuvaa yleisilmeestä talvivanteilla mitkä nyt ovat mitä ovat:
                                      Click image for larger version

Name:	uutta1.jpg
Views:	3
Size:	196,0 Kt
ID:	1616408Click image for larger version

Name:	uutta2.jpg
Views:	1
Size:	205,4 Kt
ID:	1616409Click image for larger version

Name:	uutta3.jpg
Views:	2
Size:	171,5 Kt
ID:	1616410

                                      Pariviikkoa sitten tuore leima otteeseen. Katsastuksen yhteydessä etupään alempien tukivarsien sisemmät puslat vaihtuivat powerflexin tekeleisiin. Entiset väsyneet puslat selittävätkin kesärenkaiden oudon kuperan kulumisen sisäreunoista, vaikkain nelipyöräsuuntauksen jälkeen kulmat ok.
                                      Click image for larger version

Name:	puslat.jpg
Views:	1
Size:	188,0 Kt
ID:	1616411

                                      Comment


                                        #20
                                        Kuvia

                                        Pari talvista kuvaa:
                                        Click image for larger version

Name:	talvi.jpg
Views:	1
Size:	265,0 Kt
ID:	1616624Click image for larger version

Name:	talvi_2.jpg
Views:	1
Size:	168,1 Kt
ID:	1616625

                                        Comment


                                          #21
                                          Uuden syylärin vaihdon yhteydessä ihmetytti välijäähdyttimistä löytynyt öljyn määrä. Tuli mieleen heti jos huohtus onkin jäätynyt jossain kohti talvea.
                                          Kurkistus huohotin putkiin vahvisti tämänkin öljyn lähteen.
                                          F-putken sisällä näytti tältä:
                                          Click image for larger version

Name:	IMG_4326.jpg
Views:	1
Size:	62,0 Kt
ID:	1617183
                                          Samaa räkää oli koko huohtin hämähäkki ja putket täynnä.
                                          Samalla N249 ohitus ja huohotin järjestelmään catch canin lisäys.
                                          Click image for larger version

Name:	IMG_4330.jpg
Views:	1
Size:	113,7 Kt
ID:	1617184
                                          Onko kellään kokemusta tuollaisesta huohottavasta catch canista? Onko tuosta huohotin suodattimesta muuta kuin haittaa, sillä jos imee ilmaa maf:n ohi ja huohottaa öljyn hajut konehuoneesee? Itse meinasin jos ottaisi tuon huohotin suodattimen pois ja tulppaisi sen lähdön kokonaan.

                                          Comment


                                            #22
                                            Tuskinpa se sieltä ilmaa imee, päinvastoin. Harvemmin kampikammiossa alipainetta on. Kyllä se kuulemma jonkinverran haisee.

                                            Comment


                                              #23
                                              Video

                                              Kesäistä pätkää:
                                              https://www.youtube.com/watch?v=-ICIPj57UDI

                                              Comment


                                                #24
                                                Hieno video. Piristystä tylsään työpäivään. :)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  video

                                                  https://www.youtube.com/watch?v=hoLKgW80f0M
                                                  Syksyistä

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kaverikuva



                                                    Viimeksi muokannut iErik; 26.12.2015, 23:51. Perustelu: linkit korjattu

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Olisiko kellään heittää mitään ideaa pienehköille seos murheille.

                                                      Ensi viikon perjantaille olisi säätöaika Motestille ja kuukausi takaperin tilailin lambdan ihan vaan varalle jos sattuu tulemaan jotakin. Pari viikkoa takaperin auto alkoi käyttäytymään hitusen poikkeuksellisesti. Lähes pintakaasulla ajeltaessa taajamassa ja 80km/h nopeuksissa kulku saattaa olla satunnaisesti nykivää ja seossuhdemittarista huomaa kuinka nykäyksen aikana ainakin kuskin puolen bank käy todella laihalla n. puolen sekunnin ajan (ei ole kuin kuskin puolen downpipessä mittarille anturi, laajakaista). Tämän tapahtuman kun auton tekee, niin seokset saattaa tehdä vähän sitä sun tätä, esim kytkimen polkaiset pohjaan ja annat vauhdissa kierrosten tasaantua tyhjäkäynnille, niin seokset saattavat mennä todella rikkaalle.

                                                      Toissapäivänä oli jättänyt koodin: Oxygen Lambda Sensor B1 S1 No Activity - Intermittent.
                                                      Kun nyt sattui olemaan uusi vara lambda niin vaihdoin sen. Ennen lambdan vaihtoa lambda korjaukset vcdsllä luettuna heitteli aika rajusti, molemmat saattoivat olla pitkän aikaa -25% matka-ajossa ja taajamassa.
                                                      Lambdan yhteydessä putsasin koko huohotin järjestelmän ja bypassit.
                                                      Vaihdon jälkeen testirinksalla arvot pysyivtä hienosti -4% ja 4% välillä ja arvot menivät aika identtisesti samaan aikaan molemmilla bankeillä.
                                                      Luulin jo, että vika olisi siinä.

                                                      Rupesi eilen illalla tekemään samaa oireilua kuin ennen anturin vaihtoa. Tänään aamulla kävin ajelemassa vcds:n kanssa (luin koodit myös aamulla niin oli tullut sama Bank1 Sensor1 No activity koodi, sama anturi minkä juuri vaihdoin, voiko todella rikkaasta seoksesta tulla kyseistä koodia vai pelkästään toimimattomasta anturista). Range oli 60km, eli tankissa oli hyvin vähän ainetta. Lambda controllit pintakaasulla ajettaessa 40-80kmh/h molemmat korjaukset -25%. Vedossa molemmat 0% ja seos mttarin mukaan 10.5-12.5 seoksilla, joten vedossa tuntuisi toimivan ihan ok ja maffi lähentelee 300g/s. Oireilee juurikin pienillä osakaasuilla nykäyksinä.
                                                      Koitin avata hieman bensatankin korkkiakin jos korvausilmaletku olisi tukossa, mutta ei merkitystä.
                                                      Kummallisin homma oli se, että kun kävin tankkaamassa n. 30 litraa ainetta, niin tämän jälkeen ajeltiin taas suht toimivalla autolla. Lambda korjaukset taas -4% ja 4% välissä ja seosmittarin mukaankin auto tuntuisi toimivan ok. N. 20 km testilenkin aikana saattoi pari kertaa mennä korjaukset -17% tienoille, aivan olemattomalla pintakaasulla rullaillessa, muuten toimi lähes niin kuin pitikin.

                                                      Painetestin tein lambdan vaihdon yhteydessä, eikä suhissut mistään pihalle.

                                                      Kukaan törmännyt vastaavanlaisiin oireisiin? Olisi kiva tietää mikä voisi autossa kikkailla nyt, kun viikko olisi aikaa säätöön. Voiko bensapumppu tai tukkoinen suodatin tehdä tommoisia oireita, suhteessa bensan määrään tankissa. Pa. paineita kun en pysty millään tarkkailemaan ajossa :/

                                                      Kiitoksia jo etukäteen.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tilasitko lambdan netistä kenties lambdasensor.comista? Mulla on tullut kaksi viallista anturia sieltä ja palautti kyllä rahat takaisin kun reklamoin. Kyllähän koodit kovasti viittaa lambdaan niin paha on muuta lähteä vaihtelemaan.
                                                        Mulla esiintyi joskus pintakaasulla nykimistä ja korjaantui uudella MAP-anturilla mutta sillon oli kyllä siihen viittaava koodikin

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Ennen lambdan vaihtoa antureiden korjaukset olivat niin kaukana toisistaan, toinen saattoi näyttää -25% kokoajan ja toinen 0 tai + jotakin. Nyt ne kummiskin menevät aikalailla käsikädessä toistensa kanssa, auton toimiessa tai ei. Enkä usko, että MAP-anturi tai viallinen lambda reagoisi bensanmäärään tuolla tapaa, kuin kävi tänään aamulla. Se tässä eniten ihmetyttääkin... ??

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Itse hatkahdin tarvike lambda anturiin kesällä. Jatkui vikakoodin satunnaista antamista ja reagoi hitaammin kuin OEM. Bank adaptaatioihin tuli samalla 4% lisäero verrattuna aiempaan. Osrin äkkiä oem boschin ja ei enää vikakoodia ja bankkien ero poistui. Suosittelen ostamaan vain oem antureita.

                                                            Se mikä sulla on vikana, niin vaikea sanoa. Onko rauta vai softa vikaa. Saattaapi olla softa vika vai onko se aiemmin toiminut ok, oletko seurannut? Ettei varmasti ole esim pientä imuvuotoa?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X