Vaikkei tämä varsinainen projekti ole, niin päätin silti omaksi ilokseni kirjoitella tänne.
Auto on kerennyt jo reilut 7 kuukautta mulla olemaan, mutta vasta nyt jaksoin ottaa siitä parit kuvat ja aattelin laittaa ne tänne.
Kyseessä on B5 korinen A4 1,8 koneella ja quattrona. Auton vuosimalli on 1996. Audi on 17 vuotta vanhaksi autoksi aika siistissä kunnossa niin ulkoa kuin sisältä. Mittarissa on nyt 239 tkm ja suomi-auto tämä on (myös varusteiltaan!).
Ostettaessa tähän oli laitettu uudet takavalot, kaukosäätöinen cobran keskuslukitus, haaleat kalvot ikkunoihin (takaovet ja -ikkuna) ja humppavehkeitä. Koska entinen omistaja oli juuri valmistunut autopuolen amis, oli pientä laittoakin. Subbariin oli tehty itse päällinen joka oli huonosti laitettu eikä pohjassa ja elementin puolella ollut ollenkaan päällystä. Muutenkaan subbaria ei oltu kiinnitetty mitenkään ja sen maajohto lähti normaalissa ajossa irti. Polttoainemittarin anturi on hajalla ja välillä se menee nolliin ja nousee kohta uudelleen oikeaan asentoon, sitä en ole vielä saanut aikaiseksi vaihtaa. Ennen kortinsaantia selvisi myös, että öljypumppu on menossa väljäksi kun pikkukierroksilla vilkautti satunnaisesti öljynpainevaloa. Öljypumppu tuli sitten vaihdettua uuteen, mikä olikin pitkittäisen koneen takia aika työläs homma, kun ei koneen nosturia omasta tallista löydy. Sen jälkeen pitikin enään siirtää siantappolevy soittimesta roskiin ja auto oli valmis ajoon.
Sisä- ja ulkotilan polttimoiksi tilasin ledejä ja sisätiloihin käytin myös hieman hiilikuituteippiä. Vanhan kuluneen vaihdekepin pussin vein mummolle, joka teki uuden. Myös cobra bi-xenonit laitoin.
![](http://i1048.photobucket.com/albums/s365/touko94/PC184960_zpse8178a44.jpg)
![](http://i1048.photobucket.com/albums/s365/touko94/PC184958_zps42ae6266.jpg)
Tässä vielä pari kuvaa autosta viime talvelta:
![](http://i1048.photobucket.com/albums/s365/touko94/PC184948_zpsdf7243ad.jpg)
![](http://i1048.photobucket.com/albums/s365/touko94/PC184949_zpsd3431303.jpg)
Hain viime viikolla vanteet, joiden alkuperää en tiedä, mutta olisko jotkut rs skodan vanteet kun niissä skodan keskimerkit on? Kokoa niillä on 18x8 ja et 47, eli spacerin tarvii eteen ja taakse, vaan minkä kokoset? Vanhat kesä vanteet oli näinkin hienot. Myöskin H&R -40mm madallusjouset tilasin, mutta tilaus ei onnistunut ja rahat on tulossa takaisin. Jouset pitää katsella jostain muualta siis. Sitten tietty clubi kilvenaluset tarvitsee hommata, kun ehtii. Muutakin jotain pientä saattaa tulla, mutta tuskin mitään suurempaa.
Jotain mielipiteitäkin olis kiva kuulla :)
Auto on kerennyt jo reilut 7 kuukautta mulla olemaan, mutta vasta nyt jaksoin ottaa siitä parit kuvat ja aattelin laittaa ne tänne.
Kyseessä on B5 korinen A4 1,8 koneella ja quattrona. Auton vuosimalli on 1996. Audi on 17 vuotta vanhaksi autoksi aika siistissä kunnossa niin ulkoa kuin sisältä. Mittarissa on nyt 239 tkm ja suomi-auto tämä on (myös varusteiltaan!).
Ostettaessa tähän oli laitettu uudet takavalot, kaukosäätöinen cobran keskuslukitus, haaleat kalvot ikkunoihin (takaovet ja -ikkuna) ja humppavehkeitä. Koska entinen omistaja oli juuri valmistunut autopuolen amis, oli pientä laittoakin. Subbariin oli tehty itse päällinen joka oli huonosti laitettu eikä pohjassa ja elementin puolella ollut ollenkaan päällystä. Muutenkaan subbaria ei oltu kiinnitetty mitenkään ja sen maajohto lähti normaalissa ajossa irti. Polttoainemittarin anturi on hajalla ja välillä se menee nolliin ja nousee kohta uudelleen oikeaan asentoon, sitä en ole vielä saanut aikaiseksi vaihtaa. Ennen kortinsaantia selvisi myös, että öljypumppu on menossa väljäksi kun pikkukierroksilla vilkautti satunnaisesti öljynpainevaloa. Öljypumppu tuli sitten vaihdettua uuteen, mikä olikin pitkittäisen koneen takia aika työläs homma, kun ei koneen nosturia omasta tallista löydy. Sen jälkeen pitikin enään siirtää siantappolevy soittimesta roskiin ja auto oli valmis ajoon.
Sisä- ja ulkotilan polttimoiksi tilasin ledejä ja sisätiloihin käytin myös hieman hiilikuituteippiä. Vanhan kuluneen vaihdekepin pussin vein mummolle, joka teki uuden. Myös cobra bi-xenonit laitoin.
![](http://i1048.photobucket.com/albums/s365/touko94/PC184960_zpse8178a44.jpg)
![](http://i1048.photobucket.com/albums/s365/touko94/PC184958_zps42ae6266.jpg)
Tässä vielä pari kuvaa autosta viime talvelta:
![](http://i1048.photobucket.com/albums/s365/touko94/PC184948_zpsdf7243ad.jpg)
![](http://i1048.photobucket.com/albums/s365/touko94/PC184949_zpsd3431303.jpg)
Hain viime viikolla vanteet, joiden alkuperää en tiedä, mutta olisko jotkut rs skodan vanteet kun niissä skodan keskimerkit on? Kokoa niillä on 18x8 ja et 47, eli spacerin tarvii eteen ja taakse, vaan minkä kokoset? Vanhat kesä vanteet oli näinkin hienot. Myöskin H&R -40mm madallusjouset tilasin, mutta tilaus ei onnistunut ja rahat on tulossa takaisin. Jouset pitää katsella jostain muualta siis. Sitten tietty clubi kilvenaluset tarvitsee hommata, kun ehtii. Muutakin jotain pientä saattaa tulla, mutta tuskin mitään suurempaa.
Jotain mielipiteitäkin olis kiva kuulla :)
Comment