Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 pikku laittoa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 pikku laittoa

    Vaikkei tämä varsinainen projekti ole, niin päätin silti omaksi ilokseni kirjoitella tänne.

    Auto on kerennyt jo reilut 7 kuukautta mulla olemaan, mutta vasta nyt jaksoin ottaa siitä parit kuvat ja aattelin laittaa ne tänne.

    Kyseessä on B5 korinen A4 1,8 koneella ja quattrona. Auton vuosimalli on 1996. Audi on 17 vuotta vanhaksi autoksi aika siistissä kunnossa niin ulkoa kuin sisältä. Mittarissa on nyt 239 tkm ja suomi-auto tämä on (myös varusteiltaan!).

    Ostettaessa tähän oli laitettu uudet takavalot, kaukosäätöinen cobran keskuslukitus, haaleat kalvot ikkunoihin (takaovet ja -ikkuna) ja humppavehkeitä. Koska entinen omistaja oli juuri valmistunut autopuolen amis, oli pientä laittoakin. Subbariin oli tehty itse päällinen joka oli huonosti laitettu eikä pohjassa ja elementin puolella ollut ollenkaan päällystä. Muutenkaan subbaria ei oltu kiinnitetty mitenkään ja sen maajohto lähti normaalissa ajossa irti. Polttoainemittarin anturi on hajalla ja välillä se menee nolliin ja nousee kohta uudelleen oikeaan asentoon, sitä en ole vielä saanut aikaiseksi vaihtaa. Ennen kortinsaantia selvisi myös, että öljypumppu on menossa väljäksi kun pikkukierroksilla vilkautti satunnaisesti öljynpainevaloa. Öljypumppu tuli sitten vaihdettua uuteen, mikä olikin pitkittäisen koneen takia aika työläs homma, kun ei koneen nosturia omasta tallista löydy. Sen jälkeen pitikin enään siirtää siantappolevy soittimesta roskiin ja auto oli valmis ajoon.

    Sisä- ja ulkotilan polttimoiksi tilasin ledejä ja sisätiloihin käytin myös hieman hiilikuituteippiä. Vanhan kuluneen vaihdekepin pussin vein mummolle, joka teki uuden. Myös cobra bi-xenonit laitoin.






    Tässä vielä pari kuvaa autosta viime talvelta:






    Hain viime viikolla vanteet, joiden alkuperää en tiedä, mutta olisko jotkut rs skodan vanteet kun niissä skodan keskimerkit on? Kokoa niillä on 18x8 ja et 47, eli spacerin tarvii eteen ja taakse, vaan minkä kokoset? Vanhat kesä vanteet oli näinkin hienot. Myöskin H&R -40mm madallusjouset tilasin, mutta tilaus ei onnistunut ja rahat on tulossa takaisin. Jouset pitää katsella jostain muualta siis. Sitten tietty clubi kilvenaluset tarvitsee hommata, kun ehtii. Muutakin jotain pientä saattaa tulla, mutta tuskin mitään suurempaa.

    Jotain mielipiteitäkin olis kiva kuulla :)

    #2
    Näyttäisi nuo kesävanteet näin äkkiseltään R8 replicoilta.. Ja nehän ne onkin.

    Comment


    • #3
      Okei no kiva tietää sitten, mitkä ne oikeesti ovat. Vähän niissä on kiiltävissä kohdissa hapettumaa, joten saattaa olla että hion ne ja kiillotan kunnolla.

      Comment


      • #4
        Vaihdoin 18" alle, vaikka spacereitä en vielä ole saanutkaaan. Vielä ne vanteet on kyllä tosi syvällä :D. Onkohan noille 18x8 et47 vanteille eteen 15mm ja taakse 20mm spacerit hyvät? Madallusjouset tilasin huutonetistä joltain välittäjältä, joka ne myy saksasta.
        Attached Files

        Comment


          #5
          Itsellä on 8,5x18" et25 joka nurkassa ja tulee kaarelle, että noilla spacereillä jää vielä vähän kaariin piiloon.

          Comment


          • #6
            Eli siis joka nurkkaan olis 25mm sopiva? Vai minkälainen tulee sitten jos laittaa jokaseen 20mm? Mitään en näistä ymmärrä...

            Comment


            • #7
              Kannattaa malttaa ensin saada noi jouset alle ja sitten vasta miettiä noita spacereita. Noin korkeana on vaikea (mahdoton) nähdä missä se kumin reuna madallettuna on.
              Isot vanteet vakioalustalla näyttää kyllä aina vähän hassulta, mutta onneksi on muutosta tulossa.

              Comment

              Working...
              X