Moro foorumilaiset!
Ajattelin rustata teidän riesaksi omasta kulkineesta pientä juttua ja päivitellään aina kun jotain hierotaan lisää.
Ostin siis ekaksi autoksi vuotta ennen korttia tuollaisen beefemma audin. Auto oli forssasta eräältä autojopparilta ja hinnaltaan vähän epäilyttävänkin halpa. Toki ei kunnossakaan kehumista.
Auto on vuosimallia 1995, karvalakkimallia ja vieläpä saksantuonti eli todella niukoilla varusteilla. Ei edes persgrillejä! Kattoluukku sentään löytyy sähköisenä. Pellin alta löytyy mallisarjan pienin eli 1.6 litrainen ADP-bensamylly.
Ostohetkestä ei ole kokokuvaa mutta kuva katon maalipinnan kunnosta kertoo varmastikkin oleellisia asioita
![](http://i1090.photobucket.com/albums/i368/Buuhiz/Audi/temporary.jpg)
Ei siis järin houkuttelevan näköinen yksilö mutta mukaan se silti tarttui.
Auton työstämisen aloitin maalipinnasta tottakai ja muutaman tunnin hieromisella se näytti aika paljon paremmalta.
Yleisilma silloisella hetkellä siis tämä
![](http://i1090.photobucket.com/albums/i368/Buuhiz/Audi/temporary-3.jpg)
Talven aikana autoon tehtiin erinäisiä, isoja ja pieniä huoltoja sekä korjauksia. Käyntihäiriötä aiheuttanut hall-anturi vaihdettiin uuteen, alustasarja asennettiin vanhan öljyt ulos sylkeneen vakiosetin tilalle, takavalot vaihdettiin -01 mallista otettuihin eli niihin kaikkista uusimpiin, öljyt+suodatin vaihdettiin, peilinkuoretkin vaihtui mustista punaisiin. Muutenkin yleisilmettä siistittiin paljon.
Kevät ja kortti alkoi painaa päälle ja vanteet oli ostamatta. Foorumiltakin tuttu TomVi sitte myi mulle vanhat audinsa RH:t ja ne käytiin hakemassa. Myös 5,5millin spacerit tuli mukaan. 18x8,5 ET 35 ja 225/40 renkaat
Lumet suli, aurinko paistoi ja kortti myönnettiin. Autoilu sai siis alkaa! Keväällä pistettiin Alpilta tilattu pohjapanssari alle ja tehtiin takapäähän jarruremontti jossa vaihdettiin levyt+palat+laakerit. Leimasetää moikkaamaan ja huomautuksetta läpi.
Muutaman viikon ajeltuani kävi niinkin huono tuuri että etupyörä päätti lähteä kävelemään ajossa, noh omaa vikaahan tuo kun vääränlaiset pultit.
Muuta ei hajonnut kun tuo etukaari, joka otti aika pahannäköistä osumaa. Purkaamolta löytyi samalla värikoodilla uudet kaaret, päätin ottaa molemmille puolille niin saa ruostevaurionkin pois toiselta puolelta samalla.
Uudet kaaret vaihdettiin ja samalla tehtiin lisää tilaa pyörille eteen eli siis sisäkaaret leikattiin ja kantit käännettiin kaarista kasaan, nyt mahtuu kääntymään raapimatta! Hanttarinpuolen audilogo ja lista pitää vielä joku päivä liimailla uudestaan sikaliimalla kiinni.
Loppuun muutama kuva nykykunnosta, lisää tulossa kunhan saa jonkun muunkin kuvausvehkeen mukaan kuin puhelimen ja auton pestyä!
![](http://i1090.photobucket.com/albums/i368/Buuhiz/Audi/WP_000219.jpg)
![](http://i1090.photobucket.com/albums/i368/Buuhiz/Audi/WP_000217.jpg)
Kommenttia tulemaan vaan, sana on vapaa ;)
Ajattelin rustata teidän riesaksi omasta kulkineesta pientä juttua ja päivitellään aina kun jotain hierotaan lisää.
Ostin siis ekaksi autoksi vuotta ennen korttia tuollaisen beefemma audin. Auto oli forssasta eräältä autojopparilta ja hinnaltaan vähän epäilyttävänkin halpa. Toki ei kunnossakaan kehumista.
Auto on vuosimallia 1995, karvalakkimallia ja vieläpä saksantuonti eli todella niukoilla varusteilla. Ei edes persgrillejä! Kattoluukku sentään löytyy sähköisenä. Pellin alta löytyy mallisarjan pienin eli 1.6 litrainen ADP-bensamylly.
Ostohetkestä ei ole kokokuvaa mutta kuva katon maalipinnan kunnosta kertoo varmastikkin oleellisia asioita
![](http://i1090.photobucket.com/albums/i368/Buuhiz/Audi/temporary.jpg)
Ei siis järin houkuttelevan näköinen yksilö mutta mukaan se silti tarttui.
Auton työstämisen aloitin maalipinnasta tottakai ja muutaman tunnin hieromisella se näytti aika paljon paremmalta.
Yleisilma silloisella hetkellä siis tämä
![](http://i1090.photobucket.com/albums/i368/Buuhiz/Audi/temporary-3.jpg)
Talven aikana autoon tehtiin erinäisiä, isoja ja pieniä huoltoja sekä korjauksia. Käyntihäiriötä aiheuttanut hall-anturi vaihdettiin uuteen, alustasarja asennettiin vanhan öljyt ulos sylkeneen vakiosetin tilalle, takavalot vaihdettiin -01 mallista otettuihin eli niihin kaikkista uusimpiin, öljyt+suodatin vaihdettiin, peilinkuoretkin vaihtui mustista punaisiin. Muutenkin yleisilmettä siistittiin paljon.
Kevät ja kortti alkoi painaa päälle ja vanteet oli ostamatta. Foorumiltakin tuttu TomVi sitte myi mulle vanhat audinsa RH:t ja ne käytiin hakemassa. Myös 5,5millin spacerit tuli mukaan. 18x8,5 ET 35 ja 225/40 renkaat
Lumet suli, aurinko paistoi ja kortti myönnettiin. Autoilu sai siis alkaa! Keväällä pistettiin Alpilta tilattu pohjapanssari alle ja tehtiin takapäähän jarruremontti jossa vaihdettiin levyt+palat+laakerit. Leimasetää moikkaamaan ja huomautuksetta läpi.
Muutaman viikon ajeltuani kävi niinkin huono tuuri että etupyörä päätti lähteä kävelemään ajossa, noh omaa vikaahan tuo kun vääränlaiset pultit.
Muuta ei hajonnut kun tuo etukaari, joka otti aika pahannäköistä osumaa. Purkaamolta löytyi samalla värikoodilla uudet kaaret, päätin ottaa molemmille puolille niin saa ruostevaurionkin pois toiselta puolelta samalla.
Uudet kaaret vaihdettiin ja samalla tehtiin lisää tilaa pyörille eteen eli siis sisäkaaret leikattiin ja kantit käännettiin kaarista kasaan, nyt mahtuu kääntymään raapimatta! Hanttarinpuolen audilogo ja lista pitää vielä joku päivä liimailla uudestaan sikaliimalla kiinni.
Loppuun muutama kuva nykykunnosta, lisää tulossa kunhan saa jonkun muunkin kuvausvehkeen mukaan kuin puhelimen ja auton pestyä!
![](http://i1090.photobucket.com/albums/i368/Buuhiz/Audi/WP_000219.jpg)
![](http://i1090.photobucket.com/albums/i368/Buuhiz/Audi/WP_000217.jpg)
Kommenttia tulemaan vaan, sana on vapaa ;)
Comment