Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kingfisher Blue Cabriolet.

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Spareto laittoi myöskin seurantakoodia, eli paineenvaraajakin on jo tulollaan Suomeen päin.

    Yllätin itseni eilen selaamassa eebayn 15" Speedline orkkisvannevalikoimaa, täytyisikö jo pikkuhiljaa huolestua...?

    Comment


    • #92
      Miulta löytyis yhet pientä hellyyttä vailla olevat 15" Speedlinetkin ;)

      Comment


      • #93
        Paineenvaraaja saapunut, takakontin verhoilupala myöskin tulla tupsahti.
        Vieläpä kun hakisi talvisäilöstä auton johon askarrella...

        Eebayssä nyt meneillään jotain kuudes huutokierros Compen vanteista, voipi olla että ensi kesäkin mennään lippavanteilla vielä.
        Bolerot on ihan totaalisesti karanneet hinnoittelussa.

        Comment


        • #94
          No hitto, yhdet Compen pyörät sattuivat näköjään jäämään Ebayssä ns. käteen.

          Kohta museoon...

          Comment


          • #95
            jos on muuten tarve vaihtaa sisätilan kennoa, niin samalla kannattaa katsoa että vivusto liikkuu kunnolla + läpät ovat ehjät.
            itsellä oli kenno vuotanut kotelon sisään, läpät ei liikkuneet = huurteenpoisto ei oikein toiminut, ja kotelon sisällä olevat lätkät mitkä ohjaa ilmavirtaa olivat täynnä läpireikiä.
            Pitää vaan varautua aika isoon purkamiseen,



            http://repsa.kuvat.fi/kuvat/avo/
            Samalla on suositeltavaa ostaa polttimoita repullinen, itellä vielä siltä osin kauppareissu kesken.

            Comment


            • #96
              Kenno on sentään *kopkop* vielä pitänyt höyryt sisällä.
              Mutta kaikenlaista muuta askarreltavaa on kyllä tiedossa.
              Juuri muistin että pitäisi mittaristokin joku päivä kolvailla, öljynpaineitahan tämäkin jo viime kesänä satunnaisesti piippaili.
              Ja kierroslukumittari ei aina ehtinyt ihan todellisiin lukemiin mukaan, mm. tyhjäkäynti on välillä ~400...

              Comment


              • #97
                Epätuning saa taas jatkoa; eilen tupsahti Saksanmaalta kierros jotain tuommoisia renkaita.
                Vieläpä kun saa pultit hankittua niin voisi varovasti sovitella alle.
                Attached Files

                Comment


                  #98
                  Pallokantaiset normipultit menee. Siistissä kunnossa näyttää olevan, jopa audimerkki keskiössä.

                  Comment


                  • #99
                    Kuvaan osui paras vanne keskiöineen, kolmessa muussa on tuossa keskiön Audin merkissä lohkeillut musta väri merkin alta. Vaatii siis pientä puuhastelua.
                    Ja kyllä noissa vanteissakin on kaikissa käytön jälkiä.

                    Comment


                    • Päivitelläänpäs tätäkin "kertomusta".

                      Kuten vallitsevista lämpötiloista voi kukin huomata, kävin maanantaina noutamassa avon omaan talliin. Sittemmin onkin ollut vähintään 10 astetta viileämpää joka päivä...

                      Nooh, asiaan.
                      Tämänkertainen anti-tuning alkoi semipuuratin ja muovipuuvaihdekepinnupin evakuoinnilla.
                      Tilalle heilahti CAC:n nahkanuppi ja tuomos:n kauppaama orkkis nahkaruori.
                      Kajuuttaan tuli laitettua skisack myöskin paikalleen.

                      Ja pannuhuoneeseen napsahti akulle kansi.

                      Takaluukun johtosarjatkin tuli samalla innolla nykerreltyä paikalleen, ja vaadittava OSL-ulkonäkö säilyi täysin. Muutenkin oli huomattavasti laadukkaamman oloista silikonikaapelia nuo korjaussarjat kuin orkkis koppura johto. Varmaankin ikä tehnyt tehtävänsä...

                      Kattokin rupesi heti toimimaan kun vaihtoi keskuslukon moottorin takaluukkuun, vanha moottori oli huomattavan jäykkä tähän vähemmän käytettyyn verrattuna.

                      Vielä pitäisi vaihtaa bensanpaineenvaraaja ja hankkia Compeihin sopivat pultit, niin sitten voisikin jo alkaa ajokausi. (Tai sadekausi?)
                      Attached Files

                      Comment


                      • No niin.
                        Taas päästiin takaisin tuttuun aiheeseen:


                        Address 26: Auto Roof Labels: 8G0-959-255.lbl
                        Control Module Part Number: 8G0 959 255
                        Component and/or Version: automVerdeck
                        Software Coding:
                        Work Shop Code:
                        VCID: F2E1AD9FBEF7F18E1D3-4A52
                        1 Fault Found:
                        01100 - Switch for Luggage Compartment; Unlock
                        27-00 - Implausible Signal

                        Eli vianetsintä jatkuu.

                        Comment


                          Mulla on tallissa vielä irtonaisena kontin lukon moottori jos tarvit testiin. Omastakin paikalla oleva paskana mutta ei se manuaalikaton kanssa juuri haittaa.

                          Comment


                          • Vaihdoin jo tuon moottorin, joten saattaisi olla vikaa jossain muualla.
                            Täytyy vielä tutkia.

                            Comment


                            • Ulkomaitten foorumeilta löytyy juttua enemmänkin tuosta 01100 koodista, mm. seuraavaa:
                              01100
                              (Luggage compartment released switch 1)

                              Possible Cause:

                              Undefined switch status
                              - Switching of switch at incorrect time
                              - Short to earth in signal wire or switch

                              Possible effects:

                              ? Convertible top compartment lid is released but not raised
                              - Check switch function

                              Fault Remedy:

                              Use current flow diagram to perform fault-finding between -J256 (ECU) and -V53 (luggage compartment lock is locked by positioning motor 1 and the lock isolated by positioning motor 2 (components integrated into central locking motor in the tailgate/boot lid) (contact 1 and contact 6) and earth.

                              Ja vikakuvaushan on juurikin tuo, että hattuhylly napsahtaa auki muttei nouse. Jännä vaan kun toimii kuitenkin välillä. Myöskin vanhalla moottorilla ja vanhoilla parsituilla johtosarjoilla oli toiminta ihan yhtä luotettavaa kuin uusilla.
                              Taitaa olla ECUn seutuvilla jotain vaivaa.

                              Comment


                              • Nyt kun on taas tullut muutama päivä ajeltua, niin on kypsynyt ajatus alustan uusimiselle.
                                Ei vaan iske laisinkaan nykyinen kivirekialusta.

                                Olisikohan kokemuksia tai mielipiteitä että onko vakioalusta ainoa oikea?
                                Vai voisiko ajatella laittavansa esim. Eibachin Pro-kitin?
                                Madallusta näyttäisi olevan 20/20 tuossa Pro-kitissä, eli ei varmaan paljon vakiosta eroaisi. (paitsi hinnaltaan...)

                                Ja jos tässä kaiken hässäkän keskellä joskus ehtisi vaihtaa nuo Compen pyörät alle niin saattaisihan se kyyti niilläkin hieman muuttua.

                                Comment


                                • Eipä ole liikaa ilmatilaa kaaren ja Nankangin välillä neljä päällä...
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • Rauhallista on ollut tällä rintamalla, kun on arki muutenkin ihan silkkaa eloonjäämistaistelua...
                                    Mutta compen pyörät kuitenkin tuli laitettua alle, eikä paluuta lippavanteisiin taida enää tulla...
                                    Lähetti kiikutti Saksanmaalta pro-kitinkin jo odottelemaan asennusta.

                                    Comment


                                    • Noin 95% tämän foorumin lukijoista ei varmaankaan ymmärrä tämän "projektin" rakentelusuuntaa, mutta ei se mitn.
                                      Vieläpä kun laittaisi vakioputkistonkin alle.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                        Ei de-tuningissa mitään pahaa ole. Mikäs lippivanteiden kohtalo on?

                                        Comment


                                        • Voisikos tuonne heittää spacerit?
                                          Jää ehkä vähän kaarien sisälle nuo vanteet.

                                          Comment


                                            Ei tosiaan detuningissä mitään pahaa ole, mutta aina orkkis ei ole paras. Ja tässä tapauksessa nuo vanteet, jotka ovat kyllä karmaisevat. Ehkä joku muu orkkismalli sopisi paremmin.

                                            Comment


                                              Se on nätti kun sika pienenä. Kuulun tässä lie vähemmistöön.

                                              Comment


                                              • Niinpä niin, makunsa kullakin. Lippavanteiden kohtaloa ei ole vielä päätetty, katsotaan mihinpäin sairaus etenee.
                                                Kun saa vielä jouset vaihdettua niin homma kenties selviää.

                                                Comment


                                                • komee peli.
                                                  Jos kinostaa, niin ois "gun-metal" sävyssä tommoset 16" compen pyörät uusilla kumeilla tommosen samannäköisen avoaltaan alla, mitkä voisin vaihtaa tommosiin liippipyöriin. Jos ovat suorat.

                                                  Itellä ei tuu oleen ongelmaa kuorman kanssa..

                                                  Comment


                                                  • Kiitos tarjouksesta, mutta kyllä ne nelipulttibolerot on lopulliset vanteet mitkä tähän vielä jostain hankitaan... Toki compen vanteisiin mätsäävän auton voisin joskus ajatella talliin tämän seuraksi hommaavani.
                                                    Sairaus siis senkun pahenee.
                                                    Ja eräs takaveto-Ford harrastajakin koittaa kovasti tingata noita lippavanteita.

                                                    Comment


                                                    • Nyt kun on taas päästy jotenkin normaalin elämän syrjään kiinni, niin tällekin on ehditty taas hieman uhrata aikaa.
                                                      Bensanpaineenvaraajan ja bensansuodattimen sain jo tänään vaihdeltua, eipä poistunut pitkä sahaus startatessa. Vianetsintä jatkuu.

                                                      Kattoon suoritin Autoglymin käsittelyn, johan ne sumupullot tuossa puoli vuotta odottivatkin vuoroaan...
                                                      Mutta taas olisi yksi ongelma, johon täytyisi löytää vastaus.
                                                      Tai vertailukohde.
                                                      Tässä on tuo sisäkatto lähtenyt irti takatolpista, eli riettaasti roikkuvat verhoilut kiusaavat näin rätti kiinni ajaessa. Koitin tänään zoomailla kiinnityksiä alakulmiin, muttei ilman mallia /kuvia oikein auennut mihin pitkät alanurkkien nauhat kiinnittyvät.
                                                      Josko jollain tässä Tampesterin seutuvilla olisi näyttää omasta Cabriosta mallia, niin olisin hyyyyvin kiitollinen...

                                                      Comment


                                                        Jos saat tietoa miten ne tulee niin jaa myös tänne. Myös itsellä ne "korvat lerpottavat" takakulmissa. En ole jaksanut tehdä asialle mitään kun ei ole haitannut. Kiinnilaittaessa jos näyttää että jää väliin niin voi hieman kädellä avittaa niin menevät hyvin piiloon.

                                                        Comment


                                                        • omassa on kiinni, ja auto lempäälässä, tervetuloa katsomaan.

                                                          Tosin nyt omassa ilmennyt jotain outoa, seisoo vaan autotallissa, niin piruvie ku rupee bensa vähän haiseen auton sisällä. Missä näissä on tankin huohotusputki ?

                                                          Comment


                                                          • Täytyy joku päivä poiketa.
                                                            Huohotinputkesta en osaa sanoa, mutta onkos näin vanhoissa aktiivihiilisäiliötä?

                                                            Comment


                                                            • se aktiivihiilipytty on matkustajanpuolen loksun sisällä, sen vähänniinku kattelin jo. Pitää kaivaa motivaatioata ja kaivella tankin kansi auki, kevväämmällä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X