Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6, 2.8 V6, quattro avant C4, 1995

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi A6, 2.8 V6, quattro avant C4, 1995

    Ajattelin laittaa tänne tämän, koska ei tästä kuitenkaan projektia saa aikaan.

    Tuli siis ostettua tuollainen, 2.8 V6 bensakrematoriolla varustettu perhemallin A6. Automaattilootalla ja vaikka millä sähkövimpaimilla.
    Huomenna pitää tutkia vähän paremmin, että mitä kaikkea tuo sisältää. Kesäpyörätkin on ilmeisesti Audin original aluilla, kesän ajettavilla renkailla.
    Automaatti-ilmastointikin on, se pitää myös tutkia, että mikä riivaa, ei oikein ne napit toimi. Mutta tutkitaan.

    Perus hihnan vaihdot ynnämuut tehdään, ensin käydään kääntymässä leimasedän juttusilla, että mitä vikaa on. Näkisin asian niin, että siitä on hyvä lähteä liikkeelle.
    Jatkossa sitten sisustan putsaus ja muutenkin kunnon pesu yms.

    Ajoltaan kyllä pirun hyvä, mukavan pehmeä, mukavaa vaihtelua ässään.

    Parit kuvat vielä.
    Attached Files

    #2
    Oon aivan sanaton tuon putkiston takia.. :D

    Comment


      #3
      Jäähdytysnesteen laatu kannattaa varmaan tarkistaa. Näyttäis tuossa konehuoneen kuvassa aika tummalta, lähinnä sellaiselta jota tulee kun sotkee vihreää ja punaista.

      Comment


        #4
        Joo sinne vaihdetaan kaikki nesteet. Näyttää kyllä melkoiselta koktaililta.
        Kumpaa tuolla pitäisi olla?

        Joo toi vaimennin on jotain aivan järkyttävää, en ymmärrä, miksi tuollainen on pitänyt tuonne laittaa.

        Comment


          #5
          Punaista siellä kai alunperin taitaa olla. Periaatteessa ei varmaan ole väliä jos huuhtelee hyvin ja vaihtaa kuitenkin kaikki uudet. Vihreä on aika paljon halvempaa kuin punainen.

          Comment


          • #6
            Itse laittaisin samaa nestettä mitä sulla on Ässässä. Helpompi lotrata samojen nesteiden kanssa...
            Toi putki on kyllä aika pähee... :D

            Comment


              #7
              Tänään kävin piruuttani näyttämässä leimasedälle tätä.
              Lappuun tuli kolme huomautusta ja yksi jälkkäri.

              -Vasen kaukovalo ei toimi
              -Öljyvuoto edessä ja takana
              -Vetoakselin suojakumi rikki x2

              -Jarrulevyt edessä liian ohuet (jälkkäri)

              Ei paha rasti ollenkaan. Siellä vuotaa perästä vähän öljyä, kaikki suojakumit vetareihin uusiksi, ruvennut jo ne ehjät vähän pykimään. Pitkää en jaksanut aamulla vaihtaa, koska vikalistaahan tässä lähdettiinkin hakemaan. Peruutusvaloista ei muuten sanonut mitään, ne ei nimittäin toimi. Onko muuten missä tuo peruutusvalo kytkin? Polttimot ja sulake on ehjät.
              Edestä tuo vuotaa öljynsuodattimen jalasta ja öljypohjasta, eli tiivisteillä pitäisi selvitä siitä hommasta. Jarrulevyt vaihdettava joka nurkkaan, oli takanakin ihan minimissään. Alle tonnin autoksi aika jees :)

              Tänään testasin sitten loput sähköhimmelitkin. Kattoluukku toimii, pieni pala tiivistettä puuttuu, pitänee vaihtaa koko roska. Cruise toimii. Kuskin jakkaran muisti paikat toimii, mitenhän sinne saapi tallennettua niitä omia säätöjä?
              Piti ottaa puhaltimen sulake pois, kun se hallinta paneeli on rikki, niin puhalsi täysillä 22asteista ilmaa, olis jo rajamäki-mäntsälä välillä silmät kuivunu moneen kertaan päähän :)

              Comment


                #8
                Pistetään nyt tähänkin pieni muotoinen selvitys, että mitä tälle tapahtuu nyt, sen ilkivallan jälkeen mitä tehtiin.
                Eli oikea kylki ja konepelti maalataan. Sama homma kun ässässä, eli yläosa maalataan. Vaurioita ei ollut muualla. Väri pysyy tottakai samana ja tänne ei ängetä mitään helmiäisiä, eikä mitään muutakaan.
                Pitää vielä kysyä pajalta, että mites sitten tuo loppuauton kiillotus, että onnistuuko heillä, vai pitääkö käyttää muualla.
                Voi olla villin näköinen jos eivät tee sitä siinä samalla, kun maalaavat toisen puolen autosta uusiksi.
                Tämmöistä tänään.

                Comment


                  #9
                  Jotain tähänkin. Auto haettiin pois maalarilta ja nyt se seisoo tuossa pihassa odottamassa paksua tilipussia ja aikaa tehdä asian eteen jotain.
                  Öljyt pitäisi nyt ensimmäisenä vaihtaa, mutta mitkä? Huoltokirjaa tuossa ei ole, en sitä niinkään edes kaipaa, ainut vaan, että ei saa katsottua mitä sinne on viimeksi laitettu.

                  Jakopäästä oli merkinnät ohjekirjassa, oli vaihdettu 2010 ja kilsoja ei ole sen jälkeen tullut käytännössä mitään. Eikös noissa jakopää pidä vaihtaa 5v/90tkm välein?
                  Rupesi hieman ennen kotia nakuttamaan melko vittumaisen kuuloisesti, tarkistin öljyt ja inan alle minimin oli, eli vuotaa jonkun verran. Ei tullut mieleenkään tarkastaa, kun haettiin auto takaisin kotiin.
                  Toivon todella että rauhoittuu kun saa laitettua lisää öljyä, jonka jälkeen sitten vaihdella ne öljyt ja tiivisteet. Jos ei rauhoitu, niin saapi sitten olla minusta nähden sellaisenaan.
                  Posti toi ilmastoinnin ohjainpaneelin, kiitoksia siitä :) Pitäisi varmaan ensi viikonloppuna vaihtaa se ja katsella muutenkin vähän tarkemmin. Jos jaksaa, nyt työ vie kaiken energian, kevyttä 17h päivää tulee revittyä.

                  Comment


                    #10
                    Myyty. Voi poistaa jos näkee tarpeelliseksi. Tai ainkin lukottaa.

                    Tämä lähti uuteen kotiin.

                    Comment

                    Working...
                    X