Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 Imola gelb avant -00, 3.0L stroukki

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Uudet takoveivit huudettu parilla satkulla, nyt kun sakemanni osais lukea ja sisäistää pyyntöni vaihtaa lähetysmaaksi suomen niin kuin oli sovittu etukäteen niin saisi nuo itselle varastoon odottelemaan.

    Välijäähyt tuli turattua paikalleen ja voin sanoa että ei muuten ässään mahdu millinkään isommat :D pahoittelen kuvien asentoa, parempaan en luurilla nyt pysty.

    Flektien ohjausboxin vaihdoin myös ja sillä sai flektit eloon ja lämmöt kuriin.
    Attached Files

    Comment


    • #32
      Webaston asentaminen on myös kortilla kunhan saan osat haalittua. Osaako joku sanoa tuosta sisätilan kytkennästä että onko se icpu ihan yleismallinen ja johtosarja sen ja ilmastoinnin väliin sitten mallikohtainen vai miten tuo menee?

      Comment


      • #33
        Tällekin välillä uppausta. Mitään erikoista ei ole tapahtunut kun tuli tuossa keväällä ajettua motskalla kunnon nutut ja on tienaaminen ja ajankäyttö kärsinyt siitä johtuen. Perhe-elämäkin vie harrastelulta hiukan aikaa, nytkin tyttö hyppii sylissä :D

        Nyt on autolla takana 65tkm kovaa ajoa minun omistuksessa eikä yllätyksiä ole tullut, pitäs koputtaa sitä puuta...
        Normaalia holtoa tullut tehtyä, tukivarsi jumppaa yms.
        S4 B6 takajarrut sain hankittua kokonaisuutena ja ne ovatkin jo paikoillaan.
        Jhm lyhentäjän sain kuin sainkin onnistuneesti asenneltua, tuommoinen sen vaihdekepin kuuluisi olla tehtaalta lähtiessä :)

        3L moottoriprojekti olisi tarkoitus saada valmiiksi ensi kesäksi ja tämä topikki koskeekin jatkossa sen käsittelyä.
        Tarkoituksena ei ole nyt lähteä hakemaan niitä huiputehoja vaan laajaa vetoaluetta.
        Osien haalintaa on tullut tehtyä hyvin, suurimmat puuttuvat osat ovat männät ja turbot.
        Varastoon jo kertyneitä ovat azr ja agb kannet, azr alakerta, takoveivit, 3L kampura, portattu ja suurennettu imusarja rs4 läpällä, tfsi puolakonversio ja pakosarjoja yms.

        Pitäisi seuraavaksi ne männät saada tilattua niin pääsisi kiikuttamaan alakertaa koneistamolle mutta pulmana on tuo puristuksen valinta. Tarkoitus olisi ajella bensalla ja jollain 550 - 600hv konetehoilla, olisiko ehdotuksia?
        JE männät olisivat oletuksena 8.5:1
        Viimeksi muokannut jj s14; 5.11.2014, 19:43.

        Comment


          #34
          Vakio koneessa puristus 9,3 joten ei siitä kannata kauas alkaa laskemaan. Varsinkin jos haluaa sitä laajaa käyttöaluetta.

          Comment


            #35
            En laskisi ollenkaan.

            Comment


            • #36
              Jep, eli kyselempä tuolla puristuksella saatavuutta. Kiitokset herroille :)

              Sitten lisää mielipiteitä näistä:
              Kumpia kansia tulisi käyttää? Ainakin nokat pitäisi vaihtaa ässän kansiin jos niillä kasaisi tuon...
              Ei välttämättä kiinnostaisi ostaa sitä kallista rs4 imusarjaa niin saisikohan tuon ässän imusarjan toimimaan järkevästi risan kansien kanssa jos näyttäisi vinkua 10mm phenolispeissereille mitkä tulee väliin?

              Comment


              • #37
                Saa toimimaan.

                Comment


                • #38
                  Joko sait männät tilaukseen?
                  Nähtävästi vielä et ole päässyt talliin tämän kanssa kun tänään näytti liikenteessä olevan.

                  Comment


                  • #39
                    OT: Mutta onko näitä keltaisia väriä saatu eri sävyillä?

                    Esim http://www.nettiauto.com/audi/s4/6496209 näyttäisi aikapaljon vaaleammalta. Toki tiedän että keltainen väri vaihtelee huimasta valaistuksen määrässä.

                    Comment


                      #40
                      Tuossa on kyllä kamera tehnyt tepposet, ei tuollaista väriä ole.

                      Comment


                        #41
                        Tuosta ässästä kyselin kesällä kun uutta audia etsin, pyysin sähköpostiin lisää kuvia ja siinä näytti väri ihan normaalille Imolalle. Nuissa kuvissa jotenkin oudon vaalee.

                        Comment


                        • #42
                          Alkuperäinen kirjoittaja vwnut Näytä viesti
                          Joko sait männät tilaukseen?
                          Nähtävästi vielä et ole päässyt talliin tämän kanssa kun tänään näytti liikenteessä olevan.
                          Mäntien ja laakereiden tilaus olisi edessä ihan piakkoin. Ei onneksi tarvitse seisottaa audia tallissa vasta kun moottori on valmis vaihdettavaksi, mutta siihen on vielä pitkä aika tällä tahdilla...

                          Comment


                            #43
                            En näe järkeväksi käyttää S4 nokkia risan kansien kanssa ellei hakusessa ole todellinen maamoottori mutta sitten laittaisin ne ässän kannetkin. Risan nokat taas vie vetoaluetta kansien kanssa jonkin verran oikealle.
                            10mm phenolisten kanssa saattaa tulla istuvuusongelmia vierustoverien(osien) kanssa. K-läppä/Y-haara/paineputket ei ehkä istu enää kunnolla.

                            Comment


                            • #44
                              S4 nokkia ei tule paikalleen päädyin sitten kumpiin kansiin hyvänsä. Taitaa ässän nokkien kanssa tehoraja tulla vastaan jo 500 humman paikkeilla? Tietääkö kukaan minne asti rs4/2.4 nokat riittää?
                              Imu ja ahtoputkiston saan istumaan noiden phenolien kanssa varmasti kun tulee niin paljon "custom" osaa joiden kanssa voi ottaa huomioon tuon korotuksen.

                              Comment


                                #45
                                Onko ahtimet jo valittu kun ne pääsääntöisesti määrää tehoalueen. K04 ahtimilla S4 vs RS4 nokilla ei oleellista eroa tehoissa kun ahtimista loppuu tuotto ennen kuin nokat alkaa ahdistaa.

                                Comment


                                • #46
                                  Rs4 ahtimet rs6 imusiivillä ja leikatuilla pakosiivillä. Pitäis myös kysellä billettinä saatavuutta ja 2277 siivistä mielipidettä

                                  Comment


                                    #47
                                    RS4 pakopuolen kaveriksi ei kannata paljoa isompaa imusiipeä laittaa kuin OEM RS6 tai saattaa tulla sakkausongelmia kun pakonen ahdistaa liikaa. Mitkä noi 2277 mitat on? RS6 OEM muistaakseni 2275 eli tuo olisi himpun isompi.
                                    Onko sulla jo vaparin/RS4 nokkia? Eestaas kokeilemallahan se oma nokkavalinta selviäisi.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Tuo 2277 on ett siipi. Taisi olla millin isompi inducer kuin rs6 siivessä. Rs4 kannet ja ässän kannet olisi lojumassa tätä moottoria varten

                                      Comment


                                        #49
                                        KKK-kompuramitta on suoraan tuossa numerossa.
                                        22 = 2,2" jättö
                                        77 = 77% otto jätöstä
                                        43/55,9 siis

                                        Comment


                                        • #50
                                          Tuo kaava olikin jossain takaraivossa.
                                          Eikös noissa 2277 siivissä ole pinta-alaa aikas paljon enemmän kun on sillä extended tip profiililla verrattuna rs6:sen ei ett 2275? Tuottaisiko nuo sitten liikaa suhteutettuna pakopuoleen? Meinaan vaan tuota sakkaushommaa, taitaa olla varmin käyttää sitä ihan perus rs6 siipeä kun noillakin on otettu se 600hv 2.7:sta...

                                          Comment


                                            #51
                                            2283 siivellä on yksi tapaus, jossa sakkaamisen sai kuriin vaihtamalla rs6 pakopesä. Kait tuo 2277 toimii vielä. Rs4 pakopesällä ei 600hv tavoitella, jo 550 taitaa olla tiukilla.

                                            Comment


                                              #52
                                              Helpottaapas kummasti ymmärtämistä kun tietää mitä nuo siiven numerot tarkoittaa :) Miksi sekin pitää ilmoittaa noin nurinkurisella tavalla, miksei vaikka 6758 niin kuin EFR:issä...

                                              Comment


                                              • #53
                                                Miksi mulla on sellainen muistikuva että Marko olisi joskus noin 600hv konetehot ottanut vielä rs4 pakosella?

                                                Edit. Joku muistihärö kävi. Joo ilmeisesti rs6 pakosella pitää mennä jos haluaa tuonne 550-600 hujakoille
                                                Viimeksi muokannut jj s14; 14.1.2015, 14:25.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Noniin.
                                                  Männät 9.3 rutulla olisi tuloillaan. Samaan tilaukseen otin calico pinnoitetut laakerit alakertaan ja ARP pultit runkolaakeripukeille.

                                                  Seuraavaksi pitäisi varailla aikaa koneistamolle.
                                                  Itse olen ajatellut seuraavia toimenpiteitä alakerralle:
                                                  - poraus
                                                  - linjahoonaus, koska runkolaakeripukit on eri moottorista?
                                                  - kampuran kaulojen kiillotus
                                                  - kampuran ja kankien tasapainoitus
                                                  - sylinteritason oikaisu ihan varmuuden vuoksi?
                                                  - mäntä/k-kanki/kampuran asennus lohkoon

                                                  Olisiko vielä jotain mitä kannattaisi harkita?

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Pyydä mittaus männänrengasväleistä ja laakerikauloista.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Kankien ylä ja alapäät painoon. Samoin kanki/mäntä/tappi paketit samaan painoon. Jos ei jo kuulunut painotuksiin.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Tuli vihdoin männät ja laakerit :)
                                                        Arp runkolaakeripultit unohdin ostaa muualta kun niitä ei IE:ltä saanut samaan tilaukseen.
                                                        Kysymys kuuluukin uskaltaako sitä kasata uusilla vakiopulteilla vielä tämmöstä max 600hv laitosta? Arveluttaa vaan kun isompi kampiakseli niin rasittaako se enemmän runkolaakeripukkeja/pultteja?

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Kyllä se tuollaiset tehot kestää helposti vakiopulteilla. Kyllähän pidempi isku rasittaa aina enemmän kuin lyhyt.

                                                          Mitkä männät tilasit?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            JE männät tuli tilattua ja kerralla isossa koossa kun joutuu poraamaan sen verran. Ja onhan se rs lohko kestävämpikin niin uskalti tuolla koolla ottaa.
                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Mutta onko tuo nyt sitten viimeinen ylikoko? Eli lohko periaatteessa viimoisella matkalla tai putkitushommia seuraavaksi jos joku fiba käy.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X