Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 Sportback Black Edition 3.0 V6 TDI 180 kW quattro Stronic

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A5 Sportback Black Edition 3.0 V6 TDI 180 kW quattro Stronic

    Tänään tuli noudettua marraskuussa tilattu uusi kulkine.


    Speksithän ovat:
    3-puolainen nahalla päällystetty monitoimi-urheiluohjauspyörä vaihteenvalitsimilla
    Alcantara / nahka -verhoilu
    Audi Drive Select -järjestelmä
    Audi Music Interface
    Automaattisesti himmentyvä sisäpeili
    Bang & Olufsen Sound System
    Kaukovaloassistentti
    Metalli- ja helmiäisväri (Musta, aber natürlich)
    quattro Sport differential
    Sisävalopaketti
    Sähköisesti sisäänpäin taittuvat ja automaattisesti himmentyvät ulkopeilit
    Sähkösäätöiset etuistuimet, kuljettajan istuin muistilla
    Tavaratilapaketti
    Teknologia -varustepaketti
    Urheilualusta
    Ilman malli- ja moottorimerkintöjä
    Eber a'la Remuc
    Defa akkulaturi
    Ja Black Edition-pakettihan sisältää:
    19" Alumiinivanteet, 5-puolainen "Rotor" design, titaaninharmaa, renkulat 255/35R19
    Bluetooth-Hands-free -liitäntä
    Informaatiojärjestelmä värinäytöllä sis. taloudellisuusohjelman, ajotietokoneen
    Keskikyynärnoja, edessä sis. säilytyslokeron
    Musta optiikka -paketti
    Musta sisäkaton verhoilu
    Paikallaanpitoavustin (Audi hold assist)
    Tummennettu takalasi ja takasivulasit
    Urheiluistuimet
    Xenon Plus -ajovalot
    Ja ohessa pari hätäisesti otettua kuvaa. Otan lisää kunhan tässä hieman kelit paranee. Teemana siis "all black" ja kutsumanimenä "Musti" (voisi olla myös Zika).

    Ensivaikutelmat positiiviset: mutteriohjaus loisti vielä poissaolollaan. Auto on myös hiljaisempi kuin A6 4F farkku, jopa noilla kesäkumeksilla ja tähän aikaan vuodesta.
    Pieni negatiivinen ylläri oli, ettei drive selectiä pääse säätämään, kun ei ole navia. Eli ei ole Custom-valikkoa. Alusta on selvästi jämäkämpi kuin A6:n sport-alusta.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut mremonen; 10.4.2013, 14:53. Perustelu: Imutettu kuvat palvelimelle...

  • #2
    Tää on kyllä hieno. Millä tummensit merkit?

    Comment


    • #3
      eBaysta noita saa valmiina. Takamerkki ei istu kunnolla, kun tuo takapelti on kupera. Täytyy katsoa, mitä sen kanssa tekee.
      Viimeksi muokannut 8866; 6.4.2013, 21:05. Perustelu: ^ei käytetä.

      Comment


      • #4
        Siisti peli

        Comment


          #5
          Hienohan tuo on, piti tietenkin käydä tsekkaamassa se tuolla tallissa vakiopaikalla.

          Pikkasenhan noi rinkulat tosiaan irvistää, saisko niitä lämmitettyä&taivutettua? Vai mitä matskua ne on?

          Comment


          • #6
            Komea peli!

            Jos kerran renkaat on hiljaiset, saako kysyä millä kumeilla tuo tuli? Itsellä juuri täysin samankokoisten kesäkumien osto edessä kun nykyiset Pirellin P Zero Rossot alkaa olla finaalissa. Niistä lähtee ainakin mielestäni aika kova meteli, joten hiljaisuus on yksi tärkeä kriteeri valinnassa.... Michelinit ja Nokiat mielessä mutta kuulisin mielelläni kokemuksia mistä tahansa kumeista.

            Comment


              #7
              Michelinit nuo taitaa olla, jos tuosta oikein tarkkaan tiirustaa? :D

              Kerrassaan komia auto! Ei nyt varmaan uuteen autoon ihan heti ole mielessä, mutta kyllähän tuo vähän madallusta ja spaceriä kaipais...

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja mj Näytä viesti
                Hienohan tuo on, piti tietenkin käydä tsekkaamassa se tuolla tallissa vakiopaikalla.
                ;)

                Pikkasenhan noi rinkulat tosiaan irvistää, saisko niitä lämmitettyä&taivutettua? Vai mitä matskua ne on?
                Ei onnistu lämmittäminen. Tilasin ebaysta uudet orkkisrenkaat ja plastidippaan ne. Katsotaan, jos se olisi hyvä ratkaisu.

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Ghousti Näytä viesti
                  Michelinit nuo taitaa olla, jos tuosta oikein tarkkaan tiirustaa? :D
                  Jep. Misukan 255/35R19. Olisko Pilot Sportit.

                  Kerrassaan komia auto! Ei nyt varmaan uuteen autoon ihan heti ole mielessä, mutta kyllähän tuo vähän madallusta ja spaceriä kaipais...
                  Joo, kyllähän ne on suunnitelmissa. Tietysti uudessa autossa on "ongelmana" se, että kaikki itseasennettu on pois takuusta. Pieni madallus tekisi kyllä mieli tehdä, mutta talvella meidän piha on siinä kunnossa, että varmaan 20mm on maksimi. Muistaakseni sen verran oli A6 4F:ssäkin ja pari kertaa pohja otti maahan, kun jäätä tulee tarpeeksi.

                  Comment


                  • #10
                    Coiloverit alle niin saa talveksi taas korkeammalle jos tarvis. 20mm madallus ei näy/tunnu missään...

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Rocco Näytä viesti
                      Coiloverit alle niin saa talveksi taas korkeammalle jos tarvis. 20mm madallus ei näy/tunnu missään...
                      Onhan se tietysti niinkin. Mutta kuten sanottu, mitä enemmän tuohon vaihtaa osaa, sen vähemmän auto on takuun piirissä. Lisäksi tuossa on (jäi pois listalta) sähköisesti säädettävä iskunvaimennus (magnaride), joten kaikki alustaratkaisut pitää olla sen kanssa yhteensopivia.

                      Täytyy nyt ensin katsoa, mitä spacerit tuohon tekisi...
                      Viimeksi muokannut mremonen; 10.4.2013, 13:01.

                      Comment


                        #12
                        Iskee pelkät jouset niin ei magnaridekään ole tiellä.

                        Comment


                        • #13
                          Mikähän olisi sellainen luotettava pk-seudun paja, josta noita madalluksia voisi kysellä? Samallahan pitää sitten kulmatkin säätää, eikö?

                          Comment


                          • #14
                            König Lauttasaaressa vaihtaa jouset vaikka on magniride, Audi herttoniemi sitä ei ainakaan tee.. muistan kun madalsin RS4 B7 muutama vuosi sitten.

                            Comment


                            • #15
                              Joo, marmorille noiden huolien kanssa ei kannattane mennä. Löytyisiköhän itä-helsingistä pajaa, joka tekisi madallukset & levitykset? Tosin ei tuo König:kään ole ihan tavoittamattomissa.

                              Comment


                              • #16
                                Silloin kuin itse kartoitin tilannetta niin en pääkaupunki seudulta löytänyt toista paikkaa kun König. (n. 3 votta sitten) Porvoossa hoituu toki myös Autoklinikalla.

                                Comment


                                • #17
                                  König näytti ja tuntui asialliselta. Laitetaan lisää kuvia jos ja kun auto painuu enemmän tonttiin...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Onnistuuhan tuo melkein missä vaan, Autohuolto S.Räsänen tekee osaavasti alustan/jousien vaihdot...
                                    Madallusta vaan, niin hieno auto muuttuu vielä hienommaksi! ;)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja Peke78 Näytä viesti
                                      Onnistuuhan tuo melkein missä vaan, Autohuolto S.Räsänen tekee osaavasti alustan/jousien vaihdot...
                                      Hmmm... Keravalla, ei ihan Itä-Helsinkiä. Ainakaan vielä. Sipoohan jo on...

                                      ABT:n jouset tulossa. Laitetaan lisää kuvaa sitten.

                                      Comment


                                        #20
                                        Paljonko ABTn jouset tiputtaa?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Pudottaa s-line alustan korkeudelle.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Onhan noita saatavilla KW:n korkeussäädettävät jouset, jotka pelittää tuon ADS+magneticriden kanssa ja korkeuden saa juuri haluamakseen.

                                            http://shop.kw-suspensions.eu/index....&pg=291&page=1
                                            Viimeksi muokannut tumu; 12.4.2013, 14:46.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja mremonen
                                              Hmmm... Keravalla, ei ihan Itä-Helsinkiä. Ainakaan vielä. Sipoohan jo on...
                                              Noo, jos parikytkilsaa on ylitsepääsemätön este, niin mikäs siinä sitten. Enemmän säästää jo rahassa ku vertaa esim. Helsingin korjaamoihin, vaikka matkaa on pikkasen.
                                              Nuo KW:n jouset ois hyvät, harmi vaan ku tarjonta on aika suppeaa.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ei kai siinä isoa eroa voi olla, jouset kuin jouset. Ja kun ei ole paikkaa missä noita korkeuksia säätelisi, niin eipä siitäkään ole iloa.

                                                Tarkoitus on ottaa tuohon leimat, ym. joten senkin takia mitä vähemmin ranetettu, sitä parempi.

                                                Ensin ei kelvannut vakiona ja sitten väärin madallettu ;) Teille ei käy mikään. Paaliinhan tuo joutaisi...

                                                Spacerit tulee ilmeisesti myös... ennen paalausta.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Peke78 Näytä viesti
                                                  Noo, jos parikytkilsaa on ylitsepääsemätön este, niin mikäs siinä sitten. Enemmän säästää jo rahassa ku vertaa esim. Helsingin korjaamoihin, vaikka matkaa on pikkasen.
                                                  Lähinnä se on tuo kulkeminen tuonne ja takaisin. Tai siis takaisin ja tuonne. Meneehän noissa kuitenkin tunti jos toinen asennuksessa, eikä oikein viitsisi odotella paikan päällä. Tietysti junalla, mutta siinä melkein menee se päivä ajellessa, jos pitskuun pitäisi päästä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja mremonen Näytä viesti
                                                    Ei kai siinä isoa eroa voi olla, jouset kuin jouset. Ja kun ei ole paikkaa missä noita korkeuksia säätelisi, niin eipä siitäkään ole iloa.

                                                    Tarkoitus on ottaa tuohon leimat, ym. joten senkin takia mitä vähemmin ranetettu, sitä parempi.

                                                    Ensin ei kelvannut vakiona ja sitten väärin madallettu ;) Teille ei käy mikään. Paaliinhan tuo joutaisi...

                                                    Spacerit tulee ilmeisesti myös... ennen paalausta.
                                                    Paaliin vaan, ei tuolla mitään tee :-).

                                                    Mutta asiassa pysyen, niin itsellä ihan saman periaatteen pohjalta omaani viime kesänä tein. Käyttöauto ja päivittäisessä käytössä eikä omaa paikkaa missä rassata niin pelkillä jousilla sporttialustasta tuli oikein mainio. Omani kävi Königilla ja vaihtoehtoina oli juurikin nuo Abtin jouset ja Eibach pro-kit joista jälkimmäinen valikoitui, kun niitä oli heti saatavilla. Hyvin tyytyväinen ulkonäköön ja lopputulokseen, sekä ennenkaikkea mukavuuteen (syy miksi s-line alusta jäi kauppaan).

                                                    Mutta hieno on ja oikeilla varusteilla valittu.
                                                    Viimeksi muokannut tumu; 12.4.2013, 19:24.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Eikös tuota Drive selectiä pysty säätämään tavan mankallakin, kun menee CAR-välilehteen? Drive selectiähän selataan kojelaudan napista "DYNAMIC-AUTO-COMFORT-INDIVIDUAL" tai sitten MMI:n kautta, mutta pitäisihän se vakiomankallakin olla määriteltävissä. Mitäs järkeä sitä muuten olisi ostaa, jos sitä ei pääse säätämään.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Tuo lienee vain valitsemista, mutta MMI valikon kautta voi säätää eli luoda oman profiiliin

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja mj Näytä viesti
                                                          Tuo lienee vain valitsemista, mutta MMI valikon kautta voi säätää eli luoda oman profiiliin
                                                          Eipä ole tuota valintaa MMI:ssä. Olisko jäänyt joku bitti kääntämättä kohdalleen? Pitää kysyä myijäriltä, jollei joku tiedä miten tuon saa enabloitua VCDS:llä. Mulla löytyy vaihteenvalitsimen vieressä olevasta napista vaihtoehdot "DYNAMIC-AUTO-COMFORT-EFFICIENCY", ei indistä.

                                                          Muistaakseni käsikirjan mukaankaan ei tuota indistä löydy (eli sitä ei ole selitetty siellä).

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ei löydy ilman Navia tuota "Individual"-optiota, eli ei ole mitä säätää.

                                                            Ilman navia Comfort, Dynamic and Auto (ja efficiency FL->)
                                                            Navilla Comfort, Dynamic and Auto, Individual (ja efficiency FL->)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X