En pidä ihmeellisenä lainkaan, että lämpömittari rupeaa heittelemään jossain vaiheessa. Omassa tekee joskus kesällä tuota lämpömittarin heittoa. Uusi alkuperäinen termostaatti on paikoillaan ja kappas; laser-lämpömittarilla mitattuna kannessa olevassa vesianturissa lämmöt ovat n. 90'c. pitkään paikoillaan pyöriessä melkein 100 'c. Talvellakaan ei tuossa tarvitse pahveja tms keulalle, kun lämmöt + mittarin näyttämä pitävät kutinsa. Eräs kerta Kuopioon suunnistaessa oli 5-tiellä -29'c pakkasta ja niin vaan lämpömittari napottaa 90'c:ssa...
Flektien ohjaus on tehty v8:ssa hieman erilailla, mitä "tavan" lötköissä. Mittaristossa takapuolella on piirikortti, jonne tulee tieto kahdelta lämpöanturilta. Toinen on syylärin alareunassa ja toinen on kuskinpuolen kannessa. Heti ylävesiletkun vieressä. Omassa V8:ssa oli yhdessä vaihessa sähköflekti pimeänä, jos ei ilmastointi ollut päällä. www.audiv8:com faq:a ja foorumia selatessa luin, että jos syylärin anturista ottaa johdon irti, niin flektin ohjaus siirtyy kannen anturille. Aika fiksua saksalaiselta insinööriltä.
Tosiaan otin syylärin anturista johdon irti ja niin rupesi flekti toimimaan ilman ilmastointia. Kannen anturista tulee tieto mittariston lämpömittarille muuten sitten koko ajan.
Myöskin vika voi olla siinä vastuspaketissa, joka on kiinni lähellä vasenta runkoaisaa, sisälokasuojan takana. Ei näistä aina tiedä :)
http://translate.google.fi/translate...8.com/&act=url
Alkupään V8:issa on sama ilmastoinnin ohjain, mitä on automaatti-ilmastoiduissa 100:ssa ja 200:ssa. Joskus vuonna -92 se muuttuu kaksinäytölliseksi. Tuo vanhemman mallin ohjainlaite osaa myös kertoa vikakoodit.
Flektien ohjaus on tehty v8:ssa hieman erilailla, mitä "tavan" lötköissä. Mittaristossa takapuolella on piirikortti, jonne tulee tieto kahdelta lämpöanturilta. Toinen on syylärin alareunassa ja toinen on kuskinpuolen kannessa. Heti ylävesiletkun vieressä. Omassa V8:ssa oli yhdessä vaihessa sähköflekti pimeänä, jos ei ilmastointi ollut päällä. www.audiv8:com faq:a ja foorumia selatessa luin, että jos syylärin anturista ottaa johdon irti, niin flektin ohjaus siirtyy kannen anturille. Aika fiksua saksalaiselta insinööriltä.
Tosiaan otin syylärin anturista johdon irti ja niin rupesi flekti toimimaan ilman ilmastointia. Kannen anturista tulee tieto mittariston lämpömittarille muuten sitten koko ajan.
Myöskin vika voi olla siinä vastuspaketissa, joka on kiinni lähellä vasenta runkoaisaa, sisälokasuojan takana. Ei näistä aina tiedä :)
http://translate.google.fi/translate...8.com/&act=url
Alkupään V8:issa on sama ilmastoinnin ohjain, mitä on automaatti-ilmastoiduissa 100:ssa ja 200:ssa. Joskus vuonna -92 se muuttuu kaksinäytölliseksi. Tuo vanhemman mallin ohjainlaite osaa myös kertoa vikakoodit.
Comment