Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-92 V8 a.k.a. "Senaattorilötkö"

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Onkohan tämä mittaristo sen verran läheistä sukua tuolle typ44:sen mittaristolle, että syy hyppimiseen löytyisi tuosta: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...7&postcount=14

    Vielä kun löytäisi hyvät ohjeet mittariston irroittamiseen..

    Comment


      No se on käytännössä tismalleen sama mittaristo.

      Yleensä johtuu mittariston murtuneista juotoksista. Voihan itse nopeusanturikin hajota, mutta mittariston juotosvikaan nähden melko harvinaista. Ilmastoinnin diagnostiikkakanavista voi varmistella nopeusanturin toimivuuden, sillä yksi kanava näyttää moista. Päivitysnopeus on suht hidas, mutta videolla oli niin pitkät ajat toimimattomuutta, että varmasti näkyy.

      Mittariston juotoksista esim: http://www.sjmautotechnik.com/troubl...nt.html#speedo

      Comment


        Mulla hyppeli just samalla tavalla lötkös ja syy löyty mittariston juotoksista.

        Comment


        • Jees eli sisustan purkua tiedossa. Sais nyt vaan tuon nuoremman jo pian ajoon..

          Comment


          • Vähän offtopiccia, mutta laitetaan vähän toisestakin "projektista" päivitystä, eli B8:nkin vanteet alkavat saada jo lopullista ulkonäköään. :)
            Attached Files
            Viimeksi muokannut KuiKelo; 21.5.2013, 09:33.

            Comment


            • Kävin eilen shoppailemassa.. Ei sentään lue tuossa kassissa, että "Aina oikea hinta.." :D K.O. muovi ja kumit yhteensä ~120€... Noh, tuleepahan siistimmät lyhdyt ja takapuskuri.
              Attached Files

              Comment


                Älä KuiKelo kitise hinnasta, jos pätäkkää löytyy pääasia on se että senaatorilötkö saa arvonsa kohtelun :) !

                Comment


                • juu nämä ku on nii kalliita ostaa :) ja kulukoo viälä pensalla vaik käyttömaksu o ku dieselis :)

                  Comment


                  • :D

                    Paitövei, tuo mittarivikakin hävisi, kun ilmat kuivasi..? Uskaltaa varmaan siirtää kojelaudan purun talvelle, koska tuskin senaattori silloin paljon tallista ulos uskaltautuu. Tai uskaltais varmaan, mutta isännältä ei taida luonto riittää.. :)

                    Ai niin. Vettä valahti hanttarin jalkatilaan mökkitien jyrkässä ylämäessä. Tätä edelsi päivän "myrsky" ja sade. (kuten mittarivikaakin) Oisko nyt puuroskat tms. tukkineet jotain ja käynyt niin kuin monelle muullekin vanhemmalle Audille?. Mitäs kautta tässä vehkeessä kannattaisi tukoksia lähteä etsimään?
                    Viimeksi muokannut KuiKelo; 1.6.2013, 16:17. Perustelu: lisäinfo

                    Comment


                    • Lötkösatasessa on ainakin siinä tuulilasin alla olevassa kotelossa missä on puhallin jne vedenpoistoreiät mitkä vanhemmiten tuppaa olemaan tukossa. En sitten tiedä onko tossa V8:issa kovinkaan erilainen systeemi.

                      Comment


                      • Ja yläkauttako pääsee putsailemaan? Tyhmiä kysymyksiä, mutta, kun ei nyt juuri ole pääsyä autolle.. Jostain muistan lukeneeni, että vanhoissa A8:ssa pitäisi etupyörät irrottaa, jotta pääsee tyhjennysreikien "kumitutteihin" käsiksi..

                        Comment


                          V8 tunnustaa lötköä sen verran tukevasti, että kyllä ne tutit sieltä "akvaariosta" konetilan ja tuulilasin välistä saa kaiveltua pois.

                          Comment


                          • Se on ilmastoinnin vedenpoistoreikä tukossa ;) (ainakin ennen tehnyt saman tempun siintä johtuen)

                            Ja kojelautaa purkaa noin 10min, jos haluaa mittaristoa alkaa ropaamaan. Sitä on aikasemmin korjattu jo piirilevyjen välissä oleva piikkirima (silloin tosin oli hukassa flekti ja bensamittari), saattaahan se sama paikka taas vittuilla :D

                            E: sivu 88-89 ;) https://skydrive.live.com/redir?resi...Ik0jf93lfszgNY
                            Viimeksi muokannut viva; 3.6.2013, 17:45.

                            Comment


                              Alkuperäinen kirjoittaja KuiKelo Näytä viesti
                              Juurikin näin tapahtuu. Tänään pojan kanssa otettiin kasi tallista ulos ja tutkailtiin. Koitettiin kurkkia myös tuonne hantin jalkatilaan, muttei omaan silmään kyllä osunut mitään läppää..
                              Hieman nyt jälkijunassa tulee, mutta tässä kuvia omasta apparin jalkotilasta. Kuvissa näkyy, kun läppä on kiinni ja auki asennoissaan.

                              Sulla on näemmä tollainen ritilä edessä, jota mulla ei ole ollenkaan? Weird...
                              Attached Files

                              Comment


                              • Joo, joko mulla on jälkiasennus, tai sulta on otettu pois ko. ritilä.

                                Miten näistä irtoaa etu-umpiot? Alhaalla on ilmeisesti jotain kiinnikkeitä mitä silmä ei löytänyt.

                                Comment


                                  Puskuri irti, niin alkaa näkymään - muistelisin.

                                  Comment


                                  • Näin vähän ajattelinkin/pelkäsin. Piti äkkiä uusia ne valojen sivukumit sekä putsata umpioita ja vaihtaa niihinkin uudet tiivisteet, kun sellaset tuli aikoinaan vahingossa tilattua.. Pitääpä varata tähän sitten hetki enemmän aikaa.

                                    Comment


                                    • Tunnustaa vanhuskin nyt väriä. En kyllä ole itse ihan varma sopiiko tuo tuonne perään..? Vähän pitäisi ainakin vielä fiksailla ja putsata vanhoja liimoja.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • Olin tänään vähän ulkoiluttamassa senaattoria ja huomasin, että kaupunkiajossa nousi lämmöt aika reippaasti. Liikennevaloissa kipusi mittari aina 110 asteeseen ennen kuin alkoi pudota ja tällaista humpaamista se oli kotipihaan asti. Siis aina valoissa lämmöt ylös ja ajossa n. 90 - 95. Pihassa tsekkasin, että juurikin tuossa 110 mittarilukemassa lähti vasta se pienempi tuuletin pyörimään ja lämmöt alkoi pudota. Onkohan mittarissa häikkää, kun aika kovalta tuntuu allekirjoittaneesta tuo lämpötila, mutta kuitenkaan ei keittänyt?

                                        Kellään ollut vastaavia ongelmia?

                                        Comment


                                          Katso ensi kerralla ajellessa mitä moottorin lämmöt näyttää ilmastoinnin paneelista.

                                          Comment


                                          • Jaa niin juu. Eikös siihen ollut ohjeetkin jossain foorumilla.

                                            Comment


                                              Täsä näin. Numero 51.
                                              Edit: Sitäpä en tiedä, että tuleeko tieto saman anturin perästä.

                                              Comment


                                                Ilmastoinnin tieto tulee vesiventtiilissä olevasta anturista, muistaakseni. Eli ei tule samasta.

                                                Comment


                                                • Eli tulkitsinko oikein -> ilmastoinnin näytöstä ei löydy mulle apuja?

                                                  Comment


                                                    Jos ilmastoinnin näyttö näyttää järkeviä lukemia, niin silloin voisi olettaa toisen anturin/mittarin olevan viallinen. Jos molemmat sekä ilmastointi, että mittari näyttää 1xx astetta, niin silloin järjestelmän veden voisi olettaa olevan todellakin 1xx asteista.
                                                    Omassa ässässä näyttää kesäkelillä aika tarkkaan about koko ajan 89-90 astetta ilmastoinnin näytöstä katsottuna.

                                                    Comment


                                                      En kyllä siihen ilmastoinnin näyttöön luottasi. Kokeilin joskus huvikseni tallis että laitoin pelkät virrat päälle ja katoin näytöstä asteita niin lähti itekseen nouseen. Aina on mulla näyttäny tasan 90 astetta, oli jumalaton helle tai kova pakkanen.

                                                      Comment


                                                        OIisko siinä jotain vikaa jos lähtee nousee itekseen? Oma näyttää moottorin jäähdyttyä aina saman, kuin mitä ulkolämpötila.

                                                        Comment


                                                          S2:ssa nousee itsestään 50 asti ja sen jälkeen alkaa käyttää vasta anturitietoa.

                                                          Comment


                                                            Saman tempun tekee oma ursas.

                                                            Kyseessä ilmeisesti ohjausyksikköön ohjailtu juttu, että lähtee puhaltamaan kylminä päivinä laseille aikaisemmin.

                                                            Comment


                                                              Urssissa piti odotella pakkasella, että nousi tuohon 50 asteeseen, ennenkuin ohjausyksikkö antaa käskyä puhaltimelle pyöriä nopeammin. Jos siis ei itse pakota puhaltamaan ennen tätä.

                                                              Tuosta V8:n yksiköstä ei taida saada mitään infoa ulos? Itseltä löytyy tuo vanha malli, jota en ole muissa Audeissa nähnytkään...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X