Tässäpä muutama kokonaiskuva nykykuosista.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
-92 V8 a.k.a. "Senaattorilötkö"
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Omasta on edellinen omistaja ottanut keskipönttö pois, varsin nätit äänet saa jo sillä. Kuuluu sisälle juuri sen verran, että tietää ajavansa V8 koneisella autolla :)
Tuossa parkkipaikka sekoilusta klippiä :P
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=u2O2MQ7MGtY"]Youtube[/ame]
Comment
-
Laitetaanpa nyt vähän Welloon toivomia konttorikuviakin, vaikka pesut on vielä tekemättä. Katon verhoilun sain sentään viritettyä paikoilleen. Ei se spray-liima todellakaan verhoilua paikoillaan pitänyt, mutta luulen, että vika on enemmänkin siinä, että katon ja kankaan välissä oleva vaahtomuovi on niin haperoa, että se hajoaa käsiin. Sen sijaan, että liima olisi huonoa. Laitoin nyt ihan erikeepperiä takaikkunan listan alle ja tungin kankaan listan alle talttapäämeisselillä. Katsotaan kauan kestää. Keskeltä tosin roikkuu, mutta on se nyt paljon siistimpi kuin ennen.
Ihan perussiisti tuo on mielestäni sisältäkin, kun ottaa huomioon, että auto täyttää tänä vuonna 22v. ja rullattukin on ainakin 290tkm. Suurimmat epäkohdat löytyy kuluneesta ratista, vaihdekepin nupista kuskin penkistä ja ratin suojamuoveista.
Comment
-
Ei ole kuvaa, mutta pönttö on ilmeisesti vain rälläköity pois ja tilalle on laitettu kaksi suoraa putkea.
Näin ainakin pikaisella silmäyksellä joskus katsoin. Taisi olla hitsattu, en muista nähneeni mitään klemmareita, laipoilla ei ainakaan ollut.
Voin joku väli käydä katsomassa, seisoo pihassa mysteeristen sähkövikojen takia. Virta häviää itsekseen jonnekkin :/
Comment
-
Ai niin, tuollainenkin tuli tilattua: http://www.ebay.de/itm/NARDI-Holz-Sc...item53f4832fbe
Rattiaki tekis mieli, mutta tuo airbag vähän mietityttää.. Miten saa katsastuksesta läpi ja miten sammuu AB-valot taulusta, jos tuollaisen laittais..?
http://www.ebay.de/itm/Nardi-Holzlen...item3381c20c31
Comment
-
Tuossa minun V8:ssa oli jo ostaessa bägitön puuratti, ilmeisesti Raidin tekele. Tööttinapissa lukee sentää "luisi" :)
Valonsta pääsee eroon helpoiten ottamalla lampun pois, ei tarvitse juotella. Tuossa omassani ei valo ole koskaan olemassaolostaan ilmoitellut.
On vaan tuo mittariston irroittaminen senaattorilötkössä hieman työläämpi, kuin esim C4-korissa. Siinä ei tarvitse ottaa kuin yksi koristelista ja muistaakseni 5 ruuvia auki. V8:ssa pitää ilmeisesti koko kojelautaa käyttää irti?
Comment
-
Meneekö ikkunat helposti huuruun kylmällä tai kostealla kelillä? Jos menee, niin sitten on voinut sisäilmakierron läpän palautusjousi irrota tai sen muovinen kiinnike rikkoutua. Sijaitsee apukuskin jalkatilan yläosassa, saa käsin painettua kuskinpenkiltäkin kiinni.
Nm. "Talvella tuli huomattua" :)
Comment
-
Tulipahan kiikutettua V8 ylös päiväkahvien merkeissä Tuikkuun, ja kun toi tunturi on kohtalaisen jyrkkää n. 11% nousua parhaimmillaan, niin hanttimiehen puolelta pukkas oudosti öljyy pihalle pakosarjaan, mutta ei kyl missään vuotoo näkynyt kun ajoin takas kotio ja tietysti päälleen pellin alle.
Samalla huomasin, että mittaristo vietävä SERCAPille korjuulle, jumii oudosti matkamittaria ja tankin mittaria.
Muutoin kyllä olis jo kähy peli liikenteeseen
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja terroristiristo Näytä viestiMeneekö ikkunat helposti huuruun kylmällä tai kostealla kelillä? Jos menee, niin sitten on voinut sisäilmakierron läpän palautusjousi irrota tai sen muovinen kiinnike rikkoutua. Sijaitsee apukuskin jalkatilan yläosassa, saa käsin painettua kuskinpenkiltäkin kiinni.
Nm. "Talvella tuli huomattua" :)
Comment
-
Käyn ottamassa tuosta omasta kuvan, kun pääsen auton luo. Sellainen pehmustettu läppä/luukku, joka on (mutuilua) n. 15x10cm kokoluokkaa.
Tätä siis tullut jopa ajaessa kuskin penkiltä operoitua, että pitäisi olla ekana vastassa sielä hanskalokeron takana, ylhäällä apparin jalkatilassa.
Comment
-
Puhallus parani tosiaan n. 50%, mutta saisi se kyllä vieläkin enemmän ilmaa antaa.. Mikä suodatin sen sisäilmakiertoläpän takana on, suodatetaanko sisäilmaakin? Aika mustalta näytti.. Mitä muita suodattimia tuossa ilmanvaihtojärjestelmässä on, tuskin vaihdettu hetkeen, ni vois käydä läpi..Viimeksi muokannut KuiKelo; 5.5.2013, 20:29.
Comment
-
Hyvä, että "thump" kuuluu nyt :) Itsellä ei mitään ritilää sen läpän edessä ole, jännä homma... Aika heikolta se puhallus tuossa omassakin tosiaan tuntuu.
Täytyy tutkia Etkaa V8:n osalta, tuossa mun '92 Urssissa ei ole ainakaan raitisilmasuodatinta.
Comment
-
On siellä valot ja sitten ne kokoajan palavat punaiset Bmw-tyyliset "hämärävalot". Osa niistä itselläkin rikki, laita tänne mitä ledejä sinne käy, olisi hyvä modernisoida nuo :)
Comment
-
Jees, eli ledit ja nupin sain tänään paikoilleen. Ledit laitoin kaikkialle, paitsi hanskalokeroon ja meikkipeileihin.
Listaa:
Kattovalo: 1kpl. 8.5 SV, 38mm. (kahdelle oli paikka, mutta laitoin lopulta vain yhden, niinkuin siellä olikin. Koitin kahta, mutta poltti sulakkeen..?)
Etujalkatilojen valot: 1kpl / puoli, 8.5 SV, 38mm.
Takaluukku: 1kpl. 8.5 SV, 38mm.
Ovien kattovalot: 4kpl. 5w BA9S
Rekisterikilven valot: 2kpl. 5w BA9S
Pari kuvaakin liitteeksi, vaikka aika surkeaa on kännykällä kuvata sisävaloja pimeässä tallissa.. :DViimeksi muokannut KuiKelo; 7.5.2013, 18:52.
Comment
-
Pieniä ongelmiakin alkaa ilmaantua, mikä tosin oli ihan odotettuakin ja näihin myös on varauduttu tämän ikäisen auton kohdalla.
Eli nopeus ja matkamittari alkoi temppuilla tuossa edellispäivänä videon osoittamalla tavalla: https://skydrive.live.com/?cid=5c764...CD61B6603!2710
Kaupunkinopeuksissa toimii hienosti, mutta maantiellä alkaa "humppaamaan" satunnaisesti. Jotenkin olin yhdistäväni humppailun alkamisen ja loppumisen töyssyjen yliajon yhteyteen..? Onko jollakin enemmän kokemusta näistä vanhempien mittaristojen sielunelämästä, että mistä voisi johtua? Kaikki muut mittarit toimii.
Comment
Comment