Jos lähdetään ihan perusteista, niin kolvi on ihmisen kärsä ja juottimella sulatellaan sitten vaikka sitä "tinaa". Näin entisen "ammattilaisen" mielestä. Silloin kun tekee priimaa jälkeä, niin ei tinailla/kolvailla, vaan juotetaan. Eikös niin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
DIY: Audi S4 B5 2.7BiT TFSI puolakonversio + ICM delete
Collapse
X
-
Miksi uusia kokonaan jos ne on ehjät? Itselleni tein kiinteän asennuksen eli jätin adapterit pois ja laitoin puolan liittimet suoraan johtosarjaan, sama sytkäpäätteille. Jää muutama potentiaalinen vika paikka vähemmäksi.
Comment
-
Aattelin uusia koneen päällä olevan johtosarjan niin mistäs sais sopivasti virran syötön puolille vai kaivanko johtosarjasta virtapiuhat esiin? Sähkökuvan mukaan 2.5mm2 virtapiuha, puna/vihreä, tulee 10 piuha nipussa liittimeltä T10ar. Tämä tuntuu vaan olevan niin tiukassa nipussa koneen takana
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viestiMiten tehtiin johdotus. Tuliko uudet maadotukset, vai vanhoihin johtoihin puolien päässä?
Comment
-
Siellä puolien johdoissahan pitäis olla Logiikkatasoinen signaali/maa jolla sytkä laukaistaan ja puolan lataukseen tarvittava maa. Alkuperäsessä sytkävahvarikonfiguraatiossa logiikkamaa jää sinne sytkävahvareille ja on erotettu siitä puolien lataamisesta. Luultavasti häiriönpoistosyistä
Nyt siis molemmat maat tulee sinne puolille samaa johtoa kannen päädyn maadoituksesta. Voi aiheuttaa häiriöitä ECUlle asti, kun maavirrat kulkee samassa johdossa.
Siinähän vois kokeilla vetää puolilta oman maadotusjohtosarjan sille logiikkamaalle. Oikea maadotuspaikka on siinä paisarin takana oleva maadotuspiste.
Sillon puolien latausvirta purkautuu kannen kautta ja pienivirtaisempi sytkän logiikkatasonen triggeri signaali samaan maahan kuin ECU.
Comment
-
Miten olet omaasi tehnyt nuo kytkennät?
Oma autohan ei ole ollut liikenteessä viime talven jälkeen ja muutos on tehty nyt kesällä, enkä ole kokeillut toimintaa.
ME-loggerillahan näytetaajuus on nopeampi, joka on herkempi häiriöille. K-linja ei ole kovin häiriösietoinen linja muutenkaan.
Mikä pinni on mikäkin? Eli kumpi on logiikkamaa ja mikä se toinen?
http://forums.pelicanparts.com/uploa...1263563147.jpg
Ja voihan vika olla muuallakin, mutta tämä TFSI puolakonversio näytetään tekevän 99% tapauksista elektroniikan suunnittelusääntöjen vastaisesti, niin epäilykset herää, varsinkin kun viat ovat noin satunnaisia.
Comment
-
Comment
-
Pinnit 2 ja 4 on yhdessä ja noista on lisäjohto vedetty vielä sinne paisarin alle maapisteeseen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viestiTein jokaiselle puolan maalle oman johdon ja vetäsin sinne kannen päätyyn. Aluksi mietin, että tekisin oikeaoppisesti ja vetäisin logiikkamaan sinne ECUn maahan, mutta laiskuus iski ja tein niinkuin muutkin, koska sehän näyttää "toimivan". Nyt tosin kaduttaa. Onneks nuo erilliset johdot mahdollistaa muutoksen helposti.
Ja voihan vika olla muuallakin, mutta tämä TFSI puolakonversio näytetään tekevän 99% tapauksista elektroniikan suunnittelusääntöjen vastaisesti, niin epäilykset herää, varsinkin kun viat ovat noin satunnaisia.
Mistäpäin löytyy paras liitospaikka tuolle ECU maalle jos tuota meinaisi käyttää?
Comment
Comment