Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

DIY: Audi S4 B5 2.7BiT TFSI puolakonversio + ICM delete

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Jos lähdetään ihan perusteista, niin kolvi on ihmisen kärsä ja juottimella sulatellaan sitten vaikka sitä "tinaa". Näin entisen "ammattilaisen" mielestä. Silloin kun tekee priimaa jälkeä, niin ei tinailla/kolvailla, vaan juotetaan. Eikös niin.
    Viimeksi muokannut Kilu7; 14.9.2013, 20:43.

    Comment


      #32
      Onkos kukaan vedellyt uusia piuhoja puolille?

      Comment


      • #33
        Miksi uusia kokonaan jos ne on ehjät? Itselleni tein kiinteän asennuksen eli jätin adapterit pois ja laitoin puolan liittimet suoraan johtosarjaan, sama sytkäpäätteille. Jää muutama potentiaalinen vika paikka vähemmäksi.

        Comment


          #34
          Alkuperäset johdot on pitkälle hapettuneita moottorin lämmön takia. Vanhat kyllä toimii, jos tekee liitokset hyvin. Omaani vedän maadotukset täysin uusiksi.

          Comment


            #35
            Mulla oli neljältä puolalta auton omasta sarjasta maat hukassa. Joten tuli sitten vedettyä maadoitus kaikille uusiksi

            Comment


              #36
              Eipä kannata käyttää johtosarjan maadoituksia vaan suoraan vetää jokaiselta puolalta omat maat runkoon. Ei ole maaongelmia tuon jälkeen jos vaan maapiste on kunnollinen.

              Comment


                #37
                Aattelin uusia koneen päällä olevan johtosarjan niin mistäs sais sopivasti virran syötön puolille vai kaivanko johtosarjasta virtapiuhat esiin? Sähkökuvan mukaan 2.5mm2 virtapiuha, puna/vihreä, tulee 10 piuha nipussa liittimeltä T10ar. Tämä tuntuu vaan olevan niin tiukassa nipussa koneen takana

                Comment


                • #38
                  Onko kellään tietoa,miten kytketään johdot tuohon sytytysvahvistimen ohittavaan johtosarjaan,kun kyseessä 4 sylinterinen kone?
                  Sytysvahvistimelle tulee 5 napanen ja 4 napanen liitin.

                  Comment


                    #39
                    Minulla on 1.8 koneen ohjeet, laitoin privaa. En osaa sitä kuvaa tänne laittaa :(

                    Comment


                      #40
                      Tässäpä se olisi.
                      Attached Files
                      Viimeksi muokannut okkim; 10.11.2014, 08:41.

                      Comment


                        #41
                        Puolat taas irti?

                        Rich ilmoitti että kaikki ME7 loggerilla otetut logit katkeaa 5000 kohdalla.
                        Ehkä kaukaa haettu, mutta en rajais pois salauskantavikaa. Se kyllä yleensä pätkäsee pelin poikki täysin.

                        Comment


                          #42
                          Jotain moottorinohjaukseen liittyvää voi kyllä ollakin. Onko sitä mahdollista kokeilla vakiosoftalla vai onko liikaa rautaa vaihdettu?

                          Comment


                            #43
                            Yhdessä toisessa autossa tapahtuu Me7loggerilla samaa, eli loggaus katkeaa yläkierroksilla. Joskus harvoin saa koko login talteen. Ennen toimi hyvin, mutta ei enää TFSI-puolien vaihdon jälkeen.

                            Comment


                              #44
                              Ennen toimi hyvin, mutta ei enää TFSI-puolien vaihdon jälkeen.
                              Miten tehtiin johdotus. Tuliko uudet maadotukset, vai vanhoihin johtoihin puolien päässä?

                              Comment


                                #45
                                Enpä tiedä, pitääpä kysyä.

                                Comment


                                  #46
                                  Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                                  Miten tehtiin johdotus. Tuliko uudet maadotukset, vai vanhoihin johtoihin puolien päässä?
                                  Vanhoihin johtoihin oli tinattu, ei ole maadoitettu muualle.

                                  Comment


                                    #47
                                    Siellä puolien johdoissahan pitäis olla Logiikkatasoinen signaali/maa jolla sytkä laukaistaan ja puolan lataukseen tarvittava maa. Alkuperäsessä sytkävahvarikonfiguraatiossa logiikkamaa jää sinne sytkävahvareille ja on erotettu siitä puolien lataamisesta. Luultavasti häiriönpoistosyistä


                                    Nyt siis molemmat maat tulee sinne puolille samaa johtoa kannen päädyn maadoituksesta. Voi aiheuttaa häiriöitä ECUlle asti, kun maavirrat kulkee samassa johdossa.

                                    Siinähän vois kokeilla vetää puolilta oman maadotusjohtosarjan sille logiikkamaalle. Oikea maadotuspaikka on siinä paisarin takana oleva maadotuspiste.
                                    Sillon puolien latausvirta purkautuu kannen kautta ja pienivirtaisempi sytkän logiikkatasonen triggeri signaali samaan maahan kuin ECU.

                                    Comment


                                      #48
                                      Minä oon tehnyt aina niin että puolilta liittimet 2 ja 4 yhteen ja jokaiselta puolalta tuosta omat maat sinne paisarin alle tai johonkin muuhun maadoituspisteeseen. Näin tein japellekin, alkuperäisen johtosarjan maat jätin irti.

                                      Comment


                                        #49
                                        liittimet 2 ja 4 yhteen
                                        Tuo voi olla se ongelma.

                                        Comment


                                          #50
                                          Sitten on kyllä erikoinen juttu kun muut 3 autoa mihin noin on myös tehty toimii moitteettomasti, ja niin on monet muutkin tehneet. Kaikki on mahdollista. Miten olet omaasi tehnyt nuo kytkennät?

                                          Comment


                                            #51
                                            Mun autohan toimii suurimmaksi osaksi täysin moitteettomasti. Sit on näitä hetkittäisiä huonoja hetkiä.

                                            Comment


                                              #52
                                              Mikä pinni on mikäkin? Eli kumpi on logiikkamaa ja mikä se toinen?

                                              Sitten on kyllä erikoinen juttu kun muut 3 autoa mihin noin on myös tehty toimii moitteettomasti
                                              Onko niillä logattu ME7loggerilla?

                                              Comment


                                                #53
                                                ME7loggerilla lienee ainkin yhtä keltaista loggailtu kun siihen on uusi softa tehty :) Kukaan ei ole minulle kertonut ongelmista, esim. rötäämisistä tai vajaalla käyntiin lähtemisellä. 1 noista minun tekemisistä on 1.8 joten ei pelkästään BiT vehkeitä.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Tuo ässä minkä minä tiedän ei rötää, se pelaa hyvin. Ainoastaan loggaus menee reisille.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Miten olet omaasi tehnyt nuo kytkennät?
                                                    Tein jokaiselle puolan maalle oman johdon ja vetäsin sinne kannen päätyyn. Aluksi mietin, että tekisin oikeaoppisesti ja vetäisin logiikkamaan sinne ECUn maahan, mutta laiskuus iski ja tein niinkuin muutkin, koska sehän näyttää "toimivan". Nyt tosin kaduttaa. Onneks nuo erilliset johdot mahdollistaa muutoksen helposti.

                                                    Oma autohan ei ole ollut liikenteessä viime talven jälkeen ja muutos on tehty nyt kesällä, enkä ole kokeillut toimintaa.

                                                    ME-loggerillahan näytetaajuus on nopeampi, joka on herkempi häiriöille. K-linja ei ole kovin häiriösietoinen linja muutenkaan.

                                                    Mikä pinni on mikäkin? Eli kumpi on logiikkamaa ja mikä se toinen?
                                                    tossa on puolan kytkis:
                                                    http://forums.pelicanparts.com/uploa...1263563147.jpg


                                                    Ja voihan vika olla muuallakin, mutta tämä TFSI puolakonversio näytetään tekevän 99% tapauksista elektroniikan suunnittelusääntöjen vastaisesti, niin epäilykset herää, varsinkin kun viat ovat noin satunnaisia.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Mulla on maat yhdessä ja käytetään vielä alkuperäisten johtojen maata sekä ecun maapistettäkin.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Missä on maat yhdessä ja mistä olet vetänyt johdot ECUn maihin?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Pinnit 2 ja 4 on yhdessä ja noista on lisäjohto vedetty vielä sinne paisarin alle maapisteeseen.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Ei ne huvikseen tehtaalta ole erillään.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                                                              Tein jokaiselle puolan maalle oman johdon ja vetäsin sinne kannen päätyyn. Aluksi mietin, että tekisin oikeaoppisesti ja vetäisin logiikkamaan sinne ECUn maahan, mutta laiskuus iski ja tein niinkuin muutkin, koska sehän näyttää "toimivan". Nyt tosin kaduttaa. Onneks nuo erilliset johdot mahdollistaa muutoksen helposti.

                                                              Ja voihan vika olla muuallakin, mutta tämä TFSI puolakonversio näytetään tekevän 99% tapauksista elektroniikan suunnittelusääntöjen vastaisesti, niin epäilykset herää, varsinkin kun viat ovat noin satunnaisia.
                                                              Eli sinulla on nyt 12 kpl maajohtoja paisarin alle maapisteeseen?

                                                              Mistäpäin löytyy paras liitospaikka tuolle ECU maalle jos tuota meinaisi käyttää?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X