Tuo mun EFR tais olla 25-26 cm laipasta laippaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B5 1.8T quattro BW EFR 6258
Collapse
X
-
No nyt on vihdoin koitettu moottoria käyntiin, käynnistyy hetkeksi ennen, kuin ajonesto tulee peliin. Ilmeisesti tuota sopeutusta ei pysty tekemään VCDS Lite versiolla. Jos Kouvola-Porvoo väliltä löytyy joltain VCDS niin voisin päiväksi lainata korvausta vastaan, saa toki tulla käymään itsekkin tallilla.
Comment
-
No nyt on kone käyny kymmenisen minuuttia tyhjäkäyntiä. Koneen takaosasta kuuluu vaimea "läpsystys". Jokunen vikakoodikin saatu aikaan. Täytyy toivoa että tuo ääni häviää ajan kanssa.
Address 01: Engine Labels: 058-907-55x-AEB2.lbl
1 Fault Found:
01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
26-00 - Output Open
Address 08: Auto HVAC Labels: Redir Fail!
3 Faults Found:
00799 - Coolant Temperature Sensor (G110)
30-00 - Open or Short to Plus
00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
29-00 - Short to Ground
01273 - Fresh Air Blower (V2)
17-10 - Control Difference - Intermittent
EDIT:
Vian selvittelyä, toinen n75 tulevasta liittimen piuhoista oli irronnut.
Sivuäänet katoavat hiljakseen. Niin pitkä aika kun on viimeksi kuullut tämän käyvän, etten oikein enää edes muista miltä se kuullosti aikaisemmin, niin ei osaa sanoa kuinka normaali moottorin käynti ääni on tällä hetkellä.Viimeksi muokannut Everafta; 1.7.2018, 02:27.
Comment
-
Comment
-
No nyt ei ole enää kuin kaksi vikakoodia jäljellä. Eikös tuo 00799 - Coolant Temperature Sensor (G110) ole se lohkon takaata jäähdyttimelle menevässä linjassa oleva nelinapainen anturi josta on tuossa ylempänä keskusteltukkin ? Toinen joka askarruttaa on tuo 00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113), onko tämä nyt sitten se ilma läppä joka on raitis ilma suodattimen alapuolella ? Missä tilanteessa tuon läpän kuuluisi aueta ? Nyt se ei ainakaa liiku mihinkään suuntaan vaikka puhallusnopeutta ja lämpötilaa säätää.Viimeksi muokannut Everafta; 16.4.2014, 13:21.
Comment
-
Kahta yllä olevaa vikakoodia lukuunottamatta auto alkaa olla valmis maalarille, metallihohto mustan sävy pitäisi vielä osata päättää, sekä saada hommattua jostain oikean puoleinen etulokasuoja. Totesin tarvikelokasuojien hinkkaamisen ihan turhaksi, ainut tapa saada ne istumaan olisi sulattaa ne, ja tehdä uudelleen, aivan luokatonta tavaraa. Eli jos jollain löytyy nurkista prefaceliftin ruosteeton,kolhuton oikea etulokasuoja niin laittakaa ihmeessä YV:tä. Olen tänään soitellut kymmenkunta romuttamoa ja muutamia purku autoa tarjoavia läpi, mistään ei tunnu ruosteetonta ja kolhutonta alkuperäistä löytymään.
Comment
-
Hiljaa hyvä tulee
Nyt on audi maalissa ja suurimmalta osin kasassa. KW Variant 2 Coilover on tilattu. Lemförderin tukivarsi sarja, Powerflex taka akseliston pusla sarja ja tfsi puola konversio setti odottelee hyllyssä vielä asennusta. Jarruista olen pyytänyt tarjouksia useammasta kaupasta. Tarkoitus olisi laittaa zimmermanin, blackdimondin tai ebc levyt joka nurkkaan ja redstuff palat. Samalla sitten vaihtaa jarrunesteet, laatikkoöljyt ja peräöljyt. Jos pelimerkit riittää niin voisi samaan vaivaan asentaa vielä teräspunos jarruletkut. Pitäisi vielä etsiskellä jäykemmät vakaajat eteen ja taakse niin alusta olisi aikalailla paketissa.
Auto pukkaa vielä muutamia vikakoodeja joita pitäisi jaksaa alkaa selvittelemään ennen auton säädättämistä.
1272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
29-00 - Short to Ground
00769 - Coolant Temperature Sensor at Engine Outlet (G82)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
00771 - Fuel Level Sensor (G)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
Viimeksi muokannut Everafta; 14.7.2019, 04:37.
Comment
-
Leima
Audi viimein leimattu. Pääsi vihdoin ajamaan audilla tuskallisen pitkän ajan jälkeen. Jarru tuntuma jäi hiukan pehmeäksi vieläkin vaikka ilmaus suoritettiin 5 kertaa. Kokeiltiin painestamalla jarrusäiliö ja ihan poljinta polkemalla, mutta muutosta ei saatu aikaan. Laskisikohan jarrupääsylinteri läpi, kun neste ei uloskaan tule mistään. Jarruneste ja jäähdytysnestesäiliön voisi vielä vaihtaa, ovat sen verran kellastuneita.
Nyt täytyisi keretä vielä säätämään auto isommalla turbolla, suuttimilla ja maffin rungolla. Lopuksi vielä pari huonolaatuista kuvaa likaisesta autosta talvi vanteilla. Täytyy ottaa edustavampia kuvia kun saa auton pestyä ja vahautettua. Hiukan joutuu tuosta vielä ajokorkeutta nostamaan, kun kylälle ei pääse joutumatta ajamaan hidasteista :/
Viimeksi muokannut Everafta; 13.6.2019, 15:39.
Comment
-
Tämän kanssa vihdoin saatu jotain aikaiseksi. Ensimmäisellä säätö kerralla maf arvot eivät olleet järkeviä, koska maf putki oli liian lähellä ilmaputsari kotelon seinää. Jätettiin hommat kesken sillä kertaa ja alettiin työstämään uutta imuputkea ja ilmaputsarikoteloa vapaavirtasuodinta varten. Viime viikkolla saattin lopulta auto säätöihin, tästä suuri kiitos porkkikselle.
Viime talven aikana tuli tehtyä tfsi puolakonversio, sekä selvitettyä jarru vikaa. Jarrut saatiin toimimaan jarrupääsylinterin vaihdolla. Samalla tuli napautettua pelkääjän puolen abs anturia syvemmälle, niin pääsi eroon ärsyttävästä polkimen täristämisestä pysähtyessä.
Kesävanteiksi tuli hommattua BBS RSII 025/026.
Edessä 8x17 ET35 Kumit 215/40/17 Federal SS 595
Takana: 9x17 ET35 Kumit 215/40/17 Federal SS 595
Eihän tähän vuoden aikaa auto pysyny puhtaana, vaikkei ollut kuvaus paikalle ku muutama kilometri.
Viimeksi muokannut Everafta; 13.6.2019, 16:16.
Comment
-
Kesällä 2018 oli saatu haalittua kasaan kaikki 01E swapin vaatimat osat. Ei riittänyt mielenkiinto alkaa vaihtamaan laatikkoa auton alla, niin nypättiin kone irti ja vaihdettiin väljemmässä tilassa 6-lovinen vanhan 5-lovisen tilalle. Hommahan on oli suht suoraviivaista osien vaihtoa. Tuossa S4:sta tulleessa laatikossa oli ollut öljyjäähdytys, mutta ne osat eivät ikinä mulle päätyneet, joten lähdön ja paluun väliin laitettiin vain teräspunosletku AN liittimillä. A4 johtosarjassa pakkivalolle meni 5 napainen liitin, se piti vaihtaa S4:sen anturissa olevaan 2 napaiseen. Etuapurunko hiekkapuhallettiin ja epoksimaalattiin jonka jälkeen laitettiin eteen 034:n kumipuslat ja takaapurunkoon 034:n alumiinipuslat. Perän stefat vaihdettiin ja kannakkeeseen prässättiin myös 034:n puslat. Vaihdevivuston pallonivel uusittiin samalla kun se vaihtui S4 B5 vivustoon. Etu- ja takavetareihin vaihdettiin uudet SKF nivelet ja olkavarsiin SKF:n laakerit. Paikalleen asennuksen yhteydessä oli helppo uusia käsijarru vaijerit, joten ne asennettiin samalla. Kytkinhän oli aikasemmin vaihdettu 240mm kiinteällä vauhtipyörällä olevaan, joten siihen ei tarvinnut muutoksia.
Osalistaa.
- Vaihdelaatikko DSY 01E
- Perä DQA
- Etuvetarit 8D0407271AR & 8D0407272AR
- Takavetarit 8D0501203
- Etuapurunko 4B0399313DE
- S4 B5 vaihdevivusto
- Vaihdevivuston korjaus sarja 8D0798151
- Olkavarret 4B3407258A & 4B3407257A
- Pyörän navat 4A0407615G
- Kardaani 8D0521101J
Viimeksi muokannut Everafta; 10.7.2019, 08:50.
Comment
-
Olkavarret kun vaihtui ja auton tehot ovat muutenkin kasvaneet niin oli ajankohtaista samalla päivittää etujarrut. Satuloiksi löytyi ruotsalaiselta purkaamolta muutamalla satasella VW touaregin etusatulat, jotka on Brembon valmistamat 6-mäntäiset "17Z". Satulat lasikuulapuhallettiin, epoksimaalattin ja tiivisteet vaihdettin. Yksi männistä oli vaurioitunut joten se vaihdettiin uuteen. Levyksi tuli SLK mersun 330mm:set brembot, jotka sopi paikalleen suurentamalla pultinreiät MB:n 13.3mm -> Audin 15.3 mm reikiin ja keskireikä suurennettiin 67mm->68mm. Jarruletkut ovat Audi RS4 B7:n teräspunos etujarruletkut. Jarrupaloiksi tuli Ferodon tekeleet. Jarrusatulan pulteiksi hommasin jotkut BMW:n yläiskarin pultit, joissa oli oikea halkaisija ja sopiva lujuus. Pulttien ja mutterien väliin tuli Nord-Lock aluslevyt, estämään löystymistä. Satuloiden päälle sopi nätisti nuo BBS RSII 025 17"x8" et35 vanteet.
Osalista
- Jarrusatulat 17Z Brembo 7L6615123T & 7L6615124H
- Jarrusatulan korjaussarja Brembo B34037
- Jarruletkut Audi RS4 B7 "HEL" teräspunos
- Jarrulevy Brembo 330mm 09.A448.21
- Jarrupalat Ferodo FDB1625
Viimeksi muokannut Everafta; 10.7.2019, 08:50.
Comment
-
Tänä keväänä on alettu puuhata kiinalaisen valupakosarjan tilalle tuubipakosarjaa. Kaikki tuntuu tekevän "mustasta" vesijohtoputkesta turbon ylös työntäviä pakosarjaa niin alettiin ihan mielenkiinnosta värkkäämään rst:stä päinvastoin asettuvaa sarjaa. Se tietty vaatii vähän tulipeltiä kannen suojaksi ja kunnolista koteloa ilmanputsarille, ettei ime pakosarjasta hohkaavaa kuumaa ilmaa. Saa nähdä miten tuollanen rst vesijohtoputkesta tigillä ja suojakaasulla juotettu sarja tulee kestämään. Ilmanputsarin ja maffin asento muuttuu varmasti vielä, kun aletaan tekemään kunnollista suojakoteloa niille.
Viimekesän lopulla tuli käytyä paikallisessa penkissä mittaamassa paljon toi BW EFR 6258 työntää bensalla. Tavoitteeseen päästin, joten tästä nyt hyvä jatkaa eteenpäin.
Viimeksi muokannut Everafta; 13.6.2019, 16:21.
Comment
-
Tämän kanssa tuli käytyä 13.6 clubin cruisingeissa. Hauskaahan siellä oli, kiitokset järjestäjille. Täytyy ehdottomasti yrittää ehtiä useamminkin mukaan vastaaviin tapahtumiin. Tällä hetkellä yläkerta on levällään tallissa, tarkoituksena vaihtaa ADR 8.8 nostolla oleva imunokka ja 10.2 nostolla oleva pakonokka. Samalla vaihtuu supertechin jouset sekä säädettävä hihna ja ketjupyörä. Josko tästä saisi loppukesäksi vielä vähän iloisemman ajeltavan.
Viimeksi muokannut Everafta; 16.7.2020, 22:08.
Comment
Comment