Pahoin pelkään, että tuo tuubisarja tulee repeämään kollektorista 4syl putken juuresta. Liian lyhyt tuo 1syl putki verrattuna neloseen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B5 1.8T quattro BW EFR 6258
Collapse
X
-
Olisiko sit mahd. Siitä syystä toi paikoillaan ollu valusarjakin haljennu nelosen putkesta poikki kokonaan ja sen lisäks kun irroitin sarjan niin kakkosen putkessakin oli halkeama? Ongelma oli että en halunnut ruveta tekemään ahtoputkistoja ja downpipea uusiks vaan päädyttiin että tekee vastaavanlaisen hiukan jouhevimmilla putkilla olevan sarjan.
Millainen sarja tähän threadin autoon on nyt tulossa? Tuubisarja? Alkuperäiselle paikalle?
Comment
-
Tilasin ebaysta varmaan halvimman mahdollisen t25 laipallisen valupakosarjan mitä on. Suurella todenäköisyydellä siis joku hylkyyn menneistä wokkipannuista sulattamalla tehty satsi. Tällä olisi tarkoitus koittaa katsastaa auto tulevaisuudessa, jonka jälkeen tarkoituksena on ollut hommata tuubisarja, noita Donan värkkäämiä tällä hetkellä harkinnut.
Comment
-
Pakosarjat
Lopulta sain hommattua tuon "vaikeammin" löytyvän pakosarjan. Klubilaiseltahan tuo löytyi, kiitokset sinne. Mäntiä, kankia ja laakereita odottelen edelleen saapuvaksi niin projekti etenisi. Kovassa etsinnässä tällä hetkellä on vuosimallin 97 AEB:n moottorin sähkösarja (8D1971072BP), saa ja pitää tarjota jos löytyy joltain. Mikäli jollain klubilaisista on ylimääräistä aikaa ja osaa puhua ruotsia mielestään riittävän hyvin, voisi ottaa privalla yhteyttä. Oma ruotsin kielen taito ei riitä osatiedustelun hoitamiseen puhelimitse ruotsista. :/
Valinnanvaraa
Viimeksi muokannut Everafta; 20.9.2013, 21:43.
Comment
-
Huohotus
Männät ja kanget edelleen matkalla, johtosarja löytyi lopulta ebayn ihmeellisestä mailmasta. Osia odotellessa tullut ideoita ja kysymyksiä tuosta huohotuksen toteutuksesta. Oli purkaessa pancake venttiili aivan täynnä kermaa, eikä siitä ollut kovin paljon tavara enää läpi kulkenut. Ajatuksena oli laittaa letkuun ennen pancake venttiiliä huohotus säiliö. Säiliöltä sitten normaalisti letku pannukakku ventiilille ja uusi venttiili omalle paikalleen. Mietityttää lähinnä talvea ajatellen tuo säiliö, kun ei sitä joka pysähdyksellä kuitenkaan kerkeä tyhjentelemään, kerma jäätyy säiliöön. Voiko säiliöstä sitten lämmetessä lähteä jääpaloja imupuolella turboa morjenstamaan? Onko loppujen lopuksi parempi pysyä alkuperäisessä huohotuksessa, voisihan nuo möhnät tietty ohjata suoraan auton alle.
http://www.hevosvoima.com/shop/index...oducts_id=7201
Comment
-
Välijäähdyttimen maalaus
Postisetä kiikutti tänään välijäähdyttimen ovelle asti. Tuo täytyisi nyt maalata vielä mustaksi. Foorumilta yritin etsiskellä tietoa millaisilla maaleilla porukka on näitä maalannut niin, että maali kestäisi käyttöä eikä muuten huonontaisi mitenkään ylitsepääsemättömästi jäähdytys tehoa. Vinkkejä, kokemuksia ja mielipiteitä otetaan vastaan maaleista ja maalamisesta.
Comment
-
Vuosimallin 97 sähkösarja löytyi foorumin kautta lopulta. Kaikki muut piuhat näyttäisi menevän suoraan kiinni paitsi lambdan liitin joka näyttää samanlaiselta, mutta ei kuitenkaan sovi. Alkuperäinen lambda on siis tuo 0258006014 mallinen, ilmeisesti pitäisi olla tuo 0258005160 malli. Tosin eroavaisuudet liittimissä ovat niin pienet että näyttäisi saavan mattoveitsellä muokattua sopivaksi. Onko noissa lambdoissa eroa ? Voiko siis laittaa tuon 0258006014 mallisen jos on vuosimallien 97 ecu 8D0907557T?
Muuten hommat etenevät hiljakseen, putkistoksi tuli simonsin 2.5 tuumainen ja downpipe täytyisi askarrella itse 3 tuumaisesta tavarasta, tarkoitus laittaa tuohon downpipeen kahdelle lambdalle paikat, niin saisi tarpeen vaatiessa myös laajakaista lambdan rinnalle. Katalysaattoriksi tuli pitkän pähkäilyn jälkeen Catcon 3" metallikatti. Putkiston laipat olisi tarkoitus toteuttaa v-panta liittimillä, koska ahtimessakin on kyseinen v-panta liitos, tuleepahan joka paikkaa samanlaiset.
0258006014 Lambda
0258005160 Lambda
Comment
-
Onko EFR:ssä valmiina nykyisin 3'' liitos? Ihan alkusarjan malleissa oli muistaakseni jotenkin hieman hassun kokoinen laippa.
Comment
-
Nyt on vihdoin kone takaisin keulalla, eipä se ahdin tietenkään sovi suoraan paikalleen, ottaa alareunasta pikkasen kiinni moottorin kannakkeeseen. Pakosarjan laippa on pikkasen viistossa moottoria kohti, tuon kun koneistuttaisi suoraksi niin samalla ahdin saattaisi nousta ratkaisevasti muutaman sentin ylöspäin. Tuon turbon laipan koon muistin tietysti väärin, Eli turbossa on aavistuksen pienempi laippa kuin 3 tuumaisessa v-pannassa, pannan laippaa koneistamalla tuokin sai korjattua.Viimeksi muokannut Everafta; 26.11.2013, 09:29.
Comment
-
-
95 sähkösarjan vaihto vuosimallin 97 sähkösarjaan
Vuosimmallin 97 sähkösarjan liitäntöjä selvittäessä tuli muutama ihmeellisyys vastaan joihin en löytänyt varmaa vastausta. Elikkäs ensimmäiset ovat nuo kannen takaosassa olevat jäähdytin nesteen anturit vuosimallissa 95 niitä on kaksi kappaletta (sinisillä liittimillä) vuosimallin 97 sähkösarjassa on vain toiseen niistä liitin, kaksinapainen anturi jää ilman liitintä. Linkin kuvan mukaan kyseisessä paikassa on vain tulppa ? Numero 25 Voinko jättä "ylimääräisen anturin" vain paikalleen tulpaksi ? Pitäisikö lisäksi vaihtaa tuo toinen anturi jolle on piuha niin vm 97 anturiin? (jos se siis on erinlainen kuin vm95 anturi)
Toinen liitin jolle en löytänyt paikkaa on ilmeisesti öljyn lämpötila anturille menevä johto. Linkin liitin numero 26 menee tällä hetkellä öljynjäähdyttimessä olevalle anturille, minne tulisi numero 17 mennä ? Vuosimallin 97 sähkösarja
Tietoa ja hyviä arvauksia otetaan jälleen vastaan, jotta valmistuisi tämäkin projekti joskus.
EDIT: Ilmeisesti tuo 17 menee öljyn lämpötila anturille jota ei löydy 95 vuosimallistaViimeksi muokannut Everafta; 5.12.2013, 01:05.
Comment
-
Kyllä se on vuodessa aika lailla kulunut laikukkaaksi jo, tekohengittämistähän tuo perjaatteessa on, pysyvämmän tuloksen saisi ns "nahkamaalilla". Tuon lisäksi taitaa olla ainoa vaihtoehto laittaa uusi nahka, joka on ikävä kyllä niin pirun kallista.Viimeksi muokannut Everafta; 1.7.2018, 01:26.
Comment
-
Öljynlämpöanturi on varusteluasia, ei vuosimalliasia. 96 purkuautossani sellainen oli ja mittaristossa siis myös mittari. Johdon voit jättää irralleen.
Lämpöantureiden kanssa on varmaan käytännössä 2 vaihtoehtoa. Joko apinoit vanhasta johtosarjasta liittimet ja kytkennät tai hommaat uudemman mallin anturin. Uudemmassa on siis kaksi samoissa kuorissa. Sähköisesti ne ovat tietääkseni vaihtokelpoisia. Omaan 97-mallin johtosarjaan tein muutoksen 2 anturille.
Comment
-
No nyt olis hommattu vm 97 anturi luulisi ongelmat sillä ratkeavan. Pakosarjan t25 laippa piti koneistuttaa 1.5cm matalammaksi ja suoraksi samalla, alunperinhän laippa oli kalleellaan lohkoon päin. Muuten ahdin olisi ottanut kiinni moottorin kannakkeeseen. Bensasuodatin oli mallia 1997 ja viittä vaille syöpynyt puhki, laakkoselta tilasin uuden, mutta lähettivät aluksi kolmos koppasen golffin suotimen. Bensapumpun vaihdon yhteydessä tuli selväksi miksi kone ei välttämättä saanut bensaa parasta mahdollista määrää, sillä bensapumpun päässä oleva sihti oli aivan tukossa. Tukkeutunut bensapumppu
Turbon letkujen hommaaminen osoittautuikin uskomaani vaikeammaksi, öljyn meno letkuksi sain teetettyä teräspunosletkun. Öljyn paluu olisi tarkoitus toteuttaa näillä näkymin hitsauttamalla molempiin laippoihin kierre holkit joihin saisi kiinnitettyä teräspunosletkun. Alavesiletku tekee muutaman ysikymppisen mutkan joita en ole saanut missään teetettyä tähän mennessä. Ongelmia tuottaa myös tuo BW EFR 6258 koska se on sen verran pitkä, että imupuolen laipasta syylärin tuulettimeen on matkaa 7 senttiä, tuon takia joutuu vähän askartelemaan, että saa imuputken sopimaan. Imuputken asennon muuttumisen takia jäävät kaikki lähdöt putkesta aikalailla erikoiseen paikkaan, toivottavasti se ei tule aiheuttamaan ongelmia. Suuremmalle maffin rungolle koneistin muovista sovitteen, että sopii vakio ilmanputsarin koteloon. Lopuksi muutama linkki koneistuksista ja muusta sovittelemisesta. Imuletku versio:1
Viimeksi muokannut Everafta; 11.12.2013, 21:34.
Comment
-
Projekti on seissyt nyt muutaman kuukauden, johtuen motivaation puutteesta. Alkaa pikku hiljaa syömään miestä ajella vanhalla bemarilla, tästä jouhtuen olen päättänyt pakottaa itseni sinne tallille pikkuhiljaa.
Turbon öljy ja vesiletkut alkaa olla pikku hiljaa sillä mallilla, että niistä saattaisi jotain virratakkin. Veden paluu puoli tekee kyllä vieläkin aikamoisia kiemuroita, mutta jollen aivan väärin ole ymmärtänyt sen pitäisi tulla sen verran paineella sieltä ettei, muutama mutka menoa haittaa? Oikaiskaa jos olen väärässä.
Tuo S4 helmojen sovittelu ilman faceliftin alalistaa, tuottaa vielä päänvaivaa. Takakaaren ja helman yhtymä kohtaan pitäisi keksiä jotain, siihen jää muuten niin silmäänpistävä syvennys. Samoiten tuo listan paikka etulokasuojan kohdalla tuottaa harmaita hiuksia.
Comment
-
Noi s4 helmat niin ne saumat vedät mustalla sikaliimalla siististi, sit vaikka viel maali päälle.
Comment
-
Downpipe vielä tig hitsattavana. Öljyn paluu teröspunosletku pitäis teettä uusiksi ja laajakaista lambda+EGT piuhat pidenettävänä, että riittävät kabiiniin. Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, joka olisi tässä projektissa hyvin harvinaista, niin viikon sisällä pitäisi ensisauhut koittaa ottaa.
Oze1 tuon ahtimen sovittaminen tuollaisella valusarjalla mikä minulla on teettää hiukan hankaluuksia, koska ahdin on niin pitkä vakio ahtimeen verratuna, tulee "ruttuputki" pirun lähelle flektiä. Sen lisäksi ahtimen ja korin välii jää 1-2 cm rako. jollain custom pakosarjalla ja aftermarket ilman suodatimella ei olisi pahakaan homma saada ahdinta mahtumaan. Itsellä kun on vakio ilmanputsari tarkoitus saada sopimaan niin tekee tiukkaa.
Yv:llä saa suositella Helsinki-Kouvola väliltä automaalaria. Väri olen pohtinut pitkään. Mustana tuo tulee pysymään, mutta maalatakko alkuperäisvärillä vai jollain uudemman audin metallihohto mustalla, joku custom mustakin saattaisi toimia. En vain ole saanut väriä päätetyksi.
Comment
-
Eikös tuo ollu se pykälää pienempi efr, muistelin joskus lukeneeni? B6 ssa laitoin samalla pakosarjalla ilman muutoksia, ainoastaan moottorintuki alumiinia saa hiukan veistää, mutta ei niin ratkasevasti että ei kestäs. Imuputkikin mahtui hyvin nouseen 90 asteen mutkalla, kun lyhensi sitä ja leikkas flektin kehikosta muutaman rivan pois.
Comment
Comment