Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S6 V8 C4 puuhastelua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S6 V8 C4 puuhastelua

    Muutama viikko sitten hetken mielijohteesta suoritettu koeajo automaatti ässällä siirti jo monen vuoden ajan haaveiltua TT:n hankintaa taas tulevaisuuteen. Mukana tuli mapillinen kuitteja ja tämä auto on vaikuttanut aiemmin Virroilla, liekkö jonkun jäsenen vanha kala?

    Vikalistaan on ilmaantunut seuraavia heti-kohta-joskus laitettavia kohteita:

    • Kuskin ovi ei aukea sisältä
    • Kuskin ikkuna laskee/ nousee vain n. 5 cm kerrallaan, joskus pelaa oikein
    • Tiputtaa hieman öljyä, keula märkänä
    • Ohjaustehostimen öljyä (punaista o_O) vuoti reilusti
    • Alustasarja tuntuu olevan vaihtokunnossa
    • Moniurahihna hieman rispaantuneen näköinen
    • Tyhjäkäynti korkealla, n. 1100
    • Maalipinnassa lakkavaurioita siellä täällä

    Summa summarum, jakopääremppa ja alustan päivitys ovat nyt isoimpina projekteina. Harmi vaan, että hallipaikkan ja nouhaun puutteet asettavat pieniä esteitä harrastamisen tielle.


    Öljyn- ja suodattimen vaihto, letkulämppärin asennus ja tehostimen vuodon korjaus onnistui kuitenkin yllättävän helposti. Ja toki vaihdoin oikeat tehostinöljyt tilalle. Laittelen näistä ja tulevista puuhasteluista kuvia niin saattavat olla jollekkin vastaavalle aloittelijalle joskus vielä hyödyksi.

    Tässä kuosissa tullut mulle...


    #2
    Tämä yksilö oli vissiin siellä Oulussa myynnissä? Tuli itsekin käytyä ajamassa ja toteamassa, että liian paljon laitettavaa ihmiselle jolla ei oikein ole paikkaa missä rempata. Hyvä, että joku pelasti tämänkin!

    Comment


      #3
      Mistä näitä ässiä oikein tulee? :)

      Comment


      • #4
        Jep, Oulusta tämä löytyi. Oletin tämän porsivan jostain jo kotimatkalla, joten jokainen ajettu kilometri on vain plussaa :D

        Comment


          #5
          Ei pitäis olla ohjaustehostimen öljy punaista, pitäis olla vihreää. :)

          Comment


          • #6
            Johan pommin löysit. Toivotaan, ettei käy liiaksi lompakolle. Sori vaan suora palaute.

            Tästä hieroin kauppaa viime kesänä, ja auton piti olla tiptop kunnossa. No, muutaman satakilometriä kun ajoin silloista myyjää vastaan, ja huomasin auton kunnon, niin siinä joutu pistämään kädet taskuun, ettei "satu juhaa leukaan". Kyllä hatutti. Eli kaupat jäivät todellakin tekemättä.

            Auto oli tullut sille Virtojen miehelle jostain eteläsuomesta, "audiharrastajalta". Eli ei ollut montaa viikkoa ollut tällä Virtojen miehellä, tai no, pojalla, jolta sitä olin vaihtamassa. Tuumasi, että kuluttaa liikaa bensaa opiskelijabudjetille... ;)

            Silloin oli ainakin seuraavat viat/ominaisuudet havaittavissa;
            -lakkavaurioita ympäri auton, joten ylimaalaus ainoa vaihtoeho
            -penkit aika roisissa kunnossa
            -vahvarin piuhat vedetty kattoverhoilun kautta, reikiä katossa.
            -tyhjäkäynti todella korkealla
            -kone kävi oudosti
            -takapää viisti maata, etulokarin ja renkaan väliin olisi voinut päänsä laittaa...
            -etuvalot eivät istuneet kunnolla
            -erinäisiä piuhavirityksiä konehuoneessa
            -nestevuotoa
            -tehostajan nesteet tosiaan väärän väriset...
            -jne.
            + voisin todeta, että kuitteja oli mapillinen, mutta se ei paljoa lämmittänyt, kun huomasi että auto tarvitsisi aika lailla laittoa. :/

            Toivottavasti et autosta paljoa maksanut....

            Comment


            • #7
              Katselin myös tätä yksilöä kun omaani olin ostamassa. Totesin kuitenkin tuon turbomallin sopivan itselleni paremmin. Hinta tässä muuttui jännästi. Välillä laski ja nousi.

              Hieno auto jokatapauksessa. Ota kuvia projekteista.

              Comment


              • #8
                Lähes ilmaiseksihan tuon sai :) Kuiteista selaamalla selviää tämän kalan historia sen verran, että 05-11 on ollut yhdellä omistajalla Tampereella (ei siis Virroilla, kuten aiemmin muistelin). Sieltä siirtynyt Helsinkiin, josta taasen Ouluun. Tämän opiskelijapojan (?) omistushistoria jäi hieman epäselväksi, jotain se höpisi siskonmiehenkumminkaimasta jolta kuulemma oli itse tämän hankkinut. Muisti kyllä mainita, että opiskelijana ei ole varaa pitää :D No, eipä tuon kaverin jorinoita tullut paljoa kuunneltu, piti luottaa omaan intuitioon...

                Aika hyvin Toni tuossa toi lisää asioita listaan. Piuhavirityksiä oli ainakin joskus vedetty pilluvaloille, tai näin voisi ainakin päätellä noista päättymättömistä paukkunaruista. Jonkun mielestä itse tehdyt peili- ja puskurivilkut ovat myös olleet hienot.

                Osaatko kuvailla enemmän tuota oudosti käymistä? Itse en ole osannut kiinnittää huomiota kuin tuohon tyhjäkäyntiin. Etuvilkut tuohon nyt ainakin on laitettu tarvikkeena ja niissä on liian pitkä muovinasta, jonka takia ovat hieman hassun näköiset. Tämä käsittääkseni on kuitenkin monen satkun ongelma?

                Kuten aiemmin myös mainitsin niin vaihdoin oikeat vihreät tehostinöljyt. Hellän painepesun jälkeen vuotokohtakin löytyi helposti, onko tuo nyt sitten tehostimen ilmausruuvi tms.? Sisällä ollut o-rengas oli ottanut ajan saatossa hieman osumaa ja sieltähän se öljy puklasi ulos. Vaihdon jälkeen on pysynyt kuivana. Toki se varmaan kohta vuotaa jostain muualta :)

                "Ruuvi" oli siis tuossa alemmassa reiässä.


                Ruuvi jousineen + tiiviste.


                Porsinut tiiviste.

                Comment


                • #9
                  Hieman on taas päästy eteenpäin tämän romun kanssa. Oven korjaus oli helppoa, kahvan vaijeri oli irronut lukkopesän päästä. Jakopääjumppa (Gates-sarja, moniurahihna, termari, vesipumppu) meni myös ilman suurempia ongelmia mutta heti sen jälkeen tehostin alkoi temppuilemaan.

                  Kun auton käynnistää (lämmin tai kylmä, ei väliä), alkaa hihna huutamaan aivan älyttömästi. Tehostimen rulla ei tahdo alkaa pyörimään tai vaihtoehtoisesti se takertelee ja hihna suttaa siitä yli. Hetken päästä kierrokset tasaantuu ja tehostimen rulla alkaa pyöriä normaalisti. Rulla jumii selvästi tiukemmissa käännöksissä ja ääriasennossa. Otin moniurahihnan pois jotta pääsee tutkimaan tarkemmin, alla videossa havainnollistavaa materiaalia.



                  Onkohan pumppu sökönä vai mistä moinen voi johtua. Jakopäärempassahan ei tuohon rullaan tarvinnut koskea millään tavalla, eikä ennen remppaa ollut mitään ongelmaa tehostimen kanssa. Tuntuu myös oudolta ettei hihna jaksa pyörittää tuota rullaa, kun sitä kuitenkin voi parilla sormella rullailla...

                  Comment


                    #10
                    Mitäs tälle projektille kuuluu?

                    Comment

                    Working...
                    X