Laitappa tarinaa tuosta elektrolyysistä vähän tarkemmin... Tiedän kyllä periaatteen mutta vähän tarkemmin selostusta ko operaatiosta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi Coupe 1.8T
Collapse
X
-
Ruosteen poisto elektrolyysillä
Tämä menetelmä sopii vain raudalle.
Elikkäs yksinkertaisesti selitettynä se tapahtuu näin:
Tarvikkeet:
Dc virtalähde (muuntajamallinen akkulaturi on hyvä)
Uhrimetalli johon ruoste siirtyy prosessin aikana.
Lämmintä vettä
Muovisanko
Kidesoodaa
Teräsharja
Puhdistettavat osat ja uhrimetalli muovisankoon kokonaan upoksiin lämpimään veteen. Osat eivät saa koskettaa toisiaan
Virtalähteen miinuskenkä puhdistettavaan kappaleeseen
Virtalähteen pluskenkä uhrimetalliin, mitä isompi rauta, sitä enemmän pinta-alaa ruosteella siirtyä.
Kidesoodaa 5% veden sekaan, virrat päälle ja odottelemaan.
Kun virta laskee/ruostetta ei enää irtoa, teräsharjalla putsaus ja lopuksi pesu vedellä.
Itse käytin 24v akkulaturia. Virran määrästä näkee aika hyvin tehon. Jokainen kokeilkoot omalla vastuulla. Prosessin aikana vapautuu jotain kaasua, eli hyvä tuuletus pitää muistaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mehtala Näytä viestiJoko laitoit nuo G60 jarrut autoon kiinni?
Menikö jarrupolkimen tuntuma "pehmeäksi", vai miksi on ostoilmoitus 25mm pääjarrusylinteristä?
Tuli tutkittua taas vac-comia vähäsen ja huomasin että ecun veden lämpötila on eri kuin mittariston.
Antureina siis Aeb:n vakio ja NG:n multivika-anturi. Sellaista anturia ei vissiin taida olla olemassakaan missä olisi molemmat samassa? Jos laittaisin sen 2-napaisen niin pitäisi silti laittaa multivika-anturikin.
Comment
-
Vakion ainakin 2000 luvun koneissa on 4napainen anturi ylävesiletkussa, josta toinen antaa tiedot eculle ja toinen mittaristolle. Mutta silloinkin pitää muistaa että, mittariston lukemahan on todellakin vain jotain sinne päin, oliko nyt 75-110c kun näyttää kiltisti keskelle että, ihmiset eivät turhaan tulisi auton kanssa huoltoon kun ei lämpene tai lämpenee liikaa.
Näyttämän saa korjattua, mutta sen teko vaatii ihan kunnolla softan muuttamista eikä onnistu vcds:lla.
Comment
-
Jarrujen "tehokkuus" ei isommalla pääsylinterillä kasva, päinvastoin: tarvittava poljinvoima suurenee.
Comment
-
Mietin että onko kupeen mittaristo vielä vanhaa hyvää mallia joka näyttää oikeasti alkuperäisenä oikein.
Tällöin voisi toimia esim mk2 golffista tuttu keino laittaa vastus väliin.
Harmillisesti en ole laiskuuttani jaksanut tallentaa sivuja kirjanmerkkeihin missä lukisi arvot, kun omassa projektissa ei tuo ole vielä se suurin murhe.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jonde Näytä viestiMietin että onko kupeen mittaristo vielä vanhaa hyvää mallia joka näyttää oikeasti alkuperäisenä oikein.
Tällöin voisi toimia esim mk2 golffista tuttu keino laittaa vastus väliin.
Harmillisesti en ole laiskuuttani jaksanut tallentaa sivuja kirjanmerkkeihin missä lukisi arvot, kun omassa projektissa ei tuo ole vielä se suurin murhe.
Comment
-
Päästöt pielessä
Päivitykset jääneet vähän vähemmälle vaikka jotain on tehtykin
Tuota lämpömittarin anturia koitin saada potikalla kohdalleen ja sen saikin mutta eihän se toiminut kun kokonaisresistanssi ei muutu samaan tahtiin kun on 2 vastusta sarjassa?. Ratkaisuksi tilasin 3-napaisen harmaan anturin. Saa nähdä pelittääkö..
Viskoflektin tilalle piti saada sähköflekti joten coupen syyläristä lämpöanturin siirto passatin syyläriin ja ebaysta tilattu flekti diy-rosterikehikkoon kiinni. Aika hengetön tuo kyllä on, vaatisi toisen samanlaisen vierelle jos mahtuu. Kuvassa vielä vaiheessa.
Kesävanteitakin maalailin:
Vanteet pestynä:
Asennettuna:
Leimaakin yritin hakea mutta päästöistä pomppasi. Inssi kyllä meinas että airbagvalonkin pitää palaa kun on sellainen ratti asennettuna jossa bagi on (kolmipuolainen rs2 ratti) :D
Päästöt:
HC Tyhjäkäynti: 216, Kierroksilla 61
CO Tyhjäkäynti: 0,98 Kierroksilla 0,9
O2 Tyhjäkäynti: 0,4 Kierroksilla 0,9
CO2 Tyhjäkäynti: 15 Kierroksilla 15
Ilmeisesti noin kun sanoi laittaneensa luvut vääriin sarakkeisiin (tyhjäkäynti/kierrokset) Eli CO ja HC korkealla..
Kattihan tässä on tyhjennetty mutta eikös näitten pitäisi mennä läpi tyhjälläkin katilla? Seokset on paikallaan kaasutellessa n.14,3 mutta muistaakseni 2- sylinterin nakutusjännitteet on korkeammat kuin muitten sylintereiden. Voisiko 2-sylinterin venttiileissä/nostajissa olla häikkää. Vai vaatiiko softa vaan säätöä kun puristussuhde on pienempi näillä männillä?Viimeksi muokannut Krisu; 9.6.2013, 14:27.
Comment
-
Jatkuu..
Vuosi vierähtänyt viime päivityksestä eikä paljoakaa ole tapahtunut..
Katti tuli asennettua ja sille v-pannat. Takavalojakin tiivistelin kun vuotivat konttiin vedet sekä tukivarren puslat vaihdoin katsastukseen varmuuden vuoksi.
Kesäloma alkaa heinäkuun puolessa välissä jonka aikana olisi tarkoitus virittää konetta ja ylimaalata auto
Osia on hankittu talven aikana: APU kansi ja imusarja,Garrett gt2860rs, 040 pumppu ja teline, pakosarja jne...
040 pumppu pitäisi asentaa seuraavaksi. Eikös näissä ole pumpun jälkeen takaiskuventtiili jossain eli 040:n takaiskun saa poistaa?
Talvella hankitun APU kannen purin sunnuntaina osiin ja pakonokan laakeripinnat kolmesta kohtaa sököt.. Saa tarjota pikkureikä kantta pikaisesti. Tyhjäkin kelpaa..
Viritystä varten pitäisi vielä löytää: 3" maf, vaparin nokat, säädettävä nokkapyörä ja suuttimet mutta suuttimia ei ilmeisesti kannata hommata ennen kuin säätöpaikka on selvillä.
Comment
Comment