Tällainen menopeli tuli hommattua 4 vuotta sitten ja nyt auto alkaa olemaan jonkinlaisessa kunnossa. Audi on toiminut hienosti kyseisenä aikana mutta edellisten omistajien jälkiä on saanut aika paljon paikkailla, ja kyllä niitä vieläkin löytyy.
Pari vuotta tuli ajeltua vakiomoottorilla (NG), kunnes kesällä 2011 löytyi halpa 1.8t (AEB) passat joka tulisi luovuttamaan tekniikkansa audiin. Vuosi 2011 meni varusmiespalvelusta suorittaessa ja lomat moottoria kunnostaessa. Alakertaan vaihdoin kaikki kulutusosat ja vähän muutakin tulevaisuutta ajatellen. Kanteen tein vain kevyen huollon.
Viime keväänä alkoi tekniikanvaihto-operaatio joka onnistui suhteellisen kivuttomasti. Leima tuli ensi yrittämällä. Sen jälkeen auto on ollut päivittäisessä ajossa. Nyt pitäisi vielä korjata muutama pikkuvika joissa tulen tarvitsemaan teidän apua. Sen jälkeen voisi alkaa suunnittelemaan uuden kannen hankintaa..
Tulen lisäilemään kertomuksia auton rakentelusta menneiltä vuosilta. Ja neuvoa saa tietenkin kysyä moottorin vaihtoon liittyen..
Eli seuraavaksi pitäisi korjata:
Takajarrut: Käsijarru ei toimi, enkä enää toista kertaa ala purkamaan jarrusatulaa. Olisiko CAC:n satulat mistään kotoisin? Onko parempia ehdotuksia?
Nopeussignaali ECU:lle. Eli mistä sen löytää helpoiten sulaketaulun luota. En tiedä onko mitään haittaa vaikka sitä ei olekkaan mutta sais ainakin vikakoodin pois..
Kierroslukumittari näyttää liian vähän. Onko syynä se että moottori vaihtui 5syl-->4 syl. Saisiko sitä säädettyä mittaristosta?
Moottorin lämpötila-anturi. Nyt autossa on AEB:n ja NG:n anturit eli NG:n anturi on vain mittaristolle. Ymmärtääkö coupen mittaristo AEB:n anturista mitään vai pitääkö molemmat anturit olla kiinni? Toimii kyllä näinkin.
Seos: Vaihdoin moottoriin 81.5 Wisecon männät joissa on pienempi puristussuhde. Onko niin että ECU ei saa seoksia kohdalleen vai kuinka tarkka PLX DM-6 seosmittari on kun seokset vetää kiihdyttäessä rikkaalle: n. 11.5 AFR muistaakseni.
Öljynpaine on tyhjäkäynnillä 1.5 barin luokkaa ja öljynpainevalo juuri ja juuri syttyy. Eikös passatissa olekkin oljynpainevalo kierroslukuriippuvainen? Pitäisikö huolestua?
Pari vuotta tuli ajeltua vakiomoottorilla (NG), kunnes kesällä 2011 löytyi halpa 1.8t (AEB) passat joka tulisi luovuttamaan tekniikkansa audiin. Vuosi 2011 meni varusmiespalvelusta suorittaessa ja lomat moottoria kunnostaessa. Alakertaan vaihdoin kaikki kulutusosat ja vähän muutakin tulevaisuutta ajatellen. Kanteen tein vain kevyen huollon.
Viime keväänä alkoi tekniikanvaihto-operaatio joka onnistui suhteellisen kivuttomasti. Leima tuli ensi yrittämällä. Sen jälkeen auto on ollut päivittäisessä ajossa. Nyt pitäisi vielä korjata muutama pikkuvika joissa tulen tarvitsemaan teidän apua. Sen jälkeen voisi alkaa suunnittelemaan uuden kannen hankintaa..
Tulen lisäilemään kertomuksia auton rakentelusta menneiltä vuosilta. Ja neuvoa saa tietenkin kysyä moottorin vaihtoon liittyen..
Eli seuraavaksi pitäisi korjata:
Takajarrut: Käsijarru ei toimi, enkä enää toista kertaa ala purkamaan jarrusatulaa. Olisiko CAC:n satulat mistään kotoisin? Onko parempia ehdotuksia?
Nopeussignaali ECU:lle. Eli mistä sen löytää helpoiten sulaketaulun luota. En tiedä onko mitään haittaa vaikka sitä ei olekkaan mutta sais ainakin vikakoodin pois..
Kierroslukumittari näyttää liian vähän. Onko syynä se että moottori vaihtui 5syl-->4 syl. Saisiko sitä säädettyä mittaristosta?
Moottorin lämpötila-anturi. Nyt autossa on AEB:n ja NG:n anturit eli NG:n anturi on vain mittaristolle. Ymmärtääkö coupen mittaristo AEB:n anturista mitään vai pitääkö molemmat anturit olla kiinni? Toimii kyllä näinkin.
Seos: Vaihdoin moottoriin 81.5 Wisecon männät joissa on pienempi puristussuhde. Onko niin että ECU ei saa seoksia kohdalleen vai kuinka tarkka PLX DM-6 seosmittari on kun seokset vetää kiihdyttäessä rikkaalle: n. 11.5 AFR muistaakseni.
Öljynpaine on tyhjäkäynnillä 1.5 barin luokkaa ja öljynpainevalo juuri ja juuri syttyy. Eikös passatissa olekkin oljynpainevalo kierroslukuriippuvainen? Pitäisikö huolestua?
Comment