Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

rs2

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Täällä ei ihan vielä olla lähtökuopissa, mut kaukaloa tarttis alkaa pikkuhiljaa sovittelee nelkun takapenkille.

    Arvioitu laskeutumisaika 31.8

    Onnea Rinsessasta!!

    Comment


    • Onnea vaan kaikille jotka saavat/ovat saaneet uuden tulevan pienen Audistin ;)

      Hieman OffTopic mutta tuli mieleen oma tapaukseni kuinka lapsi vaikuttaa omiin päätöksiin. :)
      Itse olin VANNOUTUNUT Toyota mies vuosia. (Toki vieläki pidän Toyotaa kestävimpänä autona mutta jätetään Toyota keskustelut tästä pois).
      Esikoinen (poika) syntyi 2003. Heti alusta lähtien häntä kiinnosti autot ja autojen äänet. Vaikka niitä ei mitenkään hänelle "tuputettu". Jostain kumman syystä poika oppi Audin merkin jo noin vuoden ikäisenä. Siitä lähtien Audi oli hänelle kaikki kaikessa. :) Epätoivoisena yritin opettaa Toyotan logoa mutta ei siitä mitään tullut. Audi oli paras. Kaupungillakin liikkuessa poika huusi AAAAUDI heti, kun rinkulat näkyi jossakin (taisi olla muuten lähes ensimmäinen sana jonka oppi). No, tästä voi jo jokainen päätellä jatkon, kun tuli tossa 0,5 vuotta sitten auton vaihto eteen... =)
      Audihan se oli laitettava... ei auttanu mikään, kun talossa oli pikku-isäntä jolle mikään muu ei kelvannut.

      En tosin ole katunut päätöstä Audiin siirtymisessä vaikka alku olikin hankalaa (huijarimyyjän vuoksi).

      Comment


        Onnittelut täältäkin jo toisen RinSessan johdosta. (RS2)
        Pojan nimeksi ehdotinkin jo RistoSakaria. Nyt meni systeemit uusiks..

        Comment


        • No eikös se jo sovittu;D BARpara:D

          Comment


            Max Bar, jos olisi mies puolinen...

            Comment


            • Äh, suomalainen nimi pojalla olla pitää (niin siis jos olis poika tullut)
              Rehellisesti AHTO.

              Nyt muuten menee aikareilulla kädellä ulos topkista...

              Comment


                OT/ Turbo Nepparin rinnalle pitää saada joku yhtä "tehokas" taistelupari ;)

                Nean suusta kuultua:"Siivoo isi sinä talli, MINÄ laitan tulpon!"

                /OT

                Comment


                • Kajaanissa oli pienimuotoinen miitti, sieltä pari kuvaa risasta. Audejakin muutama oli paikalla. TT:n tunnistin mutten kerennyt omistajaa käydä jututtamassa. :/



                  Comment


                    On se vaan pirun komia. Tule iha elefantti mieleen :D

                    Comment


                    • Haha! Nyt kun sanoit niin näyttäähän toi aika norsulta;D

                      Comment


                        Saakohan noita takaspoilereita muualta kuin alkuperäis osana?

                        Comment


                          Taitaa olla ensimmäinen audi jossa minua ei edes häiritse, että maskista puuttuu rinkulat:P. Muutenkin todella hieno kokonaisuus!

                          Comment


                          • Valittettavasti ei kerennyt tt:n kans käydä kuin pyörähtämässä paikalla. Ens kerralla ollaan sit pitempään. Hieno oli rs livenä.

                            Comment


                            • Takalippa on omavalmisteinen. RS2:ssa ei ole vakiona takalippaa. Mutta kyllähän 80 avanttiin spoikkia on tarjolla..

                              Comment


                              • http://irc-galleria.net/view.php?nic...ge_id=65712103
                                Mikäs se siellä pilkistää. ;)

                                Comment


                                • auttaako toi takalasin puhtaana pitämiseen kovasti?

                                  Comment


                                  • Ei mielestäni. Samassa sonnassa oli takalasi Kun ilman lippaa.

                                    Comment


                                    • Sama juttu omalla takaspoikalla missä tuossa keskellä ei ole aukkoa juuressa, ei sillä saavuteta muutakuin ulkonäön muutos (ja mulla lisäjarruvalo).

                                      Comment


                                        Vaihda vielä tuo etumaski sellaiseen, missä ei oo tuota avausvivun reikää. Itse vivun ulostulevan osan voi ottaa poiskin ja sen tuulihaan saa helposti kädellä avattua puskurin ja pellin välistä.

                                        Comment


                                        • Hyvä idea! Ens talvena modailen maskin. Pitää vaan löytää jostain tota alkuperäistä verkkoa iso pala. Ajatuksena on ollut myös rs4 verkon käyttö. Suurempia muutoksia auton ulkonäköön ei näillänäkymin enää tule. Ehkä vanteet vaihtuu ensi kesäksi (compot tai speedlinet yms..) Mutta tuskin mitään sen kummempia. Ens talvi tarkotus uhrata "peltien" sisäpuolelle sitten;)

                                          Comment


                                          • Konehuonekkin sai mustaa teemaa.

                                            Comment


                                            • Mutta kuinkas se nyt kulkee?? Ilmamassamittari on ainakin hiton huonossa paikassa, jos edellisen sivun kuva on vielä ajankohtainen. Ei tykkää hyvää jos tollanen mutka on heti mittarin jälkeen.

                                              Comment


                                              • Eihän se vielä mihinkään mene. Toi maffin sijoitus ei varmasti ole paras mahdollinen asennus paikka. Lähemmäs ahdinta se ei mahdu, muuten hakkaa runkoon ja viottuu siten. Mutta hyvin tuntuu pelaavan tuollakin. MTM imusarja hankinnassa ja pakopuoli menee uusiks kans. Eli sitten saa hiukan tilaa lisää. Ja katsotaan nyt miten käy motronicille? spq maffikin tossa hyllyssä olis mutta se on taas sen kokonen murikka, että vaatii oman suunnittelunsa asennukseen taas.

                                                Comment


                                                • Motronicilla jos meinaat jatkaa, niin mahdollisimman pitkälle suoralle osuudelle maf. Saa olla vaikka heti putsarin jälkeen jos pystyt suojaamaan putsarin ajoviimalta(suoraan ei saa tuulla putsarille/maffille silloin)) ja näin järjestyy "pitkä" suora osuus maffin jälkeen. Tehdas hoitaa ritilöillä ja siivekkeillä homman kuntoon, mutta halvalla kun tehdään niin noin pääsee samanlaiseen tulokseen. Ymmärtääkseni. Jos maf kovin lähellä isoa turboa, voi tulla pyörteily ongelmia, jotka ehkä ratkeaa verkon tiheydellä, tai sitten ei.

                                                  Jos jollain on parempia keinoja niin otan mielelläni tiedon vastaan, pääsis jatkossa ehkä helpommalla imuputkistoa ajatellen.

                                                  Comment


                                                  • Filtterillä on "tuulikilpi" coolerin takana, eli suorassa ajo viimassa se ei ole nytkään. Tosiaan kovasti himottais noi maffit jo jättää pois.

                                                    Comment


                                                    • Niiin,no. Sulla on kuitenkin moottorinohjaus jo siinä. Toimiva ohjaus asennettuna ja säädettynä on aika kallis sekin. Ainakin tuplat verrattuna siihen et lyöt ison maffin kiinni ja menet säädättää motronicin. Toki ei ole paukkua eikä launchia sitten, jolloin ottaa vähän takkiin paikaltaan lähdössä.

                                                      Comment


                                                        Itsellä oli motronic isolla maffilla ja maan parhaiden osaajien säätämänä, eikä sen toiminta koskaan tyydyttänyt minua. Lappu lattiassa toimi ihan ok mutta kaikki oli sitten sinnepäin, vaikkei aikaa saati vaivaa tuon kanssa säästelty.

                                                        Vemsiä kun olen itse hinkannut mennen, tullen ja palatessa niin nyt se toimii vähintään yhtä kertaluokkaa paremmin kaikissa tilanteissa mitä motronic milloinkaan. Dynossa olen tähän mennessä käynyt kerran, toinen kerta tulossa. Hintaa pari sataa per kerta, ja kun purkki mun hiomilla peruskartoilla maksaa vähän toista tonnia niin ei hinnan mielestäni pitäisi olla mahdoton.

                                                        Säädettävän ruiskun idea on minusta juuri siinä että sitä voi itse säätää ja samalla oppia, motronicin säätäminen on aina jonkun muun homma.

                                                        Varsinkin jos Joni aikoo edes lähestyä tuon föönin rajoja tehon tuotossa niin maffin saa heittää mäkeen hyvinkin pian, myös sen isomman...

                                                        Motronic on kyllä hyvä purkki ei siinä mitään, maf ja sen säätäjät vaan asettaa omat rajoituksensa.
                                                        Viimeksi muokannut kalsket; 29.8.2007, 14:44.

                                                        Comment


                                                          Eipä olekaan joo Teppoa tullut nähtyä ilman läppäriä autonsa kanssa :)

                                                          Motronicissa on puolensa, esim vikatilat, kylmäkäynnistys, tyhjäkäynti ym jutut toimivat. Käyttöautossa kone pitää ensin saada käyntiin ja pitää käynnissä, vasta sitten muut ominaisuudet alkavat merkitä.

                                                          Mutta kyllä sen Motronicin kanssa harrastaminen on pirun vaikeaa, kun säätäjät ovat harvassa (lue kalliita).

                                                          Comment


                                                            Motronicissa on puolensa, esim vikatilat, kylmäkäynnistys, tyhjäkäynti ym jutut toimivat.
                                                            Kylmäkäynnistykset ja tyhjäkäynti ovat juuri niitä ominaisuuksia jotka toimii vemsillä paremmin mitä motronicilla tuossa riesassa koskaan. Nykyään ei tarvitse enää jännittää pysyykö peli käynnissä vai ei kun valoihin pysähtyy.

                                                            Nykyään läppäri on mukana enemmänkin harrastamisen vuoksi, varsinaista tarvetta siihen ei ole. Insinöörin pervoa mieltä vaan lämmittää kun kaikkia arvoja pystyy helposti seuraamaan.

                                                            Comment


                                                              Ei sitten varmaan puhuta samasta riesasta, kun kertaakaan se ei ollut käynnistymättä kylmänä, puolilämpimänä tai kuumana Motronicilla? Sen sijaan olen todistanut samaksi luulemani auton sahaamista käyntiin läppäri kourassa muutamaan otteeseen vemsillä. Ehkä se on ollut alkuhieromista, tai sitten jokin eri auto :)

                                                              RS2:t ja vähän muutkin 5-sylinteriset klassikot ovat olleet mun kokemusten mukaan kylläkin herkkiä sammumaan kun kytkimen vetäisee pohjaan ja jarruttaa valoihin, kierrosten ollessa siinä 1500-2000 rpm. Ikävä ominaisuus, hyvä jos siitä on päästy.

                                                              Mutta ei nyt kaapata topiikkia: säädettävä ohjainlaite, jos kiinnostaa säätäminen. Motronic, jos kiinnostaa ajaminen -tässä minun puolueellinen mielipide, kun kiinnostaa lähinnä ajaminen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X