Ajatuksena on ollut, että rs2 puskuri laitetaan takasin sitten kun saan toisenlaisen imusarjan. Ja autoa rakentelen sillä periaatteella, että vakio osat saa nakattua paikoilleen jos siltä rupee tuntumaan. Ja tämä kommentti ei tullut mieleen orkkis miesten lauseiden johdosta vaan ollut alusta pitäen mielessä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
rs2
Collapse
X
-
Tänään väsäilin pikkasen down pipea (3,5"), sekä vaihdoin pakosarjaan laipan. Heftiin kasailin ja huomenna vien tig hitsattavaksi osat, vielä hukkiksen liitos tekemättä. Putkistoa aloittelin jo samalla 3"rosteri. Seuraavaksi olis vuorossa koneen pois nykäsy ja osien kiillottelu voi alkaa!
http://personal.inet.fi/koti/poika/audi/index.htm
Comment
-
Sitten hommaat vielä kiiruusti uuden imusarjan, että tuosta piiiiiiiiiiiiiitkästä putkiviristä pääsee eroon. Jäähdytin vinoon (+ hieman kekseliäisyyttä) ja viri - imppasarja Tikkurilasta http://promo.pp.fi/ tai AAN sarja kiinni. Vihreät orkkis suuttimet riittää ~~440hp.
Ongelmat (lue kolottaa lompsassa paljon) kasvavat exponentiaalisesti motronicilla kun tehot nousee 420 --- > 440 ja vielä isompi harppaus 440 ---> 500+.
Jos menet yli 440 hp+, niin laita esim Tatek tai Hestek tai joku muu pc-ohjelmoitava ruisku ja päänsärkyä on vähemmän. Vähäpäästöisyyden läpäiseminen on kova haaste tyhjäkäynnillä isoilla suuttimilla. Talvirikastuskäyrät on myös temppu sinänsä, jos ajaa talvella eikä halua kastella konetta bensalla kun jäähdytysvedet viileät.
Comment
-
Martinssonilla olisi imusarja myynnissä, Furansin katumalli. Furans tekee myös kisamallia.
Martinsson: http://www.martinssonracing.se/Insug...%205%20cyl.htm
Furans: http://www.furans.se/ Jos ei muuta niin kannattaa katsoa avaussivun mainos :D
Comment
-
Sitten hommaat vielä kiiruusti uuden imusarjan, että tuosta piiiiiiiiiiiiiitkästä putkiviristä pääsee eroon. Jäähdytin vinoon (+ hieman kekseliäisyyttä) ja viri - imppasarja Tikkurilasta http://promo.pp.fi/ tai AAN sarja kiinni.
Comment
-
AAN sarja on periaatteessa melko hyvä vakiosarjaksi, edullinen, helposti(?) saatavilla ja siinä on kaasuläppä varsin hyvällä hollilla lyhyttä ahtoputkistoa ajatellen. Pikkukorisessa on tosin laitettava syyläri melko vahvasti vinoon että saa mahtumaan, mutta täysin totetutettavissa (kts. pasin 90q 20vt).
Comment
-
Eikös tuo ADU:n tai ABY:n sarja ole käsittääkseni parempi? Noin virtauksen kannalta, nehän on tilavuudeltaan isompia.
Edit: koitin tuossa kaivella että mistä olin lukevinani että juuri tuo AAN:olisi kaikkein epäedullisin sarja. Jäänyt jostain mielikuva että siitä joku taannoin kirjoitteli.
Comment
-
Mites sellainen asia mikä tuli mieleen noita Furanssin imusarjoja katsoessa niin toi PURE RACE malli jossa on 2 suutinta per kanava niin eikö se olisi parempi ajatellen tyhjäkäyntiä. Kun suuttimet ei tarvitse olla kuin "puolet" sitä kokoa mitä yhdellä suuttimella. Onko tässä mitään perää? Ei olisi paljoa kalliimpi kuin toi halvempi malli paitsi että pitää ostaa suuttimia tupla määrä. Siis ajatellen tyhjäkäyntiä ja katsastusta?
Projekti myös näyttää omaan mieleen juuri sellaiselta mitä itsekkin olen suunnitellut tekeväni, joskus :)
Comment
-
Tänään irrottelin koneesta kaikki johdot ja letkut irti ja huomenna kone pois. Löyty pikkunen säikäytyksen aihe 3-pytyn tulpan ympärys aivan musta? En kerennyt tarkemmin asiaa tutkia, olisko ollu vaan tulppa löysällä. Tein myös downpipen valmiiksi (hukkiksen liitoksen) ja vein osat jo tigille. Sekä maalasin "uuden" keulapalkin valmiiksi. Eihän toi näy martinsson vastaavan mailiin?
edit:Pari uutta kuvaa.
http://personal.inet.fi/koti/poika/audi/index.htm
Comment
-
Kone lattialla! Downpipen hain kans tigiltä jälki oli hyvää, mutta varsin tyyristä! Kytkin levy oli varsin kyytiä saaneen näkönen;) Mikäs malli on rs2 vakio paineasetelma? Pari kuvaa kikkailusta lisää.
http://personal.inet.fi/koti/poika/audi/index.htm
Comment
-
Mikä hitto voi maksaa paljon tollasen putken hitsauksessa. 250bar pullon täyttö on 80e, volframikärjet muutaman euron kipale ja tollasta nyt ei kovin montaa minuuttia edes hitsaa. No tietty jos on uus kone ja tarttee kuolettaa velkaa tai jotain. Hieno peli tosta tulee. Ei muuta ku jatkat samaan malliin
Comment
-
ammattilainen oli kuulemma 2h tota hitsannu:D
Comment
-
Eikös kaasullakin saisi ihan tigin veroista jälkeä aikaiseksi vai onko ton tigin käyttöön joku erityinen syy näissä hommissa?
Niin ja onko joku erityinen syy siihen, että pitäisi hitsata puikolla esim. migin sijaan? Migillä olisi vaan pirusti halvempi hitsata rosteria (jos sopivaa suojakaasua on jo entuudestaan), kun noi rosteripuikot on suhteellisen kalliita.
Comment
-
Kai se tigin etu on se ettei kappaleet lämpene kovin laajalta alueelta. Esim laippoja hitsatessa ei välttämättä tartte plaanata niitä työn jälkeen. Jos taas hitsattava ei ole paljon on muutama puikko halvempi kuin pullon täyttö/toisen pullon osto ja kela rst lankaa. Kai sen pillilläkin vois tehdä mutta sellanen ei pysy enää ainakaan mun näpeissä. Makuasioita. Tigillä sauma on kyllä ylivoimaisesti parhaan näköistä. Lisäks se sulattaa putket yhteen kun ne on leikattu sopivasti ja täytettä ei juurikaan tarvita. Piilossa olevassa pakoputkessa näillä ei kyllä ole juurikaan merkitystä.
Eli jos valkkaamaan pääsee niin tigillä, mutta jos siitä joutuu hulluna maksamaan niin puikolla tai migillä vaan.
Comment
-
Rosteria voi hitsata ihan samalla tavalla mitä "mustaa" rautaa. Kaasun vaan olisi hyvä olla sellaista missä ei ole kovin runsaasti hiilidioksidia, se kun aiheuttaa ruostumista. Joku 0,7 paksuinen lanka on ihan jees. Hyvä yleiskaasu kaikenlaiseen hitsailuun on ollut AGA:n Mison Ultra, sopii mustalle raudalle ja rosterille.
Edit: Jäi mainitsematta, että migin lanka luonnollisesti pitää olla myös rosteria.
Comment
Comment