Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

rs2

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ajatuksena on ollut, että rs2 puskuri laitetaan takasin sitten kun saan toisenlaisen imusarjan. Ja autoa rakentelen sillä periaatteella, että vakio osat saa nakattua paikoilleen jos siltä rupee tuntumaan. Ja tämä kommentti ei tullut mieleen orkkis miesten lauseiden johdosta vaan ollut alusta pitäen mielessä.

    Comment


    • Tänään tuli spq maffi ja sachs paineasetelma. Vielä on pitkä ostoslista, mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa valmistu.

      Comment


      • Tänään väsäilin pikkasen down pipea (3,5"), sekä vaihdoin pakosarjaan laipan. Heftiin kasailin ja huomenna vien tig hitsattavaksi osat, vielä hukkiksen liitos tekemättä. Putkistoa aloittelin jo samalla 3"rosteri. Seuraavaksi olis vuorossa koneen pois nykäsy ja osien kiillottelu voi alkaa!
        http://personal.inet.fi/koti/poika/audi/index.htm

        Comment


        • Kun saat Audin valmiiksi, sinun on ihan pakko tuoda se Kajaanin VAG-miittiin näytille. Tai sitten miitti tulee Sotkamoon sillä kertaa : )

          Comment


          • Järjestyy!!;)

            Comment


            • Sitten hommaat vielä kiiruusti uuden imusarjan, että tuosta piiiiiiiiiiiiiitkästä putkiviristä pääsee eroon. Jäähdytin vinoon (+ hieman kekseliäisyyttä) ja viri - imppasarja Tikkurilasta http://promo.pp.fi/ tai AAN sarja kiinni. Vihreät orkkis suuttimet riittää ~~440hp.

              Ongelmat (lue kolottaa lompsassa paljon) kasvavat exponentiaalisesti motronicilla kun tehot nousee 420 --- > 440 ja vielä isompi harppaus 440 ---> 500+.

              Jos menet yli 440 hp+, niin laita esim Tatek tai Hestek tai joku muu pc-ohjelmoitava ruisku ja päänsärkyä on vähemmän. Vähäpäästöisyyden läpäiseminen on kova haaste tyhjäkäynnillä isoilla suuttimilla. Talvirikastuskäyrät on myös temppu sinänsä, jos ajaa talvella eikä halua kastella konetta bensalla kun jäähdytysvedet viileät.

              Comment


              • Martinssonilla olisi imusarja myynnissä, Furansin katumalli. Furans tekee myös kisamallia.
                Martinsson: http://www.martinssonracing.se/Insug...%205%20cyl.htm
                Furans: http://www.furans.se/ Jos ei muuta niin kannattaa katsoa avaussivun mainos :D

                Comment


                • Kyllähän toi putki viidakko on melkosen pitkä;) Talviajoa ei luultavasti tule olemaan. Vois tosta furans imusarjasta kyllä kysästä tarkemmin.

                  Comment


                  • Sitten hommaat vielä kiiruusti uuden imusarjan, että tuosta piiiiiiiiiiiiiitkästä putkiviristä pääsee eroon. Jäähdytin vinoon (+ hieman kekseliäisyyttä) ja viri - imppasarja Tikkurilasta http://promo.pp.fi/ tai AAN sarja kiinni.
                    Ihan mielenkiinnosta, miksi AAN-sarja?

                    Comment


                    • AAN sarja on periaatteessa melko hyvä vakiosarjaksi, edullinen, helposti(?) saatavilla ja siinä on kaasuläppä varsin hyvällä hollilla lyhyttä ahtoputkistoa ajatellen. Pikkukorisessa on tosin laitettava syyläri melko vahvasti vinoon että saa mahtumaan, mutta täysin totetutettavissa (kts. pasin 90q 20vt).

                      Comment


                      • Kaveri laitto jo kyselyä tosta imusarjasta, kun sillä noi kielet taipuu hieman paremmin kun mulla.
                        Mitenkäs pitkälle tolla AAN-sarjalla pääsee?

                        Comment


                        • Eikös tuo ADU:n tai ABY:n sarja ole käsittääkseni parempi? Noin virtauksen kannalta, nehän on tilavuudeltaan isompia.

                          Edit: koitin tuossa kaivella että mistä olin lukevinani että juuri tuo AAN:olisi kaikkein epäedullisin sarja. Jäänyt jostain mielikuva että siitä joku taannoin kirjoitteli.

                          Comment


                          • Eihän noi furans satsit näy olevan kalliita uutenakaan. n.600e

                            Comment


                            • Mites sellainen asia mikä tuli mieleen noita Furanssin imusarjoja katsoessa niin toi PURE RACE malli jossa on 2 suutinta per kanava niin eikö se olisi parempi ajatellen tyhjäkäyntiä. Kun suuttimet ei tarvitse olla kuin "puolet" sitä kokoa mitä yhdellä suuttimella. Onko tässä mitään perää? Ei olisi paljoa kalliimpi kuin toi halvempi malli paitsi että pitää ostaa suuttimia tupla määrä. Siis ajatellen tyhjäkäyntiä ja katsastusta?

                              Projekti myös näyttää omaan mieleen juuri sellaiselta mitä itsekkin olen suunnitellut tekeväni, joskus :)

                              Comment


                              • Käsittääkseni tuplasuuttimilla homma hoidetaan siten, että kun 1. pankin suuttimilla (pienet suuttimet) aukioloaika nousee yli X prosentin, otetaan myös 2. pankki käyttöön (isot suuttimet). Näin saadaan pikkutehoilla tarkat seokset ja isommilla tehoilla riittävästi soppaa.

                                Comment


                                  Onko toi suuttimien koko ihan oikeesti ongelma? Monella kaverilla on autossa isoja suutimia (jopa yli 700cc/min) ja kyllä ne ihan nätisti menee päästöistä läpi, vaikka ovatkin vähäpäästöisiä. Eroaako nää japsien ja saksalaisten valmisteet tässä suhteessa?

                                  Comment


                                  • Tänään irrottelin koneesta kaikki johdot ja letkut irti ja huomenna kone pois. Löyty pikkunen säikäytyksen aihe 3-pytyn tulpan ympärys aivan musta? En kerennyt tarkemmin asiaa tutkia, olisko ollu vaan tulppa löysällä. Tein myös downpipen valmiiksi (hukkiksen liitoksen) ja vein osat jo tigille. Sekä maalasin "uuden" keulapalkin valmiiksi. Eihän toi näy martinsson vastaavan mailiin?
                                    edit:Pari uutta kuvaa.
                                    http://personal.inet.fi/koti/poika/audi/index.htm

                                    Comment


                                    • Se ei ole välttämättä viikolla himassa.
                                      edit:Töissä muualla siis. Voi olla.

                                      Comment


                                      • Kone lattialla! Downpipen hain kans tigiltä jälki oli hyvää, mutta varsin tyyristä! Kytkin levy oli varsin kyytiä saaneen näkönen;) Mikäs malli on rs2 vakio paineasetelma? Pari kuvaa kikkailusta lisää.
                                        http://personal.inet.fi/koti/poika/audi/index.htm

                                        Comment


                                          Mikä hitto voi maksaa paljon tollasen putken hitsauksessa. 250bar pullon täyttö on 80e, volframikärjet muutaman euron kipale ja tollasta nyt ei kovin montaa minuuttia edes hitsaa. No tietty jos on uus kone ja tarttee kuolettaa velkaa tai jotain. Hieno peli tosta tulee. Ei muuta ku jatkat samaan malliin

                                          Comment


                                          • Joo putkessa oli 6-saumaa ja hintaa oli 89e, että mun mielestä ihan saatanan suolanen hinta ja ammattilainen oli kuulemma 2h tota hitsannu:D

                                            Comment


                                            • Onneksi ei itse tarvia maksaa hitsaus hommista mitään kun itse voi tehdä. niinkuin melkein kaikki koneistus hommatkin.

                                              Comment


                                                ammattilainen oli kuulemma 2h tota hitsannu:D
                                                No ei helvetti... On kyllä kartonki malppia palanu saumojen välissä että on 2h saanu tohon aikaa kulumaan. Helppohan se tietty on pyytää kun ei noita tiggejä ihan joka tallissa oo. Yks vaihtoehto olis opetella puikolla hitsaamisen salat. Silläkin saa todella nättiä jälkeä kun vain osaa. Esim noihin pakoputkiin sitä vois ihan hyvin käyttää. Helppoo se ei kyllä alkuun ole.

                                                Comment


                                                • Puikko hitsaus onneks sujuu, ja jatkossa kyllä teen noi hommat kaikki itse! Seuraavaksi vht:n maalit tilauksee konehuoneeseen.

                                                  Comment


                                                    Eikös kaasullakin saisi ihan tigin veroista jälkeä aikaiseksi vai onko ton tigin käyttöön joku erityinen syy näissä hommissa?

                                                    Niin ja onko joku erityinen syy siihen, että pitäisi hitsata puikolla esim. migin sijaan? Migillä olisi vaan pirusti halvempi hitsata rosteria (jos sopivaa suojakaasua on jo entuudestaan), kun noi rosteripuikot on suhteellisen kalliita.

                                                    Comment


                                                      Kai se tigin etu on se ettei kappaleet lämpene kovin laajalta alueelta. Esim laippoja hitsatessa ei välttämättä tartte plaanata niitä työn jälkeen. Jos taas hitsattava ei ole paljon on muutama puikko halvempi kuin pullon täyttö/toisen pullon osto ja kela rst lankaa. Kai sen pillilläkin vois tehdä mutta sellanen ei pysy enää ainakaan mun näpeissä. Makuasioita. Tigillä sauma on kyllä ylivoimaisesti parhaan näköistä. Lisäks se sulattaa putket yhteen kun ne on leikattu sopivasti ja täytettä ei juurikaan tarvita. Piilossa olevassa pakoputkessa näillä ei kyllä ole juurikaan merkitystä.

                                                      Eli jos valkkaamaan pääsee niin tigillä, mutta jos siitä joutuu hulluna maksamaan niin puikolla tai migillä vaan.

                                                      Comment


                                                        Mitäs tohon rosterin hitsaukseen Migillä tarvii? Sopiva kaasu on jo, mutta millaista virtaa/langan syöttöä? Vai kokeilemalla vaan?

                                                        Comment


                                                          Rosteria voi hitsata ihan samalla tavalla mitä "mustaa" rautaa. Kaasun vaan olisi hyvä olla sellaista missä ei ole kovin runsaasti hiilidioksidia, se kun aiheuttaa ruostumista. Joku 0,7 paksuinen lanka on ihan jees. Hyvä yleiskaasu kaikenlaiseen hitsailuun on ollut AGA:n Mison Ultra, sopii mustalle raudalle ja rosterille.

                                                          Edit: Jäi mainitsematta, että migin lanka luonnollisesti pitää olla myös rosteria.

                                                          Comment


                                                          • Jos 6 saumaa on kallista satasella, niin toki kannattaa itse ostaa 2500? kone niitten 6 sauman hitsaukseen, sitten ei tarvitse hinnastakaan itkeä.

                                                            Comment


                                                            • Roni sen teen, niin ei tartte enää turhaa itkeä!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X