Todella upeeta! ja noi kuvat on täyden 10 arvosia löyty hyvä taustakuvakin;)!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
rs2
Collapse
X
-
Pientä huhuilua täältäkin. Sisusta alkas olemaan valmis. Ovipahvit verhoilin mustalla alcantaralla ja penkit sain kiinniteltyä kunnolla. Tuleva kesä mennään vielä ilman kaaria. Motivaatio ollut hiukan hakusessa joten teen ne vasta sitten kun taas tosissaan innostaa. Muuten se jälki on sen mukaista.
Comment
-
Nyt on käyttöauto myyty pois, eli audi on tarkoitus kaivaa jokapäiväiseen ajoon. Compomotivea ei saa 130 jaolla joten ne jouduin hylkäämään. Tilasin ihan perus vanteet lopulta 9,5x19" ja 235/35 rengastuksella. Muutamia juttuja vielä konehuoneessa ja sitten kokeilemaan konttorille:)
Comment
-
Menee jo ehkä offtopiciksi, mutta tuon eron huomasi selvästi kun vaihtoi kitkat kesäkiekkoihin samoille vanteille. Renkaiden koko sama, mutta kitka ihan eri mallinen ja leveämpi. Suojasi jopa vannetta, kun taas kesäkiekko jätti vanteen reunan paljaaksi.
Vanne 8,5x18 et30 ja rengas 225/40-18.
Tuon valossa tuo Jonin kuva hieman ihmetyttää, että miten 235/35-19 kumi menee noinkin hienosti 9,5" leveälle vanteelle!
Comment
-
Tollaset gruisailu vanteet tuli. Ihan ok istu toi 235/35 rengas. Tosin kantin läheltäkään ei kärsi ajaa.) Just alottelin 70mm pinnapulttien vaihdon, että saan spacerit soviteltua väliin. Eteen sai vaihdettua pinnat ilman navan irrotusta, mutta takaa taitaa joutua navan päästelemään pois.
http://www.rs2002.org/kuvat3/uus/uus12.jpgViimeksi muokannut 2002rs; 24.4.2009, 21:46.
Comment
-
Aika savotta noitten takanapojen kans onkin. Pikkusen turhalta tuntuu repiä ehyet laakerit auki, että saa noi pinnapultit vaihdettua. Muutama kysymys velhoille. Miten toi käsijarrunvaijeri pitäs irrottaa navasta? Ja abs anturille lienee liitin takapenkien alla?Viimeksi muokannut 2002rs; 26.4.2009, 19:22.
Comment
-
Takapenkin alla on liittimet absseille. Tosin itellä lähti anturit helposti vetämällä pois. Crc.tä ja varovasti irti. Kuparirasvalla takas. Vaijeri lähtee ihan vetämällä, kun olet laittanut käsijarruvaijerin linkun kahteen osaan ja painat tai napautat linkun tapin läpi siitä systeemistä ja vaijerinpää irtoaa. Nyt onkin hyvä putsata ja herkistellä se linkku. Toimii taas 5 vuotta moitteetta. Vaijerin kuori saattaa olla tiukassa, mutta irtoaa navasta naputtelemalla ja pihdeillä kiertämällä. Ja crc on poikaa. Vaijerihan stoppaa navan reikään sillä paksunnoksella. Siihen väliin onkin hyvä lyödä taltalla ja pitäs vaijerin kuoren irrota. Peltiputki on ohutseinämäistä, joten varovasti ettei puhkea.
Uudet vaijerit eivät käy muuten paikoilleen navan puolelle tuosta vaan. Itse jouduin ottamaan vanhoista metalliputkea pätkät lisäksi, koska uusiissa oli liian lyhyet ne suojakuorien loppuosat.
Ja laakerit jos ovat vasta lähitulevaisuudessa vaihdettu, ei tarvitse uusia. Itse ainakin sain sopivalla ulosvetäjällä kuulia rasittamatta jo kertaalleen irroitetun laakerin purettua ja asennettua takaisin ja vuosi on ajettu sen jälkeen. Laakeri oli uusi...ja laakerirasvaa lisää laakeriin. Uudessa on niukasti sitä.
Kiva tuo laakeri, kun sisempi kooli on pienempi kuin ulompi halkaisijaltaan...quattro. Vai miten päin se nyt oli..
Niin ja se alumiininen satulan/jarrukenkien pidin kannattaa irroittaa ennen prässiin menoa. Itse hajotin sen kiireessä kahteen osaan. Uusi Laakkosella 120 euroa. Muutamalla pultilla navassa kiinni.Viimeksi muokannut RS2; 26.4.2009, 20:29.
Comment
-
Kiitokset pasille selkeästä opastuksesta. Syy jo selviski miksi ei vaijeri irronnut. On joskus näköjän puristettu se putki useasta kohdasta kasaan, eli vaijeri ei mahtunut lähtemään pois. Ja abs liittimet otin penkin alta pois. Volaa napa kourassa;) Seuraava investointi onkin sitten uusi talli ja hallinosturi:D Sitten joskus...
Nimim. lattialla levännyt!
Comment
-
Semmoisen huomasin omassa B5 ässässä, että jos haluaa laittaa 10mm:n keskittävät spacerit, niin joutuu hieman sorvaamaan matalammaksi (n.2-3mm) navassa olevaa keskitysosuutta. Muuten jää spaceri kantamaan siihen. Paksummissa spacereissa on navassa olevalle keskitysosuudelle saatu tehtyä materiaalin paksuudesta johtuen syvempi tila. Ihan vaan vinkiksi, jos olet niitä napoja purkamassa ja aiot laittaa 10mm:n keskittävät. Tiedä sitten onko RS2:ssa matalammat keskitysosuudet navassa.
Comment
-
Dodiin...Joni hommasi tusinavanteet!;)
Tuossa kun kävin paikkauttamassa kesärenkaan ennen kuin heitin kesävanteet alle ja joutui ottamaan renkaan vanteelta, niin rengasfirman asentaja kehui noita I.A. Meshin vanteita, että on tosi hyvä hinta/laatu suhde...yllättyi kuulemma positiivisesta ja tottakai itsekin omistajana yllättyi kun kuvittelin itse, että halvalla ei hyvää saa! Olivat oikein porukalla ihmetelleet ja tutkineet vannetta. Eihän nuo mitkään BBS:t ole, mutta itse olen tykännyt.
Luulis huulivanne istuvan ihan hyvin...yks hyvä huulivanne vois olla toi Dotz Mugello, kun siinähän on puolien sisäreunat mustat. Onhan noissa Mesheissäkin vähä tummempi sisäreuna ja saahan nekin maalattua tarvittaessa.
Kaveri tilas vannetukusta tällaset huulivanteet http://www.vannetukku.fi/images/paakuva4_tendenza.jpg ja hintaa oli 440€/kierros. Mielenkiinnolla oottelen et pääsee hypistelemään minkälaiset ovat painoltaan ja muutenki...on meinaan todella halvat myös.
Comment
-
Yhden Barzettan vanteen näin tuttavan pihassa, oli kolarissa haljennut koko vanne kahteen osaan. Ohutta tavaraa oli tuo sisäkehä, voisi olettaa menevän herkästi kieroon.
Toisaalta, kaveri on nyt jo noin 1,5kk ajellut 18" Barzetta-vanteilla, eikä ne ole Kia C'eed farkun alla kieroon menneet. Kohtuullisen kevyet vanteet tuntuisivat olevan.
Comment
-
Muutamia osia vielä pitää tilailla ennen kun pyörille auton saan. Sivut hiukan uudistui josta kiitos kuuluu joonakselle. (Tosin kesken vielä hiukan)
www.rs2002.org
Comment
-
Comment