Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Mulla ei ylitäyttö meinaa mitään.. Olen aina ylitäyttänyt. Ja ATF:ää vain vaihdellut.
Ja laatikko pelannut ok. Ruskeaa öljyä???? Mitä niinku malliltaan?
Audin asentaja sanoi että ei sais laittaa kun sitä vag:een ruskeaa automaattivaihteisto öljyä. Motonet ainakin myy sitä öljyä. Mun pitää ottaa sieltä vähän pois, olen kyllä katsonut miten se öljyn määrä katsotaan..
Nyt oli audi emännällä lainassa ja kun oli perjantai 13pv. niin pitihän sitten käydä jotain! oli jäähdytin hajonnut ja emäntäkin oli haistanut jäähdytin nesteen hajun, oli kuitenkin sitten ajanut kun lämpömittari ei näyttänyt mitään hälyttävää;( eihän se lämpömittari näytä kun ei ole vettä koneessa.. No mä kävin auton hakemssa ja nyt kerkisin syl. kannen ottamaan irti. 1 ja 2 pytyssä oli vähän puristuksia 3, 4 ja 5 lähes nollilla;( kanne tiivisteestä näkyi että palanut oli 3, 4 ja 5 välistä, kansi vaatii kunnon plaanauksen. Tilasin jo tänään motonetista yläpään tiiviste sarjan 100e ostin myös uudet kansi pultit 16e. Kun irroitin syl. kannen oli kansi pultit lähes irti, lähtivät irti ihan lyhyellä räikällä! antaako se kansitiiviste niin paljon periksi kun kone lämpiää vai pultitko sielä venyy? olisko jossain pultissa ollut 2kg momentti irrotettaessa, joku oli ihan irti! Moottori on ajettu 306tkm ja pako venttiileissä on ohjureissa hiukan löysää, sen verran että huomaa, kannattaako uusia ohjurit vai ajaako noilla sitten vielä 200tkm? Mistäs saan selville syl. kannen kiristys momentin? auto on -89 2309cc 133hv?
Ei sitten yhtään kattonu vilkkuvaa jäähdytysnestevaloa? Voi voi...
Pistää vaan kaikki ohjurit kuntoon, plaanaa kannen yms niin on sitten kunnossa. Kiristysmomentit löytyy korjausoppaista jos ei muualta löydä. Ja usein lukee siinä tiivisteen mukanakin olevassa paperinpalassa, joskin ei aina.
Kun veden lämpömittari ei näytä mitään hälyytävää kun moottorissa ei ole vettä! se vaatii vettä sinne moottoriin että se näyttäis jotain;) Multa on yksi mondeo päässyt joskus samalla tavalla lämpiämään kun hajosi sieltä moottori tilasta yksi metalli putki, tuli pieni reikä ja vedet pihalle hitaasti, ei veden lämpömittari näytä mitään muuta kuin normaalia..
Niin ei se lämpömittari mut on siin mittaristos varoitusvaloki, mikä kyllä alkaa vilkuttelee jos nesteet katoaa paisarista, ellei se sit oo toiminu:O. Nojoo, eiköhän se siitä taas korjaannu :)
Sylinterin kansi viety tänään koneistamolle, perjantaina pääsee aloitteleen kasausta.. Vielä en ole niitä sylinterin kannen kiristys momentteja löytänyt mistään..? joku jutteli että on aste kiristys, muuta en tiedä? Pitäis ainakin kovemmin saada kiinni mitä oli..;)
Comment