Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 2.3 automaatti.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Nyt audilla ajeltu turussa ja salossa ja olen huomannut että lämpömittari näyttää korkeampia lukemia kuin itsellä oleva samanikäinen Quattro, onhan ne ilmatkin lämpimämmät kuin 2 viikkoa sitten mutta silti. Quattron vedenlämpö mittari näyttää vallan ajossa n. 80ast. ja flekti meni päälle esim. hitaassa kaupunki ajossa n. 95asteessa. Tässä toisessa audissa vedenlämpö mittari näyttää ajossa kokoajan n. 95ast. ja flekti kytkeytyy päälle 100 asteessa, on kyllä päällä vain pieniä aikoja 30-45sek. Kaikki periaatteessa kunnossa, hermostuttaa vain tuon lämpömittarin näyttämä kun se Quattrossa oli koko talven aina sen 80ast. Taidan vaihtaa kylmemmän termostaatin, jos sillä saisi mittarin näyttämän maltillisimpia lukemia. (Kun Quattron ja tämän toisen Audin lämpömittareita vertaa toisiinsa on toiminta samankaltaista, käyttölämpötila ja se kun flekti kytkeytyy päälle on samankaltaista, toisen mittari vaan näyttää isompaa lämpötilaa. Entä jos mittari näyttää väärin? liikaa tuon 5-10astetta. Eikös flektit kuitenkin kytkeydy päälle samassa lämpötilassa? Ja kummassakin kun kytkeytyvät päälle niin ovat vain vähän aikaa päällä) Koitan audin pitää alkuperäisenä, tänään tuli kuitenkin ostettua siihen aluvanteet jotka miellytti silmää. Löysin tallisiivouksessa takaspoilerin joka sopii audiin niin hyvin että se on varmaan pakko laittaa paikalleen.. näillä mennään;)

Comment

Lämpömittari ei ole mikään tarkkuusmetri :) Tuppaavat näyttämään mm. ajoviimassa kylmempiä lukemia mitä itse vesi on.

Ostat marketista halvan infrapunamittarin ja mittaat jostain vesiletkun pinnasta lämpötilan. Ei sekään mikään tarkkuusmetri ole, mutta huomattavasti luotettavampi. Vertaat sitten noiden kahden auton välillä. Pelkkään mittarilukemaan verraten mittaa luonnollisesti samasta vedenkierron kohdasta kuin anturi.

Olikohan niin, että 35ohmia anturissa niin neulan pitäisi olla niiden asteikon kahden ylimmän pisteen välissä eli vissiin ~100 astetta. 340ohmia puolestaan pitäisi olla niiden kahden alimman asteikon pisteen välissä.
      Viimeksi muokannut jasso; 1.4.2013, 23:14.

Comment

Taas jassolta apuja, kiitos;)

Comment

Audi varastettiin raisiosta särkilahdenkadulta 5.4 n. klo 4-5 aamulla. Raision poliisi on ihan passitoimisto. Turun poliisiasemalla sellainen asia kuin asiakas palvelu on ala-arvoista. Sellainen asia että olisi saanut varkauden kirjattua ylös jotta poliisit sen kentallä näkee ei tuolta poliismieheltä onnistunut! Olin poliisiasemalla 35min. ja sinä aikana poliisimies haki kahvia mukiinsa 3 kertaa, kun minun oli pakko sitten lähteä pankkiin ym. ja kysyin tuolta poliisimieheltä onko asia nyt selvä? vastaus oli että heillä miesvajaus niin menee aikaa, kysyin kuinka kauan? vastaus sitten kun kerkiää kirjaamaan sen, kysyin vielä että meneeko 3 tuntia, 3 päivää? vastaus oli taas sitten kun hän sen kerkiää kirjaamaan! Kävin salon poliisiasemalla klo 15.30 niin asiaa ei ollut kirjattu ylös (siinä menee sitten turussa se 3 päivää!) salossa aikaa kirjaamiseen meni 10-15min. Kyllä harmittaa;(

Comment

Osanotot :(

Mutta saattaa hyvällä säkällä löytyä jostakin se auto, tuskin noita enää kuitenkaan kukaan laivaa merien taa, kuten on käynyt uusien hintavampien pirssien kanssa...

Comment

Olisiko paikallaan jakaa tuota siellä suunnalla vaikuttavia foorumilaisia, siis muut kerhot jne.
              Voisi toimia paremmin kuin poliisi.

Jos saisit kuvan/ tiedot jne autosta niin autoilevat osaisivat bongailla autoa.

Comment

Huomisessa lauantaisessa turun sanomissa on kadonneitten palstalla varastettu Audi 100 ilmoitus, palkkiotakin lupailen. Facebookissa on porukat kanssa levittänyt tietoa.. En myöskään usko poliisien löytävän yhtään mitään, jos ei Audi nyt ihan tiellä ole edessä;( Mä koitan etsiä jonkun kuvan autosta ja laittaa sen sitten näytille. Sen tunnistaa kyllä hyvin kun valkoisesta Audista puuttuu kaikki mustat ovi listat, vanteet on maalattu matta mustaksi. Jos Audi nyt jostain löytyis suht ehjänä, sen kun ajattelin harraste autona pitää. Perhekkin tykkäsi kovin kun antoi vanhaksi autoksi hienon kyydin;)

Comment

Olisit sanonut, että 1250kg romurautaa vietiin kadunvarresta, niin olisi syntynyt vipinää. Viitaten liikehdintään mitä syntyi, kun lähipiiristä varastettiin auto pihasta ja siihen, kun olin viemässä kevytperävaunulla metallisilppua romulavalle ja joku lähinaapuri ilmoitti poliisille, kun luuli romujen kulkevan lavalta kärryyn päin. Auton katoaminen ei aiheuttanut liikettä, mutta romulavalle kesti vajaa viisi minuuttia saada seuraa. - Eli tulivat todennäköisesti A:na osan matkasta.

Tämä mainitsemani varastettu auto löytyi, kun lähdimme itse etsimään autoa. Vajaa pari tuntia ajeltiin ja bongattiin se, kiitos Audin kattoluukun, hakuvalolla. Oli ajettu päätieltä muutama kymmenen metriä hiekkatielle ja jätetty keskelle hiekkatietä seisomaan. Suosittelen ajelemaan lähialueen slummit, huoltoasemat, kaupat ja vastaavat alueet läpi. Ihmiset ovat välillä hiton tyhmiä. Kaverin varastettu auto seisoi pari vuotta jonkun kerrostalon vieraspaikalla. Olivat jossain vaiheessa selvittäneet omistajatiedot ja niistä näki, että auto on varastettu. Eivät kuitenkaan tehneet ilmoitusta minnekään. Siirtokehoitus tuli kaverille sitten parin vuoden päästä postissa.

Salon suuntaan laitettu sanaa eteenpäin Audin johdosta, vaikka kaukanahan tuo Raisiosta on. Toivottavasti löytyy ehjänä!

Comment

Yleensä nämä helposti varastettavat vanhat autot on jostain hetken mielijohteesta viety piripäissään tai kännissä. Piirrät karttaan säteen johon tankissa olevalla polttoaineella on enintään päässyt, sen sisältä se löytyy.

Comment

Eikös 100:sta mainostettu aikanaan, että "ainoana kokoluokassaan 1000km yhdellä tankkauksella" tai jotain sinnepäin. :D
                      Laitoin AMC-foorumille sanaa, kun ymmärtääkseni Raision suunnilla on useampia AMC-foorumilaisia.

Comment

Kivasti täältä apuja saa, kiitos kaikille! Pensaa Audissa ei ollut kuin 20-30km ajamiseen, yritin just selvittää miten tyhjäksi sen voi mittarin mukaan ajaa, oli jo selkeästi punaisella. Mulla oli sitten takaluukussa pieni määrä pensaa jolla olisin saanut matkaa jatkettua jos loppuu pensa, toivottavasti eivät ole purkkia löytäneet;( Täytyy nyt huomenna kierrellä lähiseutuja!

Comment

Nyt ajeltu lähiseutuja vajaa 3 tuntia, ei Audi rek. numero TSF-459 loytynyt. Tuli mieleen että olisko joku hakenut varaosiksi? Olen nyt sitä mieltä että varkailla oli audin avaimia joista ainakin virtalukko on toiminut suoraan...
                          Viimeksi muokannut mosak.; 19.4.2013, 17:58. Perustelu: Poistettu turhat lätinät..

Comment

Kyllä lötköön ilman avaimia pääsee ja saa käyntiinkin aika nopeasti, jos vain osaa asiansa. Kokeiltu. Ei kai kukaan niin epätoivoinen ole, että jaksaisi moisen varaosiksi varastaa? Eiköhän se löydy jostain montun perältä. Tuurilla ei ole poltettu tai loppuun rääkätty.

Comment

Audi löytyi ehjänä! tänään 9.4 poliisi soitti klo 14.30 että audi löytynyt, rikospoliisit käynyt paikalla ja auto näyttää ehjältä, soitin paikalla, ovet lukossa. Minä just tänään aamulla ajattelin koittaa miten mun toinen Audi 100 Quattro reakoi tämän varastetun avaimiin, ovia en niillä saanut auki mutta se avain mikä sopii toisen varastetun audin oveen meni virtalukkoon helposti ja hiukan kun avainta heilautti niin käymään lähti! että sellaisia lukkoja. Mulla audi taas kadun varressa parkissa mutta nyt ei pikkupojat sitä vie, ainakaan ajamalla. Nyt alkaa mulle kesä.. Ja tän Audin haun saa sitten poistaa, kiitos;)

Comment

Hyvä että löytyi! Muistahan kiittää tarkkaavaista huoltomiestä! Poistan AMC-foorumilta rekisterinumeron ja laitan, että on löytynyt.

Comment

Teknisesti virtalukossa on oikeasti kaksi haittaa enemmän kuin ovessa eli ovia tarkempi avaimen suhteen. Mutta vanhat haitat ja likainen lukko, niin kääntyy kun on aivan vähän edes sinne päin. Jossain vaiheessa menee jopa jäätelötikulla.

Comment

Vähän mua kyllä ihmetyttää toi audiq mainitsema huoltomies ja hänen aktiivisuus. Kun pienen kadunpätkän varrella on kummallakin puolella useita kerrostaloja, pihoilla asukkaitten autoja, kadun päässä on luvallinen pysäköinti jossa autoja (ei ole edes huoltomiehen aluetta) miten hän lähtee soittamaan poliisille 4 pv. päästä että täällä on auto parkissa joka ei kuulu tänne? Asun itse salossa ja meidän karun varressa on niin monen näköistä autoa parkissa, huoltomies ei todellakaan puutu siihen! kaupunkin miehet kävivät laittamassa yhteen pemariin siirtokehoituksen kun oli seisonut kadunvarsiparkissa 2v. Saattaa se olla niinkin että huoltomies katsonut rek. numeron ja huomannut varastetuksi (mulla oli lauantaisessa turun sanomassa varastettu Audi ilmoitus jossa oli rek. numero) sitten ilmoittanut että täällä auto joka väärässä paikassa;) Voisin koittaa vaihtaa ovien lukot ja virtalukonkin, olisi sitten vähän parempi ettei ihan jäätelötikulla aukeais/starttais. Varkauden esto jo on, enää ei käynnisty varkaalle..

Comment

Nyt tarttis pikkuhiljaa saada aluvanteet alle, hankittu on 7x15" et 37 vanteet ja niille meinasin 205/60 15" renkaat laittaa. Käyn vielä renkasliikkeessä ja laitatan yhdelle vanteelle jonkun vanhan 205/60 renkaan, saan sillä sitten koitettua ettei varmasti ota kiinni mihinkään;) mä en kestä sitä ääntä kun renkas nappaa kiinni... Öljyn vaihdon jälkeen olen ajanut 2000km, öljyä ei vienyt yhtään ja öljy pysynyt ihan vaaleana, kuin juuri purkista kaadettu. Vaihteiston pohjan otan auki ja uusin suodattimen ja samalla saan uusittua hiukan vuotavan tiivisteen. Kyllä vanha Audi menee hienosti!

Comment

Jos tuosta vaihteistohommasta saat jotain dokumenttia työvaiheista niin laitahan tulemaan. Kuvien kanssa tietenkin vielä parempi. Omaan lötköön pitää tehdä sama operaatio kun vaan joskus saa sen verran aikaa.

Comment

Kamalasti ollut tekemistä eikä vielä ole vaihteisto öljyjä kerinnyt vaihtamaan, pitää varmaan tehdä työlista että se tulee pian tehtyä! Oltiin lauantaina emännän kanssa helsinkissä kehä ykkösellä kun Audista poksahti etummainen äänen vaimennin taka-akselin etupuolelta, emäntä sormet korvissa, aika kova kamala ääni! Olen miettinyt että miksi tässä 2.3 katti Audissa on ihan eri ääni kuin Quattrossani oli, Quattro oli ilman kattia. Nyt sitten pääsin tekemään sellaisen äänen vaimentajan että ääni olisi mun korvaa miellyttävä, nyt hyvät äänet naapurinkin mielestä! 5-sylinterisen ääni on hieno.

Comment

Itse olen aina silloin tällöin vaihtanut n. 2L Sellaisella imu-öljy jutulla. Mittatikun reijästä letku sisään ja virta tupakin sytyttimestä.

Ja uudet öljyt takaisin letkujen paikkaa vaihtamalla.

Ko. laite maksaa bilteema/motonet jutuissa pari kymppiä.

Tuo käy moottori-öljyn vaihtoon mainiosti. käyttää konenetta vain käden lämpöiseksi että, öljy on notkeaa. Helppoa, menee jäte-öljyt suoraan kannuun ja korkki kiinni ja purkki ongelma jätteisiin.

Comment

Mulla on tollainen öljyn vaihtaja, taidan vaihtaa pelkät öljyt nyt ekaksi.. sitten myöhemmin se tiivisteen ja suodattimen laitto.

Comment

Audilla nyt ajeltu 7000km ja hienosti vanha Audi menee. Öljyvuoto vaihteistosta tuli korjattua, oli yksi öljypohjan kiinnitys pultti ihan kunnolla auki. Ohjaustehostin sielä ja vähän on vuotanut, se pumppu nyt tiivistyksen alla, jos alkais pitämään öljyt sisällä. Nokkaremmi, kiristinlaakeri ja vesipumppu nyt uusittu, ei tarvitse murhettua kun ei tiennyt tarkasti paljonko sillä oli ajettu. Olen vähän koittanut katsella mistä löytyisi vika siihen kun lämpimällä koneella ei lähde ikinä käymään vaikka starttaisi pitempäänkin 5-8sek. kun starttaa ei käynnisty, kun lopettaa heti startin 2sek. jälkeen ja ottaa virran pois ja koittaa uudestaan niin käynnistyy heti! Emäntäkin jo tietää ton kun olen seurannut miten hän käynnistää auton, starttaa vain 2sek. lopettaa ja uusi yritys ja heti käynnistyy;) Mikähän venttiili tosta on mennyt..?

Comment

Vuotava suutin.. Ei toimenpiteitä???

Comment

Bensapumpun takaisku voi olla sökö. Toimenpiteitä ei välttämättä tarvitse tehdä mitään.

Comment

Mulla on uudemmassa ässässä ihan samaa vaivaa. Suuttimien vuototestaushan olisi hyvin helppo suorittaa mutta kuinkahan ne vanhat O-renkaat säilyy ehjänä vai onko syytä vaihtaa samalla kertaa uusiin?

Bensanpainemittarillahan saisi selvitettyä mitään purkamatta että mihin paineet katoaa. Laittaa paluulinjaan mittarin sellaisella kytkennällä että saa mittarin jälkeisen paluulinjan suljettua. Jos paineet laskee sulku kiinni niin vuotaa sylintereihin, jos taas paineet pysyy korkealla sulkuventtiili kiinni mutta putoaa kun venttiilin avaa niin vuotaa pumpun päästä.

Comment

Kuulostaa niin bensapumpun takaiskuventtiililtä joka on rikki, tai jos pumppu on vaihdettu niin sitä ei välttämättä edes ole. Itse vaihdoin lötköön muun ku boschilaisen ja vika hävisi. Lähtee ku palmun alta oli kuuma, lämmin tai kylmä kone.

Comment

Helppo testaus taikaisin paluuIsku venttiilille.: Laittaa juuri hyppy johdon b-releeseen ja antaa olla virran jonkun aikaa päällä että, kerää järjestelmäpaineet.
                                                          Jos lähtee paremmin käymään, vikaa paluuventtiilsissä joka päästää paineet yönaikana/heti..??

Jos samanlailla, kusee joku suutin. ei välttämättä kaikki.

Ja tosiaan, niitä on sellaisia releitä joka esipaineistaa suoraan eikä tarvi siten sahailla. Muutenhan se paineistaa käynnistäessä.

Ei tarvitse alkaan purkamaan mitään, joka sitten alkaa vuotaan bensaa tms.

Onkos kokeiltu et, tankin korkki testattu
                                                          ,ettei ole tukosssa /viallinen, että saa korvausilmaa.

Comment

Audu käynnistyy edelleen lämpimänä vasta toisella yrityksellä, en sille ole kyllä mitään tehnytkään;) sen sijaan laitettu uusi vesipumppu ja nokkaremmi, oli juurikin niin kuin joku aikaisemmin sanoi laitettu väärä nokka remmi, heitti 1 hampaan ja siksi jouduin jakajaa kääntämään että sain sytytyksen paikalleen.. Nyt sitten jakaja taas alkuperäisellä paikalla, strobolla tarkistettu! Oli Automaattivaihteiston pohja auki, tarkastin suodattimen ja sain laitettua uuden tiivisteen siihen öljypohjaan, nyt vaihteistossa oikeanlaiset öljyt, kuuluu olla vag:een ruskea öljy näissä, joku viisaampi mulle kertoi;) Nyt tämän vaihteisto huollon jälkeen on vaihteisto tehnyt muutaman kerran sellaisen asian että ei meinaa lämpimänä vaihtaa 3 vaihteelle? Kyllä se lopulta aika pian menee n. 5sek. kuluttua kun kaasulla leikkii.. Mielestäni vaihteisto öljy nyt ylitäytetty hieman, voiko tuo aiheuttaa sellaista ettei vaihda 3 vaihteelle? Otan nyt öljyä imupumpulla pois hiukan! Koitan nyt katsoa sitä käyynistyvyys ongelmaakin!

Comment

Niin sehän automaattiöljyn tasohan pitää tarkistaa sillon kun se öljy on oikean lämpöstä, muuten antaa väärän lukeman. Ja väärä täyttömäärä voi hyvinkin vaikuttaa tohon, ettei vaihda kunnolla kolmoselle.

Comment

Working...
                                                              X