Siistin näköinen kampe. Vaihdekeppi on mallia "kepittäjä" :D erikoisen näköinen, kun on tottunut vain semmosiin vähän perinteisempiin...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi S6 2.2T 1996
Collapse
X
-
Vaihdekeppi oli tosiaan tuollainen ostettaessa ja näyttää typerältä, mutta on yllättävän hyvä vaihtaa. Tilalle on kuitenkin jo tulossa original-nuppi, joka sopii mielestäni paremmin ulkonäöllisesti autoon.
Mitä kokoa sytytystulppien kanta näissä on? Vanha isokantainen avaimeni ei käynyt ja ostin Biltemasta pienellä kannalla olevan, mutta se oli liian pieni. Taisi olla 14mm jos oikein muistan.
Comment
-
Tuliko auton omia työkaluja mukana kaupassa? Jos niin pyöränpultin aukaisu raudan toinen pää sopii suoraan tulppakaivoon.
Comment
-
Menit ostamaan minulle kuuluvan auton. Prkl ei myyjälle kelvannut meikäläisen penari vaihdossa. Pistäs privaa kun aiot luopua tuotteesta.
Comment
-
Ei mullekaan Bemari vaihdossa kelpaisi sen jälkeen kun olen tällä päässyt ajamaan :D Aika monenlaista tarjousta oli kuulemma autosta tullut.
Tänään jatkui puuhastelu auton parissa. Vetonivelten suojakumien vaihdon jälkeen auton abs-jarrut rutisivat normaalia enemmän ja tänään putsasin kehät ja anturit ja jarrut palasivat ennalleen.
Vaihdoin myös original-tulpat sekä bensansuodattimen.
Tarkoitus oli myös laittaa sisätiloihin noita hiilikuitulistoja, mutta taidot eivät riittäneet etuovien verhoilujen poistoon tällä kertaa. Korjausoppaan avulla irrotin kahvat ja kaikki ruuvit, mutta nuo muoviset nipsut ja napsut vastustivat niin perkeleesti, etten alkanut väkisin repimään ja rikkomaan.
Kertokaahan miten nuo oikeaoppisesti irroitetaan?
Comment
-
On se perskele hieno, Ite tuli eilen haettua samanlainen ja löytyy tuo minunkin ässä täältä "projektit" osiosta , Tosta ovipahvin irrotuksesta sua jo opastinkin tuolla mun omassa kertomuksessa.
Pisti silmään tuo kun toi jäähdytysnesteen taso noin alhaalla ( alle minimin) Itellä oli melkeen samoissa tuossa omassa ja täytin sen eilen maksimiin ja nyt on taas tossa minimissä. Oot näköjään ne vaihtanukki ni onko pinta pysyny samassa? Ollut jutustelua tuostakin tuolla mulla. Oli vaan pakko kommentoida ku tässä näyttää samalta :D
E: miten noita kuvia oot saanu lisättyä? Oon luullu että pitää olla ACF jäsen.
Comment
-
Suodatin ja maf on tuettu kyllä, mutta ei erityisen tukevasti. Olisiko syytä?
Kuvassa jäähdytysnesteen pinta on alhaalla. Ostettaessakin oli vihreät nesteet ja max. korkeudella. Termostaatin vaihdon yhteydessä vaihdoin punaiset liemet ja huuhtelin systeemin. Täytin ylärajaan ja siinä on pysynyt.
Kuvat on ladattu photobuckettiin ja linkitetty tänne.
Comment
-
Kyllä se imuputki tosiaan tuettu on, mutta sen verran siinä on varaa, että mahtuu liikkumaan koneen heilahtelujen mukana.
Tänään tuli haettua muutama lähetys.
Auton edellistä edelliseltä omistajalta tuli:
- Audin kumimatot x 4
- 13mm alumiinispacerit + pidemmät pultit
- 2 bar. hukkaportin jousi
- fastech.de lastu, jolla tehdäs lupaa 290hp / 450nm.
Kalskeelta tuli myös 6-vaihteisellä kaaviolla oleva vaihdekepin nuppi.
E-villestä tuli varuiksi Audin 2x2-adapteri, OBD2-piuha ja muuta pientä.
Xenonit pitäisi saapua viikon päästä ja Laakkoselta hain korjausmaalin sekä lakan, niin voi suojata noita kiveniskemiä hieman.
Huomenna olisi tarkoitus jatkaa hiilikuitulistojen asennusta ja ehkä kokeilla noita spacereita. Nyt alla on 205/60R16-kitkat peltivanteilla, joten kauhean seksikästä lookkia tuskin aikaan saadaan.
Edit. Nyt on hiilikuitulistat asennettu ja vaihdekepinnuppi myös. Spacereita en ehtinyt kokeilla alle, kun aika kului noiden ovipahvien kanssa.
Comment
-
Hiilikuitulistat ja vaihdekepin nuppi tuli tosiaan asennettua tuossa keskiviikkona ja muuttui kyllä tuo vaihdetuntuma paljon paremmaksi. Pidin vanhaa kepukkaakin ihan ok:na, mutta kyllä tämä original on paljon täsmällisempi ja parempi kaikinpuolin.
Tänään lähti iso tilaus 034 Motorsportille ja seuraavat osat ovat tulossa:
1 x Plug, UrS4/UrS6 Power Steering Pump X-Plug
1 x Breather Hose, AAN UrS4/S6, Throttle Body to Check Valve, Silicone
1 x Check Valve, 1.8T, 2.7T, AAN PCV, Billet (035103245A)
1 x Snub Bracket, UrS4/S6 and Others
1 x Transmission Mount, Density Line, C4 S4 and 100/A6 Option Track Density
1 x Poly Snubber Mount
1 x 012/016/01E Short Shift Kit
2 x 034Motorsport Badge Option Aluminum
4 x Decal Pair, 034Motorsport (9") Color White
1 x Turbo Support Brace Add Heim Hardware Kit
Lähinnä innostuin tuosta short shifteristä, mutta kun kerran tuli tilausta tehtyä, niin samalla mukaan tarttui vähän muuta pientä.
Lähipäivinä olisi tarkoitus asentaa nuo uudet lastut autoon ja katsoa millainen vaikutus niillä on. Myös noita 13mm spacereita pitäisi testata.
Osaako joku sanoa miten tuon fuel cutin saisi pois? Autohan tekee siis sellaista, että toimii tuonne 1,2 barin ahdoille kuten pitää, mutta jos isolla vaihteella runttaa kaasun pohjaan ja ahdot nousee tuonne 1,3-1,4 väliin, niin meno loppuu kuin seinään. Sinänsä ärsyttävä ominaisuus kun ei viitsi esim. ohituksissa painaa kaasua juuri puolta enempää kun jännittää tyssääkö meno :)
Eli vinkit olisi tervetulleita.
Comment
-
-
Täytynee huomenna tarkastaa noita letkuja. Miten ahtovuodot helpoiten toteaa? Painetesti tai jokin voisi olla hyvä, mutta miten käytännössä tapahtuu?
Hukkaportin jousi on muistaakseni vakio ja sitä on kiristetty. Lastut ovat Fastech-merkkiset, joilla tehdas lupaa 280 / 420, mutta tarkempaa tietoa ei ole.
Comment
-
lontoon murteella aika paljon asiaa testauksesta:
http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=63987
taitaa vaatia kirjautumisen foorumille mutta kannattaa kirjautua jos lontoo yhtään taipuu. :)
Comment
-
Pelkkä hukkiksen vakiojousen kiristys ei moista ainakaan pitäisi tehdä.
Painetesti on ainut oikea tapa tarkistaa letkujen kunto. Tarviit irtoventtiilin, joka sitten sopivan korkin tms. läpi, jonka laitat ahtimen päähän kiinni, siis joko maffin putkeen tai ahtimeen tai välijäähdyttimelle lähtevään. Kunhan painepuoli on "pitävä". Kuuntelemalla pihinä paljastaa. Painetta kannattaa käyttää esim. se 1,5 tai 2 bar, niin on varma, ettei fuskaa.
Comment
-
Mistä tuon hukkaportin vakiojousen tunnistaa? Onko joku mitannut esim. langan vahvuutta siitä?
En ehtinyt vielä tutkia putkia sen tarkemmin, mutta mihin tuo ongelman johtuminen vuodosta siis perustuu? Eli mikä vian aiheuttaa?
Auto toimii siis kuin unelma aina tuonne 1,2bar saakka ja silloin katkeaa veto kuin seinään. Luulisi että vuoto aiheuttaisi vikaa muutenkin kuin tuolla aivan max. ahtojen kohdalla? Ei nyi, tehot mielestäni tallella, kuluttaa normaalisti jne.
Seuraavalla tallireissulla olisi tarkoitus tarkistaa putket / letkut, asentaa uudet lastut ja hukkaportin jousi.
Comment
-
Kuten jo ylempänä ehdotin, vikakoodit kyllä paljastaisi mistä kyse. Fuel-cut tulee myös jos ei motronicin mielestä ilmamassa täsmää (itselläni alittui railakkaasti). Itselläni oli tosiaan MAF-turbo välistä letku ensin repeytynyt (noin 2cm kehällä jäljellä) ja sitten toiseen kertaan oli väkisin paikoilleen asennettu rikkoutunut (mutta siistitty) lähtenyt irti, kun pakosarjan alla ollut moottorintuki tuli kahdessa osassa irti koneesta/autosta.
Comment
-
Koitin lukea tarkasti ketjun läpi, mutta saitko jo siis mittariston valot kuntoon? Mulla oli kanssa vaikeuksia saada nuo polttimot palamaan oikein ja pitkään kunnes tein seuraavanlaisen operaation. En irroittainut mittariston piuhoja olleenkaan ja annoin mittarivalojen olla päällä. Ne polttimot mitkä eivät palaneet vaihdoin ja samalla kiristin pihdeillä niiden niitä metallisiipiä, jotta ne istuisivat tiukemmin paikallaan. Tämän jälkeen pystyi kokeilemaan istuvatko polttimot kunnolla ja paloivatko ne myös. Minulla oli paljon eri värisillä kannoilla olevia polttimoita, mutta kaikki samawattisia.
Hieno peli, mulla on kanssa samanvärinen (tosin A6 :/ ) Onko noissa etuvaloissa kalvoa vai onko koko umpio vaihdettu tummempaan malliin?
Comment
-
Umpiot on joskus vaihdettu, kuten vilkut myös.
Sain mittariston toimimaan puhdistamalla valoviiksen kontaktit hapettumista. Ilmeisesti puolen vuoden seisokki oli tuon aiheuttanut.
Tänään autoon asennettiin Fastech-lastut, joilla tehdas lupaa tosiaan sen 290hp/450nm. Samalla asensin 2 bar. hukkaportin jousen.
Moottori tuntui hieman puhdikkaammalta alakierroksilla ja ahdot nousi hieman hanakammin. En uskaltanut kauheasti vielä repiä autoa kun tuo hukkaportin jousen jäykkyys hieman arvelluttaa. Kestääkö kone ahtaa tuon 2 bar, jos jousi todella vasta silloin avaa portin? Varmaan vakio ahdin ja suuttimetkin alkavat loppua?
Täytyy vaihtaa vanha jousi mikäli tuo saattaa rikkoa koneen?
Näytti olevan Motronic-boksissa vähän löysällä map-anturin letku. Tiedä vaikka olisi siitä vuotanut.
Comment
-
Ei taida vakioturbosta saada edes 2bar paineita aikaiseksi, jos olen oikein ymmärtänyt? Vai katsoitko mittarilla, että ahtaa 2 bar?
Comment
-
Kenenkä tekeleet ne vanhat lastut oli? Ei jotenkin vakuuta toi fastech, 100e lastut.
Meinaatko käydä Lappeenrannassa reissulla sitten kun on uusi mutka?
Comment
Comment