Muistaakseni se turbon vesiletkun liitäntä lohkon kylkeen on yks tyyppivika mistä usein hukkaa nestettä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi S6 2.2T 1996
Collapse
X
-
Eli onko imusarjan alusta märkä. Itselläni vuoti vesipumppu akselilta vanhasta koneesta ja sitä ei nähnyt oikein mistään. Viimein näkyi märkä vana jakohihnan kopan sisältä ja vaihtoehdot väheni tätä kautta. Myös lämppärin kennolle lohkolta lähtevä muoviliitin hapristuu ajan myötä. Kaikki kuitenkin parempia vaihtoehtoja kuin kansipahvin vaihto.
Comment
-
Imusarjan alapuoli on kuiva ja koko imusarjan puoli koneesta. Neste tippuu turbon puolelta tai koneen alta pohjapanssarin päälle ja kulkeutuu sitä pitkin maahan. Täytyy ottaa panssari pois kun pääsen tallille ja katsoa jos alapuolelta näkee paremmin.
Panssari näytti olevan märkä öljynsuodattimen alapuolelta, mutta vuotavia letkuja tai liitoksia en yläpuolelta nähnyt.
Kiitos taas avusta kaikille.
Comment
-
Mulla vuoti omasta hieman se termostaatin "koppa". Se tosin on imusarjan puolella. Nyt vuotaa vaihteeksi omasta lämppärin kenno. Noita paineita en ole hirveesti seurannut. Eikä mulla mitään muuta mittaria olekkaan kun se vakio. Mimmostas sulla tuo polttoaineen kulutus on ? Itelläkään se mikään pieni, mutta tuskin tämmösessä koskaan.
Comment
-
Alkuvuodesta vaihdoin tähän termostaatin ja nyt koppa ei vuoda. Muutenkin imusarjan puoli tosiaan ok vuotojen osalta.
Kulutus oli alkuvuodesta seka-ajossa n. 10-11 litraa ja maantiellä ehkä 9. Nyt menee litra enemmän vaikka ajaa tosi nätisti.
Tosin 205/50R16-renkaat ja peltivanteet vaihtui raskaisiin 18" aluvanteisiin, joka vaikuttaa myös.
Kunhan nestevuodon saa kuriin, niin pitää paikallistaa imuvuoto. Maantiellä ei meinaa päästä alipaineella kun pienikin kaasun hipaisu saa jälkiasennusmittarin näyttämään plussaa ja auto ei kulje samalla tavalla sukkasillaan kuin ennen.
Comment
-
Jos ahtimen alusta ei ole märkä, eikä lohkon takaosan letkulähtö lohkosta vuoda(näkee ylhäältä, on siinä laatikon yläpuolella lohkossa), niin jäljelle jää jäähdytysnesteen paluu lohkoon. Se on siihen keskimmäiseen pakkasproppuun ja voinee mehiä ajan myötä.
Kun otat panssarin pois, niin se poikittainen metallinen ahtoputki(tai sen märkyys), kertoo vuotaako mahdollisesti syyläri/vesipumppu.
Comment
-
Tänään tutkin Audin taas ja luulenpa, että vesipumppu on syyllinen. Metallinen ahtoputki on märkä ja jostain vuotaa ylhäältäpäin piilosta öljypohjan yläosaan.
Ylhäältä ei näe vuotoa ollenkaan, mutta vesipumpun seudulta kuuluu harvakseltaan ihmeellinen rohahdus, joka taitaa viitata kypsään pumppuun.
Comment
-
Juu, ei siinä edessä muita mahdollisuuksia oikein ole. Itselläni keulapusun jälkeen alkoi kanssa tiputtamaan ja reilun kuukauden ajon jälkeen meni 10km edestakaisella työmatkalla jo toista litraa vettä. Pumpun alapuolella näkyi siisti pieni ruostevana, mutta edes hihna ei kastunut, eikä ylhäältä näkynyt mitään.
Comment
-
Tilasin täydellisen jakopään setin vesipumpun kera.
Minkälainen tuo lukitustyökalu mahtaa olla ja olisiko kenelläkään lainata sellaista?
Pitäisikö varsinaisen hihnan lisäksi vaihtaa muita osia, jos nyt kerrankin tulusi ekalla yrityksellä tehtyä kunnolla?Viimeksi muokannut OlliT; 28.6.2013, 07:20.
Comment
-
Eilen sain Audin korjaamolta takaisin ja siihen vaihdettiin nyt jakopää kaikkineen vesipumpun kera, moniurahihna ja kestävämpi kampiakselin hihnapyörä.
Työ maksoi kaikkineen tasan 200e, jota en pidä pahana. Sen verran jo arvostaa omaa vapaa-aikaa.
Audissa on leima 5.8 mennessä, jota ennen pitää vaihtaa ainakin oikean puolen alatukivarsi.
Varsinaisista projektijutuista katsastuksen jälkeen on vuorossa varmaankin E85-muutoksen teko eli olen ajatellut ostaa tuon Bioboxin ja kokeilla sillä mitä se sanoo.
Vasemman etupyörän nurkilta kuuluu inhottavaa laahausääntä kun ratti on oikeassa asennossa. En ole vielä saanut sitä paikallistettua ja kun nurkan nostaa ylös, niin ääntä ei kuulu. Jarruissa ei mielestäni ole mitään roskaa tai muuta.
Comment
-
Taivuta jarrukilpiä pois päin levystä. Omassa ainakin aiheuttaa kirskuntaa aina, kun on edes katsonut pahasti sinnepäin.
Kun alat vaihtaa tukivarsia, suosittelen vaihtamaan molemmat kerralla ja mielellään kaikki apurungon puslat samalla. Ei tarvi tehdä ensi kesänä uudestaan. BTDT.
Comment
-
Eipä ole kyllä paha tuo 200e jakopäästä. Mitä kaikkea vaihdoit? Mulle tuli jakohihna, moniurahihna, jakohihnan kiristinrulla, vesipumppu, damppedin pultti, kampuran stefa,teräksinen alaratas ja joitai pulttejakin samalla otin. Hintaa kertyi muistaakseni vähän reilut 300e ja työn tein vielä itse.
Comment
-
Käytin Audin leimalla ja pikku puuhastelua on tiedossa.
Etukäteen otin xenonit pois ja vaihdoin oikean alatukivarren. Leimamiehen lista oli seuraavanlainen:
- oikea takajousi katki
- vasen alatukivarsi. pusla korjattu sikaflexillä
- oikean puolen käsijarru teholtaan 0
- takaiskareiden alapään puslat venyneet / paskat
- alusta ei muutoskatsastettu
Nyt kaipaisin vinkkiä miten tukivarren vaihto onnistuu helpoiten?
Mistä hyvät ja halvat madallusjouset taakse?
Vinkkiä mikä käsijarrussa on? tämä on tietääkseni jumitellut aiemmin.
Saako takaiskareiden alapäihin jotain uretaanipuslia?
Comment
-
Tukivarren vaihto on yksinkertaista. Vähän hikistä puuhaa mutta yksinkertaista. Molemmat etupyörät ylös, vakaajatanko irti korista ja siitä päästä johon keppiä vaihdetaan, vakaajan pallonivelen mutteri navan päästä auki ja nivel haarukalla ulos, tukivarren sisäpään pultti auki ja keppi lähtee nitkuttaen pois. Uuden tukivarren mukana pitäis tulla ainakin uusi korin pään pultti ja vakaajan päätyyn tuleva mutteri.
Käsijarru on suurella todennäköisyydellä jumissa satulan sisältä. Eilen juuri entrailin omasta urssista samaa vikaa pois.
Comment
-
Onko kenelläkään kokemusta tuollaisesta Bilstein B12-setistä?
Sellaisen saisi paikasta riippuen n. 700-800 eurolla.
Toinen vaihtoehto olisi tietysti tuo HR + Bilstein B6, mutta mistäs tämän saa halvimmillaan ja mitä se silloin maksaa?
Tämä on sen verran hauska auto ajaa, että en viitsi mitään ihan surkeaa alustaa tähän laittaa.
Comment
-
Vihdoin sain leiman Audiin.
Käsijarru lähti toimimaan pienellä herkistelyllä melko hyvin. Vähän oli vielä eroa jarruissa, mutta ei muodostunut ongelmaksi.
Tukivarsi tuli ostettua Biltemasta ja meni paikalle toista puolta helpommin.
Takajousien ja iskareiden alapuslien kanssa olikin vähän enemmän jumppaa. Huomasin katsastuksen jälkeen, että molemmat takajouset oli katki. Vaihdoin sitten uudet puslat kuitenkin tolppiin ja ajattelin yrittää katsastusta siistityillä katkennella jousilla, mutta kun foorumille tuli myyntiin alkuviikosta täysin samoilla jousilla ja iskareilla tolpat, niin ostinkin ne pois ja laitoin tänään kiinni.
Myös näiden puslat olivat melkein loppu, mutta täytynee vaihtaa ne lähiaikoina. Katsuri pumppasi jarrua helvetisti testerissä ja varoitusvalo jäi palamaan yhtäjaksoisesti. Ennen vilkkui muutaman kerran käynnistyksen jälkeen.
Jokatapauksessa papereissa leima taas vuodeksi ja puuhastelu jatkuu.
Comment
-
Onkos näiden koneiden painetestaukseen tehty mitään ohjeita?
Ajattelin tuollaisen tehdä, kun tuntuu vähän, että pieni vuoto saattaisi jossain olla.
Projekti jatkuu alustan puslien uusimisella, vaihdelaatikon ja moottorin tukikumien uusinnalla sekä 25mm spacerien koesovituksella kunhan saapuvat.
Comment
-
Moottorissa tuntuu olevan jonkinlainen ahtovuoto.
Tänään irrotin kaikki ahtoputket ja ne olivat ehjät. Jokin pieni vuoto saattoi korjaantua, mutta ei varsinainen vika.
Mihin moottorinohjausboksin paineletku tulee moottorin päässä kiinni?
Nyt mittariston oma näyttö ja jälkiasenteinen mittari näyttää jonkin verran eri lukemaa.
Seuraavaksi täytynee yrittää katsoa kaikki imusarjaan tulevat letkut ja vaihtaa vaikka imusarjan tiiviste, ellei vika muuten löydy.
Auto kuluttaa todella rauhallisella ajolla 15 litraa sadalla ja ennen pääsi n. 11 litralla. Alkaa tuntua lompakossa tuolla ajo nyt.
Comment
Comment