Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S6 2.2T 1996

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Vanhojen lastujen valmistajasta ei ole tarkkaa tietoa. Edellistä edellinen omistaja sanoi, että siellä jotkin lastut on, mutta edellisellä omistajalla ei ollut tietoa. Hän oli lähinnä vain ajanut autolla.

    Tänään jatkui testailu ja moottori toimii nyt kyllä eri tavalla. Edellinen hukkaportin jousi varmaan oli vuotanut ennen varsinaista avautumispainetta ja täten hidastanut ahtojen nousua.

    Nyt ahdot nousevat huomattavasti hanakammin ja kokeilin hieman reippaampaa kiihdytystä, jolloin sain 6-vaihteella ahdot nousemaan mittarin mukaan 1,5 bar saakka (kaasu ei ollut pohjassa). Kone ei pätkäissyt kuten vanhoilla lastuilla teki, vaan veti hienosti ja tasaisesti.

    Edellistä edellinen omistaja, joka oli lastut ja jousen ostanut kertoi, että hänelle oli sanottu jousta ostaessa, että hukkaportin kannen alta täytyy poistaa se jousilautanen, koska muuten jousi ei mahdu avautumaan. Tarkoittaen ilmeisesti tässä kuvassa näkyvää "prikkaa": http://www.motodyne.com/images/wastegate%20mpt.jpg

    Tällä hetkellä jousilautanen on vielä paikallaan. Täytyy poistaa se ensi kerralla ja kokeilla mihin ahdot nousee. Jos tuntuu olevan liikaa, niin vanha jousi takaisin.

    Ehdottomasti vien auton porkkikselle säätöön, kun siihen oikeasti jotain muutoksia saadaan tehtyä. Huonolla softalla oikeasti viritetyn auton rikkominen olisi ikävää.

    Comment


    • #62
      Mutta eikös tuo jousilautanen pidä sitä jousta paikallaan siellä?? Tuntuu vaan hassulta että miten se jousi sitten siellä pysyy jos sen poistaa..?

      Comment


      • #63
        Tänään jatkui tuunaus. Vaihdoin hukkaporttiin hieman löysemmän jousen, mutta silti ahdot nousi 1.7-1.8 väliin. Varsinaista tehoeroa 1.8 ja 1.5 välillä ei ollut. Taitaa olla turbo niin ulkona kartalta.

        Kokeilen vielä sillä alkuperäisenä pidettynä jousella. Jos ahdot saisi 1.2-1.4 niin olisin tyytyväinen. Positiivista on ettei fuel cut-efektiä lastutuksen jälkeen tule.

        Comment


        • #64
          ei toi mulla urs ainkaa 2 anna vai liekkö väljää jo sen verran ahtimessa

          Comment


          • #65
            En tiedä mihin saakka tuo hyrrä painetta tekisi jos sitä tosissaan kiusaisi. Tuonne 1,8 se kerran piikkasi, mutta olen sittemmin ajellut max. 1 bar. ahdoilla ihan sen vuoksi, etten halua rikkoa konetta. Tämä on ainoa ässä, jolla olen ajanut, joten ei ole hajuakaan mihin saakka nuo yleensää piisaa?

            Ensi tallireissulla pitää vaihtaa portissa ostettaessa ollut jousi paikoilleen ja katsoa mihin nousee paineet. Tarkoitus on päästä tuolla turbolla seuraavaan päivitykseen saakka, joten ihan heti ei viitsi sitä rikkoa.

            Comment


            • #66
              Tänään saapui matkahuoltoon xenonit ja pitihän ne töiden jälkeen asentaa. Sarja on tuolta katuauto.fi sivustolta saatava 75w ballasteilla ja polttimoilla. Täytyy sanoa että valoteho on aika mahtava. Ainoa ongelma on valoista tuleva vikakoodi.

              Comment


              • #67
                Siis herjaa palaneesta polttimosta? Siitä pääset kyllä eroon jos kolvi pysyy kädessä.

                Täällä on jossain thredissä asia läpi käytynä kyllä. :)

                Comment


                • #68
                  Palaneesta polttimosta nimenomaan. Kolvi pysyy kyllä kädessä, mutta en ole täällä nähnyt mainintaa tuon korjaamisesta.

                  Jos joku löytää, niin saa antaa vinkkiä.

                  Comment


                  • #69
                    Ollos hyvä, kuvat tosin puuttuu tosta audiworldin ketjusta.

                    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ttimo+valvonta

                    Voisin tietenkin käydä kaivamassa omasta sen esiin jos et muuten saa tolkkua. :)

                    Comment


                    • #70
                      Lähinnä tullut vain ajettua Audilla viime päivät, mutta jotain sentään on tehtykin.

                      034 Motorsportin lähetys saapui ja tänään tuli asennettua tuo short shifter-kit. Mukava muutos jo ennestään hyvää vaihteenvalintaan ja nopeuttaa kyllä selvästi vaihtoja. Tuon tekisi tietysti melko helposti itsekin, mutta uusia ja valmiita osia on aina helppo ruuvailla. Itselleni vähän uusi puoli autoissa.

                      Seuraavaksi voisi olla vuorossa nuo taka-apurungon puslat.

                      Comment


                      • #71
                        Tänään aloitin vaihtamaan noita taka-apurungon delrin-puslia ja vanhojen irroituksessa oli oma hommansa. Tältä illalta tyssäsi siihen, että vanhoista puslista jäi tietysti ne ulkokehät puslien pesiin ja niiden irroitus oli täyttä tuskaa.

                        Jos näihin on vinkkejä, niin kertokaa ihmeessä. Audi jäi seisomaan tallin pihaan ilman puslia.

                        Comment


                        • #72
                          Rautasahan terällä (tai paineilmasahalla, ehkä kuviosahallakin onnistuu?) kehä poikki ja pari napautusta vasaran ja tuurnan avulla :)

                          Comment


                          • #73
                            Taltalla olen noita hakannut ensin rikki ja sen jälkeen tuurnalla loput. Ovat kuitenkin aikalailla pehmoista tavaraa, joten uudelleenmuotoutuvat varsin pienellä vaivalla.

                            Comment


                            • #74
                              Jaymzin mainitsemalla tyylillä otin 200:n puslista holkit pois. Ovat pehmeät ja ovat nopeasti sahattu halki. Yksikin hahlo riittää.

                              Comment


                              • #75
                                Kiitos vinkeistä. Paineilma nytkysahakin tallilla on, mutta ei tullut kokeiltua sitä. Tänään uudella energialla sitten.

                                Comment


                                • #76
                                  Puslat vaihdettu.

                                  Käteväksi työkaluksi osoittautui paineilmataltta, jolla holkit sai melko helposti pois. Apurungon asettelu pultteihin suoraan ja vääntely joka suuntaan kesti kyllä tovin.

                                  Mitään erityistä muutosta en vielä huomannut, mutta eipä se tuollaisessa köröttelyssä oikein ilmi tulisikaan.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Kaikki puslat ja jotain kiinnileikanneita laakereitakin lähtenyt tähä asti sahaamalla kehä poikki ja sen jälkeen kylmäspray siihen kehään niin napsahtaa yleensä heti pois. Ei ole tullut viellä vastaan kohdetta mihin ei toimi jos vain mahtuu sahaamaan.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Audiin on tullut ajettua kilomoetrejä oikein huolella viime aikoina ja pientä huoltoa olisi tarjoitus alkaa tekemään.

                                      Jakopää tähän pitäisi laittaa, mutta missä työ kannattaisi teettää Tampereen lähistöllä laadukkaasti ja edullisesti?

                                      Oikealla puolella edessä on alapallo väsynyt. Mitä joskus tutkin rakennetta, niin taitaa mennä koko tukivarsi samalla vaihtoo? Mistä saisi uuden sopuhintaan?

                                      Nyt on mittarissa 294tkm ja ostettaessa oli 283 tkm. Hyvin tullut kilsoja tässä alkuvuoden aikana.

                                      Comment


                                      • #79
                                        CAC:lta tilasin omaani kepit viimeksi. Muistaakseni vähän toista hunttia pari rahteineen.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Biltemasta saa alatukivartta kuuden kympin hintaan.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Mitenkäs tuo jakopää sitten?

                                            Vanhoihin Volvoihin olen tuon työn tehnyt n. 5 kertaa, mutta niissä se onkin aika helppo.

                                            Kannattaako tähän alkaa itse vai teettää työ ja kuinka paljon tuosta saa suunnilleen maksaa?

                                            Mikä hihna vaihtoväli näissä muuten on?

                                            Comment


                                            • #82
                                              Eikö tuo kannata ite laitella ? Omaan s6 laittelin viikonlopun aikana, osat ei ainakaan kauheita maksa. En kyllä tiedä mitä jossain liikkeissä tuollaisesta hommasta velottaavat.

                                              Comment


                                              • #83
                                                120 tkm. on vaihtoväli.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Ei ole kyllä hankala rempata jakopää jos vähänkään pysyy avaimet kädessä. Toki lukitustyökalu hihnapyörälle pitää olla. Voi tehdä itsekin.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Tee ihmeessä ite, En minäkään mikään haka noiden kanssa, mutta hyvin onnistu. Ostin omaan tavallaan kaiken mahdollisen alahihnapyörää ja kampuran stefaa myöden, eikä siltikään mikään älyttömän vaikea tai kallis ollut. Keulaa vähän sivuun ja väsäämään. Lukitustyökalukin kuitenkin kohtuu yksinkertainen.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Jos saa koko viikonlopun kulumaan AAN koneen jakopäärempassa on a) moniuran kiristin täysin väärän mallinen b) asennusolutta kulunut sen 4 koria :D

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Olen tässä jonkin aikaa seurannut jälkiasenteisen ahtopainemittarin lukemia ja ne ovat alkaneet muuttua hieman. Aluksi epäilin tämän johtuvan vanhan mittarin virheestä tai muusta laadusta, mutta kyseessä taisikin olla ikävmpi juttu.

                                                        Huomasin tänään, että jäähdytysnestettä oli vähentynyt selvästi. Tänään ajoin autolla n. 150km ja nestettä on mielestäni taas vähentynyt hieman.

                                                        1. Mittari näyttää tyhjäkäynnillä -0,3 - -0,4 bar, vaikka se ennen näytti jotain 0,6-0,7 haarukassa.

                                                        2. Polttoainetta tuntuu kuluvan normaalia enemmän ja auto ei mene oikein enää alipaineella, vaan mittari pyrkii heti nollaan tai ahdon puolelle.

                                                        3. Nesteet eivät ole sekaisin eikä auto tunnu putken päästä puskevan nestettä.

                                                        Taidan tehdä vielä puristuspainemittauksen, mutta luulempa, että kansipahvi on entinen. Autolla on ajettu nyt 296tkm ja osa tästä max. 1,5 bar ahdoilla, joten ei kai se ihan ihme olisi?

                                                        Täytyy varmaan rempata samalla se jakopää, jos tässä kerran joutuu nyt konetta alkaa muutenkin hypistelemään.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Vois viitata imuilmavuotoon tyhjäkäynnillä. Omas on noin -0.8 baaria lämpösellä moottorilla.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Tuokin kävi mielessä. Ei vaan tuo nesteen väheneminen selity.

                                                            Eilen yritin vuotoja tutkia, mutta en löytänyt. Onko tähän muita vinkkejä kuin suihkepulloon vettä ja kuplia etsimään?

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Audi seisoi yön yli ja aamulla oli lätäkkö auton alla. Työpaikan pihassa tutkin hieman autoa ja jäähdytysnestettähän se vuotaa. Vuotokohtaa ei näe ylhäältä, mutta johonkin pohjapanssarin päälle vuotaa koneen alta tai turbon puolelta.

                                                              Saattaa olla siis kyseessä vuoto sekä jäähdytysjärjestelmässä että jossain alipaineletkussa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X