Alkuperäinen kirjoittaja JAP3
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B8 A4vant
Collapse
X
-
Ei ole mielestäni hämmentämistä kepin kanssa, ehkä vähän enemmän kuin bensassa. Vakionakin vääntöä aika hyvin jo 1000 kierroksen jälkeen ja liikkeellekin jaksaa lähteä pelkästään kytkintä nostamalla vaikka sähköinen käsijarru olisi päällä (lähtee autom. pois kun riittävästi vääntöä). Vaihdeavustinkin ehdottaa kovin matalille kierroksille vaihteen vaihtoa isompaan, tosin miellummin ajelee vähän alle 2000 kierroksilla. Ei huuda kone ja vääntää pehmeästi. Suomen nopeusrajotukset osuu kohtuu hyvin kohdilleen kierrosten osalta.
Toki alin alavääntö on vähän hidas, muttei se nyt mielestäni mikään huonokaan ole. Eri asia miten isompi vääntö pienillä kierroksilla rasittaisi voimansiirtoa.
Comment
-
193tkm tuli just täyteen.
Niin vain kävi, että Laakkonen tuli vastaan kytkin/vauhtipyörärempassa ja sain niin sopivaan hintaan, että teetän rempan heillä. Osittain tämä on takuuhomma, koska vauhtipyörä alkoi rallattaa ja siksi tulivat vastaan hinnassa.
Huvittava toteamus marmorilta: Moottorin eliniäksi on määritelty 250tkm. Sit paaliin =)
Tosi kiva auto ajaa taajamassa. Ykkönen on aika turhaan laatikossa, koska lyhyt, mut niin kai se on aina diiseleissä.
Tilasin pari viikkoa sitten AMI kaapelin eBaysta. Enpä tiennyt miten helppoa voi olla iPodin selaaminen auton omilla nippeleillä.
Spämmätään vielä yksi kuva loppuun.
Comment
-
Kyselin Jyväskylän marmorilta noita huoltoja ja sanoi, että vesipumput ja hihnat vaihdetaan vasta 400tkm kohdalla tai kun alkaa ääntää. Polttoaineensuurpainepumpun hihnalle sanoi noin 200tkm kohdalla.
Tosiaan on aika hyvin, jos 193tkm kohdalla vielä takuuta. Meidän autossa alkaa kohta 180tkm ja tuntuu vielä kuin uudelta.
Comment
-
Comment
-
Jos suodaan OT, niin 54mmy laita pesukintaalle ostoilmoitus myllytyksestä. Sielläkin JAP3n "hovi"myllyttäjä vaikuttaa. :D
Kai sitä vois totee samaa mitä muut eli törkeen hieno! Kelpais itselle.
Comment
-
Tilapäivitys viimeisen reilun kuukauden tapahtumista:
Ensin meni paineasetelmasta yksi kynsi jonka mukana kytkin ja vauhtipyörä meni uusiin hilppeineen. Kustannus Laakkosen mukaantulon jälkeen 1999,98€. Samalla vaihdettiin tiensä päähän tullut kuskin puoleinen laatikon poskilaakeri.
Seuraavaksi moottorin vikavalo pomppas tauluun. Kaasuläppä jumittunut auki. Purkamalla tutkiessa selvisi, että sieltä puuttuu pari hammasta ja täytyy korvata uudella. Laakkosen hinta lähes 900€, mutta eBaysta löytyi uusi osa rahteineen 254€.
Eilen kävin Tuuloksessa 700km lenkillä. Vähän ennen kuin pääsin kohteeseen paukkasi taas uutta vikavaloa. Tällä kertaa DPF valmis. Kotimatka ajettiinkin sitten vikatilassa kameratolpan kautta tietysti. Kiitokset Mikkelin vertaistuelle vikakoodien luvusta.
Nyt on siis hyvä syy silpoa DPF ja työntää autoon uusi ohjelma.
Mistä näitä kuluja oikein syntyy? Vakio käyttis ja ei pysy läjässä. Harrasteautokin on halvempi pitää. Mitähän seuraavaksi?
Comment
-
Ei tee kyllä kuvat oikeutta tällekkään Japen kulkineelle, livenä oli kyllä todella maukas vaikka hämärää olikin :)
Comment
Comment