Tämän suhteen ei ole tapahtunut mitään, piti kyllä tehdä muutoksia mutta ei kerinnyt kun tuli kolme muuta autoprojektia ja moottoripyörä mikä on vieläkin kesken.Yritetään ensi talvena tehdä muutokset ja jos sais 5-pultti navatkin paikoilleen mitkä on ollut jo monta vuotta hyllyssä. Turbot on jo hommattu ja ovat juurikin nuo mainitsemasi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
80 2.7Bit
Collapse
X
-
Tuli syyskuussa käytyä motoparkissa ajamassa syksyn viimeiset ajot ja auto pelasikin jälleen kerran hienosti. Viimeistä kierrosta ajellessa suolenkin kohdalla alkoikin sitten kone naputtamaan, siitä ajelin hiljakseen varikolle tutkimaan äänen aiheuttajaa. Sain vihdoin viime viikolla koneen napattua pois ja sen verran purettua että näkyikin kiertokangen laakerin pettäneen. Tänään tuli sitten napattua kannet pois ja ihmeteltyä sylintereissä näkyviä jälkiä, aika paljon on kulumaa/syöpymää näkyvissä. Moottoriin olikin tänä talvena tarkoitus tehdä isompi huolto, nyt sitä ei ainakaan voinut jättää tekemättä.Viimeksi muokannut holkeri; 27.12.2020, 23:14.
Comment
-
-
Kolmessa sylinterissä tuntuu yläosassa olevan hyvin pieni monttu, ei muuten. Öljypohjassa oli pois ottaessa tuommoista mönjää, onko tuo sitten peseytynyt koneesta vai mitä. Pumpun sihdissä ei ollut mitään epämääräistä. Magnatecillä tullut ajettua, keväällä uudet koneeseen ja niillä ehkä 3000km kesässä.
Edit: Moottori kesti kasassa 7vuotta ja noin 20tkm, näistä viinalla 5 kesää ja 15tkm.Viimeksi muokannut holkeri; 28.12.2020, 17:58.
Comment
-
Viinat tankissa jäänyt aina seisomaan lämpöiseen talliin, tuommoisten jälkien tuleminen ei kyllä käynyt mielessäkään kun jäi paikoilleen. Tarkemmalla tutkimisella löytyi vielä kahden sylinterin alaosasta sen verran syvät montut että vaatisi porausta. Pitää ruveta valjastamaan vara Moottori käyttöön.
Comment
-
Se on selvästi tuossa radassa jotain vikaa. Keväällä 2 viikkoa motoparkin jälkeen levis mulla kakkosen kiertokangenlaakeri 100-200 testi vedois. Sylinterit ei kyllä tuossa kunnossa ollut. Mitään selvää syytä ei löytyny miks meni. Siks tulikin accusumppi nyt paikoilleen, jos saisi vahinkoja vältettyä.
Viimeksi muokannut ittnah; 2.1.2021, 08:40.
Comment
-
Purin moottorin kokonaan osiksi lohko on vieläkin pysynyt ehjänä, runkolaakereissakin on kulumaa. Kakkos pytyn laakeriin oli kanssa tullut jälkiä. Toissa kesänä motoparkissa huohotussäiliö hässäkässä pääsi työntämään öljyä niin paljon pihalle, että silloin rupesi jo hytikat nakuttamaan. Sai silloin varmaan alkua laakeri rikolle, tosin olisko kestänyt näin pitkään sen jälkeen.
Comment
-
Siinähän se nosturilla odottelee apurungon ja öljypohjan irrotusta. Öljynpaluut muutettava samanlaiseksi kuin ennenkin, tulee sen verran loivaa laskua ja mutkia nytten ettei ilmeisesti toimi. Turbojen keskiöt tuli takas tarkastuksesta ja niissäkin oli laakereissa sanomista eli uusiksi meni nekin, kuulemma voitelussa jotain häiriötä. Pitää laskea vanhat öljyt koneesta ja tutkia onko miten viinaa seassa.
Comment
-
Tälle ei ole tapahtunut vuoteen mitään ja tämän kesän ajotkin 0km. Vuosi sitten ihmettelin pihalla auton käydessä pientä vikinää, aikani äänen lähdettä etsittyäni löytyikin imusarjan pohjan luukusta imuvuoto. Viisi pulttia löysässä ja yksi tippunut, pikainen puttien kiristys ei vielä poistanut kokonaan vuotoa. Tämän kanssa on ollutkin edellisissä katsastuksissa pientä haastetta päästöjen kanssa. Viime talvena ja kesälläkin oli sen verran omia ja pojan projekteja ettei kerinnyt tekemään tälle mitään. Tänään sain vihdoin imusarjan irti ja aikani luukun tiivistettä googletin enkä löytänyt, niin tuli mieleen jos tuohon hitsuuttas lisätilavuutta. Onko siitä hyötyä?
Comment
-
Imusarja kävi joku aika sitten mahan kasvatuksessa, sain sen vihdoinkin laitettua paikoilleenkin. Hyvin lähti käyntiin vanhoilla viinoilla, Viime säätöajossa huomattiin Ecun jänniteen tippuvan vedossa 10voltin nurkille, muistaakseni samaa ongelmaa ollut ennenkin. Tuon kun saan kevääseen mennessä kuntoon niin sitten voiskin käydä rullilla.Viimeksi muokannut holkeri; 12.10.2024, 14:58.
Comment
Comment