12c ulkolämpö, imulämpö 23C @302kmh / 1609m. Kuuleriratkaisu taitaa toimia :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
80 2.7Bit
Collapse
X
-
Viime syksynähän oli 6m/s myötätuuli ja tänään 3m/s vastatuuli. Autossa oli ylikoko renkaat 215/55r17 niillä pitäisi tulla noin 12km/h lisää nopeutta, vaikka kävin Lemillä hakemassa piristystä ja porkkis puheli jopa seiskalla alkavista lukemista niin se riitti pääsemään melkein samaan tulokseen vastaseen kuin viimeksi myötäseen. Jospa syksyllä olisi taas myötätuuli. Polttoaine puolen 040+044 alkoi olla ilmeisesti jo lähellä maksimia.
Comment
-
Tuli tänään käytettyä autoa dynossa ja sieltähän tuli mukavat lukemat suht pienillä ahdoilla, kiitokset taas porkkikselle.
Ensi talveksikin on jo tiedossa pakoputken askartelua koska nykyinen alkaa ahdistamaan.
Dynoon mennessä puskuri jäi Lemille ja se kyllä kannatti flektit ei pyörähtäneet kertaakaan ja imulämmöt oli max 27c.
Edit:vääntökäyrä onkin aika himmeällä ekassa lapussa.
Comment
-
1x 3.5" virtaa saman verran kuin 2x 2.5". Jos 3" downpipet on aivan apinan homma saada asennettua niin koita tehdä 2.75" dp:t ja 2x2.5" loppuputkisto. Tokihan 3.5" pakopiipun voi laittaa kanssa, mut sillä alkaa maavara kärsiä.
Tänhetkisestä rakenteesta oon melko varma että 2x2.25 on se mikä ahdistaa.
Comment
-
Kannattaa lopettaa se kuvittelu ja mitata asia. Kyllä tuonkin putkiston läpi saa vielä enemmän voimaa ulos, mutta paremmin hengittävällä putkella sitä tulee vielä enemmän (ellei koneessa ole vielä pahempaa pullonkaulaa jossain muualla). Miten paljon enemmän riippuu sitten siitä muusta kokonaisuudesta. Esimerkiksi mitä pienempi pakopuoli ahtimessa on tehoihin nähden, sitä herkemmin se tukkeutuu putkiston vastapaineesta ja alkaa leikkaamaan tehoja. Ja toisinpäin mitä isompi pakopuoli sitä vähemmän putkiston vastapaine vaikuttaa. Jos se vastapaine siis pysyy järkevissä lukemissa. 0,4bar on jo aika paljon. Täyspitkällä vaimennetulla putkella jos pääsee 0,2bar lukemiin huipputehon/rajoittimen tienoilla niin sitten alkaa mitoitus olla aika kohdallaan putkiston puolesta.
Comment
-
Voimaa saisi varmaan vähän lisää nykyisestäkin ahtoja nostelemalla, mutta pakopaineongelma on niin ilmeinen, että mitäpä sitä riuhtomaan. Parempi laittaa rautapuoleen päivitys. Pakosarjassa on siis luokkaa 2.5bar.
Olen häkeltynyt, jos teho ei kasva kymmeniä hevosia pelkällä pakoputkimuutoksella. Ei muutakuin sovittelemaan 2x3" niin ei jää ainakaan siitä kiinni :)
Käppyrä on sen mallinen, että pakoputken jälkeen aletaan aivopesemään auton omistajaa lisäkierroksiin :)
Comment
-
Oliko Harrilla muuta dataa mailin vedosta kuin loppunopeus, vbox tms? Hyvät tehot on maltillisilla paineilla. Jo aiemmin mainittu/vertailu B5 farkkukoppa tarvii +10% enemmän voimaa päästäkseen samoihin loppunopeuksiin.
Oliko tässä nyt ne TD04hl ahtimet? Noihin taitaa olla aika hyvä valikoima pakopuolen päivitykseen jos pakopaineita haluaa pudotella.
Comment
-
Pitääpä tutustua mahdollisiin 05 pakosiipi vaihtoehtoihin. Testataan ensin pelkän putkiston vaikutus ja sitten mahdollisesti pakosiiven vaihtoa viimeistään kun turbojen huolto tulee ajankohtaiseksi.
Videoita vertaamalla kiihtyy aika samaan tahtiin vitosen loppuun asti kuin sinun ässä.
https://youtu.be/n_P0JuobVXk
Comment
-
Tuossa muutama kierros ahvenistolla köröttelyä.
Jarrut rupesi hiipumaan aika äkkiä, jos sais aikaiseksi talven aikana vaihtaa isompaa levyä eteen ja taakse niin tulis vähän parannusta.
https://youtu.be/duLjCm1FGIw
Comment
Comment