Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 2.7Bit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    12c ulkolämpö, imulämpö 23C @302kmh / 1609m. Kuuleriratkaisu taitaa toimia :)

    Comment


      Tai sitten oli myötätuuli :)

      Ei mutta hyvin se kyllä kulkee, aika monikäyttönen vehe kun menee radalla ja kentälläkin lujaa.
      Viimeksi muokannut Carbin; 27.5.2017, 20:29. Perustelu: Lisäys

      Comment


        Ihan hyvin näyttää kulkua löytyvän. Harvemmin näitä näkee +300 tuloksissa maililla.

        Comment


          Viime syksynähän oli 6m/s myötätuuli ja tänään 3m/s vastatuuli. Autossa oli ylikoko renkaat 215/55r17 niillä pitäisi tulla noin 12km/h lisää nopeutta, vaikka kävin Lemillä hakemassa piristystä ja porkkis puheli jopa seiskalla alkavista lukemista niin se riitti pääsemään melkein samaan tulokseen vastaseen kuin viimeksi myötäseen. Jospa syksyllä olisi taas myötätuuli. Polttoaine puolen 040+044 alkoi olla ilmeisesti jo lähellä maksimia.

          Comment


            Onko tama nyt ensimmainen 2.7bit joka meni +300km/h mailille? B5:lla tuo haamuraja on kaiten rikkomatta viela..? Onnittelut, kovaa on menty!

            Comment


              Juu B5 sarja ja varsinkin farkku tuntuu olevan kovin mahdottoman vaikea, vaikka lukemia olisi isompiakin koneessa. Vakiovälityksillä vieläpä.

              Comment


              • Kovaa on kyllä mennyt! Pienenä vertailuna,neukut ajoivat jokunen vuosi sitten Moskovassa 309km/h Bugatti veyronilla

                Comment


                  Vaihdoin tankkipumpuksi 040 tilalle 044 ruokkimaan konehuoneen 044 ja johan rupesi soppa taas riittämään :)

                  Comment


                    Tuli tänään käytettyä autoa dynossa ja sieltähän tuli mukavat lukemat suht pienillä ahdoilla, kiitokset taas porkkikselle.
                    Ensi talveksikin on jo tiedossa pakoputken askartelua koska nykyinen alkaa ahdistamaan.
                    Dynoon mennessä puskuri jäi Lemille ja se kyllä kannatti flektit ei pyörähtäneet kertaakaan ja imulämmöt oli max 27c.

                    Edit:vääntökäyrä onkin aika himmeällä ekassa lapussa.
                    Attached Files
                    Viimeksi muokannut holkeri; 16.6.2017, 08:09. Perustelu: kuva lisätty

                    Comment


                      No varsin mukavat lukemat :) Olikos täs 3" putkisto?

                      Comment


                        Dp:t on 2.5" ja b-pilarin kohdalta loppu putki 2x2.25" eli oisko 3.25" kumpi virtaa paremmin kaksi pienempää vai yksi iso putki? Pitää koittaa saada mahtumaan 3"dp:t ja loppu 3.5" vai pitääkö takaputki olla vielä isompaa?

                        Comment


                        • asialliset lukemat. Hyvä tietää ettei tuo sama putkisto tässä omassa vielä ahdista noilla vähän yli puolet pienemmillä tehoilla :D

                          Comment


                            1x 3.5" virtaa saman verran kuin 2x 2.5". Jos 3" downpipet on aivan apinan homma saada asennettua niin koita tehdä 2.75" dp:t ja 2x2.5" loppuputkisto. Tokihan 3.5" pakopiipun voi laittaa kanssa, mut sillä alkaa maavara kärsiä.

                            Tänhetkisestä rakenteesta oon melko varma että 2x2.25 on se mikä ahdistaa.

                            Comment


                              Jotenki vaikea kuvitella et toi putkisto ei riittäis vielä hyvän matkaa. Eräässä 1200hv maileri urssissa oli 3" loppupää putkistossa.

                              Comment


                                Kannattaa lopettaa se kuvittelu ja mitata asia. Kyllä tuonkin putkiston läpi saa vielä enemmän voimaa ulos, mutta paremmin hengittävällä putkella sitä tulee vielä enemmän (ellei koneessa ole vielä pahempaa pullonkaulaa jossain muualla). Miten paljon enemmän riippuu sitten siitä muusta kokonaisuudesta. Esimerkiksi mitä pienempi pakopuoli ahtimessa on tehoihin nähden, sitä herkemmin se tukkeutuu putkiston vastapaineesta ja alkaa leikkaamaan tehoja. Ja toisinpäin mitä isompi pakopuoli sitä vähemmän putkiston vastapaine vaikuttaa. Jos se vastapaine siis pysyy järkevissä lukemissa. 0,4bar on jo aika paljon. Täyspitkällä vaimennetulla putkella jos pääsee 0,2bar lukemiin huipputehon/rajoittimen tienoilla niin sitten alkaa mitoitus olla aika kohdallaan putkiston puolesta.

                                Comment


                                  Juu, sorry. Totta varmasti toi et pieni pesä kärsii suhteessa enemmän ahtaasta putkistosta. Vetäydyn tästä takaviistoon.

                                  Comment


                                    Aika ihanteelliset imuilmat. Tässähän pitää downgradettaa tekniikka vanhempaan koriin itelläni että saa mahtumaan saman määrän jäähdytystä autoon. Olikos alakerrassa mitä palikkaa?

                                    Comment


                                      Voimaa saisi varmaan vähän lisää nykyisestäkin ahtoja nostelemalla, mutta pakopaineongelma on niin ilmeinen, että mitäpä sitä riuhtomaan. Parempi laittaa rautapuoleen päivitys. Pakosarjassa on siis luokkaa 2.5bar.
                                      Olen häkeltynyt, jos teho ei kasva kymmeniä hevosia pelkällä pakoputkimuutoksella. Ei muutakuin sovittelemaan 2x3" niin ei jää ainakaan siitä kiinni :)

                                      Käppyrä on sen mallinen, että pakoputken jälkeen aletaan aivopesemään auton omistajaa lisäkierroksiin :)

                                      Comment


                                        Vaihdetaan talven aikana putkisto ja keväällä dynolle ilman muita muutoksia niin nähdään paljonko vaikuttaa.
                                        Alakertaan ei ole vaihdettu kuin veivit joten sielläkin tulee jossain kohti raja vastaan, mutta tuskin näillä turboilla.
                                        Vai vielä lisäkierroksia:)

                                        Comment


                                          Annat Harri vaan Petrin tehä pari juttua keväällä ja kahtelet vaan pihalla maisemia kun pojat penkittää. Kyllä ne sit kertoo kestikö se vai ei.

                                          Lisää kierroksia vaan, tuo käyrähän toppaa nousussa.

                                          Comment


                                            On kyllä nätit käppyrät puskenu ja vielä maltillisilla paineilla! Eikös tässä ollut 2.8 kannet ja nokat?

                                            Comment


                                              Kyllä sen varmaan pihalle asti kuulisi jos pamahtaisi.
                                              On joo vaparin kannet ja nokat sekä venttiilit, pakojousien alla shimmit.

                                              Comment


                                                Oliko Harrilla muuta dataa mailin vedosta kuin loppunopeus, vbox tms? Hyvät tehot on maltillisilla paineilla. Jo aiemmin mainittu/vertailu B5 farkkukoppa tarvii +10% enemmän voimaa päästäkseen samoihin loppunopeuksiin.

                                                Oliko tässä nyt ne TD04hl ahtimet? Noihin taitaa olla aika hyvä valikoima pakopuolen päivitykseen jos pakopaineita haluaa pudotella.

                                                Comment


                                                  Ei ole muuta dataa kuin video ja logi, juurikin nuo ahtimet on ja ei niihin ole tarjolla pakopuolelle muuta kuin 9-lapanen siipi vakio 11-lapasen tilalle.
                                                  Viimeksi muokannut holkeri; 18.6.2017, 20:00.

                                                  Comment


                                                    Ois mielenkiintoista nähdä video miten kelaa vauhtia.

                                                    Saa sinne kairaamalla ja TD05-perheestä voisi löytyä mielenkiintoisiakin siipiä.

                                                    Comment


                                                      Pitääpä tutustua mahdollisiin 05 pakosiipi vaihtoehtoihin. Testataan ensin pelkän putkiston vaikutus ja sitten mahdollisesti pakosiiven vaihtoa viimeistään kun turbojen huolto tulee ajankohtaiseksi.
                                                      Videoita vertaamalla kiihtyy aika samaan tahtiin vitosen loppuun asti kuin sinun ässä.

                                                      https://youtu.be/n_P0JuobVXk

                                                      Comment


                                                        Juu näyttää 200-260 väli menevän aika samoissa. Mulla kutonen meni vajaamoottorilla ;/

                                                        Comment


                                                          Tuossa muutama kierros ahvenistolla köröttelyä.
                                                          Jarrut rupesi hiipumaan aika äkkiä, jos sais aikaiseksi talven aikana vaihtaa isompaa levyä eteen ja taakse niin tulis vähän parannusta.


                                                          https://youtu.be/duLjCm1FGIw

                                                          Comment


                                                            Hienosti näyttää toimivan ja kelaa vauhtia kyllä ripeästi

                                                            Comment


                                                              Juu ei valittamista toimimisen suhteen, olisi varmaan kulkenut kovempaakin pienemmillä ahtopaineilla.
                                                              Muutaman kerran kokeilin kakkosella ajaa hitaita mutkia mutta meni suditteluksi.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X