Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kyllä nuo on keulaan tulossa ja mahtuvat vielä puskurin taakse, ehkä joutuu molemmista ottaamaan yhden "pillin" pois.
Koko 600x300x76 ja ihan Biltemasta hommattu.
Yritetään saada imuilmat kuriin ilman ruuttaa. Koneen lämmöt on vielä asia erikseen, mutta tässä on jo lisäsyyläri ja öljyn vesijäähdytys on ohitettuna kesällä.
Konepelti mahtuisi kiinni tuollaisenaankin, mutta alapuolelta jää liikaa näkyviin. Joten kummastakin yksi rivi pois niin alapuoli jää osittain kilven taakse piiloon öljynjäähdyttimen tasolle.
En tiedä kävitkö katsomassa LPR kuvia, mutta tuossa lennätät melkosta vauhdilla ohitse :P
Ei ihan nappiin osunut kuvat, mutta kyllä noista onneksi selvän saa :)
Noihin kun heittää mustaa maalia taas pintaan niin ei kai niihin enää kukaan kiinnitä huomiota :)
Tuonne mahtuu nyt 10cm korkeempi syylärikin jos on tarvetta koska ylitys putket jää pois.
Tuli kyllä noita kuvia katsottua ja taitaa kaivata painoa lisää keulalle kun koittaa keulia, no noi coolerit painaakin kuin synti :)
Internetissä oli video missä testasivat maalattu cooleri vs. maalaamaton ja mustaksi maalattu jäähdytti paremmin. Maalaus suoritettiin muistaakseni paukkupullolla joten kerros ei ollut paksu.
Isot on jäähdyttimet ja aukot jäähdyttimille. Ootko mitenkä toteuttanu tai ajatellu toteuttaa ton ilmanpoiston konehuoneesta? Monesti meinaan lämpö-ongelmat ihan silläkin kuriin, että ilma pääsee virtaan hyvin jäähdyttimien ja konehuoneen läpi ulos konehuoneesta.
Joo toi asia ei ole ihan yksinkertainen, varmaan jos sen coolerin upottaa johonki miranooliin että tulee 2mm kerros niin ei auta vaikka oliskin musta. Mutta taas ohkainen paukkumaalikerros lisää emissiivisyyttä enemmän mitä eristää joten lopputulos jää plussan puolelle.
Hyvä pointti myös tuo ilman poistumisen suunnittelu, monesti hommma tökkää siihen että ilma ei pääse kennolta pois ja näinollen virtaus kuristuu sen takia.
En mie onneksi nyt yöunia menetä, että olen oman coolerin eteenpäin näkyvät osat fiksannut kilikolimustalla piiloon. En vaan pidä henk.kohta siitä että puskurin takaa paistaa kiiltävä alumiini grilli.
Eiköhän noihin tule ohut kerros kilikalimaalia vedettyä, oli sitten huono vaihtoehto tai ei.
On kyllä ollut suunnittelu asteella tehdä konepellin takanurkkiin ilman poistumisreijät ritilöineen, mutta ne oli mielessä lähinnä turbojen tuottaman lämmön saamiseksi ulos. Kyllä tuolta varmaan ilma vielä poistuu tarpeeksi hyvin kun koneen lämmöt kuitenkin pysyy vielä kurissa.
Joo, itse asiassa tuli itekin katottua väärinpäin toi homma. Jäi semmonen mielikuva että maalatulla coolerilla olis ollu 3 astetta kylmempi ilma mutta sehän olikin nimenomaan toisinpäin. Eli unohtakaa maalailut. :) Se että Wagner maalaa tuotteensa, voi johtua ihan esteettisistäkin syistä.
Ei sillä kilikalilla tartte sinne rihloihin sohottaa. Itselle suihkin possuun ihan ulkonäkösyistä ohkasesti mustaa pintaan kun on suoraan ritilän takana, mutta audissa noi jäähyt ei juuri näy niin jätin suihkimatta.
Viikonloppuna sain coolerit leikeltyä sopiviksi ja sen jälkeen sovitteltua putkia. No putkethan ei ihan helpolla tule paikoilleen asettumaan ja joutuu tekemään uhrauksia. Alakautta tulevat putket tarkoittaa sumuvalojen pilkkomista ja suoraan taaksepäin lähtevät konepellin lukituksen muuttamista tappisokka versiohin. Puskuri paikoillaan olevassa kuvassa coolerit nousee vielä pari senttiä ylemmäs kun otin umpiosta vähän tavaraa pois.
Takapään jousitus on vielä jousia lukuunottamatta vakio, joten tarvii ensi kesäksi vaihtaa jämäkämpää osaa.
Ajatelin tilata taakse bilsteinin iskarit, S2 avant h&r -30mm jouset ja 19-21mm vakaajan. Etupäässä on vielä vakio vakaaja mikä on kanssa tarkoitus vaihtaa, mutta en ole löytänyt paksumpaa tilalle muutakuin RS2 vakion.
Mitä muut B4-korisen radalla ulkoiluttajat käyttää edessä käykö jostain muusta autosta vai pitääkö teetättää uusi?
Eikös sillä vakaajalla vähän sisäpyörää saa pysymään tontissa paremmin. Ainakin oma setuppi meni pala kerrallaan aina vaan jäykempään vakaajaan edessä, paras setti lopuksi oli se paksu vakaaja tiukimmassa setissä :)
Comment