Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 2.7Bit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Eihän nuo voi mitenkään mahtua puskurin taakse :)

    Mistä nuo on ja minkä kokoiset?

    Comment


      Kyllä nuo on keulaan tulossa ja mahtuvat vielä puskurin taakse, ehkä joutuu molemmista ottaamaan yhden "pillin" pois.
      Koko 600x300x76 ja ihan Biltemasta hommattu.

      Comment


        Onpahan kennoa keulassa nyt. :O olikos tässä meta ruuttaa vielä?

        Comment


          Saattaa radalla tulla noilla hyvät imuilmat mutta kuuma kone, lienee suoraan ajoon siis.

          Comment


            Yritetään saada imuilmat kuriin ilman ruuttaa. Koneen lämmöt on vielä asia erikseen, mutta tässä on jo lisäsyyläri ja öljyn vesijäähdytys on ohitettuna kesällä.

            Konepelti mahtuisi kiinni tuollaisenaankin, mutta alapuolelta jää liikaa näkyviin. Joten kummastakin yksi rivi pois niin alapuoli jää osittain kilven taakse piiloon öljynjäähdyttimen tasolle.
            Attached Files
            Viimeksi muokannut holkeri; 9.9.2016, 19:29.

            Comment


              On kyllä hurja :)

              Comment


                Höhöh :D On melko karun näkönen kieltämättä :D

                En tiedä kävitkö katsomassa LPR kuvia, mutta tuossa lennätät melkosta vauhdilla ohitse :P
                Ei ihan nappiin osunut kuvat, mutta kyllä noista onneksi selvän saa :)
                Attached Files

                Comment


                  Noihin kun heittää mustaa maalia taas pintaan niin ei kai niihin enää kukaan kiinnitä huomiota :)
                  Tuonne mahtuu nyt 10cm korkeempi syylärikin jos on tarvetta koska ylitys putket jää pois.

                  Tuli kyllä noita kuvia katsottua ja taitaa kaivata painoa lisää keulalle kun koittaa keulia, no noi coolerit painaakin kuin synti :)

                  Comment


                    Ei kannata maalata coolereita, maali toimii eristeenä.

                    Comment


                      En oo kyllä vaikutusta huomannu kun paukkumattamustalla maalasin keulacoolerin pinnasta ettei paista törötä suoraan verkkokalvoihin.

                      No onhan tuo aika härski, pelkkää kennoa koko keula.

                      Comment


                        Internetissä oli video missä testasivat maalattu cooleri vs. maalaamaton ja mustaksi maalattu jäähdytti paremmin. Maalaus suoritettiin muistaakseni paukkupullolla joten kerros ei ollut paksu.

                        Comment


                          https://www.youtube.com/watch?v=f1QL9veQaNg

                          Käytännössä vedossa ei eroa, mutta heatsoakia vähentää.

                          Comment


                          • Juu taas oli aika vahvaa mutua. Kyllä musta vaan luovuttaa kanssa paremmin lämpöä.
                            Viimeksi muokannut Killeri; 10.9.2016, 10:05. Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.

                            Comment


                            • Isot on jäähdyttimet ja aukot jäähdyttimille. Ootko mitenkä toteuttanu tai ajatellu toteuttaa ton ilmanpoiston konehuoneesta? Monesti meinaan lämpö-ongelmat ihan silläkin kuriin, että ilma pääsee virtaan hyvin jäähdyttimien ja konehuoneen läpi ulos konehuoneesta.

                              Comment


                                Joo toi asia ei ole ihan yksinkertainen, varmaan jos sen coolerin upottaa johonki miranooliin että tulee 2mm kerros niin ei auta vaikka oliskin musta. Mutta taas ohkainen paukkumaalikerros lisää emissiivisyyttä enemmän mitä eristää joten lopputulos jää plussan puolelle.

                                Hyvä pointti myös tuo ilman poistumisen suunnittelu, monesti hommma tökkää siihen että ilma ei pääse kennolta pois ja näinollen virtaus kuristuu sen takia.

                                Comment


                                  Ennen kuin kaikki ryntäätte maalaamaan välijäähyjä mustaksi lisätehon toivossa, niin katsokaapas tämä.
                                  Viimeksi muokannut Killeri; 10.9.2016, 14:51. Perustelu: Linkki korjattu.

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja Jaymz Näytä viesti
                                    Juu taas oli aika vahvaa mutua. Kyllä musta vaan luovuttaa kanssa paremmin lämpöä.
                                    Musta säteilee enemmän lämpöä, mutta siitä tässä ei olekaan kyse. Tässä on nyt kyse lämmön johtumisesta, ja siinä ei värillä ole mitään tekemistä.

                                    Juurikin tuo piti linkittää, mutta eipä onneksi tarvikaan :)

                                    Comment


                                      En mie onneksi nyt yöunia menetä, että olen oman coolerin eteenpäin näkyvät osat fiksannut kilikolimustalla piiloon. En vaan pidä henk.kohta siitä että puskurin takaa paistaa kiiltävä alumiini grilli.

                                      Comment


                                        Kait se on perhana alettava omasta Wagner Tuningin fmic:ta hiekkapuhaltaa kirkkaaksi, kun ei ne siella tunnu mitaan tietavan...

                                        Comment


                                          Niin kai se sitten on tehtävä.

                                          Comment


                                            Ei kannata hiekkapuhaltaa, lähtee lamellit taivaan tuuliin. Jokin kemiallinen maalin poisto olisi suotavampi.

                                            Comment


                                              Eiköhän noihin tule ohut kerros kilikalimaalia vedettyä, oli sitten huono vaihtoehto tai ei.
                                              On kyllä ollut suunnittelu asteella tehdä konepellin takanurkkiin ilman poistumisreijät ritilöineen, mutta ne oli mielessä lähinnä turbojen tuottaman lämmön saamiseksi ulos. Kyllä tuolta varmaan ilma vielä poistuu tarpeeksi hyvin kun koneen lämmöt kuitenkin pysyy vielä kurissa.

                                              Comment


                                                Tästä voi ehkä jotain päätellä, jos kuva siis vastaa lopullista ratkaisua: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-conten...-f1-2013-2.jpg.

                                                Kuten myös tästä, josta on kai napakasti otettu tehoa: http://www.gurneyflap.com/Resources/...Engine%201.jpg.

                                                Comment


                                                  Joo, itse asiassa tuli itekin katottua väärinpäin toi homma. Jäi semmonen mielikuva että maalatulla coolerilla olis ollu 3 astetta kylmempi ilma mutta sehän olikin nimenomaan toisinpäin. Eli unohtakaa maalailut. :) Se että Wagner maalaa tuotteensa, voi johtua ihan esteettisistäkin syistä.

                                                  Comment


                                                    Kevyesti kälälällä tummennettu kenno häviää kyllä kivasti puskurin taakse häiritsemästä.

                                                    Comment


                                                      Ei sillä kilikalilla tartte sinne rihloihin sohottaa. Itselle suihkin possuun ihan ulkonäkösyistä ohkasesti mustaa pintaan kun on suoraan ritilän takana, mutta audissa noi jäähyt ei juuri näy niin jätin suihkimatta.

                                                      Comment


                                                        Viikonloppuna sain coolerit leikeltyä sopiviksi ja sen jälkeen sovitteltua putkia. No putkethan ei ihan helpolla tule paikoilleen asettumaan ja joutuu tekemään uhrauksia. Alakautta tulevat putket tarkoittaa sumuvalojen pilkkomista ja suoraan taaksepäin lähtevät konepellin lukituksen muuttamista tappisokka versiohin. Puskuri paikoillaan olevassa kuvassa coolerit nousee vielä pari senttiä ylemmäs kun otin umpiosta vähän tavaraa pois.
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                          Takapään jousitus on vielä jousia lukuunottamatta vakio, joten tarvii ensi kesäksi vaihtaa jämäkämpää osaa.
                                                          Ajatelin tilata taakse bilsteinin iskarit, S2 avant h&r -30mm jouset ja 19-21mm vakaajan. Etupäässä on vielä vakio vakaaja mikä on kanssa tarkoitus vaihtaa, mutta en ole löytänyt paksumpaa tilalle muutakuin RS2 vakion.
                                                          Mitä muut B4-korisen radalla ulkoiluttajat käyttää edessä käykö jostain muusta autosta vai pitääkö teetättää uusi?

                                                          Comment


                                                            Miksi haluat eteen paksumman vakaajan? Puskeeko autosi liian vähän? :)

                                                            Comment


                                                              Eikös sillä vakaajalla vähän sisäpyörää saa pysymään tontissa paremmin. Ainakin oma setuppi meni pala kerrallaan aina vaan jäykempään vakaajaan edessä, paras setti lopuksi oli se paksu vakaaja tiukimmassa setissä :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X