Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 1989

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 1989

    Tervehdys kaikille uudelta käyttäjältä!

    Joulukuun alussa pistin auton vaihtoon ja tilalle haeskelin helppohuoltoista ja kohtuuhintaista lämmintä autoa käyttikseksi. Edellinen auto oli 98-mallinen italiaano ja hakusessa oli vanhempi ja varmempi. Nettiautosta sitten löytyi sopivan oloinen peli, joten katsomaan, ja katsomisesta muutuinkin audin omistajaksi heti.
    Auto on siis Audi 80 vuosmallia 1989 ja 1.6 kaasarikoneella ja nelivaihteisella manuaaliaskilla. Mittarinlukema oli ostaessa 260800km. Ja kuutisen sataa olen tällä nyt päästellyt menemään ongelmitta.
    Auto on koriltaan ja sisustaltaan yllättävän siisti ikäisekseen ja kaikki tuntuu toimivan. yksi pieni naarmu löytyy repsikan ovesta.
    Mitään suurempia muutoksia autoon tuskin on tulossa, mutta ehkä pientä muokkausta, säilyttäen kuitenkin Audin herramiesmäisen tyylin. Uudenkarheat kesärenkaat olisi mukana tähän ruotoisilla peltivanteilla, jotka kenties vaihtuvat ennen kevättä aluihin. Talvirenkaat mahdollisesti päivittyvät vielä tämän talven aikana numeroa suurempiin, eli 15tuumaisiin.
    Sisustaa on tarkoitus pitää suurinpiirtein vakiona, cd-soitin toki nykyisen kasettimankan tilalle ja hieman kutkuttaisi puurattia.
    Muutama kuva kulkineesta:






  • #2
    Vaihtelua on, että jaksetaan laittaa forumille kuvia ihan tavallisista käyttiksistä mitkä on jokapäiväsessä ajossa:).

    Sitten vaikka ronalit kesärenkaiden vanteiksi niin hyvä tulee.

    Comment


    • #3
      Joo, ajattelin, että ehkä tämmösen käyttisvanhuksenkin kehtaisi tänne laittaa, tavallaanhan kyseessä kuitenkin on projekti, vaikkei mitää mullistavaa vaihtelua suunnitteilla olekkaan, vaan fiksailua alkuperäishengessä lähinnä. Kirkkaita etuvilkkuja on hiukan houkutuksissa laittaa noiden porkkanoiden tilalle.

      Comment


        #4
        Täältäkin ääni kirkaille etu- ja sivuvilkuille. Ilme nuorenee melkoisesti ja passaavat omasta mielestä punaiseen autoon vallan mainiosti.

        Tänään jutustelin kaverin kanssa jolle myin oman typ89 quattroni tuossa muutama kuukausi sitten. Melkein ikävä tuli kyseistä pöristintä kun kaveri kertoili että miten tyytyväinen on hankintaansa ollut.

        Comment


        • #5
          Puskurien alalaidat punaisiksi, niin alkaa näyttää jo tosi hyvältä.
          Viimeksi muokannut Mehtala; 29.12.2012, 00:45.

          Comment


          • #6
            Mie taas näkisin että nuo puskurit ja sivulistat pitäis saada mustennettua. Mutta meikäläisestä alkaakin vissiin kehkeytyä ehta orggissivulistamies.

            Jossain lueskelin että kuumailmapuhaltimella oli harmahtuneita muoveja elvytelty, mutta ei kyllä meikäläisellä toiminu ainakaa.

            Comment


            • #7
              Ehostusaineilla saa ihmeitä aikaan ja käsittely on helppoa. :)

              Itsellä kokemuksia kuumailmapuhaltimesta sen verran että toimi ainakin D-mallin Kadettiin. En ole Audin muoveihin vielä tuota kikkaa joutunut kokeilemaan.

              Tosiaan, hienoa vaihtelua kun ihan käyttiskamaakin näkyy projektiosiolla. :D

              Comment


              • #8
                Maaliin nuo puskurit kesällä menee ja mustiksi. Tallia ei ole käytössä, joten kaikki tuollaiset isommat jää kesään.
                Jakohihnanvaihto tähän pitäis kyllä tehä ennen kesää, varmaan koittaa jotain ti-tallia löytää. Aika helpohko projekti tuo lienee, ainakin tilaa näyttää olevan työskennellä.

                Comment


                • #9
                  Typ 44 puskureissa toimii kuumailmapuhallinkikka mutta ainakaan mulla ei sivulistat ottaneet onkeensa lämmöstä vaan pysyivät harmaana. Joku kirjoitti että jarrunesteellä voisi kokeilla mustuttaa noita.

                  Comment


                  • #10
                    1500km. tällä on päästelty, eikä ongelmia ole matkassa ollut. Kaikki toimii ja pakkasillakin lähti käymään, ja antoi nopeasti sisälle lämmintä. Öljyn pintakaan ei ole laskenut mihinkään.
                    Soitin tuli lopulta uusittua ja samalla meni etukaiuttimet vaihtoon, kun vanhat särki heti, kun hiukan nosti volumea. 4" sai sopimaan hiukan kiinnikkeitä leikkaamalla, mutta alkuperäiset suojakannet eivät enää sopineet.



                    Pioneerin USB-paikallisen poppikoneen tähän viritin


                    Vielä kun saisi tallia jostakin, niin pääsis vaihtamaan jakohihnan tähän.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäiset kaiuttimien suojakannet on kyllä niin tukkoon laitettu tehtaalla, että samantien voi heittää ne menemään. Mitkäs kaiuittimet laitoit?

                      Comment


                      • #12
                        itse ostin motonetista halvimmat 4" keskiääni kaiuttimet tonne samaiseen paikkaan, ja sain ne menemään paikoilleen 2 kiinnikettä leikkaamalla ja sain alkuperäisen kuorenkin paikalle. aluks ei meinannu mennä, mut hetken tutkiskelun jälkee nii huomas et niissä on pienet väkäset ja menee vain yksin päin paikalleen.. :D

                        Comment


                        • #13
                          Tuommoiseen usb tikku mankan etulaidassa vehkeeseen voisin suositella näitä nano mallin tikkuja niin ei törrötä häiritsevästi, esim http://www.sandisk.com/products/usb/drives/cruzer-fit/

                          Comment


                          • #14
                            Pitää tosiaan hommata jossakin vaiheessa tuommonen pienempi tikku.
                            Jos en nyt väärin muista, niin kaiuttimien merkki on RS-Pro..? 60w kuitenkin ja soi varsin nätisti. Nää jäi sen verran ylös, ettei vanhat kannet mahtuneet. Ja paremmin näistä kyllä ääni läpi tulee.

                            Comment


                            • #15
                              Ei muuten keltään täältä löytyisi ylimääräisenä vaihdekepin pussia, siis ehjää
                              Nettimarkkinasta löytyi yks myyjä, mutta 29€+8€pk. On miusta hiukan liikaa...

                              Comment


                                #16
                                Käy ihmeessä kysymässä vanhan pussin kanssa jostain paikalliselta verhoomolta!!! Tuskin paljoa pyytäisivät parista riekaleesta, jotka tikitettää yhteen.

                                Comment


                                  #17
                                  Teetin omaan b6:seen uuden vaihdekepin pussin aidosta nahasta niin 20e otti työstä ja materiaaleista.
                                  Verhoomoilta monesti löytyy ylimääräisiä suikaleita mitä voivat sopu hintaan myydä niinkuin welloo jo kertoikin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Aikanaan ostin vaihdekepin pussin täältä: http://www.ebay.de/itm/Schaltsack-Sc...ht_3959wt_1156
                                    Oli todella nopea toimitus ja hintaa silloin jotain vähän toista kymppiä posteineen, nyt näköjään hinta on laskenut :)

                                    Comment

                                    Working...
                                    X