Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.8tq avant kunnostus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    se on se MAF-anturin ja pakoputken päädyn väli mikä katsuria kiinnostaa... Tyhmä pitää suomalaisen olla, jos ei tajua, että vähäpäästöisessä autossa kannattaa kaikki yrittää jemmata parhaansa mukaan ;)

    Saastemalleissa sitten iiiihan eri juttu. HX40S antaa ihan kiltisti sen 163 heposta sopivasti kiusaten yhdessä vedossa... eikä ees paikat hajoa ;)

    Comment


    • #32
      no voi hyvänen aika, tarkoitin tietenkin tuolla filtteri viittauksella sitä että kun on muutoksia konehuoneessa (filtteri, kiiltäviä putkia, sinisiä silikoneja) niin tuskin se cooleri jää huomaamatta mustaksi maalaamalla ei se insinöörikään ihan sokea ole. Leimalle tulee coolerin vaihto vastaan kuitenkin... Ja sitten on cooleri sotkettu maalilla...

      54mmy kyllä varmaan älysi mitä tarkoitin, kirjoitin mielestäni aika selkeästi asiani.

      Comment


      • #33
        Miksi ne tossa puuttuisi cooleriin? Tossa on rekisteriotteessakin merkintä 142kw eli ihan lailliset reilu 200hv. Eivätkä aikaisemminkaan ole katsastuksessa maininneet siitä mitää..

        En vaaan jotenkin tykkää maalata noita "osia" mitkä kuitenkin kokoajan altistuu luonnon oloille, kiville yms.. sitten se kohta taas näyttää hopea mustalle.. jatkuvaan saa olla siistimässä :D..

        Mitä tero meiningissä tehdä tehdä maskille.. :)

        Comment


          #34
          142kw=n.190hp Lukeeks otteessa muita muutoksia ku toi teho? Eli esim. toi cooleri?

          Comment


          • #35
            Ko. auto pomppas täällä keulacoolerista. Ja musta värihän luovuttaa lämpöä parhaiten.

            Comment


            • #36
              Ok!! itse ei tarvii katsastuksesta huolehtia, hoituu sen verran kivuttomasti :).. Maalaan ainoastaan jos on rehellista hyötyä johonkin jopa näillä tehoilla :)..
              Pitäisköhän toi krominen maskin kehys vaihtaa??

              Comment


                #37
                Se ei ole krominen vaan harjattua alumiinia.

                Comment


                • #38
                  Ton ulkovärin kanssa toimii hyvästi tollasenaan. Tai jos rupeet maskia maalaamaan, niin vedetään samalla valot lamin-x:llä

                  Comment


                  • #39
                    Luulen että pysyypi uhan noin tuo keula :).. Pitää hiplata tuo tekniikka vaan kunnolla kuntoon.. Venakopan tiivisteen taidan vaihtaa vielä kun näyttää vähän työntävän läpi.. Onkohan jotenkin vituilleen vaihdettu aiemmin, vaihdettu n.60tkm sitten

                    Comment


                      #40
                      Kaverilla on vaihdettu nyt 3 kertaa ihan lyhyen ajan sisällä. On laitettu liiman kanssa ja ilman. Koppa on vaan aina vuotanut sinä aikana kun on ollu hänen omistuksessa. Onko koppa sitten kiero vai täh, mutta kuitenkin.

                      Comment


                      • #41
                        Aijaaa.. Kappas kun ei ole minulla 3 edellisessä ollut mitää..

                        Kertokaas kun en ymmärrä..
                        Miksi Kun käynnistän auton kylmästä (-5) tai kylmemmästä auto ei jaksa pyöriä tyhjä käyntiä vaan sammuu välittömästi kun lähtee käyntiin.. Lähtee siis käyntiin heti kun avaimesta kääntää eikä kuulu mitään ylimääräistä, mutta sammuu välittömästi.
                        Toisella startilla jää pyörimään aivan loistavasti.. Ei huopaa tyhjäkäyntiä eikä mitää..
                        Moottorin lämpötila anturi on vaihdettu ja ulkolämpötila mittarikin antaa oikeaa arvoa ajotietokoneessa.. Eli kyl pitäs tietää että on pakkasta ja moottori kylmä

                        Comment


                          #42
                          Omassa A4:ssä tismalleen samaa vikaa. Teki noin myöskin vaikka oli keli plussan puolella mutta kun startin jälkeen ilmastointi kytkeyty päälle niin sammui siihen. Aina toisella startilla jäi käyntiin ihan kuin ei olis mitään vikaa. Olin kuvitellut vian olevan noissa lämpöantureissa mutta onkin ilmeisesti jossain muualla..

                          Edit. Sellainen mielikuva on jäänyt vielä että oma auto on hieman laiska ottamaan kierroksia tyhjäkäynniltä alkaen, lämpötilasta riippumatta. Voisikohan kaasuläpän tienoilla olla jotain häikkää?

                          Comment


                            #43
                            Katoppas ensikerralla jääkö ajoneston valo vilkkumaan mittaristoon. Taitaa olla B5:ssa tyyppivikana sen temppuilu.

                            Comment


                            • #44
                              Tossa on uusi kaasuläppä vaihdettu puolivuotta sitten... Ottaa minusta kierrosta jotenkin poikkeuksellisen hyvin.. Toki voi johtua avarammasta putkesta kun mitä aikaisemmissa..

                              Tuli muuten juuri mieleen että onkohan kaasuläppä muistettu sopeuttaa vaihdon yhteydessä.. Voisi oireilla myös noin.. Eikös se ollut--> akun napa irti-virta avain virrat asentoon-akun napa takaisin.. sitten piti alkaa kuulua hirvee säätö :D..

                              Comment


                              • #45
                                Moottori tila ja auton alusta pesastu kuumapesupesurilla.. Seuvaavaksi katsotaan mistä se tulee läpi.. Samalla vaihdoin vähän jäykemmät öljyt 5w40 ja suodattimen. Öljyroppukin sai kupari tiivisteen ja kun ei ollut paikallaan mitään..

                                Missähän mahtaa sijaita kyseisessä mallissa alkuperäinen kauko ohjattavan keskuslukituksen mötikkä.. Jonkun syyn takia kun ovet pistää lukkoon kauko ohjauksella ei vilkut vilkahda, mutta kun avaa vilkahtaa??

                                Comment


                                • #46
                                  Itellä teki samaa kun konepellin anturista oli piuha poikki. Siis siitä, joka tunnistaa onko se kiinni vai ei. Kannattaa koodeista kattoa jos olis joku saman tyyppinen vika..

                                  Comment


                                    #47
                                    -97 mallissa ei taida olla tunnistusta konepellin kiinni olemiseen.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Taitaa olla joku sulmis+jäätymis härö noilla -25 pakkasilla.. lämpimästä tallista pakkaseen jne..
                                      Tänään taas pelasi kun auto oli pakkasessa 3päivää

                                      Comment


                                      • #49
                                        Nousi tuossa mieleen mitenkä torseni tykkää tuosta rengassetistä mikä autossa on kesäksi etuvanteet 8.5" 235/35/19 takavanteet 9.5" 235/35/19.. Takaset siis vähän venytetty

                                        Comment


                                        • #50
                                          Tykkää se, ei se vanteen leveys vaikuta siis asiaan.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Näin arvelinkin.. Ei taida tolle leveydelle vielä juurikaan venyä kumi.. Miten kävis sit 225/40/18?

                                            Comment


                                              #52
                                              Tuonhan on JAP3 tainnut ihan testata käytännössä, että miten vaikuttaa vierintäkehään, vaikutukset oli olemattoman ja naurettavan pienen väliltä.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Näin oli!! Auto pääsi käymään nosturilla ja öljyn vuoto kohtaa ruvettiin paikallistamaan(pari viikkoa mennyt moottorin pesusta).. Öljypohjahan tuo vuotaa apukuskin puolelta ja öljyn paluuputken tiiviste se mikä tulee öljypohjaan kiinni.. mitenkähän paljon tossa joutuu purkamaan kun öljypohjan käyttää auki ja vaihtaa tiivisteen?? nopealla silmäyksellä apurungon irroittamisella voisi päästä helpoimmalla

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Kun käytät pohjan irti, muista tarkistaa samalla öljysihti, ettei ole mitään ylimäärästä päässy kertymään =)

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Ja vaikka laitat tiivisteen niin laita myös liima.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Joo nämä tarkoitus tehdä. Paljonkohan tuohon hommaan kannattaa aikaa varata?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Tuossa tietoa operaatiosta:

                                                        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...17&postcount=2

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Tosi kova homma tuo oli kun itse tein ahtaassa tallissani ilman moottoinnostinta (kuomataljalla jouduin pitämään konetta paikallaan). Itsellä meni ainakin 10 tuntia tässä, tosin en ammattiasentaja ole ja hommia tein rauhassa.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            ok! itse meiningissä tehdä ihan nosturilla ja autokorjaamon tiloissa.. Tilasin marmoritiskiltä öljypohjan tiivisteen ja öljyn paluuputken tiivisteen yhteensä 45€.. Istuupahan isommalla varmuudella ja hinta ei huimannut(harvinaista kyllä)

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Itse ostin ihan tarviketiivisteen öljypohjaan ja maksoi jotain 20e. Öljyn paluuputkeen en ostanut tiivistettä kun vaihdoin öljypumpun. Kannattaa harkita sen öljypumpun vaihtooki jos sillä on paljon ajettu, kun aika usein näissä menee.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X