Elikkäs tässä aamulla tuli sellanen olo että pitää värittää uudelleen tuo kulkine. Puoliltapäivin tilanne oli vielä tälläinen http://img64.imageshack.us/my.php?im...ture0022hd.jpg reilu kaksi ja puolituntia myöhemmin oltiin purku suoritettu http://img64.imageshack.us/my.php?im...ture0113km.jpg & http://img447.imageshack.us/my.php?i...ture0097ln.jpg . Jälkimmäisestä kuvasta näkee jo hieman syitä. Ulkoisesti ei tule paljoakaan muutoksia, väri pysyy samana, mutta lakasta tulee erikoiskestävä. Helmat ja puskurin alaosat tulee myös väriin, sekä etupuskurin lasinpesimet a.k.a nännit lähtee. Saattaa olla että sinne lakan sekaan voi jotain efektiä lorahtaa, tarkoitus kuitenkin pitää lähes alkuperäinen lookki. Eiköhän siihen väri saada päälle kuluvan viikon aikana ja koottuakin viimeistään viikonloppuna. Lisää kuvia ja kommentteja seuraa kun jotain tapahtuu.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Coupen väritystä
Collapse
X
-
Mä pidin vaan yhden kahvitauon ja olin yksin tallissa (=ei yleistä hidastavaa paskanjauhantaa) ;) Tällä erää ei ollut enempää purettavaan, noi listat menee paikallaan ihan mainiosti eikä sisustaan tule muutoksia. Tuulilasi vaihtuu, mutta siihen mä en ite kajoa eikä muutenkaan vois irrottaa ku ajan sen viel huomen mein maalamolle. Täytyy kait kiinnittää siihen jokunen valokin ajon ajaksi... Olikos täällä muuten joku ketä myi noita kumisia kylkilistoja, sellasta kierrosta olisin vailla.
Comment
-
No tosiaan jäi kertomatta että meitä oli 3 ja kaikille tuttua tekniikkaa :)
Listojen kanssa sulla on vielä vähän harrastelemista.
Oviaukon tiiviste pois varoen etunurkkaa
Tiivarin alta paljastuvat popniitit poralla että saa a-pilari - c-pilari välisen listan pois
Edellisen alla on sitten popparit a-pilarilistaa varten
Kylkilistat on läpipulteilla. Etulokarit (siis muoviset) veks ja sieltä takaa pääsee etummaisiin käsiksi. Kumilistat lähtee vetämällä taaksepäin paitsi etulokarin on läpipulteilla.
Liity klubiin niin saat osia edullisesti.
Comment
-
Nuo a-pilarin listat täytyy nykästä vielä huomen aamulla. Noissa maalatuissa kylkilistoissa on tarpeeksi väliä jotta ne voi tehdä irrottamattakin. Kaippa sitä vois vetästä kaavakkeen menemään vielä tänä iltana. Tuli tuo aika tarkistettua vielä kuvien ottoajoista ja kyllähän se lähenteli enempi sitä 3,5 tuntia ;) riensipäs se aika vauhdilla. Mites teillä toimii tuo osien osto, tehään ilmotus ostetaan palstalle vai hoitaako joku noita itsekseen?
Comment
-
-
Suosittelisin kyllä kylkilistojen irroitusta. Siellä kun on tiivisteet takana ja kerää kuraa aivan käsittämättömät määrät. Samalla saa ne tiivarit uusittua ja ei ihan niin hassu ole autoa pestä. Siis sieltä tahtoo aina valua skeidaa vaikka mitä tekis.
Comment
-
Projekti eteni, jos tuota nyt voi rojektiksi kutsua. Tuli tämä päivä kulutettua siinä maalia rapsutellessa ja jos huomenissa sais tehtyä pohjat valmiksi. Pari nuhrusta kännykkäpuhelinkuvaa tuli vauhdissa otettua
http://img373.imageshack.us/my.php?image=kuva4795ep.jpg
http://img373.imageshack.us/my.php?image=kuva4787vw.jpg
Comment
-
Tuo on ammattimiehen tapa, ihan oikeesti :) Kahvoja ei irroteta uusistakaan audeista. Kysykää ihmisiltä ketä niitä jokapäivä tekee jollette usko. Tänään sain puskimista maalit pois ja pahimmat naarmut hoidettua sekä loput hiomiset valmiit. Perjantaina viimeistään ekat hiontavärit ja pohjamaali. Mikäs tuo väri oli muuten nimeltään?
Comment
-
Joo, miulla on kanssa ihan oikean ammattimiehen maalaama audi, ihan sellainen vakuutusyhtiöiden luottomaalarin - jälki, kelvollinen metrin päästä - muttei hyvä. Huolellinen harrastaja tekee parempaa jälkeä.
Ammattimiesten 99.9% ongelma on siitä että aina vedotaan että asiakas ei halua maksaa laadusta. Oli ala mikä tahansa. Työhön käytetyn ajan ja materiaalin menekki suhteessa saatuun korvaukseen pitää minimoida.
Tässä pitää huomata että ammattimiehellä menee hyvin vähän aikaa saadakseen aikaiseksi yleisesti hyväksyttyä keskivertolaatua. Ongelmat alkavat siinä vaiheessa kun halutaan nostaa rimaa korkeammalle, asiakas leimataan tietämättömäksi, typeräksi ja vaikka miksi tahansa. Luulenpa että suurimmalla osalla ammattimiehistä loppuu skilli kesken, rehelliset sen sanovat ja todelliset mestarit ovat harvassa - eiväthän kaikki voi olla mestareita. Yritetään sitten laskea yleistä vaatimustasoa alemmaksi että itsekin saataisiin hommia.
Perusongelma on se että harva ammattimies tekee alansa töitä siksi että se olisi jokin tapa kanavoida omaa luovuuttaan - nämä tyypit tekevät sitä vain maksaakseen laskunsa ja muut kulunkinsa. Hommasta puuttuu pieteetti, innostus ja hulluus. Hullut ovat siitä hyviä että muut eivät heitä välttämättä ymmärrä kuin vasta jälkeenpäin, selviää että mikä se hulluudeen laatu on ollut - mutta kuitenkin yleisestä normistosta jollain tapaa poikkeavaa.
Ei mitään henkilökohtaista, minusta vain ammattimies-termi on kärsinyt valtavaa inflaatiota. Ei se että jotain tekee joka päivä tarkoita että on siinä asiassa sitten oikeassa tai että tekee sen oikein.
On poikkeavaa löytää ammattimies joka suhtautuu työhönsä niin että hyvin tehty työ on kuin Pauligin mainoksessa. :)
*poof!*
Comment
-
matrikkel kiitoksia jopa hieman hämmentävästä palautteesta. Uskaltaisin silti väittää että ko.yrityksen työntekijät ovat ammattilaisia, yli 25 vuoden kokemus ja yli 15 vuotta omaa yrityksen pitoa alkaa lähentelemään jo ammattilaisuutta ;) Määrittelisin ammattilaismiehen ennemmin siten että kyseinen henkilö osaa tekemänsä alansa vaatimalla tavalla (ei siihen intohimoa tai hulluutta vaadita että osaa autoja maalata). Minä en ole kyseisen firman asiakas, koska he eivät tee töitä kuin vakuutusyhtiöille, suurimmat asiakkaan airiston auto, delta-auto yms. Minä nyt vaan satun kuvioihin perhesuhteiden kautta. Kyseessä ei ole mikään äärimmäisen luova operaatio, kunhan ajattelin pistää freeshin maalin pintaan, koska se oli edellisten omistajien pahasti raiskaama. Työtä ei olla tekemässä mitenkään sutasten, kyseessä ei kuitenkaan ole ihan mikä vaan auto. Minä itse en tule autoa ruiskuttamaan, vaan sen tekee joku ketä sen oikeasti osaa, jos työn jälki on jotain muuta kuin parasta mahdollista toimitaan niin kuin on tapana, se tehdään uusiksi. Työ suoritetaan rutiinilla siinä missä muutkin työt ja se siitä.
Ps. Jos autosi on vakuutusyhtiön toimesta korjattu kuvailemallasi tavalla, en olisi suostunut sellaista vastaanottamaan. Vakuutusyhtiö voi palauttaa auton maalamolle uudelleen tehtäväksi jos laatu sitä vaatii. Velvollisuutensa vakuutusyhtiöilläkin. Kuvailemasi keskivertolaadun hyväksyy vain itse kuvailemasi asiakas.
Kiitoksia Juuso, nuo on audi rs4 replicat.
Comment
-
Se oli sellainen yleistävä höyrähdys, mutta juuri tuo ammattimiehen määritelmä että osaa tehdä työnsä alansa vaatimalla tavalla - oli ala mikä tahansa, on alan vaatima rima mielestäni Suomessa siellä sun täällä vähän turhan alhaalla. Se että keskinkertaisuus antaa tyydytyksen, siinä joku nyt mättä...
Siis minähän en tiedä autostasi mitään enkä sen koommin siitä kukaan mitä sille tekee, takerruin vain siihen että sillä perusteella kun jonkun sanotaan olevan ammattimies vain sen perusteella että jotakin työtä on tehty pitkä aika ja siihen on rutiini, jälki on sitten hyvää, teki sitten muurausta, nurmikonleikkuuta tai mitä muuta tahansa. Ammattimies-termistä on tullut vähän sellainen epävirallinen tutkintoarvo, kuitenkin niin että jokainen tutkinnon suorittanut itse määrittelee sen mitä vaaditaan.
Koko jorina meni nyt offtopic, sopisi paremmin yleiselle osastolle ammattietiikan threadiin. Siellä tämä vaahtoaminen olisi pitänyt aloittaakin, moka oli minun - nyt höyryäminen jollain tapaa antoi mielikuvan että vaahto liittyisi autosi ovenkahvaan ja sen maalaavaan maalariin. Jätetään tämä sinun autoprojektisi rauhaan tältä osin, siihen ei sovi puuttua, jokainen määrittelee tarpeensa itse ja muiden on parempi ne hyväksyä.
Auto on joka tapauksessa siisti. 8)
Comment
-
Comment
-
Ps. Jos autosi on vakuutusyhtiön toimesta korjattu kuvailemallasi tavalla, en olisi suostunut sellaista vastaanottamaan. Vakuutusyhtiö voi palauttaa auton maalamolle uudelleen tehtäväksi jos laatu sitä vaatii. Velvollisuutensa vakuutusyhtiöilläkin. Kuvailemasi keskivertolaadun hyväksyy vain itse kuvailemasi asiakas.
Comment
-
Tänään saatiin auto stealt-hävittäjä vaiheeseen, elikkäs hiontaväri pintaan.
http://img489.imageshack.us/my.php?image=kuva4849hk.jpg
http://img489.imageshack.us/my.php?image=kuva4872yw.jpg
http://img489.imageshack.us/my.php?image=kuva4896zn.jpg
http://img489.imageshack.us/my.php?image=kuva4869qo.jpg
http://img489.imageshack.us/my.php?image=kuva4853lc.jpg
Puskimet ehtisin jo hioa, muttei näy kuvissa. Huomenna jos olo sallii olisi tarkoitus hioa loppu kori ja mahdollisesti maalata pohjaväri. Kuvat otettu nokian 7610 kameralla. Sivuvilkut poistan peittämällä katsastukseen tekemäni reijät niillä alkuperäsillä logoilla. Etupuskurin pesimenpaikat kuidutettiin pois jo eilen.
Comment
-
Hiontaväri tuli hiottua ja pinta olisi valmis pohjusteaineille. Tässä tapauksessa pohjaväriksi tulee transparentti tartunta-aine, vaikkei sitä pakko olisi vetääkään parantaa se maalin pysyvyyttä vielä huomattavasti. Joku tietäväinen voisi varmistaa vielä tuon värin nimen, indigo pearl vai blau pearl? Mistä päin koria kannattaisi lähteä värikoodia hakemaan, mistään tavanomaisesta paikasta sitä ei löytynyt (todennäkösesti revitty se lappu pois). Sen verran on kiirettä pitänyt että maalaus venähtää alkuviikkoon.
http://img482.imageshack.us/my.php?image=kuva4961vk.jpg
http://img482.imageshack.us/my.php?image=kuva4950rq.jpg
http://img482.imageshack.us/my.php?image=kuva4972mj.jpg
http://img482.imageshack.us/my.php?image=kuva5004uq.jpg
Comment
-
Katso huoltokirjasta se värikoodi mikäli auton mukana sellainen on tullut. Sitten esim. täältä katsoo koodin nimen. http://www.paintscratch.com
Comment
-
Kiitoksi porkkis vinkistä, sieltähän se löytyi oli vaan jäänyt verhoilun alta näkemättä. Tänään saatiin koko purkki väriin. Yhteensä siis 7 kerrosta eri ainetta hiontaväri, happari, tartunta, pohjaväri, pintaväri ja 2 lakkakerrosta. Lakkana käytettiin ns. panssarilakkaa joka on alunperin tarkoitettu moottoripyörien tankkeihin joissa hankaus on jatkuvaa, oikein käytettynä jopa 10 kertaa kestävämpää kuin tavallinen. Lakkaa käytettiin säästelemättä 2,5-3l (!) Väriksi tuli alkuperäisen värin uusin versio ja sen L malli, eli hieman vaaleampi kuin se mitä se oli. Ei valumia eikä muitakaan ongelmia ilmennyt. Väri muuttui täysin erilaiseksi mitä se vanha haalistunut oli, siinä on sellainen kiva lila-sininen efekti jota aikasemmasta pinnasta ei enään nähnyt. Kuvat ei anna oikeutta värille ja joissain kuvissa jälki näyttää nuhruselta, joka johtuu onneksi kamerasta (canon ixus v2) Huomenna illalla kokoaminen ja pari kuvaa valmiista tuotteesta.
http://img482.imageshack.us/my.php?i...ture0398dm.jpg
http://img482.imageshack.us/img482/6...ture0408hm.jpg
http://img482.imageshack.us/img482/402/happari1kc.jpg
http://img482.imageshack.us/img482/8546/pohjavri1wd.jpg
http://img482.imageshack.us/img482/3599/tartunta1eo.jpg
http://img482.imageshack.us/img482/7811/pintavri2wa.jpg
http://img482.imageshack.us/img482/8...ispinta9ia.jpg
http://img411.imageshack.us/img411/1...ture0311zf.jpg
http://img411.imageshack.us/img411/6...ture0326tm.jpg
http://img411.imageshack.us/img411/1...ture0348no.jpg
http://img411.imageshack.us/img411/6...ture0646wm.jpg
http://img411.imageshack.us/my.php?i...ture0656vn.jpg
http://img411.imageshack.us/img411/2...paneeli6ma.jpg
http://img411.imageshack.us/img411/9...paneeli2dg.jpg
Comment
-
Lopussa seisoo grande final. Kokoaminen suoritettu ja olen tyytyväinen tulokseen. Risut ja ruusut tervetulleita. Kuvat hieman hämäriä ja auto aivan pölynpeitossa. Listat tulee maalattuina kylkeen kunhan saapuvat ja tuo vilkun reikä peittyy alkuperäisellä logolla.
http://img144.imageshack.us/img144/4...ture0035hi.jpg
http://img144.imageshack.us/img144/7...ture0024mn.jpg
http://img144.imageshack.us/img144/6...ture0395bo.jpg
http://img144.imageshack.us/my.php?i...ture0412gg.jpg
Comment
-
-
Comment